Sokje_6 schreef:Als ik een gesprek met mijn werkgever wil over mijn salaris/arbeidsvoorwaarden, hoe pak ik dat aan? Stuur ik een mail dat ik het daarover wil hebben, of zet ik in die mail al de redenen waaróm ik het daarover wil hebben cq. waarom ik meer wil verdienen? Ik kan ook gewoon in het kantoor binnenlopen, maar geen idee of er dan genoeg tijd is.
Het gaat o.a. om veel meer verantwoordelijkheid het afgelopen jaar en grote uitbreiding van taken. We hebben geen salarishuis (schalen en treden) dus vandaar dat ik het zelf goed wil bespreken.
Bij mijn vorige werk was er wel een salarishuis en kreeg ik dus gewoon een brief ieder jaar. Deze situatie is voor mij nieuw, vandaar dat ik benieuwd ben hoe anderen dat aanpakken.
Ik werk onder een CAO en al onze functies zijn ingeschaald, dus ik ken dit niet.
Maar ik zou een mail sturen (of nog liever gelijk een outlook afspraak inplannen) waarin je ook kort je motivatie aangeeft, zoals je het hierboven hebt neergezet. Dan kunnen zij er ook gelijk over nadenken.
En bij het gesprek zelf dat je een duidelijke lijst hebt met de uitbreiding van de taken en de verantwoordelijkheden. En voor jezelf ook al duidelijk hebben welke verhoging/voorwaarden jij voor ogen hebt. Je zal waarschijnlijk moeten onderhandelen, dus zet wat hoger in. En heb voor jezelf duidelijk wat je belangrijker vindt: bijvoorbeeld geld of liever een paar extra vakantiedagen.
Er waren (en zijn vast nog) ook websites waar je kan invullen wat je taken en verantwoordelijkheden zijn en die je dan een indicatie van een loonschaal geven. Daar zou je ook even kunnen kijken wat marktconform is.