Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:43

Shaggy09 schreef:
Dat valt niet echt onder unpopular opinions toch?

Nou hier in de stad willen ze niet handhaven want "geen draagvlak " :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:44

Magrathea schreef:
Shaggy09 schreef:

Nou hier in de stad willen ze niet handhaven want "geen draagvlak " :')

Andere woorden voor 'is te lastig'.

Avalanche

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:57

Vooral dat laatste :')

Ik zou het echt een zegen vinden. Ik was ooit in Duitsland op vakantie, en met oud en nieuw was er een vuurwerkshow, maar mensen mochten het niet zelf afsteken. Het voelde heel veel veiliger ook. Overigens waren de honden van die mensen alsnog bang.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:20

Maar dan kan je die show tenminste nog een beetje ontwijken, en buiten showtijden om je hond normaal uitlaten :o

Overigens vermoed ik dat het hier iets te maken heeft met dat het politiekorps dat hier opereert hetzelfde is als die in Den haag dus ik denk zomaar dat die daar de handen al vol hebben deze jaarwisseling :=
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 28-12-19 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:23

Shaggy09 schreef:

Bij genoeg mensen wel :j

Het zal ook niet snel afgeschaft worden denk ik, den haag verdiend hier genoeg aan

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:44

Lijkt me dat het ook veel kost? Ik ben voor afschaffing. :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:53

Ik vind vuurwerk geweldig! Maar dan inderdaad graag centraal georganiseerd, nu is het net een oorlogsgebied op straat. Vooral knallen en weinig moois.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 21:11

Sheran schreef:
Ik vind vuurwerk geweldig! Maar dan inderdaad graag centraal georganiseerd, nu is het net een oorlogsgebied op straat. Vooral knallen en weinig moois.

Vind ik ook!
Inclusief de nodige verwondingen en bange dieren en mensen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:18

Er wordt hier al zo onwijs geknald. Zelfs siervuurwerk overdag, dat vind ik echt zoooooo suf!
Onze hond is niet bang, totdat het halve huis staat te trillen. Dat vindt hij echt helemaal nix! Maar ze zijn hier al zeker 1,5 week bezig. Echt niet tof, ik heb nu besloten om in ieder geval in de avond niets meer met de paarden te gaan doen en vandaag mijn laatste buitenrit gemaakt. Ik ga het risico niet nemen. Best jammer eigenlijk....
Maar hier onder de populatie vast niet unpopulair.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:27

Magrathea schreef:
Maar dan kan je die show tenminste nog een beetje ontwijken, en buiten showtijden om je hond normaal uitlaten :o

Overigens vermoed ik dat het hier iets te maken heeft met dat het politiekorps dat hier opereert hetzelfde is als die in Den haag dus ik denk zomaar dat die daar de handen al vol hebben deze jaarwisseling :=

Weet je hoe heerlijk dat was...... echt, gewoon chill kunnen lopen met je hond op 31 december.......

Op dat laatste zou je best een punt kunnen hebben :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:34

Het is ook een cultuur ding wat in NL blijkbaar er bijhoort of zo.
Bij ons is het ook overal te koop maar nergens geknal. Ik durf op 31 december prima een buitenrit te maken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 22:54

Hier ook nauwelijks nog geknal := Paar jochies met knalerwten en rotjes, maar geen oorlogsgebied hier.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:43

Tilburg viel ook mee en nu thuis in het dorp af en toe al wat carbid (wat nog harder knalt en niet verboden zal worden met een vuurwerkverbod :+) maar misschien is deze impopulair maar ik vind vuurwerk echt fantastisch en vind af en toe zo’n knalletje al echt oud & nieuw gevoel geven (een van mijn leukste dagen van het jaar). Ik durf ook wel gewoon te fietsen door het dorp.

Maar ik geloof wel dat het in steden anders is hoor.. en met dieren hebben.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 00:52

Het probleem met carbid schieten is dat ook deze activiteit meer-en-meer in handen geraakt van sukkelaars die geen idee hebben wat ze doen. Daardoor neemt (ook hierbij) het aantal gewonden de laatste jaren ‘explosief’ (jawel :D) toe.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 01:08

Cowboy55 schreef:
Het probleem met carbid schieten is dat ook deze activiteit meer-en-meer in handen geraakt van sukkelaars die geen idee hebben wat ze doen. Daardoor neemt (ook hierbij) het aantal gewonden de laatste jaren ‘explosief’ (jawel :D) toe.

Geen wonder, hoorde gister een collega vertellen dat hij een vergunning voor carbid had gekregen. Gingen ze in een giertank doen ipv 'saaie' melkbussen. Nou ben benieuwd :')

Vuurwerk vind ik niet zo erg. Maar die irrirante 14 jarige klote jochies die van die illegale halve bermbommen voor de deur gooien of in je richting als je langsfietst. Die mogen wel echt ophouden.
Ik heb begin dit jaar met mijn paard in de sloot gelegen toen ik 1.5 week na oud&nieuw op buitenrit ging en een paar kinderen expres vuurwerk voor ons neergooiden, heel fijn. poedersuiker kinderen :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 01:12

In Rotterdam is het al vanaf half oktober raak met vuurwerk.
Zelf houd ik er niet van, maar vrienden kopen echt voor duizenden euro's.

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 01:21

Mijn unpopular opinion. Ik vind niet dat leeftijd maar een getal is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 01:21

gerpiegorp schreef:
Cowboy55 schreef:

Geen wonder, hoorde gister een collega vertellen dat hij een vergunning voor carbid had gekregen. Gingen ze in een giertank doen ipv 'saaie' melkbussen. Nou ben benieuwd :')

Vuurwerk vind ik niet zo erg. Maar die irrirante 14 jarige klote jochies die van die illegale halve bermbommen voor de deur gooien of in je richting als je langsfietst. <KNIP>

Van dat laatste heb ik dan weer geen last. Waarschijnlijk omdat ik (volgens anderen) de indruk kan wekken dat ik mensen die me serieus irriteren in tweeen kan scheuren. En soms moet je mensen in die waan laten..... :D

En carbid schieten vanuit een gierton? Waar moet de druk dan naar toe? De deksel van een gierton is toch veel te klein om de druk van de inhoud van de gierton veilig af te voeren? Een melkbus is wat? 30 liter? Een gierton is minstens 3000 liter? 100 keer meer volume. 100x meer carbid met een deksel die maar 3x(?) groter is dan een melkbus? Die sukkelaars blazen zichzelf hartstikke op.......
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 29-12-19 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 01:23

Cowboy55 schreef:
Die sukkelaars blazen zichzelf hartstikke op.......

Natuurlijke selectie *\%/*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 01:38

Vuurwerk voor particulieren mag voor mij ook verboden. Laat gemeenten dan maar vrij om shows te organiseren, professioneel.
Hier in de stad werd weer een kat aangetroffen met een weggebrand achterlichaam. Oh zo leuk, sadistische jeugd met vuurwerk+een onschuldig dier. Het richt meer ellende aan dan het evt plezier waard is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 07:30

Carbid in een leeg blikje met deksel was ons knalvuurwerk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 08:35

Hier in de wijk zijn aan een doorlopende weg de hoekhuizen voorzien van een soort portiekjes omdat dat van oorsprong winkels waren dus daar worden heerlijk van die zware knallers ingegooid en zit je stijf in je stoel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:11

Carbid mag hier sinds dit jaar gelukkig niet meer in de bebouwde kom, wat een zegen :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:36

Cowboy55 schreef:
gerpiegorp schreef:

Vuurwerk vind ik niet zo erg. Maar die irrirante 14 jarige klote jochies die van die illegale halve bermbommen voor de deur gooien of in je richting als je langsfietst. <KNIP>

Van dat laatste heb ik dan weer geen last. Waarschijnlijk omdat ik (volgens anderen) de indruk kan wekken dat ik mensen die me serieus irriteren in tweeen kan scheuren. En soms moet je mensen in die waan laten..... :D

En carbid schieten vanuit een gierton? Waar moet de druk dan naar toe? De deksel van een gierton is toch veel te klein om de druk van de inhoud van de gierton veilig af te voeren? Een melkbus is wat? 30 liter? Een gierton is minstens 3000 liter? 100 keer meer volume. 100x meer carbid met een deksel die maar 3x(?) groter is dan een melkbus? Die sukkelaars blazen zichzelf hartstikke op.......

Daarom wordt het gat in de giertank ook veel groter gemaakt :D. Tenminste, als je weet wat je doet.

Maar aangezien veel mensen niet weten wat ze doen kunnen ze beter bij carbid wegblijven. En helemaal als dat in een giertank moet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:20

Cowboy55 schreef: