Shaggy09 schreef:Dat valt niet echt onder unpopular opinions toch?
Nou hier in de stad willen ze niet handhaven want "geen draagvlak "

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Magrathea schreef:Maar dan kan je die show tenminste nog een beetje ontwijken, en buiten showtijden om je hond normaal uitlaten![]()
Overigens vermoed ik dat het hier iets te maken heeft met dat het politiekorps dat hier opereert hetzelfde is als die in Den haag dus ik denk zomaar dat die daar de handen al vol hebben deze jaarwisseling
Cowboy55 schreef:Het probleem met carbid schieten is dat ook deze activiteit meer-en-meer in handen geraakt van sukkelaars die geen idee hebben wat ze doen. Daardoor neemt (ook hierbij) het aantal gewonden de laatste jaren ‘explosief’ (jawel) toe.
gerpiegorp schreef:Cowboy55 schreef:Het probleem met carbid schieten is dat ook deze activiteit meer-en-meer in handen geraakt van sukkelaars die geen idee hebben wat ze doen. Daardoor neemt (ook hierbij) het aantal gewonden de laatste jaren ‘explosief’ (jawel) toe.
Geen wonder, hoorde gister een collega vertellen dat hij een vergunning voor carbid had gekregen. Gingen ze in een giertank doen ipv 'saaie' melkbussen. Nou ben benieuwd
Vuurwerk vind ik niet zo erg. Maar die irrirante 14 jarige klote jochies die van die illegale halve bermbommen voor de deur gooien of in je richting als je langsfietst. <KNIP>
Cowboy55 schreef:gerpiegorp schreef:
Geen wonder, hoorde gister een collega vertellen dat hij een vergunning voor carbid had gekregen. Gingen ze in een giertank doen ipv 'saaie' melkbussen. Nou ben benieuwd
Vuurwerk vind ik niet zo erg. Maar die irrirante 14 jarige klote jochies die van die illegale halve bermbommen voor de deur gooien of in je richting als je langsfietst. <KNIP>
Van dat laatste heb ik dan weer geen last. Waarschijnlijk omdat ik (volgens anderen) de indruk kan wekken dat ik mensen die me serieus irriteren in tweeen kan scheuren. En soms moet je mensen in die waan laten.....![]()
En carbid schieten vanuit een gierton? Waar moet de druk dan naar toe? De deksel van een gierton is toch veel te klein om de druk van de inhoud van de gierton veilig af te voeren? Een melkbus is wat? 30 liter? Een gierton is minstens 3000 liter? 100 keer meer volume. 100x meer carbid met een deksel die maar 3x(?) groter is dan een melkbus? Die sukkelaars blazen zichzelf hartstikke op.......
Cowboy55 schreef:En carbid schieten vanuit een gierton? Waar moet de druk dan naar toe? De deksel van een gierton is toch veel te klein om de druk van de inhoud van de gierton veilig af te voeren? Een melkbus is wat? 30 liter? Een gierton is minstens 3000 liter? 100 keer meer volume. 100x meer carbid met een deksel die maar 3x(?) groter is dan een melkbus? Die sukkelaars blazen zichzelf hartstikke op.......