Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:33

Ik onthou die camping in het Zwarte Woud, wij willen het Zwarte Woud ook aan doen. We hebben de zooi bij elkaar gezocht, morgen de camper halen en zaterdag vertrekken we.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:33

Frankrijk heeft wat extra gebieden zelf rood gemaakt oa regio parijs met euro disney en delen in het zuiden. Gaat niet goed daar. -O-

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:55

Neonlight schreef:
Ik onthou die camping in het Zwarte Woud, wij willen het Zwarte Woud ook aan doen. We hebben de zooi bij elkaar gezocht, morgen de camper halen en zaterdag vertrekken we.

http://www.camping-hochschwarzwald.de/

Hier de link. Wij betalen voor 3 nachten tent zonder elektriciteit €80. De omgeving is ook echt prachtig <3 We hebben een wandeling van ongeveer 13 kilometer om de Feldberg gedaan. De wandeling zelf was pittig (veel stijging aan begin en eind), maar onderweg waren er veel plekken waar je wat kan eten en drinken. Allemaal zelfbediening, waar je gewoon geld in het kistje stopt :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:15

Bedankt voor de link, ik heb hem ook in de Acsi app staan, heb hem daar gemarkeerd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 20:27

Wij zaten destijds in het zwarte woud op een camping aan de Titisee, in september stond er bijna niemand en vanaf volgens mij elke plek kijk je op de titisee <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:41

Andorra was ook rood gekleurd dacht ik. Was ergens te verwachten, veel autoverkeer gaat daarlangs ivm taxfree en ideale doorsteek vanuit Frankrijk naar Spanje en vice versa.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:40

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:46

Komt voor mij als geroepen, ik zat net enorm te twijfelen om last minute naar Griekenland te gaan en de test was een doorn in mijn oog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:58

Mijn vriendin gaat woensdag, dus die was ook wel blij :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:21

Wij zijn weer terug! Een dagje eerder dan gepland, het weer was gisteren echt beroerd in Normandië en ik vind het nu niet de tijd om met zijn alleen in een museum op elkaars lip te gaan staan :=

Het was echt heerlijk om er even uit te zijn :j De Franse mondkapjesplicht went ook heel snel. Je blijft je wel verbazen hoe mensen er mee om gaan, maar ach.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:04

Westhof schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/grieken-la ... ~adc20da5/

Vanaf 1 september geen test meer nodig voor Nederlanders die naar Griekenland gaan :)

Zo zeg, goed dat ik even in dit topic kijk. Wij vertrekken vrijdag en zijn as we speak die test aan het boeken. Ideaal!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:43

Wij zitten nu in 2 6 persoons chalets in Hoeven NB.
We hebben ze gehuurd tot en met maandag.
Ik had verwacht dat de familie iets groter zou zijn. Maar een aantal zijn nog niet in NL aangekomen.
Nu is van zondag op maandag 1 chalet volledig leeg omdat de kinderen maandag naar school moeten.

Zijn er mensen die er even 1 nachtje tussenuit willen?
Huisdieren zijn niet toegestaan.
Er zijn 6 slaapplekken en 2 badkamers.
Stuur maar een pb.

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:14

Wij zijn inmiddels ook onderweg met de camper. Eerste stop wordt Monschau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:01

Mijn collega is ook sinds een week terug uit Frankrijk. Netjes aan alle regels gehouden. Zit nu samen met zijn vriendin thuis positief getest. Ik vind het toch wel spannend nu veel mensen weer terug komen. Lang niet iedereen zal zich laten testen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:05

Het verbaast me steeds weer bij topsporters dat ze positief testen. Je zou toch denken dat die onder strak contact regime staan. Nu bij de tour de france zijn ook al besmettingen in een van de verzorgende teams.
Dat zijn eigenlijk altijd de symptoomloze gevallen dus dat geeft echt wel te denken hoeveel daarvan binnen je eigen contacten rondlopen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:09

Sizzle schreef:
Het verbaast me steeds weer bij topsporters dat ze positief testen. Je zou toch denken dat die onder strak contact regime staan. Nu bij de tour de france zijn ook al besmettingen in een van de verzorgende teams.
Dat zijn eigenlijk altijd de symptoomloze gevallen dus dat geeft echt wel te denken hoeveel daarvan binnen je eigen contacten rondlopen.

Wie ? Welk team ?
Ik kan nog mijn pronostiek aanpassen mocht het nodig zijn :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:10

Belgie geloof ik, maar ik ben niet zo‘n tour kenner hoor :D

Wij komen eind september heel exotisch naar NL.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 29-08-20 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 12:11

Huh? Nee toch :7
Ik ga zoeken :+

Edit; gevonden ! Bij de Lotto-ploeg inderdaad. Een deel van de staff naar huis.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:05

Je zou ook denken dat een goed getraind ('gezond') lichaam niet zo vatbaar zou zijn voor virussen, maar om de haverklap worden (top)sporters positief getest. Dat haalt die theorie ook een beetje onderuit. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:07

Of testen ze preventief en vertonen ze bij positief testresultaat geen symptomen? En helaas genoeg gezonde, fitte mensen die het krijgen. Een topsporter schaar ik eigenlijk niet onder gezond. Topsport vraagt veel van een lichaam. Dus eigenlijk ook niet gek dat ze evengoed vatbaar zijn net als ieder ander.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-08-20 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:08

Karin schreef:
Je zou ook denken dat een goed getraind ('gezond') lichaam niet zo vatbaar zou zijn voor virussen, maar om de haverklap worden (top)sporters positief getest. Dat haalt die theorie ook een beetje onderuit. :')

Better in, better out geldt ook totaal niet heb ik gemerkt. Ik werk met covid revalidatie nu. Meerdere mensen gehad die idd echt veel sporten, enorm goede conditie (als in; 3 maanden ervoor nog een marathon gelopen) die aan het begin van de revalidatie nog geen been zelfstandig konden optillen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:11

Ja dat is helemaal bizar, die restschade bij mensen met een goede conditie. Marathonlopers die nu zowat letterlijk geen deuk meer in een pakje boter slaan.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:16

Wij gingen oorspronkelijk naar Frankrijk, maar het is een staycation in België geworden. Met een tentje op een ecocamping, lekker basic. 100% meegevallen, het was er super mooi!

Werkgerelateerde reis naar Polen in september is helaas voor de tweede keer dit jaar (eerste keer was in mei) gecanceld -O-

Staycation in België, Viroinval (aanrader!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 13:17

Die wielerploeg waar het om gaat, zijn de positieve tests bij de staff en niet bij de renners.
Die gasten hebben ook niks van klachten, maar worden preventief mee getest met de renners.

Er zullen dus inderdaad wel heel veel mensen rondlopen die besmet zijn en niks merken. En dus ook niet getest worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 18:05

Wat een mooie omgeving op de foto’s hierboven!

Onze vakantieplannen zijn helaas ook gewijzigd. Ipv morgen naar St. Tropez gaan we nu maandag een midweek naar de Veluwe. We zouden oorspronkelijk 2 weken op vakantie gaan dus we hopen voor de 2e week nog iets moois te vinden.