Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:14

fohadie schreef:
Hihi, je zal maar tussen Zwolle en Meppel in de trein gezeten hebben toen er omgeroepen werd dat er vertraging was vanwege een kangoeroe op het spoor!

Ik was aan het werk toen. Bij de unit geloofde ze me niet toen ik zei waarom me trein niet reed. _O-

@inoterry
Ik had een keer iemand die aan mij vroeg of ik de trein kon ophouden zodat er nog iemand bij in kon. Ze snapte er niks van dat de trein niet twee minuten kon wachten.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:20

Deze man wilde dat wij gingen bellen om die trein te laten wachten. Wat dus niet gebeurt omdat het gewoon geen aansluiting is. Maar waarschijnlijk probeerde hij daarom zijn verhaal wat dramatischer te maken :+ . Toen hij er achter kwam dat we dat niet gingen doen probeerde hij of wij niet wilden stoppen met onze lege trein als we toch langs Etten-Leur zouden komen. We maakten hem al vrij snel duidelijk dat dat ook geen optie is. De verzekering vind dat niet zo'n goed idee en als er onderweg iets gebeurt hebben wij een aanzienlijk groter probleem dan een niet bestaande baby die al dan niet in het ziekenhuis ligt met sleutels die vanzelf van plek verwisselen en een al dan niet bestaande auto. Maar ik moet zeggen, wat hij zwaar tekort kwam als leugenaar maakte hij weer goed in zijn volharding. Hij bleef volhouden _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 07:42

Ik zit nu bij een strontchagrijnige buschauffeur in. Ik wil opstappen bij het busstation. Bus komt aan, mensen stappen uit en chauffeur gooit meteen de deuren dicht. Ik kom precies op dat moment aan en kon gelukkig wel gewoon instappen maar er kon nog geen goedemorgen vanaf.
Komt er een buitenlandse vrouw met kindje aangehold, mopper de mopper van de buschauffeur want mevrouw bleef 3 tellen in de deuropening staan. Bleek dat haar man er ook nog aan kwam lopen maar volgens meneer de chauffeur had hij schijnbaar moeten rennen. 'Look at him! Sir, we are waiting on you! Yeah take your time. We are only driving for you, yeah yeah public service just for you. Gek!'
Het is dat ik geen zin had om nog 5 minuten te wachten en ik had hem er ook niet mee gehad maar ik heb op het punt te staan om een andere bus te nemen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:18

Jolien87 schreef:
Ik zit nu bij een strontchagrijnige buschauffeur in. Ik wil opstappen bij het busstation. Bus komt aan, mensen stappen uit en chauffeur gooit meteen de deuren dicht. Ik kom precies op dat moment aan en kon gelukkig wel gewoon instappen maar er kon nog geen goedemorgen vanaf.
Komt er een buitenlandse vrouw met kindje aangehold, mopper de mopper van de buschauffeur want mevrouw bleef 3 tellen in de deuropening staan. Bleek dat haar man er ook nog aan kwam lopen maar volgens meneer de chauffeur had hij schijnbaar moeten rennen. 'Look at him! Sir, we are waiting on you! Yeah take your time. We are only driving for you, yeah yeah public service just for you. Gek!'
Het is dat ik geen zin had om nog 5 minuten te wachten en ik had hem er ook niet mee gehad maar ik heb op het punt te staan om een andere bus te nemen.

Opsich kan ik me dat wel voorstellen. Was hij op tijd of had ie al vertraging?

Jessica_1998

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:25

Dit hadden mijn moeder en zusje vorige week ook, ze gingen naar de dichtstbijzijnde halte, hier scheurde de bus 3 minuten te vroeg voorbij, waardoor ze deze gemist hadden, sprint m'n zusje naar de volgende halte, hier had ze de bus nog net, ze vroeg aan de chauffeur of deze even wilde wachten op m'n moeder(die in het zicht liep en ivm lichamelijke klachten niet kan rennen) zegt de buschauffeur nee ik moet hier om 6 over wegrijden terwijl dit 8 over is (ik weet de dienstregeling uit m'n hoofd vanwege school) en toen mn zusje haar daarop wees was ze helemaal boos, dus zijn m'n moeder en zusje maar met de metro gegaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:27

Marjoow schreef:
Jolien87 schreef:

Opsich kan ik me dat wel voorstellen. Was hij op tijd of had ie al vertraging?

Hij was gewoon op tijd, in dit geval vertrok hij dus te vroeg.
Daarnaast kwam dat de 'langzame man' zich al meermaals had verontschuldigd maar de chauffeur bleef maar door razen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:01

Mensen die het roltrapprincipe niet kennen, links staan rechts gaan, waardoor je dus je aansluiting mist :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:08

Dat is zooooo verschrikkelijk inderdaad := en dan ook niet reageren op je "sorry zou ik er even langs mogen?" Oei oei oei dat maakt me altijd zo verschrikkelijk kwaad :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:10

Flying_Angel schreef:
Mensen die het roltrapprincipe niet kennen, links staan rechts gaan, waardoor je dus je aansluiting mist :=

Die mensen zouden ze echt wat mogen aandoen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:36

Ja, en dan boos kijken omdat je inderdaad vraagt of je er even langs mag :\

Nu zit ik weer in de trein, en er zijn mensen die het principe van een stiltecoupé niet kennen. Voel me echt een zeur vandaag, maar come on, het zijn gewoon regels waar je je aan dient te houden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:53

Zoals volgens mij al eerder aangegeven. Soms zijn er mensen bij die het niet zien. Dat jij het weet wil nog niet zeggen dat andere mensen de bordjes en signalen zien. Anders gewoon even zeggen iets in die richting dat het een stilte coupe is?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:58

purny schreef:
Zoals volgens mij al eerder aangegeven. Soms zijn er mensen bij die het niet zien. Dat jij het weet wil nog niet zeggen dat andere mensen de bordjes en signalen zien. Anders gewoon even zeggen iets in die richting dat het een stilte coupe is?

Sorry hoor, maar je hoeft er toch niet standaard vanuit te gaan dat mensen hun wit-rode stok vergeten zijn?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:06

Weet je hoevaak ik op m'n werk als ik achter een pinkassa zit moet vertellen dat ze alleen kunnen pinnen? Dat staat nog groter aangegeven en ze zien het gewoon niet. Dat zal bij sommige mensen het geval zijn als ze niet zien dat het een stiltecoupé is.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:22

purny schreef:
Weet je hoevaak ik op m'n werk als ik achter een pinkassa zit moet vertellen dat ze alleen kunnen pinnen? Dat staat nog groter aangegeven en ze zien het gewoon niet. Dat zal bij sommige mensen het geval zijn als ze niet zien dat het een stiltecoupé is.

Dat isbtoch een enorme ergernis die.hier perfect gedeeld kan worden? Oké dat van de kassa niet aangezien het over het ov gaat hier.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 13:50

Het is een vergelijking. Dat mensen soms iets niet zien ;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:02

Dat mensen perse mijn grote backpack moeten "knuffelen" terwijl er nog genoeg andere lege plekken zijn in de trein. En dan raar kijken als ik in slaap vallen na een nachtje treinen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:16

purny schreef:
Het is een vergelijking. Dat mensen soms iets niet zien ;)

Dat snap ik ook wel :')

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:26

poetser schreef:
Ik heb inderdaad een klacht ingediend en hij weet ook dat die klacht van mij komt. Ik snap zelf ook niet waar die actie vandaan kwam, normaal is dat een hele fijne chauffeur (jonge kerel met een sportieve rijstijl, maar nooit een onveilig gevoel gehad tot nu dus) maar de hele rit verliep niet zoals het moest. Veel fouten, zeer hoge snelheid en ook rode lichten werden genegeerd.

Terugkoppeling van mijn gehad van de Lijn en van de chauffeur zelf ook (die kwam ik gisteren weer tegen)

De lijn deelde mee dat het inderdaad een grove fout was van de chauffeur en dat er meerdere klachten waren over hem op dezelfde dag. Ik heb van hun excuses gehad.

De chauffeur zelf wist iets meer te vertellen, namelijk dat hij mede door mijn klacht tegen een ontslag heeft aangezeten. Hij is na het voorval ook een week thuis gebleven om zichzelf weer bij elkaar te rapen en zijn privé problemen op te lossen ipv ze mee te nemen achter het stuur. Echt blij is hij niet met de situatie omdat hij zich geen enkele misstap meer kan veroorloven. Echter beseft hij zelf ook dat hij degene is die in de fout is gegaan, dat mijn klacht niet meer dan terecht was (hij was alleen geschrokken dat die klacht van mij kwam) en hij heeft zijn excuses aangeboden. Daarna hebben we nog fijn gebabbeld (en hij reed weer zoals ik gewend ben van hem).

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:34

Flying_Angel schreef:

Het is dan ook 'rechts staan, links gaan' ;)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 14:36

goldenarrow schreef:
Flying_Angel schreef:

Oeps! Haha, daarom dat het altijd misgaat :+

Verkeerd getypt!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 00:57

goldenarrow schreef:
Flying_Angel schreef:

Ik vroeg me al af of ik nu gek aan het worden was :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:26

De gast voor mij waarvan zn rughaar overloopt in zn hoofdhaar, baard en bakkerbaarden... :r

Overigens staat zn muziek ook op standje festival en stinkt hij gruwelijk naar deo/parfum.

Close to the most hated person of today :D

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:45

Jeaah, een overwegstoring..

Dit is nu de 4de keer in korte tijd dat er een sein of overwegstoring is tussen Zwolle en Groningen.. En dit is echt niet de enige plek waar telkens storingen zijn. Zorg gewoon dat het materiaal in orde is :x

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:00

Femek2902 schreef:
Jeaah, een overwegstoring..

Dit is nu de 4de keer in korte tijd dat er een sein of overwegstoring is tussen Zwolle en Groningen.. En dit is echt niet de enige plek waar telkens storingen zijn. Zorg gewoon dat het materiaal in orde is :x

Ik sta nu exact daar te vloeken ook. Ook vanuit Zwolle gewoon niets van informatie dat dit te wachten staat.. hoeveel langer doe jij dan gemiddeld over je reis?

Gisteren ns planner ook al, gaf aan dat trein reed in mijn 3 uur durende reis, die gewoon helemaal niet reed ivm geplande werkzaamheden. Had zelfs nog conducteur gwvraad, die zei app vertrouwen.. niet dus... Heb toch even heel hard lopen vloeken

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:25

Ik ben echt pislink.. zetten ze achterlijke kleine sprinter ter vervanging in.. Ik reis verdorie juist op dit tijdstip omdat ik niet lang kan staan en dat ik zit plek nodig heb

Wel top opgelost door conductrice, mocht in eerste klas zitten!

En we remmen bij ELKE overweg af -O-