Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spenk schreef:Daar gaan ze echt niet aan beginnendan gaat er uiteindelijk wel water bij de wijn. Dat wil nu nog niemand.
purny schreef:Needje schreef:De kamer wel, maar het kabinet wil niet.
Rutte is tegen en vindt dat een demissionair kabinet daar geen beslissingen over moet maken....
Waarom over andere dingen wel dan?!
Corona is nog een lopende zaak en daar kunnen ze wel besluiten over nemen.
Ik hoop wel dat die 600 miljoen ieder jaar zal zijn ipv 1 keer
Needje schreef:Spenk schreef:Daar gaan ze echt niet aan beginnendan gaat er uiteindelijk wel water bij de wijn. Dat wil nu nog niemand.
En waarom gaan ze daar niet aan beginnen? Omdat ze het wel prima vinden zo.
Ze maken een paasei en kunnen gewoon doorbetaalt blijven zitten en zolang ze geen nieuw kabinet vormen blijft dat lekker zo.
secricible schreef:De problemen van de zorg krijg je op dit moment niet opgelost vrees ik. Alleen door een deel reorganisatie van de werkzaamheden kun je de belasting soort van acceptabel houden.
Maar de steeds duurdere behandelingen en mensen die ze opeisen en bovenal de vergrijzing is ons daadwerkelijke probleem. Daar kunnen we NL haast failliet op laten gaan als we niks anders doen dan geld daar in pompen.
Tuurlijk, minder dure managementlagen zijn fijn. Anderzijds lopen ze dan weg naar commerciële functies waar wel betaald wordt.
Ik heb het al vaker gezegd, maar ik zie heel veel mensen werk doen in de zorg waar ze veel te hoog voor zijn opgeleid. Zorgmedewerkers die schoonmaken en koken. Paramedici die rondjes wandelen of fietsen met bewoners of (zoals in mijn geval) basale voedingsadviezen geven omdat er in de basis iets mis is.
Tot de vergrijzing voorbij is zal de zorg blijven kraken en piepen. En daar kunnen we weinig aan doen.
Electra63 schreef:Needje schreef:Maar zal dat niet willen opleiden niet komen doordat men het beeld heeft van hard werken voor een schijtloontje?
Een gediplomeerde verpleegkundige verdient geen schijtloontje.
Politie en defensie, bouw en horeca hebben allemaal een tekort aan personeel.
Electra63 schreef:Cer schreef:Er zit toch (te) veel geld in het managementgedeelte van de zorg?
Dat stond zelfs in het bericht wat ging over waarom de laatste onderhandelingen mislukt zijn.. meen ik?
Terwijl aan de andere kant ook wel eens salarissen geplaatst worden, en die dan toch weer niet superlaag zijn...
Ik blijf dat een lastig verhaal vinden en er is eigenlijk weinig echte informatie te vinden.
Als je werkt op HR in de zorg weet je wat die salarissen zijn.
Ik vind ze niet slecht, maar ten opzichte van opleiding en verantwoording en zwaarte van de functie, kan daar nog wel wat bij.
Zeker nu er schaarste komt.
Wat betreft verplichte vaccinaties in de zorg, die zijn er al voor een deel van het zorgpersoneel: Hepatitus-B.
Hoor je nooit wat over.
Electra63 schreef:Precies !!
Maar ook vergrijzing van het personeel. Jonge mensen die geen opleiding willen doen in de zorg.
Maar ook zorgpersoneel dat ZZP-er wordt en zich voor veel meer geld laat inhuren en geen nacht- of weekenddiensten wil draaien.
996981 schreef:Cer schreef:En testen voor toegang werkt ook.. maar dat wisten we ook al toch
Hoeveel demonstraties zijn er inmiddels geweest in coronatijd? Nog geen 1 keer was dat een superspreader event….