tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:44

Ik breek hier even in omdat je verhaal mij raakt Marlinde. Ik heb aan de andere kant gestaan. Ik was die collega. We werden verliefd. Maar omdat mijn motto is van andermans vent blijf je af nam ik afstand. Hij besloot uit zijn relatie te stappen. En onze gevoelens lieten we de vrije loop. Uiteindelijk kwam ik er achter dat hij helemaal niet uit zijn relatie was. Ik heb zijn vriendin ontmoet. Ik koos er voor niks meer met hem te maken te willen hebben. Zij koos voor hem. Maar hij zoekt na 2 jaar (!!) nog steeds contact.

Zet je zelf alsjeblieft niet zo op de achtergrond. Als hij jou wil dan vecht ie voor jou en verbreekt hij al het contact. Echt. Je bent meer waard!

MarlindeRooz

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:45

Ja maar hij blijft dan bang om niet aardig gevonden te worden door haar. En hij wil altijd dat iedereen hem aardig vindt... Dat is helaas een ding.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:47

En dat is belangrijker dan jouw gevoel?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:47

Waarom blijf je excuses voor hem verzinnen?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:48

You accept the love you think you deserve kan ik alleen maar denken nu... :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:49

Is geen excuus dat is helaas zijn karakter. En ja dat probeer ik hem nu duidelijk te maken. Maar goed, we moeten eerst maar eens een paar keer goed praten. :n

De emoties zitten bij mij nog te hoog om dit te kunnen nuanceren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:49

Neverland schreef:

Snap wat je bedoeld... vind mezelf geen leuk persoon helaas.

Had therapie maar die vrouw die deed iets wat niet kon. Dus heb dat gestopt.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:50

En je begrijpt het volledig dat zijn problemen (z'n gebrek aan aandacht, onzekerheid) belangrijker zijn dan dat jij bent? Hij wordt liever aardig gevonden door 'zomaar' een collega dan dat hij rekening houdt met jouw gevoelens? Wat moet je met zo'n vent..

__Sannne

Kan best zijn karakter zijn, maar wat ie daarmee doet is een tweede.

CalipsoLover

Mijn ex had ook zo'n karakter, en echt, gewoon leven en laten leven want dan is jouw aandacht nooit goed genoeg en zulke mensen willen alleen maar meer.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:51

Persoonlijk denk ik, dat als hij echt voor jou wilt gaan het contact met haar allang verbroken had.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:51

Klopt! Maar ik ben ook echt lastig en hij heeft veel gepikt van mijn gedrag. Dus daarom wil ik hem nog een kleine kans geven.

Heb inmiddels naast geen eetlust en te weinig slaap ook netelroos achtige uitslag pff.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:54

MarlindeRooz schreef:
Neverland schreef:

Snap wat je bedoeld... vind mezelf geen leuk persoon helaas.

Had therapie maar die vrouw die deed iets wat niet kon. Dus heb dat gestopt.

Is er niet iemand anders waar je naartoe kan? Ik had hier ook therapie voor toen ik 18 was en heeft mij echt heeeel veel goeds gedaan... Hoop dat het bij jou ook werkt, want dat verdien je zeker. :*

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:55

Lieszje schreef:
Persoonlijk denk ik, dat als hij echt voor jou wilt gaan het contact met haar allang verbroken had.

Jup dat denk ik ook. Hij gaat dat contact nooit verbreken als hij dit al geen geschikt moment vindt. Dus als je met hem verder gaat moet je accepteren dat hij aandacht zoekt bij andere meiden, waarschijnlijk daarover liegt, ooit mogelijk verder gaat dan alleen appen en dat je een waardeloze schoonfamilie hebt.

Ik zou ervoor bedanken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:56

Mijn ex deed het ook vanuit onzekerheid. Hij voelde zich gevleid. Ik had met hem te doen en besloot van daaruit hem nog een kans te geven omdat hij het niet uit kwaaiigheid had gedaan. Maar uiteindelijk heb ik nog 4 jaar in wantrouwen geleefd met hem. Het feit dat hij in staat was om zo tegen mij te liegen, ongeacht de reden, was geen goede basis. En nu hij het weer flikte, was het duidelijk. Deze vos is zijn streken nooit verloren.
Ja, hij zorgde goed voor mij maar als ik me bedenk hoe hij me in de maling heeft genomen en dit nog steeds doet, kan ik me alleen maar heel boos maken.

Komop meid, kies voor jezelf en laat je niet beïnvloeden door zijn zielige verhalen.
Liegen. Is. Not. Done.

Als hij jou respecteert dan verbreekt hij per direct het contact met die collega.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:57

Het is gewoon een volwassen gozer heh. Je bent niet z'n moeder die rekening moet houden met z'n karakter. Je bent zijn vriendin die naast en samen met hem moet leven. Zonder onzekerheid dat ie aandacht bij een ander zoekt; want dat is het. Laat jezelf niet wegcijferen door hem of door jezelf want uiteindelijk moet jij met jou kunnen leven... ook zonder hem.

Maar ook ik lees en zie en merk al een hele lange tijd dat je alles van hem goedpraat. En een heel hoop is echt onterecht :( Sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:58

Marlinde; is dit dan echt wat je zelf vind dat je verdiend? Tijd om daarmee aan de slag te gaan lijkt me.

Je klinkt echt als mij in mijn vorige relatie...
het kan zo anders...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:01

Nee heb geen zin meer in therapie, hoef niet weer alles te vertellen en dan weer beledigd worden. :n Misschien na de zomer.

En ik moet gewoon zien wat mijn gevoel zegt over deze situatie. Ik weet het gewoon echt allemaal even niet...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:02

Dit komt mij ook akelig bekend voor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:10

Ik voel me gewoon de beste versie van mezelf als hij bij me is. Ik voel me dan veilig en echt mezelf. Kan ook prima alleen zijn maar het liefst met hem naast me op de bank...

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:11

Denk dat je juist de beste versie van jezelf moet zijn zonder hem.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:12

Ik vind mezelf verre van perfect en ben vaak onzeker maar ik vind dat niemand het verdient om bedrogen te worden. Dus ook ik niet.. Vind het moeilijk om te begrijpen dat mensen daar wel voor kiezen en dat wel okee vinden. Ik ben liever m'n hele leven alleen dan dat ik leef in een leugen.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:17

Je zegt dat het in zijn karakter zit. Beheerst hij zijn karakter, of beheerst zijn karakter hem?

Als hij zijn karakter beheerst, gebeurt dit niet weer. Maar als zijn karakter hem beheerst gaat het door. En jij wilt dat niet, en daar heb je ook het recht toe.

Hij zal op zijn werk niet onder die collega uit kunnen denk ik. Je werkt nou eenmaal met elkaar. Hem verplichten een andere baan te zoeken gaat moeilijk. Maar jij vraagt alleen om buiten werk om geen contact te hebben.

Dat is een kleine vraag. Toch weigert hij. Omdat hij misschien de noodzaak er niet van in ziet (hele reden van de breuk gemist?), Of omdat hij niet wil: zijn karakter beheerst hem.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:23

MarlindeRooz schreef:
Ik voel me gewoon de beste versie van mezelf als hij bij me is. Ik voel me dan veilig en echt mezelf. Kan ook prima alleen zijn maar het liefst met hem naast me op de bank...

en welke versie was hij toen jij je zo goed voelde maar hij ondertussen contact had met anderen?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 10:28

MarlindeRooz schreef:

Ik zal je vast voorspellen wat er gaat gebeuren als je naar hem terug gaat.

Eerste paar dagen/weken doen jullie alles voor elkaar. Je bent helemaal opnieuw verliefd en het voelt zo fijn. Na een week of wat gaat hij weer contact zoeken met iemand anders. Dat vind jij niet leuk en er ontstaat discussie. Dan is het zo makkelijk om te zeggen 'dan kappen we er toch weer mee?' en hoeps, je bent terug bij af met weer een gebroken hart.
Uiteindelijk, na een paar gebroken harten op korte termijn voel je dat je afstand neemt van hem en doet hij je niet meer zoveel en besef je dat hij je pijn doet.

Mark my words als je terug gaat wordt het zo makkelijk om de relatie weer te verbreken. Dat gaat je weer pijn doen.
Relatie en jullie als stel zijn de zekerheid verloren.