[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:46

Ik koop ook wel wat om ruimte te creëren in je huis :+ Of iets in bruikleen is ook goed haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:47

Haha, misschien ooit :=.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:53

Zijn er niet speciale opslagruimtes/kluisjes te huur, dus die geacclimatiseerd zijn? Met tekeningen heb je relatief weinig ruimte nodig want hartstikke plat en zo blijft het toch mooi.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 21:57

Hilli schreef:
Zijn er niet speciale opslagruimtes/kluisjes te huur, dus die geacclimatiseerd zijn? Met tekeningen heb je relatief weinig ruimte nodig want hartstikke plat en zo blijft het toch mooi.

Deze zitten allemaal ingelijst. Als dat niet het geval was geweest, was het opslag issue er niet.

Daarom ben ik aan t kijken naar opties. Maar misschien moet ik ze maar gewoon onder de bank schuiven, of zo.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:07

En zo'n box met wieltjes voor onder het bed?
Liggen ze plat en stofvrij.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:46

Kun je die tekeningen niet lamineren?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 06:57

Roodvos schreef:
En zo'n box met wieltjes voor onder het bed?
Liggen ze plat en stofvrij.

Ja, daar liggen de niet-ingelijste tekeningen. In een tekenmap. Maar dan wel onder de bank. Ons bed heeft lades, en daar zitten spullen in, dus geen ruimte er wat onder te schuiven :P.

fjordjes schreef:
Kun je die tekeningen niet lamineren?

Nee... :=.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 26-08-22 06:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 06:57

Ik zou ze naar mijn ouders brengen die hebben veel ruimte. Jij kent niet iemand met een grote zolder ofzo? :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 06:58

MarlindeRooz schreef:
Ik zou ze naar mijn ouders brengen die hebben veel ruimte. Jij kent niet iemand met een grote zolder ofzo? :P

Jawel, maar dat zou de laatste optie zijn :P.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 07:05

Schouder aan schouder ophangen in een kamer die je over hebt?

Uitlijsten en toch naar een 'kluis'?

Goede foto's van laten maken zodat je het beeld nog hebt en verkopen?

In de etalage van een leeg winkelpand hangen? Bij mijn schoonouders hebben ze zo jarenlang een leegstaande etalage (zat inmiddels een supermarkt achter) gevuld met kunst uit de buurt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 07:19

Thanks voor het meedenken *\o/*! Ik hen wel wat opties nu :D.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 07:29

marleen_88 schreef:
fjordjes schreef:
Ik hoop zo dat ik dit over een paar dagen NIET hoef mee te maken als ik op vakantie ga, m'n grootste nachtmerrie
https://vm.tiktok.com/ZMN7GBrjP/

De horror. :brr:
Wij hebben het gehad op de vlucht naar Tenerife. Na ruim een uur heb ik de ouders aangesproken en is vader op de wc gaan zitten. Joe, lekker oprotten met je krijskoter.

Ik las er laatst een artikel over, over hoe zo'n worm urenlang zat te krijsen, en over hoe de moeder zoiets had van "je zou me beter helpen in plaats van kwaad naar me te kijken/me aan te spreken".

Hoezo dan, het is JOUW kind, JIJ stapt ermee op een vliegtuig.
Ik vind het vreselijk. En tamelijk egoïstisch ook. Ik snap wel dat het kind er niet aan kan doen, die snapt ook niet wat er gebeurt, en het zal wel oorpijn hebben - maar dat is echt mijn schuld niet.
Ik snap niet waarom ouders met zo'n jong willen vliegen. Snappen ze niet dat ze heel het vliegtuig op stelten zetten, of kan het ze gewoon niet schelen en moeten we allemaal maar delen in hun miserie?
Het is jouw kind, zorg ervoor dat niemand anders daar de last van ondervind.

Vrienden van me reizen volgende week met het vliegtuig, met hun baby van nog geen jaar oud.
Waarom doe je zoiets, vraag ik me dan af. Ik vind het getuigen van totaal geen rekening houden met al de andere passagiers. Maar de ouders bezien dat anders - die vinden dat al die passagiers maar begrip moeten tonen voor die 1ne krijser. Bah. Neem de auto of blijf thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 07:31

Dat kind is toch al een immense ecologische afdruk, dan kan dat vliegreisje er nog wel bij denken ze vast :')

Ik pleit voor een geluidsarme cabine in een vliegtuig, met meerdere plaatsen. Kunnen ofwel de krijgers erin, ofwel de mensen die er aan willen ontsnappen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 07:46

Mag ik dan hier nog wel een pluim geven aan de ouders die vorig jaar naast mij in het vliegtuig zaten?
Ik zag de wolk hangen, met een babytje van een maand of 2 -O- -O- .

Ouders zorgden voor een flesje bij opstijgen en landen. De hele vlucht naar Gran Canaria geen kik *\o/* *\o/* .
Kortom: het kan wel, met je kind vliegen zonder overlast te veroorzaken.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 07:56

Roodvos schreef:
Mag ik dan hier nog wel een pluim geven aan de ouders die vorig jaar naast mij in het vliegtuig zaten?
Ik zag de wolk hangen, met een babytje van een maand of 2 -O- -O- .

Ouders zorgden voor een flesje bij opstijgen en landen. De hele vlucht naar Gran Canaria geen kik *\o/* *\o/* .
Kortom: het kan wel, met je kind vliegen zonder overlast te veroorzaken.

Ik denk dat je gewoon pech of geluk hebt. Je kan dat flesje wel aanbieden, maar als het kind oorpijn heeft, zal het toch gaan krijsen en dat flesje weigeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:00

Met dat flesje kun je juist die oorpijn voorkomen, dus heel slim :j maar dan moeten ze hem wel op dat moment willen, vooral als ze zo klein zijn.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:10

Mijn schoonzus is vannacht bevallen van een gezond kindje gelukkig! Vind het nog een beetje vreemd, nu is er opeens een baby en gaan we een aantal jaar met z’n allen sinterklaas enzo vieren.

Ga ook nog heel erg moeten wennen aan de naam, zeker omdat het een unieke naam is die hier al vaker in het topic is genoemd als zijnde erg apart. En dan druk ik het nog zacht uit %)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:10

Mijn nichtje van vorig jaar half jaar oud en dit jaar 1 jaar en 2 maanden oud was zo zoet met de vluchten naar curaçao (9/10 uur). Het kan ook anders. Maar soms heb je er echt jankerds bij zitten. De terug weg hadden we zon jank kind. Gelukkig sliep mijn nichtje er gewoon dwars doorheen _/-\o_ anders hadden we er 2 gehad -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:17

Ik ben ZO blij dat ik geen Sinterklaas meer hoef te vieren _O_.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:29

Ik zit in het bestuur van de personeelsvereniging.. Sinterklaas is echt áltijd gezeik.

1. Ik ben een week te laat met aanmelden, maar Vlinder wil dat of dat cadeau. Kan wel toch? NEE!
2. Stormpje wil dat en dat cadeau. Het is wel boven de €25 (al een wat mij betreft véél te hoog budget), maar dat betaal ik wel bij goed? NEE!
3. Madeliefje wil toch een ander cadeau, deze graag. NEE!
4. Ik hoorde over Sinterklaas, waarom heb ik geen uitnodiging gehad? Omdat we al 300x hebben gezegd dat je je krijsje fatsoenlijk in het systeem moet zetten. We kunnen niet ruiken wie ze heeft 8)7
5. Aahw mijn kindje wordt de week ervoor 9, zo sneu als hij niet mag meedoen meer, dus kan nog wel toch? NEE!

En het aller ergste.. degene die het hardste klaagde dat ze tijdens corona geen activiteiten kregen, hadden standaard 2+ aan krijsgespuis. Of ze dan niet hoefde te betalen (€3/maand) of dat terug kregen? PARDON? Sinterklaas lieten we met veel moeite digitaal en aangepast doorgaan... je hebt zat gehad.

Ouders zijn echt vreselijk..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:39

_San87_ schreef:

Ik vind sinterklaas hartstikke leuk, maar dan zonder kinderen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:44

Ik mag op dat vlak absoluut niet klagen qua collega's, die zijn echt heel nuchter en meedenkend wat betreft werk/kinderen. Alleen de jaarlijkse vakantie was een issue, al zit daar toch ook wel een flink aandeel van bovenaf in die de regeling heeft gedaan. De toekenning/weigering van verlof was toch weleens best... bijzonder.

Sinds schoonzus bijverdient op zondagochtend op de boerderij bij haar neef (hoevewinkel en hoeveslagerij) heeft schoonbroer besloten om mét kind ook elke zondagochtend op visite te komen, samen met schoonouders. Dat is dus iedere week 3 man in huis vanaf 10 tot 12u met dat kind bij. Vriend was zo lief om me op voorhand te verwittigen en te melden "ga jij op zondag maar op wedstrijd schat, je hoeft je zondag niet te laten verpesten".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:49

En hij vindt dat wel leuk die bezoekjes of durft hij gewoon geen nee te zeggen? Ik moet er echt niet aan denken dat iemand élke week langskomt (met of zonder koters) _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 08:53

_San87_ schreef:

Ja dat is hier ook al een tijdje voorbij bij de oma's.
Heerlijk.
Vervelende krijsende kids die niet kunnen wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 09:01

Wij vieren gelukkig nog Sinterklaas zoals altijd, gewoon lekker gourmetten :D Mijn zusje (en neefje dus) wonen in Duitsland en daar is Sinterklaas niet zoals in Nederland, dus ze voeden hem er ook niet mee op.