Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 07:42

Ik heb een designlamp te koop en vraag er 175 voor. Ik wil er zeker €150 voor hebben. Mailt er iemand die €90 biedt, ik reageer met mijn minimumprijs, krijg later een bericht terug ‘wil me tegemoet’ komen en biedt €150. Ok, dan vraag ik er toch weer te weinig voor _O- maar ben akkoord gegaan. Nu maar hopen dat hij hem echt komt halen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:13

Daphara schreef:
Ik heb er sinds vandaag ook een splinternieuw PS of Sweden Ice Coffee er op staan, kaartjes er nog aan.
Er staan 3 andere op, 2 gebruikt en 1 nieuw.

De gebruikte staan er op voor €62,50 en €65 en de andere nieuwe voor €70 exclusief verzenden. Mijn vaste prijs is €70 inclusief verzenden, dat staat ook netjes in de advertentie en bieden kan alleen vanaf €70. In verhouding heb ik de beste deal.

Nou echt, ik wordt maf van mensen die alsnog vragen wat mijn uiterste prijs is, wat ik er minimaal voor wil hebben enz. Ik blijf netjes antwoord geven dat het €70 inclusief verzenden is en echt elke keer wordt daar als antwoord onder geboden. Ik vind dat zo onbeschoft.

Ik wens ze elke keer maar succes met de zoektocht, maar moet nu echt na de 4e keer mijn best doen om nog netjes te blijven.

Probeer inderdaad netjes te blijven, want op zich vind ik dit een heel gangbare tactiek bij tweedehands verkoop en die vijfde persoon weet niet dat je er net al vier op dezelfde manier hebt afgewimpeld. Begrijp dat het niet heel leuk is, maar op zich gebeurt er ook niet echt iets verkeerd. :(:)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:43

Ik heb aan auto de koop staan op autoscout, krijg ik een reactie.
En vervolgens een hele lap tekst (google translate) of ik de auto naar Burkina Faso kan verschepen :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:59

Zeker betalen met cheques? Die vervolgens 5 dagen later teruggeboekt worden van je rekening. Grappig

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:12

Ik moest ‘m even whatsappen(en dat ga ik dus niet doen) eigenlijk heb ik zin om het nummer van de politie te sturen met bel mij maar even..
Grapjassen zijn er bij.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 14:43

Echtgenoot heeft ooit een auto (grote lompe bak, 4 x 4) naar Marokko verkocht. Maar die mannen kwamen hier thuis kijken naar de auto, proefrit gemaakt, gelijk doorgereden naar postkantoor om de auto over te schrijven en contant geld in handen.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:32

Ik heb ooit een wagen ongezien verkocht voor export naar Afrika.
De man wou mijn vraagprijs betalen.
Dat is gebeurd via bankoverschrijving.Toen het geld op mijn rekening stond heb ik foto's doorgestuurd van alle papieren zodat hij de exportdocumenten in orde kon maken.
Enkele dagen later heeft hij de wagen opgehaald.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:19

Mellow schreef:
[ [url=m/FMaB4x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zucht, ergens moet ik er om lachen maar....
In de advertentie staat zwembad exclusief hond.
Laat nou net onze hond Piebe heten, wil bijna terug sturen.
Doei Siebe groeten van Piebe.
Maar ik denk dat ik het maar ga negeren...

Grrr, blijkt het mijn buurman te zijn die zat te ouwehoeren :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:24

Ik moest echt dit topic weer even zoeken.
Een hele tijd niet op mp gezeten, maar kon ik lekker meelezen.

Ik heb er nu een serie op staan. Heb ‘helaas’ maar 7 van de acht delen.

Ten eerste: echt hoeveel mensen vragen of ik dat laatste deel ook niet heb. Denken ze niet dat ik dat er wel opgezet had als ik de serie compleet had.

Vandaag een dame die er een hele discussie over aan wil gaan. Dat ze die achtste toch graag erbij wil hebben. En na een paar huilie huilie berichten vraagt ze of ik dat laatste deel zelf even kan regelen, dan bied ze een x bedrag. Dat bedrag ligt overigens ver onder de vraagprijs

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:41

Top dag vandaag! Meneer van de lamp wilde al voor het halen het bedrag via een betaalverzoek betalen én haalde m vanavond op. Ik had ook vier winterbanden met lichtmetalen velgen voor het bedragje van €50 op diverse plekken staan en wat voor vragen je dan krijgt.... maar contact met een oost Europeaan, wat hij bedoelde wassens een puzzel, maar goed kwam vanmiddag kijken, wilde ze zaterdag halen en stond onverwachts vanavond ook op de stoep. Dat ruimt lekker op. Nu nog mn cowboysbag verkopen, iemand? ;)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:57

Ik heb nu voor het eerst iemand die iets wil verzenden naar Belgie. Gaat om een antiek dingetje van 5 euro, verzenden kost 13 euro dus ze wil nu 18 euro overmaken. Is dat nog verdacht voor zoiets simpels? Ze worden wel meer aangeboden op marktplaats voor iets hogere prijzen, maar ik ben aan het opruimen. Kans dat het onderweg kapot gaat is niet zo groot zolang ze er niet mee gooien, en met Track en Trace leek me ook redelijk veilig via PostNL. Toch?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:57

Gini schreef:
Daphara schreef:
Ik heb er sinds vandaag ook een splinternieuw PS of Sweden Ice Coffee er op staan, kaartjes er nog aan.
Er staan 3 andere op, 2 gebruikt en 1 nieuw.

De gebruikte staan er op voor €62,50 en €65 en de andere nieuwe voor €70 exclusief verzenden. Mijn vaste prijs is €70 inclusief verzenden, dat staat ook netjes in de advertentie en bieden kan alleen vanaf €70. In verhouding heb ik de beste deal.

Nou echt, ik wordt maf van mensen die alsnog vragen wat mijn uiterste prijs is, wat ik er minimaal voor wil hebben enz. Ik blijf netjes antwoord geven dat het €70 inclusief verzenden is en echt elke keer wordt daar als antwoord onder geboden. Ik vind dat zo onbeschoft.

Ik wens ze elke keer maar succes met de zoektocht, maar moet nu echt na de 4e keer mijn best doen om nog netjes te blijven.

Probeer inderdaad netjes te blijven, want op zich vind ik dit een heel gangbare tactiek bij tweedehands verkoop en die vijfde persoon weet niet dat je er net al vier op dezelfde manier hebt afgewimpeld. Begrijp dat het niet heel leuk is, maar op zich gebeurt er ook niet echt iets verkeerd. :(:)

Het is gewoon rete irritant als iemand vraagt wat je er minimaal voor wil hebben, wat je uiterste prijs is enz. Je het bedrag netjes geeft en ze er dan alsnog onder gaan bieden.

Ik heb ook wel eens aan iemand gevraagd tot hoever ze bereid zijn te zakken in vraagprijs, als dat bedrag mij alsnog te hoog is, bedank ik vriendelijk en zeg ik dat het daarmee buiten mijn maximale budget van maximaal € zoveel valt en wens ik ze veel succes met de verkoop.

Ik vraag dat sowieso al niet als in de advertentie duidelijk staat dat het een vaste prijs is.

Het dekje is gisterenavond trouwens uiteindelijk gewoon voor vraagprijs verkocht, het heeft er max 8 uur opgestaan, dus ik zat echt heel redelijk met mijn vraagprijs. Ik heb iedereen die minder bood doorverwezen naar de advertentie van hetzelfde gebruikte dekje die maar €5 goedkoper was dan mijn nieuwe.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:16

Sting schreef:
Ik heb nu voor het eerst iemand die iets wil verzenden naar Belgie. Gaat om een antiek dingetje van 5 euro, verzenden kost 13 euro dus ze wil nu 18 euro overmaken. Is dat nog verdacht voor zoiets simpels? Ze worden wel meer aangeboden op marktplaats voor iets hogere prijzen, maar ik ben aan het opruimen. Kans dat het onderweg kapot gaat is niet zo groot zolang ze er niet mee gooien, en met Track en Trace leek me ook redelijk veilig via PostNL. Toch?

Antiek is soms lastig te vinden, dus ik snap wel dat je verzending wilt betalen. Denk dat zij het in België niet kan vinden blijkbaar :-). Als ik echt iets "van vroeger" wil, zou ik verzending er ook wel voor over hebben.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:20

beert schreef:
Sting schreef:

Antiek is soms lastig te vinden, dus ik snap wel dat je verzending wilt betalen. Denk dat zij het in België niet kan vinden blijkbaar :-). Als ik echt iets "van vroeger" wil, zou ik verzending er ook wel voor over hebben.

Oke, dank je! Ik ga de gok wagen *D

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:56

Mellow schreef:
Mellow schreef:
[ [url=m/FMaB4x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zucht, ergens moet ik er om lachen maar....
In de advertentie staat zwembad exclusief hond.
Laat nou net onze hond Piebe heten, wil bijna terug sturen.
Doei Siebe groeten van Piebe.
Maar ik denk dat ik het maar ga negeren...

Grrr, blijkt het mijn buurman te zijn die zat te ouwehoeren :')

Made my day _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:10

Luxorvalkje schreef:
Ik moest echt dit topic weer even zoeken.
Een hele tijd niet op mp gezeten, maar kon ik lekker meelezen.

Ik heb er nu een serie op staan. Heb ‘helaas’ maar 7 van de acht delen.

Ten eerste: echt hoeveel mensen vragen of ik dat laatste deel ook niet heb. Denken ze niet dat ik dat er wel opgezet had als ik de serie compleet had.

Vandaag een dame die er een hele discussie over aan wil gaan. Dat ze die achtste toch graag erbij wil hebben. En na een paar huilie huilie berichten vraagt ze of ik dat laatste deel zelf even kan regelen, dan bied ze een x bedrag. Dat bedrag ligt overigens ver onder de vraagprijs

Irritant is dat hè. Ik heb dat ook met enige regelmaat met servies. Dan heb je er 4 borden en 3 bekers op staan: ja, ik zoek kommetjes, heb je die ook?
Ik mail vaak terug dat ik ze wel heb maar niet verkoop }:) O:)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:20

Ik zag vandaag op Facebook marktplaats een leuk jurkje. Stond op bieden en zou nieuw zijn. Ik had geen idee van de nieuwwaarde, dus maar een berichtje gestuurd wat ze er minimaal voor wilde hebben.

"Doe maar een bod". _-:( ik heb daar zo'n hekel aan!

Nou, bod gedaan, 20 euro. Kreeg als antwoord dat hij nieuw 40 euro was een heel gewild was in deze kleur. Uhhh, Ja leuk?

Afbeelding

En toen had ik 'm dus wel voor de prijs wat ik wilde hahaha. Via tikkie betaald en ze heeft hem in een tasje buiten gehangen, dus ook heel corona proof :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:55

Via feestboek afgesproken dat met iemand dat ze vandaag iets kwam ophalen. Krijg ik een kwartier van te voren bericht dat ze niet ging redden vandaag of het ook morgen kon?

Dat kan, maar heb gevraagd of ze het bedrag ( 5 euro) dan alvast wilde betalen met een betaalverzoek. Dit is namelijk de zoveelste al die ( zeker met lage bedragen) niet komt opdagen of steeds maar uitstelt en er dan toch vanaf ziet.

Maar nee ze wilde alleen contant betalen bij afhalen. Heb zelf deze keer maar gezegd dat het dan over ging.

Gewoon zo netjes gebleven, ik voel mij enorm belabberd en heb nog meer rot nieuws gehad dat niks met die koper te maken heeft maar het was een druppel die ik er even niet bij kon hebben.

@Bibiq: goede deal +:)+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 08:46

Hier precies hetzelfde gehad Ineke..Zo rot hé. Ik heb al drie keer een vriezer verkocht. De derde kwam hem uiteindelijk wel halen.

De tweede koper bleef maar volhouden dat hij het vergeten was. Dus ook een aanbetaling gevraagd.. Maar dat vertrouwde hij niet.. :=
Dus toen gezegd dat het dan over ging. Heeft hij meerdere keren zijn gebruikersnaam veranderd en ging 'ie telkens weer bieden. Rare gast. Allemaal reviews uit de categorie vriezers met als beoordeling 'niet op komen dagen'...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 08:58

Ja, ik kreeg als reactie dat dat maar een aparte reactie was van mij.

Nou daar heb ik niet meer verder op gereageerd.

Dat met meerdere gebruikersnamen en dat het dezelfde persoon is heb ik ( nog) niet gehad. Wat bezield mensen toch...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:18

Ja.. Ik snap ook echt niet wat de lol is..

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:36

Sting schreef:

Ja, lijkt mij prima.
Ooit eens een boek verkocht naar België, verzendkosten idd super hoog want dik boek = pakketpost. De dame in kwestie vond het niet erg, want ze zocht het boek al een hele tijd en in België kon ze het niet vinden. Zij blij, ik blij!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:41

Idd ik vraag ook wel eens een aanbetaling ook als ze het pas over een week willen ophalen ofzo en dan willen ze dat niet, nou dan weet ik haast wel zeker dat te tzt toch niet komen opdagen.

Maar vanmiddag om 12 uur komt er weer iemand , ben benieuwd :)

En heb een gietijzeren laarzenrek erop staan, is 40 euro openbaar geboden en dan nog mailtjes krijgen dat ze het voor minder willen komen halen.
Heb nu drie die 40 euro hebben geboden dus ben benieuwd hoe dat weer afloopt.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:23

Ik heb een grappige ervaring. Ik heb fruitsap uit eigen tuin te koop en kreeg Zaterdagavond om half 12 een bericht met de vraag of ze konden komen proeven (dat ik er ook als optie bij heb gezet) en wanneer het uit kwam en waar ik woonde. Dus ik antwoordde de volgende ochtend dat ik de rest van de dag wel thuis was en had mijn adres gegeven. Maar goed, ik was dus wel in en om het huis bezig en kreeg ook maar geen reactie en zag dat het bericht ook niet werd gelezen. Ineens stonden daar dus mensen achter thuis, dus ik schrok mij rot.
Maar het bleken dus de mensen te zijn die op Marktplaats hadden gereageerd. Maar goed, ik zei ook dat ik wel graag nog even een reactie had gehad ondanks ik zei wel thuis te zijn. Dus daar verontschuldigden ze zich ook wel voor en ik maakte er verder ook geen punt van en liet ze proeven. Nou, ze vonden het lekker en wilden wel 2 pakken. Maar ze vroegen dus ''Woont ... hier toevallig in de buurt?'' dus ik zei dat mijn moeder zo heet en bleek het de eigenaar te zijn van een Café waar mijn moeder vaak klaverjast in een zaal op Zondag, maar door Corona kan dat dus niet met meerdere mensen in een ruimte. Echter was ze dus naar iemand om met haar en nog 2 anderen die daar ook altijd komen te klaverjassen (wat nog mag) en belde ik over de toeval, wat ze uiteraard erg grappig vonden. :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:24

Daphara schreef:
Gini schreef:

Het is gewoon rete irritant als iemand vraagt wat je er minimaal voor wil hebben, wat je uiterste prijs is enz. Je het bedrag netjes geeft en ze er dan alsnog onder gaan bieden.

Ik heb ook wel eens aan iemand gevraagd tot hoever ze bereid zijn te zakken in vraagprijs, als dat bedrag mij alsnog te hoog is, bedank ik vriendelijk en zeg ik dat het daarmee buiten mijn maximale budget van maximaal € zoveel valt en wens ik ze veel succes met de verkoop.

Ik vraag dat sowieso al niet als in de advertentie duidelijk staat dat het een vaste prijs is.

Het dekje is gisterenavond trouwens uiteindelijk gewoon voor vraagprijs verkocht, het heeft er max 8 uur opgestaan, dus ik zat echt heel redelijk met mijn vraagprijs. Ik heb iedereen die minder bood doorverwezen naar de advertentie van hetzelfde gebruikte dekje die maar €5 goedkoper was dan mijn nieuwe.

Ja, tuurlijk is het heel erg irritant. Dat ga ik niet ontkennen. En je moet het zeker ook niet voor minder verkopen dan je in gedachten had.