Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:pien_2010 schreef:Dat vind ik bizar. Ik dacht dat in Nederland lichten altijd verplicht zijn ook overdag?
Dat heb ik nog altijd.
Nee helaas is dat niet zo in Nederland. Mag van mij absoluut verplicht worden, is veel veiliger.
Cowboy55 schreef:Wat is het met Belgen en mistlampen?! 99 van de 100 keer dat je iemand tegen komt die onnodig zijn mistlampen aan heeft staan is het een auto met een Belgisch kenteken......
Gini schreef:Cowboy55 schreef:Wat is het met Belgen en mistlampen?! 99 van de 100 keer dat je iemand tegen komt die onnodig zijn mistlampen aan heeft staan is het een auto met een Belgisch kenteken......
In België ben je verplicht de mistlampen te gebruiken als:
- mist het zicht beperkt tot 100 meter
- sneeuwval het zicht beperkt tot 100 meter
- zware regen
In Nederland mag je het mistachterlicht alleen gebruiken wanneer het zicht beperkt is tot 50 meter en bij zware regen mag je het niet gebruiken.
M.a.. de Nederlandse onnodig is niet hetzelfde als de Belgische onnodig.
Anne_GTI schreef:Ik schrok vorige week echt... terwijl ik de fietsers en wandelaars aan het ontwijken was gebeurde het ineens. Uit de nu nog kale bossages kwamen ongeveer 35 edelherten op volle snelheid de weg over rennen om verder te rennen het bos in aan de andere kant. Vlak erachter rende de wolf, ook op volle snelheid. Heel imposant, prachtig dier om te zien... maar over 2 maanden zit er weer volop blad aan de bomen en heb ik ze op de bumper. Nou kan zo'n bus daar wel tegen denk ik maar met een gewone auto heb je een serieus probleem.
Normaal laat het wild zich alleen in het donker/schemer zien... dit was rond het middaguur.
Heb er nu serieus last van als ik bepaalde wegen rijd. Naast ogen voor fietsers, wielrenners, wandelaars, auto's en landbouwvoertuigen moet de aandacht ook de berm en het bos in de gaten houden. Kom ogen tekort en ben serieus moe en aan pauze toe na zo'n rit.