Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:17

Je moet niemand op zijn blauwe ogen vertrouwen. Al zijn ze nog zo aardig.

Helemaal betalen en meenemen, of gewoon helemaal niet :)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:28

Ja precies!

Ach ik vertrouw niemand meer tegenwoordig.

Had tijdje geleden ook zo iets.
Rijbroek verkocht kreeg ik na een paar dagen een mailtje dat de broek niet voldeed en dat ze hem terug wilde en anders aangifte deed blablabla.
Volgens haar zat er een mega gat in...
En ik schrok zo bij het woord aangifte dat ik met mn domme kop geld terug heb gestort en de rijbroek weer terug kreeg.
Bleek er niks van waar... Mevrouw paste hem wss gewoon niet.
Geef tegenwoordig mijn naam ook niet meer.
Ben gewoon mijn vertrouwen in mp kwijt.

Sws ook in post nl. Die raken echt alles kwijt.
Wilde ook van rijbroeken af en verstuurde deze of per brievenbuspost of pakketpost.

Ging soms om bedragen van 60 euro maar goed moet de koper zelf weten maar nu is het volgens mij een zooitje daar want echt alles raakt kwijt en ik stuur het echt goed op. Doe er tape en alles om heen.
Maar wat moet ik nu?

Afwachten dat het goed komt?

Ik word er zo moe van gewoon. :/
Kan het geld best goed gebruiken en om alles terug te boeken wil ik eigenlijk ook niet. Ben immers mijn broek ook kwijt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:54

Gini: stalgenootje heeft ook iemand die zaterdag komt die een zadel verkoopt, zodat ze het kan passen en testen en ze wou ook vragen of ze het paar dagen op proef mocht eer ze zou beslissen. Vond het gewoon nogal gelijkaardig verhaal haha, kon altijd dat het toeval was.

Toen ik mijn zadel verkocht heb ik het ook even vastgehouden voor iemand en die mocht het ook gerust uittesten eer ze zou beslissen, maar dat was wel iemand die ik ook van hiervoor al ken en waar ik mee op stap ben geweest. Uitproberen ter plekke als ik erbij ben zou ik ook akkoord gaan. Willen ze het een weekje op proef, dan gaat dat via een contract en een voorschot. Willen ze dat niet, dan gaat de deal niet door, klaar.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:15

Dan hadden wij vast dezelfde koper op MP Lienek ;)

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:19

Ik heb ook een zadel via mp gekocht. Heb het opgehaald, betaald en met de garantie dat als die niet paste ik hem terug kon brengen en mijn geld terug kreeg. 2 dagen later kwam de zadelmaker en die heeft hem nagekeken en opgevuld zodat die paste, dit ook naar de verkoper gemailt en zo is alles goed verlopen!

Ik zou niet met een voorschot akkoord gaan, de kans dat je de rest ziet als die past acht ik niet echt groot. Het is logisch dat ze een zadel willen uittesten en er een zadelmaker naar willen laten kijken, maar dan zou ik ze wel het hele bedrag laten betalen. Wat nou als er iets kapot gaat bij hun? Dan heb je tenminste het hele bedrag, want voor een kapot iets gaan ze niet bijbetalen, eerder hun geld terug eisen

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:23

Varekaj schreef:
Gini: stalgenootje heeft ook iemand die zaterdag komt die een zadel verkoopt, zodat ze het kan passen en testen en ze wou ook vragen of ze het paar dagen op proef mocht eer ze zou beslissen. Vond het gewoon nogal gelijkaardig verhaal haha, kon altijd dat het toeval was.

Toevallig. :) Al zal deze situatie wel vaker voorkomen. Aan de ene kant snap ik het ook wel, een zadel is duur genoeg, je wilt eerst zien hoe het zadel er in het echt uitziet en of het past op je paard. Ik ben dus ook zeer flexibel. Ik wil best wel een eind rijden om te laten passen, ik wil het zelfs een week bij de eventuele koper achterlaten, dat ze er mee kunnen proefrijden. Maar dat uiteraard niet voor 100 euro ofzoiets, ben niet gek.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:26

Ik deed altijd binnen 24 uur weer terug.
Had laatst wel iemand die kwam van wat ver weg dus die heeft het op vrijdag gehaald en zondags terug gebracht.
Houden ze zich niet aan de afspraak is het gewoon verkocht bij mij

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:43

Lienek schreef:
Ja precies!

Ach ik vertrouw niemand meer tegenwoordig.

Had tijdje geleden ook zo iets.
Rijbroek verkocht kreeg ik na een paar dagen een mailtje dat de broek niet voldeed en dat ze hem terug wilde en anders aangifte deed blablabla.
Volgens haar zat er een mega gat in...
En ik schrok zo bij het woord aangifte dat ik met mn domme kop geld terug heb gestort en de rijbroek weer terug kreeg.
Bleek er niks van waar... Mevrouw paste hem wss gewoon niet.
Geef tegenwoordig mijn naam ook niet meer.
Ben gewoon mijn vertrouwen in mp kwijt.

Sws ook in post nl. Die raken echt alles kwijt.
Wilde ook van rijbroeken af en verstuurde deze of per brievenbuspost of pakketpost.

Ging soms om bedragen van 60 euro maar goed moet de koper zelf weten maar nu is het volgens mij een zooitje daar want echt alles raakt kwijt en ik stuur het echt goed op. Doe er tape en alles om heen.
Maar wat moet ik nu?

Afwachten dat het goed komt?

Ik word er zo moe van gewoon. :/
Kan het geld best goed gebruiken en om alles terug te boeken wil ik eigenlijk ook niet. Ben immers mijn broek ook kwijt..

:(:) Nee, zeker niet terug storten! In je advertentie vermelden dat verzenden voor kosten en risico koper is. Ik vermeld in m'n mail ook dat m'n voorkeur naar pakketpost uit gaat omdat je daarbij track en trace hebt (is bij mij werkelijk nog nooit een pakketje niet aangekomen in al de jaren dat ik op MP zit!!)
Het is uiteraard vervelend als mensen zeggen dat het niet aangekomen is, maar ze kiezen er ook zelf voor om het niet op te komen halen. (en als iets niet past zou ik het al helemaal niet terug nemen, dan zetten ze het zelf maar weer op MP!!)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:41

Elvirave schreef:
Ik heb ook een zadel via mp gekocht. Heb het opgehaald, betaald en met de garantie dat als die niet paste ik hem terug kon brengen en mijn geld terug kreeg. 2 dagen later kwam de zadelmaker en die heeft hem nagekeken en opgevuld zodat die paste, dit ook naar de verkoper gemailt en zo is alles goed verlopen!

Ik zou niet met een voorschot akkoord gaan, de kans dat je de rest ziet als die past acht ik niet echt groot. Het is logisch dat ze een zadel willen uittesten en er een zadelmaker naar willen laten kijken, maar dan zou ik ze wel het hele bedrag laten betalen. Wat nou als er iets kapot gaat bij hun? Dan heb je tenminste het hele bedrag, want voor een kapot iets gaan ze niet bijbetalen, eerder hun geld terug eisen

Ik koop mijn zadels ook op deze manier. Tweedehands wil ik toch echt dat de zadelmaker haar oordeel er over geeft. Zo zijn er al verschillende zadels afgekeurd door haar vanwege scheve bomen of niet goed passen. Ik betaal altijd het volledige bedrag aan de verkoper, kom het halen als ik met de zadelmaker een afspraak heb en laat zsm horen of de koop doorgaat ja of nee. Zo niet kreeg ik altijd mijn geld terug van de verkoper. Na 4 afgekeurde zadels heb ik nu een heel fijn zadel via Bokt, is volledig leeggehaald en opnieuw gevuld en ligt en zit superfijn! Op een andere manier zou ik nooit een tweedehands zadel van een particulier aan durven schaffen, je paard heeft tenslotte maar 1 rug waar hij zijn hele leven moet doen. :D

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 10:09

Oke dat ik niet veel krijg voor mijn niet digitale videocamera die nog op mini dv bandjes werkt. maar inclusief accu en wel direct aan computer te koppen 10 euro??

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:27

Ik heb mn koelkast op mp staan. Paar boden op gehad.
Maar hij is pas de 17e beschikbaar. Stuurde de hoogste bieder een bericht, verder niet dak akkoord ging met t bod oid. Puur of ie gezien had dat de koelkast niet nu beschikbaar was.
Gooit ie er een bod overheen van €9.999.999,-
In mijn ogen onder t mom van: dan kan niemand mij overbieden. Vind dat persoonlijk echt een beetje laag :o heb t bod dan ook weggehaald en wacht nog wel even wat langer af.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:32

Dott schreef:
Gooit ie er een bod overheen van €9.999.999,-
Vind dat persoonlijk echt een beetje laag :o heb t bod dan ook weggehaald en wacht nog wel even wat langer af.

Dat bod vind je laag???.... :+

Nee hoor, je hebt helemaal gelijk dat je het weggehaald hebt!
Hij heeft blijkbaar moeite met goed lezen....

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:59

Hahaha ja. Zo kun je t ook nog lezen _O- ik bedoelde dus dak de actie nogal laag vond _O-

Hij had t bod meteen geplaatst na mijn mail en toen pas terug gemaild dat ie dat idd gezien had en wel kon wachten.. maar dan zo wel even verzekeren dat niemand ondertussen hoger bied..

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:10

had je hem moeten mailen ik ga akkoord met je bod van € 999.999,-

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:28

Ja dat was leuk geweest :D

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:50

Ik ben blij dat je weer een vraagprijs kunt instellen en een bieden vanaf prijs, dat scheelt weer een hoop onzin biedingen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:04

Het ging zooooooo goed!!

Maar ik koop niets meer zonder het van dichtbij te bekijken.

Heb een deken besteld, maar 195 om eerlijk te zijn.
Heb ik betaald, eerst 5 dagen wachten op mijn deken.
Gepast, blijkt het maat 145 te zijn. Kreeg m met geen mogelijkheid dicht.

Al van te voren afgesproken dat ik hem terug mocht sturen, mocht hij niet passen
of niet bevallen.

Ik terug sturen op het verzonden adress. Heeft de des betreffende persoon hem vrijdag in ontvangst genomen. (leuk heh T&T codes, kun je alles volgen)
Maar na 2 mails, geen mail terug gehad, en ook mijn geld niet terug zoals beloofd.

Ik wacht nog even af....
Maar leuk is het niet!
Kan ik gewoon 2 weken wachten op deken en mn geld -.-" Voor 10 euro meer, koop ik er wel 1 in de winkel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:42

niet om rot te doen, maar 145 en 195 zijn dezelfde maat hoor. 145 in bovenlengte en 195 is onderlengte

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:51

olafgek schreef:
niet om rot te doen, maar 145 en 195 zijn dezelfde maat hoor. 145 in bovenlengte en 195 is onderlengte

Juist...

Heel goed!
Maar deze had dus een ondermaat 145... en niet 195!
Terwijl op de advertentie duidelijk ondermaat 195 was vermeld en niet 145.

LMet een 195 gaat de borst super goed dicht. Met deze kwam de deken tot de oksels.
Toen heb ik de centimeter band gepakt, en het was duidelijk, maar 145 cm.

Dit heb ik ook bij de verkoopster gemeld.
Maar geen reactie....

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:54

145 onderlengte ligt op mijn A pony van 1,17 stokmaat.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:56

inowa schreef:
145 onderlengte ligt op mijn A pony van 1,17 stokmaat.

Hihi, ja...
Ik vond het nog al raar, dat hij niet paste op mijn fries van 1.60.
Tot ik de deken na had gemeten.... Toen werd het me duidelijk.

Volgende keer, ga ik wel naar mijn ruitersportzaak in de buurt. Daar kan ik dezelfde dag nog terecht, voor 18.00 uiteraard, waar ik de juiste deken wél kan krijgen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:58

oei sorry! ik had je post verkeerd begrepen! :D dan s het idd een zeer vervelende situatie

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:06

olafgek schreef:
oei sorry! ik had je post verkeerd begrepen! :D dan s het idd een zeer vervelende situatie

Hihi, geeft niets hoor!!
Eerst dacht ik er ook zo over, ik heb letterlijk in handstand gestaan waarom het nou niet paste.
Tot k ging meten aan de onderkant -- blush --

ik dacht: 145 is toch hetzelfde als 195? waarom past het dan niet??

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:02

He bah, wat naar dat je deken niet past. -O-

Ik heb als het goed is een vijftal Harry Potter boeken verkocht. Nog wachten op de betaling en dan kan ik ze hopelijk morgen of overmorgen op de post doen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:26

Dat klinkt goed Jolien!