Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daphara schreef:Ik heb er sinds vandaag ook een splinternieuw PS of Sweden Ice Coffee er op staan, kaartjes er nog aan.
Er staan 3 andere op, 2 gebruikt en 1 nieuw.
De gebruikte staan er op voor €62,50 en €65 en de andere nieuwe voor €70 exclusief verzenden. Mijn vaste prijs is €70 inclusief verzenden, dat staat ook netjes in de advertentie en bieden kan alleen vanaf €70. In verhouding heb ik de beste deal.
Nou echt, ik wordt maf van mensen die alsnog vragen wat mijn uiterste prijs is, wat ik er minimaal voor wil hebben enz. Ik blijf netjes antwoord geven dat het €70 inclusief verzenden is en echt elke keer wordt daar als antwoord onder geboden. Ik vind dat zo onbeschoft.
Ik wens ze elke keer maar succes met de zoektocht, maar moet nu echt na de 4e keer mijn best doen om nog netjes te blijven.
Mellow schreef:[ [url=m/FMaB4x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zucht, ergens moet ik er om lachen maar....
In de advertentie staat zwembad exclusief hond.
Laat nou net onze hond Piebe heten, wil bijna terug sturen.
Doei Siebe groeten van Piebe.
Maar ik denk dat ik het maar ga negeren...
Gini schreef:Daphara schreef:Ik heb er sinds vandaag ook een splinternieuw PS of Sweden Ice Coffee er op staan, kaartjes er nog aan.
Er staan 3 andere op, 2 gebruikt en 1 nieuw.
De gebruikte staan er op voor €62,50 en €65 en de andere nieuwe voor €70 exclusief verzenden. Mijn vaste prijs is €70 inclusief verzenden, dat staat ook netjes in de advertentie en bieden kan alleen vanaf €70. In verhouding heb ik de beste deal.
Nou echt, ik wordt maf van mensen die alsnog vragen wat mijn uiterste prijs is, wat ik er minimaal voor wil hebben enz. Ik blijf netjes antwoord geven dat het €70 inclusief verzenden is en echt elke keer wordt daar als antwoord onder geboden. Ik vind dat zo onbeschoft.
Ik wens ze elke keer maar succes met de zoektocht, maar moet nu echt na de 4e keer mijn best doen om nog netjes te blijven.
Probeer inderdaad netjes te blijven, want op zich vind ik dit een heel gangbare tactiek bij tweedehands verkoop en die vijfde persoon weet niet dat je er net al vier op dezelfde manier hebt afgewimpeld. Begrijp dat het niet heel leuk is, maar op zich gebeurt er ook niet echt iets verkeerd.
Sting schreef:Ik heb nu voor het eerst iemand die iets wil verzenden naar Belgie. Gaat om een antiek dingetje van 5 euro, verzenden kost 13 euro dus ze wil nu 18 euro overmaken. Is dat nog verdacht voor zoiets simpels? Ze worden wel meer aangeboden op marktplaats voor iets hogere prijzen, maar ik ben aan het opruimen. Kans dat het onderweg kapot gaat is niet zo groot zolang ze er niet mee gooien, en met Track en Trace leek me ook redelijk veilig via PostNL. Toch?
beert schreef:Sting schreef:Ik heb nu voor het eerst iemand die iets wil verzenden naar Belgie. Gaat om een antiek dingetje van 5 euro, verzenden kost 13 euro dus ze wil nu 18 euro overmaken. Is dat nog verdacht voor zoiets simpels? Ze worden wel meer aangeboden op marktplaats voor iets hogere prijzen, maar ik ben aan het opruimen. Kans dat het onderweg kapot gaat is niet zo groot zolang ze er niet mee gooien, en met Track en Trace leek me ook redelijk veilig via PostNL. Toch?
Antiek is soms lastig te vinden, dus ik snap wel dat je verzending wilt betalen. Denk dat zij het in België niet kan vinden blijkbaar. Als ik echt iets "van vroeger" wil, zou ik verzending er ook wel voor over hebben.
Mellow schreef:Mellow schreef:[ [url=m/FMaB4x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zucht, ergens moet ik er om lachen maar....
In de advertentie staat zwembad exclusief hond.
Laat nou net onze hond Piebe heten, wil bijna terug sturen.
Doei Siebe groeten van Piebe.
Maar ik denk dat ik het maar ga negeren...
Grrr, blijkt het mijn buurman te zijn die zat te ouwehoeren
Luxorvalkje schreef:Ik moest echt dit topic weer even zoeken.
Een hele tijd niet op mp gezeten, maar kon ik lekker meelezen.
Ik heb er nu een serie op staan. Heb ‘helaas’ maar 7 van de acht delen.
Ten eerste: echt hoeveel mensen vragen of ik dat laatste deel ook niet heb. Denken ze niet dat ik dat er wel opgezet had als ik de serie compleet had.
Vandaag een dame die er een hele discussie over aan wil gaan. Dat ze die achtste toch graag erbij wil hebben. En na een paar huilie huilie berichten vraagt ze of ik dat laatste deel zelf even kan regelen, dan bied ze een x bedrag. Dat bedrag ligt overigens ver onder de vraagprijs
Sting schreef:Ik heb nu voor het eerst iemand die iets wil verzenden naar Belgie. Gaat om een antiek dingetje van 5 euro, verzenden kost 13 euro dus ze wil nu 18 euro overmaken. Is dat nog verdacht voor zoiets simpels? Ze worden wel meer aangeboden op marktplaats voor iets hogere prijzen, maar ik ben aan het opruimen. Kans dat het onderweg kapot gaat is niet zo groot zolang ze er niet mee gooien, en met Track en Trace leek me ook redelijk veilig via PostNL. Toch?
Daphara schreef:Gini schreef:Probeer inderdaad netjes te blijven, want op zich vind ik dit een heel gangbare tactiek bij tweedehands verkoop en die vijfde persoon weet niet dat je er net al vier op dezelfde manier hebt afgewimpeld. Begrijp dat het niet heel leuk is, maar op zich gebeurt er ook niet echt iets verkeerd.
Het is gewoon rete irritant als iemand vraagt wat je er minimaal voor wil hebben, wat je uiterste prijs is enz. Je het bedrag netjes geeft en ze er dan alsnog onder gaan bieden.
Ik heb ook wel eens aan iemand gevraagd tot hoever ze bereid zijn te zakken in vraagprijs, als dat bedrag mij alsnog te hoog is, bedank ik vriendelijk en zeg ik dat het daarmee buiten mijn maximale budget van maximaal € zoveel valt en wens ik ze veel succes met de verkoop.
Ik vraag dat sowieso al niet als in de advertentie duidelijk staat dat het een vaste prijs is.
Het dekje is gisterenavond trouwens uiteindelijk gewoon voor vraagprijs verkocht, het heeft er max 8 uur opgestaan, dus ik zat echt heel redelijk met mijn vraagprijs. Ik heb iedereen die minder bood doorverwezen naar de advertentie van hetzelfde gebruikte dekje die maar €5 goedkoper was dan mijn nieuwe.