Gaanwe weer. Even een paar dingen:
- "De beste persoon op een functie" bestaat niet. Ieder mens brengt kwaliteiten maar ook nadelen mee. Het perspectief van je geslacht kan ook een kwaliteit zijn die je meebrengt.
- En trouwens, als dat zo is dan is de beste persoon nu toevallig vrijwel altijd een man

Juistem. Zeker gezien het gemiddelde opleidingsniveau van vrouwen is dat echt onzin.
- Vrouwen zijn helemaal niet minder goed in onderhandelen, wel is uit onderzoek gebleken dat een vrouw die sterk onderhandelt als "bitchy" wordt gezien en daarom wordt haar minder gegund.
- Ik kan me voorstellen dat het vervelend voelt als je wordt afgewezen als man voor een functie vanwege van een vrouw, maar het is jarenlang andersom geweest dus ja.... Tijd om een en ander recht te zetten lijkt me. Hopelijk kunnen we in de toekomst volledig open naar dit soort kwesties kijken en zijn quota geen issue meer maar daar zijn we helaas nog niet. (En in alle eerlijkheid, wie zegt dat die vrouw niet gewoon een objectief beter persoon was voor die functie? Waarom is ineens haar geslacht alleen nog relevant?)
- Ik ben het er overigens ook mee eens dat er ook meer mannen mogen zijn in de klassieke vrouwenberoepen, maar dan mogen er ook minder vooroordelen komen over bijvoorbeeld mannelijke kleuterleiders. Stond een tijd terug nog in de krant dat die mannen sinds dat hele debacle met Robert M steeds vaker ontslag nemen omdat je raar wordt aangekeken als man in de kinderopvang. Komt van twee kanten dus
- Waarom wel in de bedrijfstop en niet in de bouw? Nou ik heb niet het idee dat er hele volksstammen aan vrouwelijke bouwkrachten op dit moment beschikbaar zijn voor werk in de bouw. Er is echter een lijst van 1500-2000 Nederlandse topvrouwen, opgesteld door Jeanine Hennis als ik me niet vergis, die beschikbaar zijn voor een topfunctie. Als daar dan zelfs geen persoon tussen zit die in je RvC past, ja sorry maar dan haak ik af