Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:04

purny schreef:
Er gaat gekeken worden of ik vervangende werkzaamheden kan gaan doen...

Wat fijn Purny! Hopelijk lukt dat snel!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:16

safina schreef:
purny schreef:

Wat fijn Purny! Hopelijk lukt dat snel!

Ja ik hoop het. Dank je

Sheran

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:25

Wat fijn voor je dat ze kijken, Purny :) Hopelijk is er wat leuks voor je te doen!

(ik mis Germie hier trouwens al een tijdje, gaat het goed met haar? Was normaal heel erg actief maar nu al sinds 5 mei niet meer)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:27

purny schreef:

Oh dat zou fijn zijn voor je!
Vandaag alle klanten gebeld die zelf nog geen contact opgenomen hadden. Paar klanten kwijt, paar klanten die over een poosje graag weer komen maar nu nog niet.
Het merendeel stond te springen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:30

Gecondoleerd Morrie, veel sterkte Y;( .

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:31

Sheran schreef:
Wat fijn voor je dat ze kijken, Purny :) Hopelijk is er wat leuks voor je te doen!

(ik mis Germie hier trouwens al een tijdje, gaat het goed met haar? Was normaal heel erg actief maar nu al sinds 5 mei niet meer)

is geband tot 12 mei

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:33

_Cathalijne schreef:
@moonfish: doorgaans wordt corona in eerste instantie niet in het bloed aangetoond. Het virus koloniseert het neusepitheel, en gaat eventueel vanuit hier door naar de longen, maar de infectie van de longen komt als het ware van bovenaf (vanuit de neus richting de bronchen --> bronchiolen --> alveolen.

(ter info: er zijn virussen die bijvoorbeeld intredepoort de tonsillen (amandelen?) hebben. Deze virussen gaan via de tonsillen naar het bloed --> naar de lymfeknopen waar primaire xxx plaats vindt --> dan opnieuw via het bloed naar de longen waar ze de longen infecteren van "onderaf". Dergelijke virussen zijn in de eerdere fasen in het bloed aantoonbaar.)

Je toont infectie aan in de gebieden waar kolonisatie plaats vindt dus middels neusswabs, en niet in het bloed. In late stadia kan het zijn dat het virus wel doorbreekt naar de bloedbaan, maar de primaire vermeerdering zit dus niet in het bloed, en in dergelijke gevallen dat een virus in late stadia doorbreekt naar de bloedbaan heb je eerder met ernstige ziekte te maken, en niet meer met relatief lichte symptomen.

Antistoffen kun je wel in het bloed aantonen. Dus niet of je het virus momenteel hebt, maar of je het virus op een tijdstip hebt gehad en het lichaam daar antistoffen tegen heeft aangemaakt. Antistoffen worden zowel in het bloed gevormd --> IgG, en lokaal IgA. Dus voor antistof testen zijn bloedtesten dus wel nuttig.

Het enige wat ik weet is dat het allemaal nauw luistert, en de kans groot is dat het onbruikbaar bloed is.
En neusswabs kan ik niet nemen..
Maar het bloed ligt er wel dus ik heb mijn best gedaan.
Maar ik besef me dat dit mogelijk niks toe voegen kan ja.
Ik ken igg en igm de Lymetesten, maar ook dat deze voor Lyme niks zeggen.
Ik heb 300% zeker Lyme gehad, dikke rode kring gehad met een pit in het midden.
En toch testte ik negatief, zoals bij 50% van de mensen met Lyme het geval is.
Weet jij toevallig hoe lang antistoffen normaliter te vinden blijven in bloed?
Ik heb gegokt op een buisje koelkast een buisje vriezer omdat ik niet weet wat het beste is en ik er toch twee had.
Het is ook geprikt na 6 dagen behandeling dus hopelijk is er ooit nog wat uit te halen.
Ik hoop dan ook maar dat ik de juiste buisjes heb gebruikt voor dat doel.
Maar dat weten we pas als er een goede test is..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-20 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:34

nynke55 schreef:
Sheran schreef:

is geband tot 12 mei

Thanks.

Nee serieus, ik was het ook niet met haar eens, maar volgens mij zit ze niet lekker in haar vel en als je iemand dan een tijdje mist maak ik me toch een beetje zorgen of het wel goed met iemand gaat.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:35

Shadow0 schreef:
Ik ga er niet vanuit dat ze doelbewust bezoek weren, maar ik lees dat de organisatie niet het 'nee, tenzij'-beleid wil invullen maar vooral de nee.

Dat vind ik vanuit de organisatie slechte zorg, naar de bewoners en naar de mensen die werken met bewoners waar de spanning nu behoorlijk oploopt omdat ze dat contact missen.

En als SusanH de enige zou zijn, dan kan het ook nog iets zijn dat inderdaad toevallig zo geldt voor die plek met mogelijk goede redenen. Maar ik ken veel meer mensen die dit zo ervaren, dat er weinig wordt ondernomen vanuit de organisaties (vaak juist vanuit de grotere) om te kijken naar wat en hoe wel.
En dat terwijl er op andere plekken wel degelijk erg gezocht wordt en er ook alternatieven gevonden worden.

Wie komt uiteindelijk op voor het sociaal welzijn van de mensen die in een instelling wonen? Dan blijven ze misschien wel fysiek gezond, maar wie moet er uitspreken of de hele basis van leven goed genoeg wordt geboden, inclusief sociaal contact omdat we dat zo ontzettend nodig hebben, iedereen en zeker ook mensen met een beperking?

Als we daarin zelfs in de voorzichtigste vorm geen vragen over kunnen stellen en het onderwerp niet bespreekbaar mogen maken... dan blijven de mensen in die huizen ben ik bang heel erg lang alleen.

Ik lees al een tijdje mee en reageer eigenlijk nooit echt.

Wat mij opvalt in jouw berichten is dat je best negatief over alles bent en vervolgens vind dat overal een oplossing voor is. Maar waar je glad aan voorbij gaat is dat al die ideen leuk zijn, maar dat het uitgevoerd moet worden en die uitvoering wordt gedaan door mensen. En die hebben echt maar 24 uur in een dag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:41

Benz schreef:
Citaat:
Ik lees al een tijdje mee en reageer eigenlijk nooit echt. 

Wat mij opvalt in jouw berichten is dat je best negatief over alles bent en vervolgens vind dat overal een oplossing voor is. Maar waar je glad aan voorbij gaat is dat al die ideen leuk zijn, maar dat het uitgevoerd moet worden en die uitvoering wordt gedaan door mensen. En die hebben echt maar 24 uur in een dag.

Dit heb ik regelmatig gedacht en mij ook afgevraagd of dit zo is en tevens heb ik gedacht Shadow gaat graag in de oppositie. Dus als A wordt gedaan dan denkt Shadow B zou beter zijn geweest en andersom.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:48

Gecondoleerd Morrie.

En fijn purny.

Shadow het lijkt nu net of grote organisaties niks doen. Dat is niet zo. Ze hebben wel de neiging om aan de voorzichtige kant te gaan zitten. En besluitvorming duurt lang omdat het over meerdere schijven gaat. In de eerste periode van de crisis was vooral bescherming belangrijk. Cliënten die wel de 1,5 meter in acht kunnen nemen mogen er zelfstandig op uit voor een boodschapje. Cliënten kunnen altijd in de centrale hal of voor op straat familie zien met begeleiding erbij, op 1,5 meter afstand. Dat gebeurt nu ook al. En ik kan me voorstellen dat er nu wordt gekeken hoe het verder versoepeld kan worden. Maar dat heeft tijd nodig omdat het zorgvuldig moet gebeuren en het maatwerk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:52

purny schreef:

Heel fijn purny! Ik hoop dat ze iets leuks voor je hebben en dat je weer lekker aan de slag kan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:54

Het zou waarschijnlijk om schoonmaak werkzaamheden gaan maar dat is beter dan niks. Misschien kan ik de hokken eens onder handen nemen. Ga het in ieder geval voorstellen...

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:09

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:13

Benzz schreef:
Wat mij opvalt in jouw berichten is dat je best negatief over alles bent en vervolgens vind dat overal een oplossing voor is.

Jammer dat je het zo opvat, want ik vind niet dat overal een oplossing voor is. Het enige dat ik wil is dat mensen gaan denken vanuit het idee dat je een oplossing beter kunt vinden als je er ook voor open staat en op zoek gaat.

En dan hoor ik ook heel verschillende dingen over hoe het daadwerkelijk gaat. Op een aantal plekken wordt de zorg goed opgepakt, worden creatieve oplossingen gezocht, wordt meer ondersteuning geboden, is persoonlijk contact mogelijk, zoeken woningen naar mogelijkheden om bezoek bv buiten toch ruimte te geven.

Maar bij anderen hoor ik dat er eigenlijk niets kan. Geen maatwerk, geen flexibiliteit, geen aanpassing aan de situatie... en dan vooral ook vanuit grote organisaties die van boven een regel bedenken voor de hele organisatie, en geen ruimte geven om het per afdeling / groep / deel /patient anders te doen.

En dat vind ik zo frustrerend en verdrietig, want dat hoeft niet.

Citaat:
Maar waar je glad aan voorbij gaat is dat al die ideen leuk zijn, maar dat het uitgevoerd moet worden en die uitvoering wordt gedaan door mensen. En die hebben echt maar 24 uur in een dag.

Ja, soms is de uitvoering aanzienlijk lastiger. Maar ook daar geldt: als je niks probeert weet je zeker dat het niets wordt.
Maar soms is de uitvoering helemaal het probleem niet, en komt dat vanzelf als het maar niet teveel op voorhand wordt afgeschoten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:33

nynke55 schreef:
Sheran schreef:

is geband tot 12 mei

Ja blijkbaar omdat je geen eigen mening mag hebben, ook al wijkt ie af :+

Daarnaast mag je die k*t opmerking voor je houden moonfish13. Want dankzij aantal bokkers mag ze straks niet meer in corona topics reageren.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:41

Purny, wat fijn voor je! Hopelijk kun je snel weer lekker wat doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:51

Dank jullie wel. Ik wil me soms gewoon groter houden dan ik mij voel. Om hulp vragen terwijl ik wel moet doen maar niet wil...
Ik zag trouwens iets verschijnen over ventilatie. En vond ik een brief in de bus dat mijn ventilatiesysteem word gecheckt en vervangen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:04

Sorry ik heb weinig met geklaag over hoe verschrikkelijk poedersuiker het is dat al je vliegreizen niet doorgaan.
En dat je dat dubbel in moet halen en alles nutteloos is nu.
Denk je dat ik de vlag uithang dat mijn héle 2020 mijn revalidatie al stil ligt?!
Denk je dat ik niet me k*t voel s’ochtends omdat het doel van je dag er voor een enorm groot deel niet is?
En dan nu zelf getroffen dus ophokplicht, en dat duurt nog wel even.
Ik kan haar op foei zetten maar iedereen quote haar vrolijk, dus daar heb je niks aan.
En ja ik heb ook een sport beoefend waar geregistreerd gemaakte uren voor nodig zijn, waarschijnlijk is het hele seizoen naar zijn grootje.
En ja ik had weer begonnen als er geen corona was geweest, en daar heb ik heel erg naartoe geleefd.
Het is niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:12

purny schreef:
Dank jullie wel. Ik wil me soms gewoon groter houden dan ik mij voel. Om hulp vragen terwijl ik wel moet doen maar niet wil...

Je wilt je handen uit de mouwen steken. Ik denk dat ze hartstikke blij met je zijn!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:13

ik snap het wel hoor Moonfish, jij hebt Corona en nog wat andere revalidatie ellende, dan kun je een stuk minder makkelijk een Germie relativeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:16

safina schreef:
purny schreef:

Je wilt je handen uit de mouwen steken. Ik denk dat ze hartstikke blij met je zijn!

Dat denk ik ook!

Er zijn meer nertsen op twee Brabantse fokkerijen besmet. Virus is ook op stofdeeltjes daar gevonden, men weet nog niet of dat mensen in de omgeving kan besmetten. Op de liveblog van de NOS.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:37

Diederik Gommers is nu bij Beau op RTL4

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:53

Electra63 schreef:
Diederik Gommers is nu bij Beau op RTL4

2450 euro per IC bed per dag...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:59

Ja, 1 miljoen euro per bed per jaar....,

En hij legde weer goed uit: belangrijkste is 1,5 meter afstand en handen wassen, ieder x weer.
En als je geen 1,5 meter afstand kan houden, dan kan je een mondkapje gebruiken. Maar ieder x moet je dan je handen wassen, als je aan het mondkapje heb gezeten.