Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:36

F_Orumster schreef:
Triggerpoints in de heup?

Snap niet precies wat je hiermee bedoelt :o

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:37

Free2 schreef:
Janneke2 schreef:
Ik hoop dat je je niet vertild hebt bij het opruimen en sjouwen.

Hoe bedoel je, blijf je daar lang last van hebben dan?

....dat kan.
Strikt genomen is "je vertillen" alleen maar je rug verkeerd belasten. Welke zaken in je rug de opdoffer krijgen, is een volgende.
Zijn dat alleen spieren die opeens werden overbelast omdat ze dingen moesten doen waar ze niet voor zijn bedoeld, is het een kwestie van warmhouden, een beetje bewegen en zoiets als arnica smeren. ( En ;) jezelf inprenten om je tiltechniek bij te houden. )
Zouden er ook wervels zijn verschoven, heeft recht laten zetten zin.

Free2

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:42

Aha oke, bedankt voor de uitleg :) Ik ga eens afwachten of het minder wordt de komende tijd en anders zoek ik medische hulp.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:21

Steeph schreef:
wortelsussie schreef:
Ik zit nu rugby te kijken en veel mannen hebben een soort tape op hun benen en hoofd en soort petjes om het hoofd. Wat is dit en waarvoor dient het?

Zodat hun oren nergens tussen komen en er af gerukt worden :D

Maar waarom zit t om de benen?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:30

Steeph schreef:
wortelsussie schreef:
Zodat hun oren nergens tussen komen en er af gerukt worden :D

Maar waarom zit t om de benen?

Waarschijnlijk tegen de belasting.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:52

Zit die tape óm de benen of óp de benen? Tape op het been doen ze als er een lichte blessure is.Die tape zou dan moeten helpen.Je hebt die tape ook in verschillende kleuren.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:09

Nee echt om de benen. Bijvoorbeeld de bovenbeen waar het om zit, dun zwart tape met daaronder een breder wit iets.

Niet de blessure tape met die kleuren!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:12

Ow oke,dat weet ik niet waar dat voor is.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:33

Voorkomt hamstringblessures.....hopelijk. Het witte is sportstape en het zwarte (bij New Zealand) en groen (bij ierland) is gewoon electriciteits-/isolatietape.....om de boel vast te zetten....en het kleurt lekker :+

Overigens: kippenvel!!!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:55

Die wedstrijd had ik gezien! Zoveel kracht!!! En zo grof iedereen heeft wel ergens bloed

Bedankt voor je antwoord :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:00

wortelsussie schreef:
Die wedstrijd had ik gezien! Zoveel kracht!!! En zo grof iedereen heeft wel ergens bloed

Bedankt voor je antwoord :)

Graag gedaan! Komend weekend mogen we weer (kijken). Helaas met alleen nog maar teams van het Zuidelijk Halfrond....maar goed we hebben in elk geval de eerste Nederlander een try zien scoren tijdens het WK!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:28

Heb ik die van nl gemist heb alleen gister 1 wedstrijd gezien en vandaag een halve! Vind het nog leuk ook om er naar te kijken!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:45

wortelsussie schreef:
Heb ik die van nl gemist heb alleen gister 1 wedstrijd gezien en vandaag een halve! Vind het nog leuk ook om er naar te kijken!

De Nederlander speelt voor Scotland en heet Tim Visser https://nl.wikipedia.org/wiki/Tim_Visser_(rugbyspeler)
Nederland staat 40e op de wereldranglijst en mag dus nog even niet meedoen aan het WK.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 23:02

Waarom krijg je kippenvel als je bijvoorbeeld een mooi nummer hoort?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:32

Hoe komt het dat als je de warme kraan open draait,het water steeds zwakker lijkt te gaan stromen naarmate het warmer wordt?

Wanneer je de kraan net open draait is het water nog koud en komt het volle kracht naar buiten,en als het water eenmaal heet is heb je nog maar een miezerige straal over? :?

Ik begrijp dat het iets te maken heeft met volume,omdat kou doet uitzetten(denk aan ijs) ,maar waarom veranderd de druk dan zo hard,het blijft toch dezelfde hoeveelheid water? :o?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:56

Ehm, kou doet niet uitzetten, warmte doet dat. Je voorbeeld van ijs is een zeldzame uitzondering, en slechts over een klein temperatuurstraject, waar waterstofbruggen worden gevormd.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 01:03

Oh -O- :o?
Slecht voorbeeld dus :')

Maar waarom dan die afnemende waterstraal?

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 02:32

Ik moest laatst röntgen foto's laten maken van mijn gekneusde middelvinger :+
Nu vroeg ik mij dus af: Waarom de patient (in dit geval ikzelf) niet word beschermd tegen het licht of straling, terwijl de doktoren 'veilig' in hun aparte ruimte staan.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 06:30

omdat jij normaal gezien maar maximum een paar keer per jaar bestraald wordt, dus heeft geen echt risico, en zij allant dood zouden zijn mochten ze elke dag bestraald worden :+

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 06:36

Tivoli schreef:
Hoe komt het dat als je de warme kraan open draait,het water steeds zwakker lijkt te gaan stromen naarmate het warmer wordt?

Wanneer je de kraan net open draait is het water nog koud en komt het volle kracht naar buiten,en als het water eenmaal heet is heb je nog maar een miezerige straal over? :?

Ik begrijp dat het iets te maken heeft met volume,omdat kou doet uitzetten(denk aan ijs) ,maar waarom veranderd de druk dan zo hard,het blijft toch dezelfde hoeveelheid water? :o?

Omdat het warme water via de boiler komt om op te warmen, hier kan meestal niet zon vreselijk grote hoeveelheid water langs en is de druk dus minder.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:37

Tivoli schreef:

Ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat je geiser/boiler wellicht wat verkalkt is waardoor het systeem steeds meer tijd nodig heeft om het water op de door jou gewenste temperatuur te krijgen?! Koud water is makkelijk, dat hoeft alleen door de leidingen, meer niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:12

Volgens mij heeft dat met je type ketel te maken. Wellicht heb je dan een CW3 (welke volume aanduid) waar je eigenlijk qua volume 5 of 6 moet hebben. Met die laatste kun je bijv. een bad vol laten lopen én douchen tegelijk. Met een 3 moet je dat niet proberen en bij 4 sta je eigenlijk ook onder een ‘pis’straaltje :=

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:53

Sammie schreef:
Nou dat probeert de vrouw al miljoenen jaren :') Het is nog niet gelukt :=

Hoe kan het dat het menselijk lichaam vrij wel helemaal hetzelfde is (afgezien van M/V-geslacht),

maar hoe kan het dat denkwijze-gevoel-etc zo ontzettend van elkaar verschillen en elkaar gewoon vaak niet begrijpen (uitzonderingen daar gelaten)

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:58

Mayling27 schreef:
Hoe kan het dat het menselijk lichaam vrij wel helemaal hetzelfde is (afgezien van M/V-geslacht),

maar hoe kan het dat denkwijze-gevoel-etc zo ontzettend van elkaar verschillen en elkaar gewoon vaak niet begrijpen (uitzonderingen daar gelaten)

Omdat de ontwikkeling van de hersenen bij iedereen totaal verschillend is. Als foetus begint iedereen met hetzelfde lichaam, maar in de hersenen worden verschillende verbindingen gemaakt.

Mayling27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 09:59

Klopt, is bij iedereen ook verschillend.

Maar is er wel duidelijk verschil tussen denkwijze van een man en van een vrouw.