Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:09

karuna schreef:
Ik ga niet te keer. :+ Ik meld cijfers en conclusies die getrokken zijn door deskundigen aan twee kanten van de grens. En buitenland reizen zijn nu eenmaal voor nagenoeg alle landen niet toegestaan dan wel er ernstig afgeraden. In eigen land mag je je verplaatsen mits je rekening houdt met de covid regels die hier gelden, en dat doe ik ook. Algemeen bekend is dat de gemiddelde niet noodzakelijke reizende buitenlander hier niet braaf in quarantaine gaat thuis of hier. Net als de gemiddelde nederlander na zijn niet noodzakelijke buitenland reis hier niet in quarantaine gaat na terugkeer.

Toch stel jij dat het allemaal plezier tripjes zijn wat natuurlijk helemaal niet zo is. Dat jij die binding niet hebt met Duitsland is een ander verhaal

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:12

Ze zegt niet "allemaal".. ze zegt volgens mij "veel" ofzoiets.. Dat is iets anders :+

Citaat:
Hier nu op basis van de aangetrokken maskerplicht een publicatie van de Spaanse RDW; hoe ze wat voor hoeveel gaan bekeuren. Ook automatisch via de supercameras.
Van 80 € voor maskertje aan de binnenspiegel tot 500 voor teveel mensen in de auto met of zonder masker. 200 voor tijdens het rijden aan het masker frutten.
KASSA!!!!

200 euro als je in je eigen auto aan je masker zit? :oo Hoe dan?

lenaa_tje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:15

Stellen dat die verhouding krom is op basis van al die mensen die zij ziet die zich niet aan de regels houden vind ik nogal bijzonder.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:18

Maar nu zeg je iets anders lenaa_tje..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:19

Cer schreef:
Maar nu zeg je iets anders lenaa_tje..

Naar mijn idee niet maar misschien heb ik het verkeerd gelezen of verkeerd opgevat

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:25

Het gaat een beetje om geneuzel op de punt/komma, maar jij zegt letterlijk dit:
Citaat:
Toch stel jij dat het allemaal plezier tripjes zijn

Ik lees nergens dat iemand zegt dat het allemaal pleziertripjes zijn. Maar misschien lees ik daaroverheen?

Ik denk wel dat mensen die over de grens gaan om te tanken, andere mensen zijn die over de grens gaan om te werken? En ik lees dat mensen die niet-noodzakelijk reizen (dus iets wat NIET nodig is) wellicht ook niet in quarantaine gaan. Daar kan ik me iets bij voorstellen. Anders had je die reis wellicht ook niet gedaan, want 'niet noodzakelijk'. Dus als je geen moeite hebt om je niet aan die regel te houden, waarom zou je dan wel in quarantaine gaan? Das een nog makkelijkere regel om te omzeilen denk?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 11:30

lenaa_tje schreef:
Ze legt de schuld (zoals ik het lees) ook bij de Nederlanders die de grens overgaan.
Dat vind ik ook niet-correct dat ligt bij de Nederlanders en de Duitsers die beide de grens overgaan, wel vind ik het onterecht dat het de Nederlanders veel geld kost en de Duitsers niet.

Bij klachten kunnen bedrijven hun personeel gratis laten testen met een sneltest.
Preventief testen wordt ook gesubsidieerd.
Ik zal de link er zo bijzetten.

Edit link:

https://covid19sneltest.nu/

Onder de streep betalen we met zijn allen die gratis testen en die testen die bedrijven wel moeten betalen.
Zij rekenen immers die extra kosten wel door.
Zie het als goederen vervoeren naar de Waddeneilanden, vervoerder rekent de kosten van de overtocht ook aan of opdrachtgever of de opdrachtgever heeft die kosten in de prijs verrekend met de koper.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:01

Cer schreef:
Citaat:
Hier nu op basis van de aangetrokken maskerplicht een publicatie van de Spaanse RDW; hoe ze wat voor hoeveel gaan bekeuren. Ook automatisch via de supercameras.
Van 80 € voor maskertje aan de binnenspiegel tot 500 voor teveel mensen in de auto met of zonder masker. 200 voor tijdens het rijden aan het masker frutten.
KASSA!!!!

200 euro als je in je eigen auto aan je masker zit? :oo Hoe dan?

Net als je mobiel gebruiken, gordel niet om etc. Is zíchtbaar. Zowel door de brigadier als door de cameras.

De reden is dat je niet oplet; afgeleid bent.
Is nét gepubliceerd. Zal niet om even wat omhoog trekken of zo gaan maar om op-/afdoen tijdens het rijden. Dénk ik.

De economie van Covid.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:03

Je zit toch ook wel 'ns aan je radio of eet of drinkt wat tijdens 'n autorit?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:04

lenaa_tje schreef:
wel vind ik het onterecht dat het de Nederlanders veel geld kost en de Duitsers niet.

Dat ligt aan de verschillende overheden; dat de tests wel of niet door de Staat betaald worden. Ook logisch dat een een Staat het allleen voor de eígen burgers wil betalen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:18

Word je dan ook aangehouden als je jeuk aan je neus hebt? Sowieso een mondkapje op in de auto. Waarom is dat verplicht in Spanje?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:28

SusanH schreef:
Was wat ik ook al schreef. Bijzonder dat ze dit doorvoeren als enige. Terwijl de cijfers in ons omringende landen niet heel veel beter zijn als bij ons volgens mij. Iets met een pot en een ketel. De Duitsers komen wel naar hier. En dat is prima. Maar dan moeten wij ook wel gewoon naar daar kunnen. Zijn echt geen hordes mensen die naar Duitsland gaan.

Die regels gelden ook voor andere risico landen hoor. Niet alleen voor NL.
NL is voor ons ook nog altijd rood (helaas) omdat de incidentie veel hoger is sinds December dan bij ons.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:43

SusanH schreef:
Word je dan ook aangehouden als je jeuk aan je neus hebt? Sowieso een mondkapje op in de auto. Waarom is dat verplicht in Spanje?

Ja beetje vreemd... Gelukkig is dat hier niet aan de hand.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:27

Aan de radio frutten of drinken/eten tijdens het rijden kan ook bekeurd worden.
Zelf in je neus peuteren.
Ook in NL.
Wellicht de verkeersregels eens opfrissen?

Niet opletten, afleiding is de grootste oorzaak van verkeersongevallen.
Het enige onlogische van de regels is dat róken uitgezonderd is. Dat mag nog steeds in de auto. Leidt ook af maar ja, levert wel veel belasting op.

Maskers in auto is niet verplicht indien de inzittenden tot hetzelfde huishouden behoren. Volstrekt logisch.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:44

Huertecilla schreef:
Aan de radio frutten of drinken/eten tijdens het rijden kan ook bekeurd worden.
Zelf in je neus peuteren.
Ook in NL.
Wellicht de verkeersregels eens opfrissen?

Je krijgt pas een boete als je bv begint te slingeren en/of verkeersovertredingen begaat.
Citaat:

https://www.anwb.nl/experts/juridisch/3 ... -het-stuur
Citaat:
U wilt weten of u naar iemand mag zwaaien en of u mag eten, drinken en roken in de auto in Nederland.

Er is geen speciaal wetsartikel waarin deze handelingen worden verboden. In artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994 staat dat het een ieder is verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Een broodje eten achter het stuur, zwaaien of een sigaret roken is niet verboden, mits je de verkeersveiligheid niet in gevaar brengt.

Het klopt dat je in Spanje wel een boete voor eten/drinken kan krijgen:
https://indebuurt.nl/veenendaal/gemeent ... den~68163/

Heb het even aan mijn 2 kinderen gevraagd die pas nog hun theorie hebben gehaald.. en ook daar hebben ze geleerd dat je gewoon mag eten/drinken mits je netjes blijft rijden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:50

Ik neem regelmatig 'n slok water terwijl ik achter 't stuur zit. Nooit geweten dat andere landen daar op bekeuren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:50

Als je in Zwitserland gepakt wordt als je op je telefoon een SMS schrijft ben je je rijbewijs kwijt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:53

Dan maar snel whatsapp er op zetten dan :+

Heel goed, mogen ze hier ook doen.
Bewust et dat ding zitten klooien, nergens voor nodig.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:55

Toch vind ik rijbewijs kwijt wel echt heel heftig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:57

tienus63 schreef:
lenaa_tje schreef:
Ze legt de schuld (zoals ik het lees) ook bij de Nederlanders die de grens overgaan.
Dat vind ik ook niet-correct dat ligt bij de Nederlanders en de Duitsers die beide de grens overgaan, wel vind ik het onterecht dat het de Nederlanders veel geld kost en de Duitsers niet.

Bij klachten kunnen bedrijven hun personeel gratis laten testen met een sneltest.
Preventief testen wordt ook gesubsidieerd.
Ik zal de link er zo bijzetten.

Edit link:

https://covid19sneltest.nu/

Onder de streep betalen we met zijn allen die gratis testen en die testen die bedrijven wel moeten betalen.
Zij rekenen immers die extra kosten wel door.
Zie het als goederen vervoeren naar de Waddeneilanden, vervoerder rekent de kosten van de overtocht ook aan of opdrachtgever of de opdrachtgever heeft die kosten in de prijs verrekend met de koper.

Bij klachten toch?
In Duitsland wordt het nu voor de zekerheid gevraagd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:00

Sizzle schreef:
Als je in Zwitserland gepakt wordt als je op je telefoon een SMS schrijft ben je je rijbewijs kwijt.

Dat vind ik wel 'n heel heftige straf.

En hoe zit 't als je iets op je navigatie aanklikt?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:00

elnienjo schreef:
Ik neem regelmatig 'n slok water terwijl ik achter 't stuur zit. Nooit geweten dat andere landen daar op bekeuren.

Ze bekeuren op niet opletten.
De interpretatie van verkeersveiligheid in gevaar brengen.
Kan in NL ook als oom agent vindt dat je te lang aan je radioknoppen zit of met de gps klooit. Nee, daar hoef je niet voor te slingeren.
Het niet opletten is een verkeersovertreding. Ook in NL.
Vandaar dat mobiel gebruik expliciet verboden werd. Dat zelfs handsfree telefoneren al jaren onder vuur ligt.

Terug naar Covid19; masker op- of afdoen wordt ook zo opgevat. Vind het persoonlijk overdreven en al helemaal in het licht van wel mogen roken maar ja, volg het geld....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:02

Waarom heftig? Een auto is een potentieel moordwapen als je niet goed oplet en jezelf afleid met sms’jes typen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:05

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:

Dat vind ik wel 'n heel heftige straf.

En hoe zit 't als je iets op je navigatie aanklikt?

Dat niet via het stuurwiel doen ligt ook in de vuurlijn.
Handige dingen maar er teveel aandacht aan wijden is gewoon de verkeersveiligheid in gevaar brengen.
Je kijkt dan niet op de weg én frut met wat anders dan autorijden.
Kan je ook in NL voor bekeurd worden.
Imo terecht trouwens.

Maar goed, de maskerregels kunnen je hier automatisch gegenereerde bekeuringen opleveren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:07

Huertecilla schreef:
[
Kan in NL ook als oom agent vindt dat je te lang aan je radioknoppen zit of met de gps klooit. Nee, daar hoef je niet voor te slingeren.
Het niet opletten is een verkeersovertreding. Ook in NL.

Ze mogen pas bekeuren als je bv gaat slingeren; niet als je netjes blijft rijden.
Dan pas hebben ze bewijs dat je niet oplettend bent op het verkeer.

Ik merk aan je antwoorden dat je niet mijn links heb gelezen, waar dat duidelijk wordt uitgelegd/gemeld.