Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:01

Relaxed schreef:
Jullie weten toch dat besmetting via de lucht gaat en niet via je handen? Vind het allemaal nogal smetvreesachtig overkomen hier :')

Vreselijk nieuws van Trump :+ Dat ie maar goed ziek mag worden :')

Besmetting gaat via de lucht maar nies in je hand , raak kar aan, volgende pakt kar en wrijft in zijn oog . Theoretisch zeer wel mogelijk dat je zo besmet raakt . Daarom moet je ook altijd van je gezicht afblijven en thuis , pas wanneer je je handen goed hebt gewassen is het klaar. Dus handschoenen nergens voor nodig. Nadenken wel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:04

NatasjavE schreef:
Trump positief getest.

https://nos.nl/l/2350637

Hoop dat hij zich goed rot voelt. (En het gewoon overleeft, ik wens niemand dood)

Kak.... dus ontsmettingsmiddel inspuiten helpt dus toch niet? |(

En qua winkelwagentjes. Hier wordt bij de jumbo voor de ingang een wagentje aangegeven (schoon gemaakt). Als je je karretje niet meer nodig hebt zet je hem in de normale rekken. Zo is er veel meer verdeling van karretjes.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:04

Ik ben nog geeneens angstig voor het virus op een kar of mand. Blijf het eerder vies idee vinden als iemand eerst aan z’n piel, poep of in z’n neus gezeten heeft.

Van mij mogen die ontsmettingsmiddelen dan ook blijven. Ik zal altijd blijven poetsen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:08

bigone schreef:
Relaxed schreef:
Jullie weten toch dat besmetting via de lucht gaat en niet via je handen? Vind het allemaal nogal smetvreesachtig overkomen hier :')

Besmetting gaat via de lucht maar nies in je hand , raak kar aan, volgende pakt kar en wrijft in zijn oog . Theoretisch zeer wel mogelijk dat je zo besmet raakt . Daarom moet je ook altijd van je gezicht afblijven en thuis , pas wanneer je je handen goed hebt gewassen is het klaar. Dus handschoenen nergens voor nodig. Nadenken wel.

Die theorie is inmiddels wel redelijk ontkracht, het gaat erom of je al dan niet langdurig besmette lucht inademt.. Dat bepaalt zelfs de mate van besmetting. En jeetje, je wil sowieso niet nadenken over waar handen van voorgangers hebben gezeten, dat staat los van corona.. Het zou toch een stuk relaxter zijn als iedereen iets minder panisch over dit soort dingen doet.. Echt, boterhamzakjes om je handen en wattenstaafjes voor de pinautomaat :+ Hoe bedenk je het..

Destination

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:27

Ik ben al in verschillende winkels/benzinestations geweest waar stokjes liggen om je pincode in te toetsen. Er is dan een bakje met gedesinfecteerde stokjes en een bakje met 'vieze' stokjes :=

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:27

_O- Die Trump. Dat verzin je toch niet een maand voor de verkiezingen...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:32

bigone schreef:
Relaxed schreef:

Neen die kans is volgens de virologen minimaal
Er moet echt al een halve kilo besmet snot aan dat handvat hangen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:39

Net boodschappen gedaan, al het personeel droeg mondkapjes en vrijwel alle klanten, heb er 3 gezien zonder (2 jonge mensen waarvan eentje met een pasgeboren baby winkelde, en een oude vrouw). Verder deed mijn supermarkt alles nog scherp, niets in veranderd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:40

O getver, beelddenker :') (en vies van snot, juk)

Ik was weer bijna de enige in de winkel, al voelde ik me minder bekeken omdat ik al jaren in deze AH kom. Waar ik me nu wel weer meer aan stoor: mensen die de UITGANG als ingang gebruiken (mensen, het staat er zo duidelijk op, hoe dan??) en mensen die heeeeeel lang doen over iets uitkiezen bij de koeling of vriezer.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:42

Neonlight schreef:
Net boodschappen gedaan, al het personeel droeg mondkapjes en vrijwel alle klanten, heb er 3 gezien zonder (2 jonge mensen waarvan eentje met een pasgeboren baby winkelde, en een oude vrouw). Verder deed mijn supermarkt alles nog scherp, niets in veranderd.

Ik was gisteren ook in supermarkt. Al het personeel idd netjes een mondkapje en denk dat 1 op 10 van de klanten er ook eentje om had. Denk dat iedereen gewoon nog even moet wennen. Na een paar dagen zal vast wel meer dan de helft ook mondkapje op hebben en hoe normaler het is des te meer mensen zullen er eentje op doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:42

Mensen die heeeeeeeel lang over dingen doen is sowieso ergernis nummer 1 bij het boodschappen doen :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:43

Relaxed schreef:
Mensen die heeeeeeeel lang over dingen doen is sowieso ergernis nummer 1 bij het boodschappen doen :+

Ik vraag dan altijd netjes of ik even het artikel kan pakken als het mij te lang duurt. Sommige mensen vragen het niet, maar duwen je nog net niet aan de kan om het artikel te pakken. Zooo asociaal...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:45

Als het me echt te lang duurt vraag ik of ik er bij mag. Zeker nu. Voor corona ging ik er snel voorlangs na even melden dat ik even wat moest hebben. Dat doe ik nu niet meer, ik wacht wel tot mensen even aan de kant gaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:45

Dan kun je beter niet gelijk met mij boodschappen doen. Ik moet alle verpakkingen lezen soms om te zien of ik het hebben mag. Omdat fabrikanten soms de samenstelling veranderen waardoor ik het niet meer mag hebben. Uitermate ergerlijk maar ik heb geen keuze. Ziek worden van mijn eten is geen grapje en spul kopen dat ik daarna moet weggeven is ook mijn hobby niet

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:48

Trump kan toch geen covid krijgen zegt ie. Dus fake news.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:49

karuna schreef:
Dan kun je beter niet gelijk met mij boodschappen doen. Ik moet alle verpakkingen lezen soms om te zien of ik het hebben mag. Omdat fabrikanten soms de samenstelling veranderen waardoor ik het niet meer mag hebben. Uitermate ergerlijk maar ik heb geen keuze. Ziek worden van mijn eten is geen grapje en spul kopen dat ik daarna moet weggeven is ook mijn hobby niet

Ik lees zelf ook geregeld hoor, mag ook bepaalde dingen niet. Gelukkig verandert dat niet zo snel. Maar als ik zie dat de verpakking verandert is of er staat, nieuwe receptuur, dan even lezen. Want soms zit er dan ineens wel iets in wat ik niet mag. Maar ik kan heel snel lezen. En ik stap wel even opzij als ik ogen in mijn rug voel. Zeker nu.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:50

tienus63 schreef:
Trump kan toch geen covid krijgen zegt ie. Dus fake news.

Als hij straks hersteld is zegt hij vast dat het achteraf geen corona, maar een griepje was. Het heerst. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:52

Bloodymary schreef:
_O- Die Trump. Dat verzin je toch niet een maand voor de verkiezingen...

Straks wordt ie nog heel ziek en komt hij op de IC ofzo. Dat wordt dan echt nog meer een puinhoop met die verkiezingen. Wat gaan mensen stemmen als één kandidaat aan de beademing ligt?
Nouja, misschien maar beter niet aan denken allemaal.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:57

Regeringsleiders komen er iedere keer weer goed vanaf tot nu toe. Als je dan Trump heet dan is dat nog meer reden om te zeggen dat het allemaal wel mee valt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:00

Sizzle schreef:
Regeringsleiders komen er iedere keer weer goed vanaf tot nu toe. Als je dan Trump heet dan is dat nog meer reden om te zeggen dat het allemaal wel mee valt.

Goed in de zin van niet dood ? Johnson was kiele kiele .
Trump kan in ieder geval ook zeggen dat hij een stukje China in zijn lijf heeft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:15

Ja, daar heb je inderdaad gelijk in, ik zat meer te denken aan Bolsonaro en zo.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:20

Sizzle schreef:
Ja, daar heb je inderdaad gelijk in, ik zat meer te denken aan Bolsonaro en zo.

Klopt, de hevigste ontkenners krijgen het in lichte mate blijkbaar en dat is jammer voor de bevolking .

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:21

bigone schreef:
Sizzle schreef:

Goed in de zin van niet dood ? Johnson was kiele kiele .
Trump kan in ieder geval ook zeggen dat hij een stukje China in zijn lijf heeft.

Johnson is toen ook serieus geschrokken.

Nee laat Trump maar flink ziek zijn. Echt 3 weken bedrust.

Wat een heerlijk rustige presidentsverkiezingen worden dat verder zeg.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:25

bah wat een reacties zeg
en dat zijn dan de eerste die hier schreeuwen dat je klachten voor het leven kan krijgen als iemand zegt dat het maar een griepje is ... en dat je aan je medemensen moet denken ipv ikke , ikke , ikke

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:34

Ik denk vooral dat mensen het roepen voor de rest van de bevolking, niet uit wraak. Maar als Trump er heel makkelijk vanaf komt is de kans groot dat hij de bevolking nog verder in de problemen brengt.