Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:53

Met nieuwe verkiezingen zullen we weer van voor af aan beginnen. Vvd zal nog steeds de grootste zijn.
Al vind ik het praten over politiek best leuk met mensen en ik heb echt de flyeraars gemist

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:54

Daar gaan ze echt niet aan beginnen :D dan gaat er uiteindelijk wel water bij de wijn. Dat wil nu nog niemand.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 11:59

De huidige uitslag laat ik me niet over uit. Maar het gedrag van een aantal mensen is ronduit schofterig en deze mensen zouden niet eens ons volk mogen vertegenwoordigd imo.

wb die wetsaanpassing heb je idd gelijk Spenk. Dat was ervoor.
(Maar je maakt mij niet wijs dat er nu geen dingen behandeld worden waar mensen die niet alles uitpluizen geen weet van hebben.)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:00

Spenk schreef:
Daar gaan ze echt niet aan beginnen :D dan gaat er uiteindelijk wel water bij de wijn. Dat wil nu nog niemand.

En waarom gaan ze daar niet aan beginnen? Omdat ze het wel prima vinden zo.
Ze maken een paasei en kunnen gewoon doorbetaalt blijven zitten en zolang ze geen nieuw kabinet vormen blijft dat lekker zo.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:03

purny schreef:
Needje schreef:
De kamer wel, maar het kabinet wil niet.
Rutte is tegen en vindt dat een demissionair kabinet daar geen beslissingen over moet maken....

Waarom over andere dingen wel dan?! :?

Corona is nog een lopende zaak en daar kunnen ze wel besluiten over nemen.
Ik hoop wel dat die 600 miljoen ieder jaar zal zijn ipv 1 keer

Dat laatste hoop ik ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:07

Needje schreef:
Spenk schreef:

En waarom gaan ze daar niet aan beginnen? Omdat ze het wel prima vinden zo.
Ze maken een paasei en kunnen gewoon doorbetaalt blijven zitten en zolang ze geen nieuw kabinet vormen blijft dat lekker zo.

Je kunt niet zomaar even nieuwe verkiezingen houden.

Er zijn wel vaker lange formaties geweest dat is zeker niet nieuw.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:13

Ik heb mij als manager in de zorg echt de teffas gewerkt tijdens de Corona ( en ervoor ook overigens) voor een loon waar een manager in de commerciële wereld de slappe lach van krijgt denk ik :+ . Vind het altijd wat makkelijk roepen dat die laag er tussen uit moet, want wie moet mijn werk doen dan? Ik denk de teams, en wat lost dat precies op aan werkdruk :') .

Overigens vind ik de salarissen in de zorg niet schokkend laag ( ik vind mijn eigen salaris ook best prima, krijg er namelijk heel veel vrijheid voor terug, geld is niet alles :o ) . Het zit hem vooral in de werkdruk, mogelijk is een hoger salaris een prikkel voor meer personeel maar dat vraag ik mij af :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:15

secricible schreef:
De problemen van de zorg krijg je op dit moment niet opgelost vrees ik. Alleen door een deel reorganisatie van de werkzaamheden kun je de belasting soort van acceptabel houden.
Maar de steeds duurdere behandelingen en mensen die ze opeisen en bovenal de vergrijzing is ons daadwerkelijke probleem. Daar kunnen we NL haast failliet op laten gaan als we niks anders doen dan geld daar in pompen.
Tuurlijk, minder dure managementlagen zijn fijn. Anderzijds lopen ze dan weg naar commerciële functies waar wel betaald wordt.

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik zie heel veel mensen werk doen in de zorg waar ze veel te hoog voor zijn opgeleid. Zorgmedewerkers die schoonmaken en koken. Paramedici die rondjes wandelen of fietsen met bewoners of (zoals in mijn geval) basale voedingsadviezen geven omdat er in de basis iets mis is.

Tot de vergrijzing voorbij is zal de zorg blijven kraken en piepen. En daar kunnen we weinig aan doen.

Precies !!

Maar ook vergrijzing van het personeel. Jonge mensen die geen opleiding willen doen in de zorg.

Maar ook zorgpersoneel dat ZZP-er wordt en zich voor veel meer geld laat inhuren en geen nacht- of weekenddiensten wil draaien.

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:25

Maar zal dat niet willen opleiden niet komen doordat men het beeld heeft van hard werken voor een schijtloontje?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:27

Needje schreef:
Maar zal dat niet willen opleiden niet komen doordat men het beeld heeft van hard werken voor een schijtloontje?

Een gediplomeerde verpleegkundige verdient geen schijtloontje.

Politie en defensie, bouw en horeca hebben allemaal een tekort aan personeel.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:28

Electra63 schreef:
Needje schreef:

ICT ook

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:29

Ja en die hebben allemaal gemeen dat je er slecht voor betaald krijgt. Idem voor bijvoorbeeld het basisonderwijs. Je kan voor hetzelfde aantal uren met een HBO opleiding veel beter betaald krijgen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:30

Electra63 schreef:
Needje schreef:

Een gediplomeerde verpleegkundige verdient geen schijtloontje.

Zie onderstreepte

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:32

Hier trouwens weer een top Italiaan die te weinig personeel heeft in de bediening en daarom dicht gaat op zondag. Tja snap wel dat een meisje van 17 liever achter de kassa bij de Jumbo gaat zitten. Daar is mooi airco, geen fysiek zwaar werk en mooi op tijd thuis. Vaak verdien je ook nog eens iets meer. Dus als de horeca gewoon jongeren 12 euro per uur gaat betalen vinden ze vanzelf genoeg mensen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:32

Ja, is er nu wel of niet bezuinigd in de zorg, en hoe zat dat dan met die 1000 euro die niet goed was?

Of moeten ze met te weinig mensen teveel werk doen. En is het 'bezuinigd in de zorg' dus niet 'ze verdienen te weinig' maar 'er zijn te weinig arbeidsplekken voor teveel werk?

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:35

Electra63 schreef:
Cer schreef:
Er zit toch (te) veel geld in het managementgedeelte van de zorg?
Dat stond zelfs in het bericht wat ging over waarom de laatste onderhandelingen mislukt zijn.. meen ik?

Terwijl aan de andere kant ook wel eens salarissen geplaatst worden, en die dan toch weer niet superlaag zijn...
Ik blijf dat een lastig verhaal vinden en er is eigenlijk weinig echte informatie te vinden.

Als je werkt op HR in de zorg weet je wat die salarissen zijn.
Ik vind ze niet slecht, maar ten opzichte van opleiding en verantwoording en zwaarte van de functie, kan daar nog wel wat bij.
Zeker nu er schaarste komt.

Wat betreft verplichte vaccinaties in de zorg, die zijn er al voor een deel van het zorgpersoneel: Hepatitus-B.

Hoor je nooit wat over.

Hepatitis b is niet verplicht. Ken aantal die het vaccin niet hebben genomen of waar het niet bij is aangeslagen. Ze moeten alleen extra formuliertje invullen dat het eigen risico is.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 12:39

Electra63 schreef:
Precies !!

Maar ook vergrijzing van het personeel. Jonge mensen die geen opleiding willen doen in de zorg.

Maar ook zorgpersoneel dat ZZP-er wordt en zich voor veel meer geld laat inhuren en geen nacht- of weekenddiensten wil draaien.

Je wil niet weten hoeveel mensen er stoppen met een zorgopleiding, dankzij de stagebegeleiders. Schrik er van hoeveel 'slecht' worden behandeld. Zelf ook hierdoor gestopt met de opleiding. Mijn hele zelfvertrouwen is verknalt.

Mij zien ze niet meer terug in de zorg. Terwijl ik het werken met de zorgvragers enorm mis.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:10

Goed nieuws!!! https://www.trouw.nl/nieuws/slechts-88- ... ~bf651967/

Zeker 88 mensen die twee weken geleden de Grand Prix van Nederland op het circuit van Zandvoort hebben bezocht, zijn positief getest op het coronavirus. Het evenement heeft "niet tot grote uitbraken geleid", concludeert de GGD Kennemerland.

Het aantal besmettingen kan nog iets oplopen in de komende dagen, en kan het daadwerkelijke aantal besmettingen iets hoger liggen. Misschien hebben toeschouwers met een positieve zelftest dit niet gemeld. Het kan ook zijn dat mensen geen coronaklachten hebben gekregen en zich daarom niet hebben laten testen, aldus de GGD.

Van de 88 positief geteste mensen was ongeveer de helft besmettelijk op het moment dat ze op het circuit rondliepen. Dit betekent dat ze kort voor de Grand Prix het virus hebben opgelopen. Om toegang te krijgen tot een circuit moesten de bezoekers een negatieve uitslag van een coronatest laten zien, maar het kan zijn dat de besmetting ten tijde van de test nog zo pril was dat de test de virusdeeltjes nog niet kon oppikken.

De andere helft van de positief geteste mensen was voor de race nog niet besmet. Het zou kunnen zijn dat ze op de tribune het coronavirus hebben opgelopen, maar volgens de GGD kan dit ook in de trein op weg naar huis zijn gebeurd, of in de dagen na de race op een totaal andere plek.

Van de positief geteste mensen was twee derde immuun, zegt de GGD. Zij waren gevaccineerd of zijn hersteld van een eerdere coronabesmetting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:11

Ja dat is heel goed nieuws :) aangezien er elke dag 70.000 bezoekers waren. Vaccineren werkt dus!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:17

En testen voor toegang werkt ook.. maar dat wisten we ook al toch :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:18

Cer schreef:

Hoeveel demonstraties zijn er inmiddels geweest in coronatijd? Nog geen 1 keer was dat een superspreader event….

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:19

Hopelijk biedt dit ook meer vrijheden voor de evenementensector. Laten we duimen dat het eindelijk eens voor hun goed uit gaat pakken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:35

996981 schreef:
Cer schreef:

Hoeveel demonstraties zijn er inmiddels geweest in coronatijd? Nog geen 1 keer was dat een superspreader event….

Dat is waar maar het is ook de vraag of mensen die hierdoor klachten krijgen A gaan testen en B zeggen dat ze bij de demonstratie waren.
Dus geen super spreader maar wel/geen besmettingen is waarschijnlijk niet te achterhalen.
Er zijn nu dagelijks zo’n 2500 geregistreerde besmettingen, zeer waarschijnlijk is dat maar een klein gedeelte van de echte besmettingen. Anders was dit aantal en het R getal allang naar beneden gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:36

996981 schreef:
Cer schreef:

Nee als je niet gaat testen wordt het ook geen superspreader event...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 13:42

En na de F1 heeft iedereen wel getest? Dat was toch ook geen verplichting? Staat er niet in het artikel dat sommige mensen misschien ook niet zijn gaan testen (ik heb het snel gelezen)
Of mis ik nu een verband wat er wel of niet is?