Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Van luchtzuigen tot trappen naar het been tot staken, bijten en steigeren. En mensen gaan gewoon door. Hierin gaat het niet om mensen die te groot zijn voor hun paard, maar wel om mensen die dus niet de ongemakken van hun dieren zien. En dat vind ik wel heftig.
DuoPenotti schreef:Citaat:Zou je dan kunnen concluderen dat een Arabier naar verhouding meer gewicht kan dragen dan een Tinker? Is hier überhaupt onderzoek naar gedaan?
Dit vind ik dus ook interresant.
Daarnaast is de tinker dus geen raszuiver dier, Daar werd alles ingedonderd wat toevallig bij elkaar stond.
Dus in de zin misschien helemaal geen goed voorbeeld. Daar zijn er ook genoeg van met een weke rug.
Maar had die 2 van mij voor me in beeld.![]()
Korte rug, maar weer niet zo kort dat er geen gewoon volwassen zadel op past.
Breed gebouwd, maar er zijn ook genoeg smalletjes.
Ik denk idd dat femek het goed verwoord
Maar vind het vaak wel bijzonder, er word altijd alleen maar met de gewicht percentages gegooid, maar nooit met bouw.
Oke ik begrijp dat dat een handige snelle leidraad is, maar meer dan dat is het imo ook niet.
Ik vind de leidraad of je in het zadel past op zich een vele duidelijkere
Een te lang persoon drukt zich ook achter op de lepel, dus past ook niet.
Te dikke kont past dus ook niet.
Nikass schreef:Die meisjes van zestien die een manegepony bijrijden om hem een beetje hanteerbaar te houden, wegen geen zestig kilo hoor. Eerder 45 of 50.
Ook amateursport voor de lol is toch sport? Of zou het moeten zijn. Ik denk dat dat juist het probleem is? Er opzitten en je laten vervoeren is inderdaad iets anders.