Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:40

imaudy schreef:
purny schreef:
Ik kan er ook echt niet bij dat de boete omlaag is gegaan.... why....

Vanwege grappenhaus denk ik. Omdat die ook de coronaregels overtreden heeft.

De hele kritiek ging hiervoor al over de aantekening op je strafblad.
Ik vind die aantekening ook te extreem. Ook omdat je ziet hoe makkelijk mensen onbewust de regels breken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:42

@purny de regel is pas nadat Grapperhaus de boete had betaald in gegaan dus ik vind dat een flauw argument.
Blijkbaar was dit met zijn bruiloft en het debat wat daarop volgde en de publieke druk (want die oproep was er al veel en veel eerder) nodig om de regel aan te passen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:51

Grapperhaus ging de fout in op bruiloft
Betaalde vrijwillig een bijdrage
Wij kregen later te horen dat hij toch een boete kreeg en een aantekening
Aantekening op strafblad word kwijtgescholden

Al vanaf begin was bekend dat corona boetes een aantekening op het strafblad werd

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:02

purny schreef:
Grapperhaus ging de fout in op bruiloft
Betaalde vrijwillig een bijdrage
Wij kregen later te horen dat hij toch een boete kreeg en een aantekening
Aantekening op strafblad word kwijtgescholden

Al vanaf begin was bekend dat corona boetes een aantekening op het strafblad werd

Dat betekend toch niet dat het iets goeds is?
De publieke opinie omdat te veranderen was er al direct.

Ik ben totaal niet pro Graperhaus maar dat die boetes zijn veranderd vind ik terecht. Zoveel mensen waren onterecht bang in maart. Bijv. Om uitwonende kinderen met beperkingen te verhuizen zoals mijn buurvrouw.
Boete schrikt nog steeds af. Ik zit nog steeds niet te wachten op een boete, het is voor de meeste mensen nog steeds een hoop geld.
Een aantekening maakte brave burgers bang.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:06

Regels worden aangepast door de politieke druk.
Kabinet wil toch zoveel mogelijk steun en draagvlak onder de bevolking.

Hier in het dorp (Zuid-Holland) verplicht de AH bezoekers een mondkapje te dragen en de Jumbo niet.
Bij de Jumbo is het aantal karretjes (bezoekers) wel weer beperkt en worden de karretjes ook weer aangepakt/schoongemaakt door het personeel.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:10

Ik vind het jammer dat bij de AH weer geen mandjes zijn. Moet je weer een lompe kar pakken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:12

Wistaire schreef:
Ik heb mondkapjes aangeschaft. Als ik daarmee een ander misschien beter kan beschermen dan doe ik dat graag. Vind het bizar dat iedere keer als het over mondkapjes gaat dat mensen spontaan allemaal niet meer kunnen ademen en 101 reden hebben om geen mondkapje te willen dragen.

Soms zit het gewoon in iemand z'n hoofd. Mijn pa denkt ook dat ie het er benauwd van krijgt. Dus de eerste de beste keer dat hij hem opzetten (onder onze druk) kreeg ie het ook echt benauwd. Dat hij zelf moeilijk gaat ademhalen, dat wil er nog even niet in. Dus nu blijft ie maar lekker thuis. Ik heb zelf boodschappen gedaan met mondkapje vandaag. Was de enige in de supermarkt, personeel droeg het ook niet. Kruidvat waren er meer mensen met kapje.

Wat mij trouwens opviel. Tijdens de eerste maatregelen in maart toen we moesten thuiswerken, toen was het 's ochtends ook echt rustig op de weg. Nu ging ik vandaag mijn moeder wegbrengen en er staan gewoon nog files... Dat betekend toch echt dat er mensen op de weg zijn die eerst wel thuis konden werken en nu ineens niet?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:14

imaudy schreef:
Ik vind het jammer dat bij de AH weer geen mandjes zijn. Moet je weer een lompe kar pakken.

Die regel is hier gewoon nooit terug gedraaid :+

@veulen84 bedenk ook dat heel veel winkels toen ook dicht waren, kappers etc, fysiotherapeuten, scholen etc. Thuis werken is inderdaad lastig voor die beroepen.

imaudy

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:20

Hebben jullie dat gelezen? Dat mensen een winkelwagentje mee naar huis nemen en in de tuin zetten en dan weer meenemen naar de winkel zodat ze alleen hun "eigen" wagentje hoeven aan te raken :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:36

imaudy schreef:
Hebben jullie dat gelezen? Dat mensen een winkelwagentje mee naar huis nemen en in de tuin zetten en dan weer meenemen naar de winkel zodat ze alleen hun "eigen" wagentje hoeven aan te raken :+

Er was toch ook een supermarkt die inderdaad 60 karretjes kwijt waren?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 00:13

Zebrastreep schreef:
imaudy schreef:

Er was toch ook een supermarkt die inderdaad 60 karretjes kwijt waren?

Ja! Ik stoor mij er wel aan dat de voorste karretjes steeds gebruikt worden en de achterste niet. Ik heb liever een karretje die al even niet gebruikt is.
Wat ik ook storend vind is dat je op de scherm moet drukken of je wel of geen airmiles wilt inleveren
Zit iedereen steeds op dezelfde plek te drukken, terwijl bijna niemand airmiles inlevert voor korting op boodschappen.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:05

Trump en Melania hebben Corona!
Bron: nu.nl

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:09

Karma!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 07:59

imaudy schreef:

Haha ja me too!! Toch m'n boodschappen weer groter en minder vaak doen. Gelukkig staan de karren hier wel weer open. Ik ben die muntjes alrijd kwijt :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:01

lenaa_tje schreef:
purny schreef:
Ik kan er ook echt niet bij dat de boete omlaag is gegaan.... why....

Het feit dat het hoge bedrag je een aantekening op je strafblad geeft vind ik wel een hele goede reden.
Zeker voor de mensen die perongeluk een regel breken.

Dat is ook de reden en dat is goed vind ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:01

Ik pak altijd een karretje. Kan ik mijn tas kwijt :+ . Straks met mondkapje naar mijn "eigen" appie. Benieuwd hoeveel mensen er daar 1 dragen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:03

Trump positief getest.

https://nos.nl/l/2350637

Hoop dat hij zich goed rot voelt. (En het gewoon overleeft, ik wens niemand dood)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:05

Het is wel een beetje "Karma is a b*tch" idd.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:21

imaudy schreef:
Zebrastreep schreef:

Wat ik ook storend vind is dat je op de scherm moet drukken of je wel of geen airmiles wilt inleveren
Zit iedereen steeds op dezelfde plek te drukken, terwijl bijna niemand airmiles inlevert voor korting op boodschappen.

Ik pak die korting wel hoor. Je kunt ook een rolletje boterhamzakjes van 25 cent in je jaszak doen. Met zo'n boterhamzakje om je hand werken de schermen gewoon, pincode intoetsen ook. Daarna trek je het binnenstebuiten van je hand af en gooit het weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:30

NatasjavE schreef:
Trump positief getest.

Hoop dat hij zich goed rot voelt. (En het gewoon overleeft, ik wens niemand dood)

Ik denk dat hij het volgende debat met Biden dan maar via Zoom moet doen. Kunnen ze hem tenminste muten als hij weer onbeschoft overal doorheen begint te praten. :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:35

Wijsje schreef:
Ik pak die korting wel hoor. Je kunt ook een rolletje boterhamzakjes van 25 cent in je jaszak doen. Met zo'n boterhamzakje om je hand werken de schermen gewoon, pincode intoetsen ook. Daarna trek je het binnenstebuiten van je hand af en gooit het weg.

Wattenstaafje meenemen ..nog makkelijker

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:38

safina schreef:
NatasjavE schreef:
Trump positief getest.

Ik denk dat hij het volgende debat met Biden dan maar via Zoom moet doen. Kunnen ze hem tenminste muten als hij weer onbeschoft overal doorheen begint te praten. :D

:')

Volgens mij willen ze sowieso al een mute knop gaan gebruiken. Vreselijk toch dat dat soort maatregelen nodig zijn in een debat over het presidentschap van de VS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:43

Jullie weten toch dat besmetting via de lucht gaat en niet via je handen? Vind het allemaal nogal smetvreesachtig overkomen hier :')

Vreselijk nieuws van Trump :+ Dat ie maar goed ziek mag worden :')

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:52

Relaxed schreef:
Jullie weten toch dat besmetting via de lucht gaat en niet via je handen? Vind het allemaal nogal smetvreesachtig overkomen hier :')

Vreselijk nieuws van Trump :+ Dat ie maar goed ziek mag worden :')

Haha ja
Ik ben eigenlijk helemaal niet bang vh virus ..heb me nooit onveilig gevoeld maar leid ook een normaal leven geen overdreven sociaal gedoe ..enige wat ik mis zijn toch wel naar de springwedstrijden te mogen gaan ( er zijn al veel minder internationale wedstrijden en dan ook nog eens zonder publiek )

Verder zijn sommige dingen een gewoonte geworden en voelt dan raar aan als ze het afschaffen
Zo stond er bij ons sedert deze week geen ontsmettingspaal meer aan de ingang vd supermarkt ..die gewoonte was er al ingeslopen
Vind trouwens dat zoiets best zou mogen blijven staan ook in normale tijden

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 08:58

Plus je overal je handen kan reinigen met gel of vloeistof in de supermarkten. Ook als je je kar hebt terug geplaatst en klaar bent