Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Electra63 schreef:Ja, 1 miljoen euro per bed per jaar....,
En hij legde weer goed uit: belangrijkste is 1,5 meter afstand en handen wassen, ieder x weer.
En als je geen 1,5 meter afstand kan houden, dan kan je een mondkapje gebruiken. Maar ieder x moet je dan je handen wassen, als je aan het mondkapje heb gezeten.
Sunnda schreef:bigone schreef:Vraag me af hoe het met Huertecilla gaat, hij was zo lyrisch over de Spanjaarden en toch wel wat minder over de Nederlanders dus ben benieuwd hoe hij er nu over denkt, onderstaand bericht spreekt toch wel boekdelen.:
Los van besmettingen en doden zijn dit bizarre cijfers. Sinds invoering noodtoestand zijn 7.381 Spanjaarden gearresteerd voor negeren van lockdown. 836.726 mensen kregen een boete (gemiddeld 15 duizend per dag). Boetes beginnen bij 600 euro, lopen op tot tienduizend.
Citaat:En we moeten niet vergeten dat het aantal ic bedden in Nederland eigenlijk altijd voldoende is geweest.
En bedden die niet gebruikt worden kosten ook geld.
pien_2010 schreef:Citaat:En we moeten niet vergeten dat het aantal ic bedden in Nederland eigenlijk altijd voldoende is geweest.
En bedden die niet gebruikt worden kosten ook geld.
Is dat zo??????
Ik heb anders begrepen. IC bedden daar is zo op bezuinigd dat bij deze crisis al begonnen werd met-1 achterstand. Want door bezuinigingen waren er niet alleen minder bedden maar ook minder IC personeel en dat was een groot probleem met opschaling van de IC bedden. Althans zo heb ik begrepen in het begin vd corona crisis van IC deskundigen.
Electra63 schreef:Het beste is natuurlijk dat gewone verpleegkundigen doorstromen als IC-verpleegkundigen.
moonfish13 schreef:Ik ken igg en igm de Lymetesten, maar ook dat deze voor Lyme niks zeggen.
Ik heb 300% zeker Lyme gehad, dikke rode kring gehad met een pit in het midden.
En toch testte ik negatief, zoals bij 50% van de mensen met Lyme het geval is.
sureido schreef:Op 9 van de 10 begrafenissen waar ik gewerkt heb in de Corona tijd houdt de familie zeker geen afstand van elkaar (ook al is het een Corona patiënt) en pakt de familie na ons gewoon de kist of andersom terwijl eigenlijk protocol is dat of wij de kist de gehele tijd begeleiden of de familie. Maar ja, zeg dat maar eens op zo’n moment. Zou eigenlijk de uvl moeten doen, maar die nemen het ook niet zo nauw met de 1.5 m.
Astorga schreef:Electra63 schreef:Het beste is natuurlijk dat gewone verpleegkundigen doorstromen als IC-verpleegkundigen.
Dat is zeker, alleen wil je niet het probleem verplaatsen. Er is op meerdere werkgebieden een tekort aan verpleegkundigen.
Ik hoop dat er door deze crisis meer mensen op het idee komen om het geweldige beroep van verpleegkundige te kiezen en dat de nadruk de afgelopen tijd op de zwaarte van het vak niet afschrikt.
elnienjo schreef:sureido schreef:Op 9 van de 10 begrafenissen waar ik gewerkt heb in de Corona tijd houdt de familie zeker geen afstand van elkaar (ook al is het een Corona patiënt) en pakt de familie na ons gewoon de kist of andersom terwijl eigenlijk protocol is dat of wij de kist de gehele tijd begeleiden of de familie. Maar ja, zeg dat maar eens op zo’n moment. Zou eigenlijk de uvl moeten doen, maar die nemen het ook niet zo nauw met de 1.5 m.
Vorige week was ik met m'n moeder even een kaartje in de bus stoppen bij een weduwe toen de dame zelf buiten bleek te staan. Ipv de kaart aan te reiken gaf m'n moeder uit reflex toch 'n hand. Ze heeft van mij met die hand niets aan mogen raken tot we thuis waren en ze haar handen kon wassen. Voor mij moet je iemand die net een dierbare is verloren op dat gebied echt even als toxic beschouwen. Zit er natuurlijk dik in dat ze door haar kinderen, kleinkinderen en andere directe naasten is geknuffeld en je weet nooit wat die bij zich hebben gedragen. Je kunt naar mijn idee niet voorzichtig genoeg zijn op dit moment.
MoniqueT schreef:bigone schreef:Vraag me af hoe het met Huertecilla gaat, hij was zo lyrisch over de Spanjaarden en toch wel wat minder over de Nederlanders dus ben benieuwd hoe hij er nu over denkt, onderstaand bericht spreekt toch wel boekdelen.:
Los van besmettingen en doden zijn dit bizarre cijfers. Sinds invoering noodtoestand zijn 7.381 Spanjaarden gearresteerd voor negeren van lockdown. 836.726 mensen kregen een boete (gemiddeld 15 duizend per dag). Boetes beginnen bij 600 euro, lopen op tot tienduizend.
elnienjo schreef:moonfish13 schreef:Ik ken igg en igm de Lymetesten, maar ook dat deze voor Lyme niks zeggen.
Ik heb 300% zeker Lyme gehad, dikke rode kring gehad met een pit in het midden.
En toch testte ik negatief, zoals bij 50% van de mensen met Lyme het geval is.
Maar die rode kring wil toch niet zeggen dat je ook lyme hebt? Als je AB gaat slikken kan het ontwikkelen van de ziekte toch geheel voorkomen worden?
Zelf heb ik in 2013 die rode kring gehad en 2 weken AB moeten slikken. Geen idee dus of ik er iets aan over heb gehouden eerlijk gezegd.