Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:16

Yep, ook erbij gezet :D Nog nooit geweest maar ga vriend toch overtuigen haha. Misschien toch maar eens ooit met een huurcamper de kust van Bretagne en Normandië afrijden.

Berdien

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:32

Jaa doen! Het is hier zó mooi en fijn. Vriendelijke mensen, prachtige natuur en natuurlijk een indrukwekkende geschiedenis.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:37

Mooie foto’s!
Vakantiefoto’s met mondkapjes horen er nu inderdaad ook bij. :))

Wij hebben vandaag de sneeuw opgezocht! :D

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:48

Ik krijg hoogtevrees van die gondels :')

@Berdien: vriend is daar wel al geweest, dus voor hem is het niet nieuw. We zouden graag La Coupole een keer bezoeken, ben alleen ff kwijt waar die juist zit. Is een nazi-bouwwerk. Die geschiedenis boeit me aardig, dus zo'n uitstap/streek is altijd mooi meegenomen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:51

La Coupole is een onderaards complex in de Franse gemeente Helfaut, vijf km ten zuiden van Sint-Omaars. Het werd tijdens de Tweede Wereldoorlog gebouwd en was bestemd voor de opslag en het lanceerklaar maken van 500 V2-raketten. De plek werd uitgekozen omdat ze langs de spoorbaan Calais - Boulogne-sur-Mer lag.

Varekay deze neem ik aan? Indrukwekkend en zeker de moeite waard.

Berdien mooie plaatjes en herkenbaar ook.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:52

Mijn vriendje is hier ook al eens geweest :j Maar het verveelt hem zeker niet!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 00:04

Gaaaaf mandy!
Wij ook in de sneeuw vandaag. Kitzsteinhorn!

En... Deze parel kwamen we tegen.
De steenarend.

Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 07:28

Bretagne ken ik wel, ooit op vakantie geweest met mijn ouders in de omgeving van Carnac. Toen was ik 12 ofzo. Ik weet dat we op de terugweg door Normandië zijn gereden, ik weet me er alleen niets meer van te herinneren (die menhirs in Bretagne daarentegen, daar droom ik nog weleens over). :o :D

Afgelopen week zag ik op FB bij iemand foto's voorbijkomen van Rouen, dat lijkt me ook een prachtige stad.

Maar voorlopig blijft Oostenrijk #1 als mogelijke vakantiebestemming voor volgend jaar zomer. In Kopenhagen ben ik in oktober weer eens geweest. Die zeemeermin... :)) Er schijnt ook een broertje te zijn, een stuk verderop (zoals ze in Brussel ook Janneken Pis hebben) maar dat hoorde ik pas later. :D

[Edit] Het blijkt een genetisch gemanipuleerd zusje :') Nou ja, ik heb haar dus niet gezien.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 07:39

Mooie foto's Berdien :)
Denk dat Normandië ook nog een keer bezocht moet worden. Mijn man is Atlantikwall expert&liefhebber en onze zoon vindt het ook fantastisch

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:22

Jolliegirl schreef:
Gaaaaf mandy!
Wij ook in de sneeuw vandaag. Kitzsteinhorn!

En... Deze parel kwamen we tegen.
De steenarend.

[ [url=m/tAUwZd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf!

Wij vertrekken nu naar Italy! :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:32

Varekej zeker doen :j
Met de camper al die kleine dorpjes door , de pittoreske haventjes en de fenomenale kustlijn *D ..je zou eigenlijk al in noord - frankrijk kunen beginnen :)) laatst cap blanc nez en gris nez gedaan ..in 1 woord wow wat is de natuur prachtig !!

Berdien heb Bayeux eind juli gedaan en dat viel qua volk echt goed mee ..zeker niet overdreven druk eerder rustig zelfs ..het soldatenkerkhof was indrukwekkend !

Gisteren wouden we in Honfleur stoppen maar meer dan doorrijden hebben we niet gedaan ..zwart vh volk ,alle bistro's en restaurantjes tjokvol dus we zijn enkel verderop een wandeling op de promenade gaan doen waar geen kat liep ,gaaf om de pont de Normandie zo vanop zij te zien

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:34

Na 2 geannuleerde vakanties naar Amerika en IJsland, vertrekken wij hopelijk aankomende zondagmiddag naar Oostenrijk en Noord Italie (Dolomieten).

Normaal altijd een voordeel om na de vakanties te gaan, maar nu knijp ik hem wel...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:15

Rouen is inderdaad erg tof, ik heb er een Erasmus gedaan :j
(Niet dat dat de reden is van de tofheid _O-)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:06

Tierania_ schreef:
Na 2 geannuleerde vakanties naar Amerika en IJsland, vertrekken wij hopelijk aankomende zondagmiddag naar Oostenrijk en Noord Italie (Dolomieten).

Normaal altijd een voordeel om na de vakanties te gaan, maar nu knijp ik hem wel...

Wanneer zou je gaan?

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 12:34

Ik zou aankomende zaterdag de 29e naar Amerika vliegen. Ik heb zelf vorige maand de vlucht moeten annuleren omdat die vlucht wel gewoon gaat. Toen alles omgezet voor een vakantie IJsland (31e weg) en nu moet je sinds vorige week 4 dagen in quarantaine tussen de 1e en 2e test in.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:11

Ik wacht nog af... al weet ik wel dat het geannuleerd gaat worden

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:15

Ik heb ook al bij schoonfamilie gezeten van mijn zus. Maar dat doe ik liever niet weer rij liever met eigen auto en eigen huisje. Met name de vetrekdag of aankomst dag jemig waar kan een mens zich druk ommaken.

Ik weet dus dat mensen soms beter niet op vakantie kunnen of erna weer moeten onstressen...

Vlekje hier was ramp. Een apparaat deed het niet ( stekker erin.. dan wel) Liet iets vallen nou dat was alsof ik het appartement in de fik had gestoken zon reactie.. ik zeg niet snel wat toen wel. Was ook geen ruzie daarna maar om zon felke reactie te krijgen van een vallend flesje.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:25

purny schreef:

Wat heb je staan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:26

Christiene schreef:
Ik heb ook al bij schoonfamilie gezeten van mijn zus. Maar dat doe ik liever niet weer rij liever met eigen auto en eigen huisje. Met name de vetrekdag of aankomst dag jemig waar kan een mens zich druk ommaken.

Ik weet dus dat mensen soms beter niet op vakantie kunnen of erna weer moeten onstressen...

Vlekje hier was ramp. Een apparaat deed het niet ( stekker erin.. dan wel) Liet iets vallen nou dat was alsof ik het appartement in de fik had gestoken zon reactie.. ik zeg niet snel wat toen wel. Was ook geen ruzie daarna maar om zon felke reactie te krijgen van een vallend flesje.

Huh, waar gaat dit over?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 13:59

Wij zijn op vakantie in eigen land in het Zwarte Woud <3 Lekker basic met een tentje zonder stroom. Staan op Camping Hochschwarzwald in Todtnau, de camping is echt een aanrader! Alles is brandschoon en de camping heeft Nederlandse eigenaars. Als je een tent hebt, sta je direct aan de bosrand.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:00

Bloodymary schreef:
purny schreef:

Wat heb je staan?

7 tot en met 14 december new york

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:07

Ik ga zondag een dagje naar Dechi in Frankrijk,ik heb een band optreden. Op vakantie gaan doe ik volgend jaar wel weer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 14:09

Christiene schreef:

Verkeerde topic?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:05

purny schreef:
Bloodymary schreef:
[quote="purny"
Wat heb je staan?

7 tot en met 14 december new york

Oh jammer als dat niet doorgaat, zo’n heerlijke stad! Ik ben er gelukkig net op tijd in januari nog geweest. Ik hoop met je mee op een wonder.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:08

Relaxed schreef:
Christiene schreef:

Huh, waar gaat dit over?

Verkeerde topic