Merlen schreef:Ik heb onlangs een andere auto voor mezelf gekocht en vorige woensdag ben ik deze gaan ophalen bij een officiële dealer.
Vrijdag,het regende toen,merkte ik dat hij lekt in de koffer en bovendien werkt het start/stop systeem niet.
De verkoper had nochtans bevestigd dat alles in orde was en een klein woordje uitleg gegeven over de werking van dit systeem.
Via Google ontdekte ik dat je op het beeldscherm de werkingsstatus kan bekijken en dat de batterij niet meer voldoende capaciteit heeft.
Ik bericht hem via e-mail hierover.Twee dagen radiostilte.Ik voelde de bui al hangen.Voor bezichtiging en aankoop reageerde hij vrijwel direct.Type super vriendelijke en gladde verkoper.
Na het verzenden van een tweede email met de melding dat ik er een naar gevoel bij had,kreeg ik toch een telefoon met de reactie die ik verwachtte:Ik had het te druk met afspraken,het is geen nieuwe wagen,blablabla.
Ik maak hem duidelijk dat hij expliciet vermeld had dat alles in orde was en nu na aankoop zegt hij dat de batterij niet meer 100% is.Dit had hij voor aankoop moeten melden.
Ik heb het nu gelukkig kunnen regelen dat ik naar mijn vertrouwde dealer mag gaan,die de batterij vervangt en het lek gaat bekijken op kosten van de verkoper.Het was echter niet van harte.
Heel goed gedaan Merlen! Al snap ik dat met alle rondslomp die je reeds hebt je hier niet op zit te wachten. “ Dit kan er ook nog wel bij… “
Maar toch een compliment dat je standvastig op je strepen bent gaan staan