Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:00

rockwitch schreef:
Holy Moly, ik zit nu met iemand aan de telefoon die zegt dat we bang gemaakt worden met het Corona virus, maar dat het eigenlijk een soort dekmantel is van de regering om ons allemaal uit te roeien met de 5G palen...
Hij heeft dit van ene Micha Kat.. Als je die googled zie je gelijk dat dit een complotdenker is.

Hoe naïef zijn sommige mensen ...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:04

tienus63 schreef:
nynke55 schreef:
Het virus overleeft ook langer op blauwe enveloppen :+

Die worden toch zelfs aangetast

De rode variant gaan ze nooit meer vanaf.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:05

Je kunt van iedere supermarkt de app downloaden en daarin je boodschapjes zetten inc looproute
Kun je thuis rustig nadenen, gebruk app als lijstje en terplekke verwijderen wat je hebt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:08

Echwel schreef:
Je kunt van iedere supermarkt de app downloaden en daarin je boodschapjes zetten inc looproute
Kun je thuis rustig nadenen, gebruk app als lijstje en terplekke verwijderen wat je hebt

Ik durf in de supermarkt niet eens meer aan mijn telefoon te zitten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:10

imaudy schreef:
Echwel schreef:

Ik durf in de supermarkt niet eens meer aan mijn telefoon te zitten.

Ik wel, voor het pinnen :Y)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:10

Misschien een tip, waterdichte telefoons kun je met water en zeep schoonmaken zolang er maar geen water in de usb poort komt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:11

Nou het werkt super,zo laat ik bv man en dochter zo boodschappen doen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:12

Dettol is gewoon een merk, ze hebben naast schoonmaak middelen voor gereedschap ook onder andere sterilon en betadine oplossingen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:13

Als ik me dan probeer aan te passen door een poging te doen voor meerdere dagen in 1x boodschappen te doen, is het weer niet goed.

Hallo! Sommige mensen wonen in hun up en zullen boodschappen moeten doen in een fysieke winkel.

Ik maak nu inderdaad thuis een lijstje met wat ik nodig heb aan boodschappen en die boodschappen ga ik dan in de bepaalde winkel halen.

Ik kijk nog steeds naar aanbiedingen in de folders thuis, dus als blijkt dat de Unox soep 1+1 gratis is bij de AH, dan ga ik dus dáár soep halen en niet bij de Coop om de hoek. Scheel echt best veel geld.

Verder komt het regelmatig voor dat er iets wat op mijn lijstje staat, niet aanwezig is... Dan moet ik dus ter plekke iets anders bedenken en ja, dan loop ik dus een aantal keer door de supermarkt heen.

Mijn maaltijden zijn verre van perfect, maar ik vind kip bijvoorbeeld niet lekker, dus als er geen gehakt is, dan vervang ik dat dus niet simpel even voor kip. Om maar een voorbeeld te geven.

En ja, ik ben autistisch en heb bepaalde voedingsmiddelen waarvan ik niet wil afwijken omdat ik mijn eten dan niet lekker vind. (En dan ook het koken steeds uit ga stellen en uiteindelijk maar een boterham eet.... is ook niet gezond.)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:13

Echwel schreef:
Nou het werkt super,zo laat ik bv man en dochter zo boodschappen doen.

Ik ben samen met mijn vriend aangemeld op de Colruyt app zodat hij voor ons kan shoppen (wij mogen zelf niet met het gezin). Alles staat per rayon en je kan heel gemakkelijk merken en dergelijke aangeven. Zeker aan te raden voor wie in Colruyt winkelt! Nu geven wij hem wel een vrijkaart om alternatieven te nemen als er iets niet is. Wij zijn totaal afhankelijk dus we zijn al lang blij als er iets komt. Of dat nu broccoli is of prei zal ons even een worst wezen :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:16

Het zal aan mij liggen, maar als mijn gewenst product er niet is, zal het alternatief toch zo goed als altijd in hetzelfde schapp liggen. Vlees ligt toch ook bij vlees. Saus ligt bij saus. Prei en broccoli liggen toch ook vlak bij elkaar?

Ik vraag me af of ze dat probleem ook hadden in Afrika toen ebola op volle toeren draaide...

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:17

Zou er ook virus aan de haren van je paard kunnen blijven hangen?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:18

Ik lees op teletekst dat India op lockdown gaat, met 1.3 miljard mensen, er zijn tot nu toe 469 besmettingen vastgesteld en 10 mensen overleden.

Dat is even een andere aanpak dan Nederland.

sureido

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:19

Oei, zo'n land als India waar het leven al grotendeels op straat plaatsvind, heftig!

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:20

MoniqueT schreef:
rockwitch schreef:
Holy Moly, ik zit nu met iemand aan de telefoon die zegt dat we bang gemaakt worden met het Corona virus, maar dat het eigenlijk een soort dekmantel is van de regering om ons allemaal uit te roeien met de 5G palen...
Hij heeft dit van ene Micha Kat.. Als je die googled zie je gelijk dat dit een complotdenker is.

Hoe naïef zijn sommige mensen ...

Aha! Die Micha Kat is er eentje die probeert om alle “ kritische denkers” op één hoop te gooien met imbecielen.. exact dezelfde methode als mensen die te pas en te onpas de term : complot denker erin gooien, om alle nuance angstvallig in de kiem te smoren.. best doorzichtig als je het mij vraagt

MoniqueT

mvdende schreef:
Als ik me dan probeer aan te passen door een poging te doen voor meerdere dagen in 1x boodschappen te doen, is het weer niet goed.

Hallo! Sommige mensen wonen in hun up en zullen boodschappen moeten doen in een fysieke winkel.

Zolang je maar niet steeds blijft klagen om het klagen. Ik weet dat je het lastig vindt dat dingen anders dan anders zijn, maar er zijn mensen met veel grotere problemen nu.

Echwel

Ik doe bij bv de plus of jumbo app eerst de aanbiedingen kijken en werk dan verder per categorie.
Daarna.kun je winkelmandje ordenen per looppad

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:21

Ik bedenk meestal pas in de supermarkt wat ik ga eten. Ik denk ook dat deze maatregelen effectief zullen zijn zo komen er niet teveel mensen in een keer in de winkel en je hebt schone karren. Ik hoef vrijdag pas de winkel in en ben heel benieuwd.
Deze kwam ik trouwens tegen op Twitter:

Als 1 juni te ver klinkt, focus je dan alleen op vandaag en hoe je deze dag door gaat komen. Als de dag te lang is kijk dan niet verder dan dit uur.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:25

moonsparkle schreef:
Ik lees op teletekst dat India op lockdown gaat, met 1.3 miljard mensen, er zijn tot nu toe 469 besmettingen vastgesteld en 10 mensen overleden.

Ja, in Nederland hadden ze het na het carnaval meteen goed moeten aanpakken. De curve afvlakken gaat denk ik ook niet lukken. Ik hoor overal mensen met een kuchje..opzich doen mensen dan altijd wel een beetje
Laatst bijgewerkt door imaudy op 24-03-20 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Net gehoord dat er op de afdeling in het verzorgingshuis van mijn moeder een paar bewoners koorts hebben en hoesten. Er is een kweek afgenomen en dan horen we wat er verder gebeurt.
Niet mijn moeder maar als het Corona is natuurlijk nog maar een kwestie van tijd...

moonsparkle

sureido schreef:
Oei, zo'n land als India waar het leven al grotendeels op straat plaatsvind, heftig!

Ja ik vraag me ook af hoe ze dat gaan handhaven

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:28

Tieneke schreef:
Het zal aan mij liggen, maar als mijn gewenst product er niet is, zal het alternatief toch zo goed als altijd in hetzelfde schapp liggen. Vlees ligt toch ook bij vlees. Saus ligt bij saus. Prei en broccoli liggen toch ook vlak bij elkaar?

Ik vraag me af of ze dat probleem ook hadden in Afrika toen ebola op volle toeren draaide...

Binnenkort moeten we het doen met rantsoen pakketten zoals in de oorlog als mensen niet gaan meewerken :+ en dan is het eten wat de pot schaft. Ik vind het super erg dat mensen hier mee worstelen, maar langs de andere kant; die mensen zouden nog harder worstelen met dierbaren verliezen of zelf ziek zijn. Het gaat om perspectief, voor iedereen, ook mensen met een stoornis.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:29

Nou ik had voor sinterklaas zo'n rantsoen pakket gekregen, was nog best lekker :+ maar ja moet je wel een beetje geluk hebben welke je krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:29

moonsparkle schreef:

Het is natuurlijk ook een heel ander land dan Nederland. Zuid-Afrika heeft nog minder besmettingen volgens mij (of in ieder geval vergelijkbaar) en die zijn ook in lockdown. Dat is vooral omdat een massale uitbraak in die landen veel meer gevolgen heeft dan in veel westerse landen. Zuid-Afrika is niet per definitie een 'arm land' maar mensen die daar in de laagste klasse leven hebben niet eens toegang tot stromend water, hoe moeten die dan hun handen wassen om zich te beschermen tegen zo'n virus? Het systeem van gezondheidszorg is ook nog eens wankel en onbetrouwbaar voor mensen die geen diepe zakken hebben. Dan wil je als land alles op alles zetten om te voorkomen dat mensen ziek worden, ook als dat je (fragiele) economie de afgrond in stort of de supermarkten geplunderd worden. Als zo'n virus om zich heen gaat grijpen in een sloppenwijk krijg je er nooit meer grip op.

Jolliegirl

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:48

Mijn opa is vandaag opgenomen in ZKH... Getest op corona.
Morgen de uitslag...

Willen jullie mee duimen?