Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:20

MoniqueT schreef:
Saskia9 schreef:
Doe ff normaal zeg, het is toch helemaal niet gezegd dat mensen verplicht in een rijtje boodschappen moeten doen? De een doet er wat langer over, is dat nou zo erg?
Val echt van mijn stoel van de zogenaamde verdraagzaamheid hier zeg, wauw.

Misschien ben ik het onderhand wel zat om steeds van dezelfde persoon te moeten lezen dat zij geen zin heeft in al die regels. In dit topic en in andere topics. Beperking? Ik heb mijn autistische dochter heel goed uit kunnen leggen waarom dingen nu anders gaan dan ze gewend is.

Ze wil geen mm aanpassen in haar leven nu, jammer, maar wat moet dat moet.

Het is inderdaad geven en nemen maar boodschappen ergernissen heeft iedereen normaal toch ook? En dat mag nu ook gewoon als je, je maar normaal gedraagt.

Ik word normaal ook niet blij als iemand bij de Aldi (is echt meestal daar) een kar vol heeft en op de band de boodschappen gaat inladen. Duurt zo lang. Dat is geen Corona ergernis die heb ik normaal al. Maar ik klaag als ik thuis ben wel even tegen m’n vriend en er zijn mensen die dat dus online doen.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:23

Ik zie net uit mijn raam een groep van 5-6 mensen op scooters uit het bos komen rijden (gewoon letterlijk op zo'n klein onverhard bospad) inclusief mensen achterop... -O-

kiki1976

Marie_Anne schreef:
Dan ben je wel echt in- en inslecht zeg, als je in deze situatie probeert ziekenhuizen op te lichten met mondkapjes :oo :x

Ziekenhuizen bijna voor tientallen miljoenen opgelicht bij aankoop mondkapjes - https://nos.nl/l/2328187

Mag hopen dat ze echt een giga hoge straf krijgen! Met een flinke corona besmetting erbij -:(-

MoniqueT

We hebben het in dit topic toch over corona en de maatregelen daardoor in de supermarkt? Deze persoon zit in diverse topics alleen maar te klagen. Kan ik even niet meer zo goed tegen. Tijd voor de ´foei´-knop, denk ik.

Ineke2

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:25

PSvanLot

Ik heb net boodschappen gedaan. Het was heerlijk rustig met oplettende mensen.
Heerlijk haha.

Cer

MoniqueT schreef:
Misschien ben ik het onderhand wel zat om steeds van dezelfde persoon te moeten lezen dat zij geen zin heeft in al die regels. In dit topic en in andere topics. Beperking? Ik heb mijn autistische dochter heel goed uit kunnen leggen waarom dingen nu anders gaan dan ze gewend is.

Het is off topic, maar ik geloof niet dat het met sommige beperkingen zo werkt dat ze 1 op 1 vergelijkbaar zijn..?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:27

Cer schreef:
MoniqueT schreef:

Het is off topic, maar ik geloof niet dat het met sommige beperkingen zo werkt dat ze 1 op 1 vergelijkbaar zijn..?

Nee dat klopt, maar als je beperking, eender welke, maakt dat je je niet aan de richtlijnen kan houden zoals zo kort mogelijk winkelen, dan moet je dat uit handen geven.

Het gaat nu niet meer om individuen. Dat moeten mensen echt gaan snappen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:29

Ik weet niet helemaal of je zelf doorhebt wat je schrijft..
Want in die gevallen zou het altijd zo kunnen kunnen zijn dat het antwoord is: Stel je niet aan..

En zo werkt dat niet voor iedereen....

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:31

Cer schreef:
Want in die gevallen zou het altijd zo kunnen kunnen zijn dat het antwoord is: Stel je niet aan..

Ik schrijf dat als je beperking maakt dat je je niet aan de richtlijnen kan houden (wat ik snap, sommige beperkingen werken nu eenmaal zo) dan moet iemand voor je gaan winkelen die dat wel kan.

Is dat duidelijker? Want ik denk dat vooral jij niet doorhebt wat ik schrijf.
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 24-03-20 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:31

Cer schreef:

Dit normaal houd je rekening met mensen met een beperking dat is niet anders nu. Het is voor veel mensen met een beperking al zwaarder.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:33

lenaa_tje schreef:
Cer schreef:

Dit normaal houd je rekening met mensen met een beperking dat is niet anders nu. Het is voor veel mensen met een beperking al zwaarder.

Dat is wel anders nu. Het is niet eerlijk, dat heb ik nooit gezegd. Maar een virus discrimineert ook niet en dus mogen wij dat met maatregelen ook niet doen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:38

SinneJ schreef:
Saskia9 schreef:
Verwend? Vind je mensen met stoornissen verwend bijvoorbeeld? Wauw.

Waar zie je dat? Ik vind mensen die per se een perfecte maaltijd willen en daarom de winkel 5 keer door moeten verwend, vooral als ze nog eens klagen erover terwijl er mensen sterven. Nergens hier is iets gezegd over stoornissen.

Ik ben zo iemand, maar ik wil een perfecte maaltijd en zorg voor een perfect boodschappenlijstje voordat ik wegga. Dus misschien moet ik wel 5 keer de winkel door, maar ik winkel toch echt veel sneller dan mensen die 5 minuten naar het juiste pak melk aan het zoeken zijn of ter plekke nog nadenken wat ze eigenlijk moeten halen :') (Ik klaag er niet over tho) Gewoon zorgen voor een lijstje en pas er in, niet treuzelen in de supermarkt.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:39

Ineke2 schreef:
https://nos.nl/l/2328167
Het virus schijnt dus 17 dagen te overleven -O-

Citaat:
De onderzoekers van het CDC benadrukken dat hun ontdekking niet per se betekent dat het virus zich via materialen verspreidt.

Dat wil nog niet zeggen dat het dan nog op mensen kan overgaan. Alleen dat er nog iets van gevonden is.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:41

Esirene schreef:
Ik ben zo iemand, maar ik wil een perfecte maaltijd en zorg voor een perfect boodschappenlijstje voordat ik wegga. Dus misschien moet ik wel 5 keer de winkel door, maar ik winkel toch echt veel sneller dan mensen die 5 minuten naar het juiste pak melk aan het zoeken zijn of ter plekke nog nadenken wat ze eigenlijk moeten halen :') (Ik klaag er niet over tho) Gewoon zorgen voor een lijstje en pas er in, niet treuzelen in de supermarkt.

Het gaat er niet om of je lang of kort in de winkel bent. Je gaat naar buiten en brengt andere in ‘gevaar’ vanwege jouw perfecte maaltijd.

En dat is jammer

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:47

Ik ben zo iemand die bijna elke dag naar de AH ging en daar ter plekke ging bedenken wat ik wilde eten. Was wel meestal 's avonds, dus er waren zeer weinig mensen. Nu zal ik me aan moeten passen. Geen probleem, ik ben flexibel. Zou wel even op de website kijken voor ideeën en dan een lijstje maken.

En ook niet iedereen die dat vervelend vindt heeft direct een stoornis hè? Je hebt ook gewoon mensen die het lastig, stom of weet ik veel wat vinden. Je hebt ook mensen die gewoon graag klagen en niet van verandering houden. Tegen die mensen is het "stel je niet aan!" bedoelt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:50

SinneJ schreef:
Ik schrijf dat als je beperking maakt dat je je niet aan de richtlijnen kan houden (wat ik snap, sommige beperkingen werken nu eenmaal zo) dan moet iemand voor je gaan winkelen die dat wel kan.

Is dat duidelijker? Want ik denk dat vooral jij niet doorhebt wat ik schrijf.

dan begreep ik je verkeerd want met 'uit handen geven' las ik 'je moet je eraan overgeven' en dat gaat in die gevallen natuurlijk niet.

maar nu is het helder :j

En je moet met maatregelen zeker geen onderscheid maken, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het voor een groep mensen echt heel lastig kan zijn ..

En Change03, volgens mij mogen mensen nog wel naar buiten, toch? Of bedoel je dat anders?

NB: ik ben ook een slechte planner :') bij mij is het altijd maar de vraag wat er op mn bord ligt, dat is nu niet anders.. alleen doe ik inderdaad ook nu 1x per week de meeste boodschappen ipv 5x per week. Koken kan ik toch ook niet, dus als ik een paar ingredienten heb ben ik al blij :') maakt niet zo heel veel uit wat het is..
Laatst bijgewerkt door Cer op 24-03-20 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:51

Ineke2 schreef:
https://nos.nl/l/2328167
Het virus schijnt dus 17 dagen te overleven -O-

Als ze dat virus nu nog op de boot vinden dan zal dat idd wel kloppen. Ik heb de post van een paar dagen geleden nog niet aangeraakt :o :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:53

Het virus overleeft ook langer op blauwe enveloppen :+

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:55

nynke55 schreef:
Het virus overleeft ook langer op blauwe enveloppen :+

Die worden toch zelfs aangetast

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:57

Holy Moly, ik zit nu met iemand aan de telefoon die zegt dat we bang gemaakt worden met het Corona virus, maar dat het eigenlijk een soort dekmantel is van de regering om ons allemaal uit te roeien met de 5G palen...
Hij heeft dit van ene Micha Kat.. Als je die googled zie je gelijk dat dit een complotdenker is.
Laatst bijgewerkt door rockwitch op 24-03-20 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:58

:') :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:58

Daarom is er nog geen lock down, dan kunnen mensen zonder computer de belastingaangifte op de bus doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:00

imaudy schreef:
Daarom is er nog geen lock down, dan kunnen mensen zonder computer de belastingaangifte op de bus doen.

goed dat jullie daar nu over beginnnen... oeps... :')

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:00

Ik maak wel altijd een boodschappenlijstje en plan wel wat we eten. Dat doe ik nu ook. Weet precies waar alles staat in de winkel en schrijf mijn lijstje zo dat ik alles op volgorde kan pakken. Enige wat nu lastig is, is dat ik ook voor mijn ouders en een bekende boodschappen doe, en dat doe ik natuurlijk in 1 keer.

De lijstjes voeg ik al samen, maar ik moet nu soms echt zoeken naar dingen die ik zelf nooit koop. En het voelt als hamsteren, als we allemaal 2 pakken melk nodig zijn, heb ik er 6 in mijn kar. Maar goed, ik heb liever niet dat zij zelf naar de winkel gaan, dus het moet even zo.

En als ik nu buiten moet wachten, afstand houden en genieten dat het zonnetje er weer is. We zouden dit maar in die storm periode gehad hebben hé...