Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Relaxed schreef:Gini schreef:Ik vind het eigenlijk gierig om te gaan zitten uitrekenen hoeveel een cadeau dat je net gekregen hebt nu precies per persoon gekost heeft.
Nou ik denk niet dat je voor zoiets echt de rekenmachine erbij pakt maar dat je wel gewoon weet dat het pp heel weinig is. Ik snap ook heel goed je gevoel als je zelf altijd braaf 10 euro inlegt..
Ashleytjuhh schreef:moet zeggen dat wij daarom gestopt zijn met zulke dingen.
wat heeft het voor nut als je steeds een 10tje geeft en op het einde dat ook steeds terug krijgt
Ineke2 schreef:Tiffany schreef:Ik heb dat ook met kerstlootjes, dan moet je een lootje schrijven met wat je wilt hebben t.w.v 50,-. Dus en je weet wat je krijgt en de ander ook.
Maar dat is toch juist wel fijn?
Je krijgt dan iets wat je wel graag hebben wilt.
Badeendje schreef:Wat vinden jullie hiervan?
Had eerder al een berichtje in dit topic geplaatst van de fam, die altijd een tikkiepot opent voor alle speciale gelegenheden. Meestal wordt een tientje pp gevraagd. Nu heb ik laatst een diploma gehaald en kreeg ik van de familie een cadeaubon à 2,70 de man. Ik voel me echt genaaid, want ik heb altijd bij iedereen meegedaan aan de dure cadeautjes voor de meest onzinnige dingen, en nu ik aan de beurt ben is het blijkbaar normaal dat ik een veel minder waardevol cadeau krijg. Ben ik nu gierig dat ik hier van enorm van baal? Ik weet ook echt niet of ik er wat van moet zeggen of niet, maar ik voel me er echt verdrietig onder, ik ben dus letterlijk minder waard dan de rest?
Gini schreef:Het moment dat het gewoon een standaard wordt om altijd braaf in te leggen omdat dat nu eenmaal moet, dat is inderdaad het moment dat het vroeg of laat ontevredenheid gaat opwekken.
Tiffany schreef:Tuurlijk, maar eigenlijk had ik liever zelf een kadotje gegeven. Ik vind het leuk om iets uit te zoeken waarvan ik denk dat de persoon het leuk vind, en andersom om te krijgen. Nu vind het een soort "ruiling" en slaat voor mij de plank mis m.b.t de kerstgedachte.
Danique_G schreef:Zag dit voorbij komen op Facebook, zou dan echt niet weten wat ik moet zeggen in geval
https://amayzine.com/nl/2020/real-life- ... NMq9NJYbAk
Danique_G schreef:Zag dit voorbij komen op Facebook, zou dan echt niet weten wat ik moet zeggen in geval
https://amayzine.com/nl/2020/real-life- ... NMq9NJYbAk