Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 09:23

Cayenne schreef:
Daarom kijk ik alleen natuurdocu's met David Attenborough <3

Ook daarmee kun je bedrogen uitkomen als ze door de EO worden uitgezonden. Die gooien er een Nederlandse voice-over overheen die voor het gemak ook even alle "millions of years" vervangt door "sinds onheuglijke tijden" en poetsen zoveel mogelijk verwijzingen naar evolutie weg.

Echt, dat ze die omroep de uitzendrechten hebben verkocht zodat ze schijnheilig andermans werk kunnen verdraaien om er zelf "wonderen van de schepping" mee te spelen 8)7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 09:24

oomens schreef:
Cayenne schreef:

Ook daarmee kun je bedrogen uitkomen als ze door de EO worden uitgezonden. Die gooien er een Nederlandse voice-over overheen die voor het gemak ook even alle "millions of years" vervangt door "sinds onheuglijke tijden" en poetsen zoveel mogelijk verwijzingen naar evolutie weg.

Echt, dat ze die omroep de uitzendrechten hebben verkocht zodat ze schijnheilig andermans werk kunnen verdraaien om er zelf "wonderen van de schepping" mee te spelen 8)7

Vraag me af of dat auteursrechttechnisch mag? Andermans woorden verdraaien?

Lau

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 09:26

Dat ik om 2 uur slaap medicatie heb gepakt omdat ik echt echt echt niet in slaap kwam. Niks anders hielp. Wordt er echt gek van.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 09:29

_San87_ schreef:

Binnen grenzen ontkom je bij vertalen sowieso niet aan enige interpretatie- en nuanceverschillen, en je zult vast ook enigszins mogen knippen om aan de gewenste speelduur te komen. Bij elkaar kan dat net genoeg zijn om veel van de boodschap die 'lastig' valt bij de achterban eruit te halen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 09:31

oomens schreef:
_San87_ schreef:

Binnen grenzen ontkom je bij vertalen sowieso niet aan enige interpretatie- en nuanceverschillen, en je zult vast ook enigszins mogen knippen om aan de gewenste speelduur te komen. Bij elkaar kan dat net genoeg zijn om veel van de boodschap die 'lastig' valt bij de achterban eruit te halen.

Ja okay, maar millions of years is nu niet echt voor interpretatie vatbaar. Maar goed, zoals jij het zegt zal t wel uitgelegd worden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 10:46

Door de pussmaak nu gisteren een maaltijd over geslagen. Moet ik niet doen, want ja dan ga ik toch weer afvallen wat ik niet moet hebben.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 10:54

Afspraak met de zadelmaker die nu weer een maand later verplaatst wordt. Vorige keer was het ook al 9 weken wachten, nu waarschijnlijk 12. -O-

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 10:59

Marcella schreef:
Door de pussmaak nu gisteren een maaltijd over geslagen. Moet ik niet, want ja dan ga ik toch weer afvallen wat ik niet moet hebben.

Ik zit bokt meestal bij t ontbijt te bladeren en verlies elke keer eetlust van al die charmante berichten over pus in je mond en welke lichaamsholte dan ook :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:15

Nou hier nog een hoor Fly_high, snap ook niet waarom je zoiets moet vermelden want zo fris is dat niet :o?
Laatst bijgewerkt door chanicha op 16-01-23 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:19

Heel fijn voor jullie dat je kan eten zonder bijsmaak.

En schijnbaar mag ik mij daar niet aan ergeren terwijl het wel ergenis topic is.

Jankbui nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:24

Cayenne schreef:
Snap ik. :j Ik vind in de UK geproduceerde (en ingesproken) docu's vaak ook een stuk minder hysterisch dan Amerikaanse, en dieren worden ook een stuk minder vermenselijkt. Dat laatste draagt imo echt niks bij aan educatie, eerder het tegenovergestelde — je wilt niet weten hoeveel mensen op Instagram lijken te denken dat een luipaard een mens is, maar met een ander pakje aan. :n En dan huilen als ze geconfronteerd worden met de realiteit. Het is nou eenmaal geen Peppa Pig, Susan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:28

Mkango schreef:
Cayenne schreef:
Snap ik. :j Ik vind in de UK geproduceerde (en ingesproken) docu's vaak ook een stuk minder hysterisch dan Amerikaanse, en dieren worden ook een stuk minder vermenselijkt. Dat laatste draagt imo echt niks bij aan educatie, eerder het tegenovergestelde — je wilt niet weten hoeveel mensen op Instagram lijken te denken dat een luipaard een mens is, maar met een ander pakje aan. :n En dan huilen als ze geconfronteerd worden met de realiteit. Het is nou eenmaal geen Peppa Pig, Susan.

Heb jij de nieuwe Dynasty al gezien? Vrienden van mij hebben hier aan gewerkt dus wil het heel graag zien maar kan niet vanuit Nederland en ik wil zeker weten of het de moeite is om het via een omweg wel te kijken ;')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:38

Mkango schreef:
Cayenne schreef:

Ik zat als kind heel fanatiek Animal Planet te kijken maar had ook altijd zo'n hekel aan al die Amerikaanse programma's waarin dierenleven als opvolger van GTST afgebeeld werd :') nee jongens, Mitch is niet bezorgd over nieuwe relatie van zijn zusje Sara met ganglid Brad en nee, huisvrouw Sharon gaat niet stiekem vreemd met buurjongen Barry terwijl ze net van baby's met haar man Geoffrey is bevallen, ze zijn allemaal f*cking stokstaartjes :roll: :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:43

Ik moest hardop lachen. :')

Marcella schreef:
Heel fijn voor jullie dat je kan eten zonder bijsmaak.

En schijnbaar mag ik mij daar niet aan ergeren terwijl het wel ergenis topic is.

Jankbui nu.
Dat het een ergernistopic is, betekent niet dat je alles maar klakkeloos kunt neerplempen. Als ik een week aan de diarree ben, erger ik me daar ook aan, maar dat is niet iets wat de rest van Bokt per se hoeft te weten (of informatie waar ze op zitten te wachten). Je kunt je ook ergeren aan dingen zonder ze wereldkundig te maken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 11:50

Mensen met een te groot ego die vervolgens gaan jammeren omdat ze zich persoonlijk aangesproken voelen...
Moet je je grote smoel houden als je geen weerwoord wilt.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 11:58

Thuis van boodschappen doen en nu moet ik ze opruimen.

First world problems :+

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:05

Ik heb onlangs een andere auto voor mezelf gekocht en vorige woensdag ben ik deze gaan ophalen bij een officiële dealer.
Vrijdag,het regende toen,merkte ik dat hij lekt in de koffer en bovendien werkt het start/stop systeem niet.
De verkoper had nochtans bevestigd dat alles in orde was en een klein woordje uitleg gegeven over de werking van dit systeem.
Via Google ontdekte ik dat je op het beeldscherm de werkingsstatus kan bekijken en dat de batterij niet meer voldoende capaciteit heeft.
Ik bericht hem via e-mail hierover.Twee dagen radiostilte.Ik voelde de bui al hangen.Voor bezichtiging en aankoop reageerde hij vrijwel direct.Type super vriendelijke en gladde verkoper.
Na het verzenden van een tweede email met de melding dat ik er een naar gevoel bij had,kreeg ik toch een telefoon met de reactie die ik verwachtte:Ik had het te druk met afspraken,het is geen nieuwe wagen,blablabla.
Ik maak hem duidelijk dat hij expliciet vermeld had dat alles in orde was en nu na aankoop zegt hij dat de batterij niet meer 100% is.Dit had hij voor aankoop moeten melden.
Ik heb het nu gelukkig kunnen regelen dat ik naar mijn vertrouwde dealer mag gaan,die de batterij vervangt en het lek gaat bekijken op kosten van de verkoper.Het was echter niet van harte.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:14

Marcella schreef:
Jankbui nu.

Omdat er bokkers onaardig tegen je doen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:17

Alja schreef:
Omdat er bokkers onaardig tegen je doen?

Nope mezelf zat.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:26

Ik erger me er zo aan dat mensen gelijk naar Art. 7 GW grijpen als er een of andere meningsverschil is. Zo heftig is het allemaal nou niet als je op het internet een discussie hebt :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:28

Merlen schreef:
Ik heb onlangs een andere auto voor mezelf gekocht en vorige woensdag ben ik deze gaan ophalen bij een officiële dealer.
Vrijdag,het regende toen,merkte ik dat hij lekt in de koffer en bovendien werkt het start/stop systeem niet.
De verkoper had nochtans bevestigd dat alles in orde was en een klein woordje uitleg gegeven over de werking van dit systeem.
Via Google ontdekte ik dat je op het beeldscherm de werkingsstatus kan bekijken en dat de batterij niet meer voldoende capaciteit heeft.
Ik bericht hem via e-mail hierover.Twee dagen radiostilte.Ik voelde de bui al hangen.Voor bezichtiging en aankoop reageerde hij vrijwel direct.Type super vriendelijke en gladde verkoper.
Na het verzenden van een tweede email met de melding dat ik er een naar gevoel bij had,kreeg ik toch een telefoon met de reactie die ik verwachtte:Ik had het te druk met afspraken,het is geen nieuwe wagen,blablabla.
Ik maak hem duidelijk dat hij expliciet vermeld had dat alles in orde was en nu na aankoop zegt hij dat de batterij niet meer 100% is.Dit had hij voor aankoop moeten melden.
Ik heb het nu gelukkig kunnen regelen dat ik naar mijn vertrouwde dealer mag gaan,die de batterij vervangt en het lek gaat bekijken op kosten van de verkoper.Het was echter niet van harte.

Heel goed gedaan Merlen! Al snap ik dat met alle rondslomp die je reeds hebt je hier niet op zit te wachten. “ Dit kan er ook nog wel bij… “
Maar toch een compliment dat je standvastig op je strepen bent gaan staan +:)+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:39

Mijn vriend die vermoedelijk een gebroken oogkas heeft. Hou eens op met je contactsport, het is echt elke keer wat #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:44

black_kelpie schreef:
Mijn vriend die vermoedelijk een gebroken oogkas heeft. Hou eens op met je contactsport, het is echt elke keer wat #)
Rugby? :))

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:48

Mkango schreef:
black_kelpie schreef:
Rugby? :))

Yup :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:50

@marcella.

Als je dingen anders formuleert.
Dan zullen vele bokkers er niet over vallen.

Bijvoorbeeld.
Je meld een x dat je nog flink last hebt van de problemen ivm de kaakchirurg en kunstgebit.

Indien je dan weer een smerige smaak in je mond hebt hierdoor, dan meld je bijvoorbeeld nog een x.
Ik heb nog altijd zo'n smerige smaak in mijn mond ivm kaakchirurg /kunstgebit.

Op die manier kun je je ergenis kwijt zonder dat mensen het onsmakelijk vinden. Of je zet het onsmakelijke in een spoiler en kan de bokker zelf kiezen het te openen ja of nee