Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:Het is nog niet anders geweest dan dat NL hoger zit qua gemiddelde besmettingen. Hoezo dan nu ineens de grenzen dicht, aan het einde van deze (hopelijk laatste) golf? Als inwoner van een grensregio weet ik wat de impact is van zoiets, je leest het ook hier. Wat mij betreft is zo'n maatregel voor landen zoals de onze echt niet proportioneel.
Winged schreef:veerledec schreef:Het is nog niet anders geweest dan dat NL hoger zit qua gemiddelde besmettingen. Hoezo dan nu ineens de grenzen dicht, aan het einde van deze (hopelijk laatste) golf? Als inwoner van een grensregio weet ik wat de impact is van zoiets, je leest het ook hier. Wat mij betreft is zo'n maatregel voor landen zoals de onze echt niet proportioneel.
Omdat momenteel de besmettingen in de grensregio's enorm oplopen.
Winged schreef:veerledec schreef:Het is nog niet anders geweest dan dat NL hoger zit qua gemiddelde besmettingen. Hoezo dan nu ineens de grenzen dicht, aan het einde van deze (hopelijk laatste) golf? Als inwoner van een grensregio weet ik wat de impact is van zoiets, je leest het ook hier. Wat mij betreft is zo'n maatregel voor landen zoals de onze echt niet proportioneel.
Omdat momenteel de besmettingen in de grensregio's enorm oplopen.
karuna schreef:Ik zit ook in de grensregio. Maar zie helaas genoeg mensen die zonder enige rem continue naar duitsland zijn gegaan voor boodschappen en tanken. En die hebben voor fiks verhoogde besmettingswaardes in de grensregio duitsland gezorgd. Dus ik snap ze wel.
Op deze manier houdt je mensen wel buiten als het niet noodzakelijk is er te zijn
Winged schreef:veerledec schreef:You win some, you loose some. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje.
Daarom vraag ik mij ook af waarom we in hemelsnaam in Nederland nog steeds tientallen kilometers van huis reizen.
karuna schreef:ik vind dit nogal een aannameIk zit ook in de grensregio. Maar zie helaas genoeg mensen die zonder enige rem continue naar duitsland zijn gegaan voor boodschappen en tanken. En die hebben voor fiks verhoogde besmettingswaardes in de grensregio duitsland gezorgd. Dus ik snap ze wel.
Op deze manier houdt je mensen wel buiten als het niet noodzakelijk is er te zijn
karuna schreef:Duisland had het ook al voor oa frankrijk en meer landen ingesteld eerder al zelfs. En de duitsers die hierkomen horen er ook niet te zijn. Net als de belgische camper en de italiaanse caravan.
Feit is de duitse grensgemeentes hebben hogere besmettingen door inreizende buitenlanders. En nederland heeft gewoon een hoog percentage besmettelijken per 100000 mensen.
Ann schreef:Het komt hier regelmatig voorbij, een overheid (wereldwijd) die de corona crisis gebruikt om de burgers onder de duim te houden. In die context vond ik dit artikel heel interessant.
https://www.amnesty.nl/actueel/jaarboek ... senrechten
Bron: Amnesty International
karuna schreef:Geen aanname maar keiharde cijfers die weken geleden al door duitsland gemeld zijn.