Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:57

Als ik voor mijzelf mag spreken: Ik heb er van geleerd dat de uitspraak: Maar het is familie/ouders/zussen etc een lege uitspraak is. Je moet niets pikken omdat het familie is. Familie zijn de mensen die van jou houden ongeacht bloedband. Mijn dochtertje is wel wat verwend. Compensatiedrang :') Maar het valt al bij al nog wel mee. := Vertrouwen in mensen is wel erg laag... En altijd eerlijk zijn. Dat is voor mij ook wel belangrijk. En nog zo veel meer. Maar goed, het verhaal gaat bij mij nog wel veel verder met fysieke en verbale mishandeling, verwaarlozing etc. Contact met ouders is overigens het absolute minimum. Met mijn vader nu eigenlijk haast onbestaand. Die is nu uit elkaar met zijn vriendin en die maakt mij nu overal zwart omdat ik niet even wat geld heb gegeven enzo :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:07

Sanet schreef:
Sommige mensen hier hebben echt hele oliebol ouders!!

Echt he, ik vind dat er hier wel wat verteld wordt dat veel verder gaat dan gewoon een gierige actie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:10

Gini schreef:
Sanet schreef:
Sommige mensen hier hebben echt hele oliebol ouders!!

Echt he, ik vind dat er hier wel wat verteld wordt dat veel verder gaat dan gewoon een gierige actie.

Inderdaad. Vreselijk...

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:32

Mijn vader moest ook alimentatie betalen. Ik studeerde aan de unief eerste jaar maar toen ik hoger onderwijs (bachelor) ging doen omdat de scheiding psychisch te zwaar was is hij naar de rechter gestapt met de eis dat hij minder moest betalen want ik was nu minder waard aangezien ik 'maar' een bachelor deed. _-:(

Resultaat: bye bye paps! Ik zorg wel voor mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 16:49

Oh wauw... Ik mis een *mond valt open* smiley

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:02

Laibadji schreef:
Mijn vader moest ook alimentatie betalen. Ik studeerde aan de unief eerste jaar maar toen ik hoger onderwijs (bachelor) ging doen omdat de scheiding psychisch te zwaar was is hij naar de rechter gestapt met de eis dat hij minder moest betalen want ik was nu minder waard aangezien ik 'maar' een bachelor deed. _-:(

Ik ben vooral heel benieuwd hoe de rechter hierop reageerde, jemig. Wat erg zeg ;(

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:22

mavantos schreef:
Laibadji schreef:

Ik ben vooral heel benieuwd hoe de rechter hierop reageerde, jemig. Wat erg zeg ;(

Die heeft mijn vader eens goed uitgelachen. Dit was natuurlijk een heel onredelijke eis.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:30

:oo Heb zo'n vader. Als ik jullie verhalen zo lees, dan vallen mijn zussen nog mee.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:29

Mijn vader wilde minder alimentatie voor mij betalen dan voor mijn broer. Ook nooit begrepen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:41

Wauw. Echt zoveel slechte ouders.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:43

xPabloBokt schreef:
Mijn vader wilde minder alimentatie voor mij betalen dan voor mijn broer. Ook nooit begrepen.

Om te huilen :(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 00:26

Wat kwetsend zeg...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 04:17

Ik vind sommige reacties echt heel verdrietig om te lezen.
Las vooral mee om af en toe te lachen om reacties maar hier staan mijn oren echt van te klapperen.

Zelf kan ik zo geen gierige dingen bedenken.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 04:54

Princess_ schreef:
xPabloBokt schreef:

Om te huilen :(

Al moet ik zeggen dat ik het ook heel verbazingwekkend vindt dat zowel vader als moeder dit hun kinderen mee laten krijgen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:13

@Mavelle ik wist dat toentertijd niet. Ik heb mijn vader inmiddels al acht jaar niet meer gezien, de keuze daarvoor was volledig mijn eigen. Mijn moeder heeft mijn vader nooit zwart gemaakt tegenover ons, ookal had ze daar alle reden toe.

Als je ouder wordt kom je soms achter meer dingen die in het verleden gebeurd zijn. Het is een kwetsende gedachte, maar het bevestigt voor mij alleen maar meer dat de keuze om het contact te verbreken een goede is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:28

Eigenlijk zou alimentatie gewoon via het salaris ingehouden moeten worden als een soort loonbeslag.. Dat zou zoveel ellende schelen :n

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:37

Relaxed schreef:
Eigenlijk zou alimentatie gewoon via het salaris ingehouden moeten worden als een soort loonbeslag.. Dat zou zoveel ellende schelen :n

Klinkt inderdaad als een goede oplossing!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:54

Wat vinden jullie hiervan?

Had eerder al een berichtje in dit topic geplaatst van de fam, die altijd een tikkiepot opent voor alle speciale gelegenheden. Meestal wordt een tientje pp gevraagd. Nu heb ik laatst een diploma gehaald en kreeg ik van de familie een cadeaubon à 2,70 de man. Ik voel me echt genaaid, want ik heb altijd bij iedereen meegedaan aan de dure cadeautjes voor de meest onzinnige dingen, en nu ik aan de beurt ben is het blijkbaar normaal dat ik een veel minder waardevol cadeau krijg. Ben ik nu gierig dat ik hier van enorm van baal? Ik weet ook echt niet of ik er wat van moet zeggen of niet, maar ik voel me er echt verdrietig onder, ik ben dus letterlijk minder waard dan de rest?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:56

Hebben ze bij andere ook niet soms een goedkopere.
Heeft toevallig een andere persoon het gehaald die niet echt gaat uitrekenen.

Wij doen het nooit in de familie.

Maar minder waard dan de rest zo is vast niet bedoeld .

Ze staan er niet bij stil denk ik.

Netjes is het niet nee.gierig beetje
Laatst bijgewerkt door Christiene op 11-10-20 11:58, in het totaal 2 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:57

Badeendje, eerste ingeving, vind ik dat inderdaad gierig :o
Maar dan ga ik nadenken, zijn er afspraken over gemaakt, wat voor speciale gelegenheden?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:01

Ik vind het eigenlijk gierig om te gaan zitten uitrekenen hoeveel een cadeau dat je net gekregen hebt nu precies per persoon gekost heeft. :o

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:02

Wellicht doet niet iedereen altijd mee. Dan kom je niet gemiddeld op een tientje pp uit.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:05

Nee, we hebben geen vast afgesproken bedrag, maar het is de afgelopen twee jaar altijd 10 euro per gebeurtenis geweest. Ik denk ook dat het niet echt bewust zo ‘weinig’ is geweest, maar ik voel me er wel rot onder, omdat mijn schoonzusje die dus ook geslaagd was wel een leuk persoonlijk cadeautje kreeg en nog flink wat geld.
Het gaat me overigens niet om het absolute bedrag, maar juist om het bedrag t.o.v. de rest, dát voelt zo gierig, ik ben verder gewoon blij met m’n cadeautje an sich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:06

Gini schreef:
Ik vind het eigenlijk gierig om te gaan zitten uitrekenen hoeveel een cadeau dat je net gekregen hebt nu precies per persoon gekost heeft. :o

Nou ik denk niet dat je voor zoiets echt de rekenmachine erbij pakt maar dat je wel gewoon weet dat het pp heel weinig is. Ik snap ook heel goed je gevoel als je zelf altijd braaf 10 euro inlegt..

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:09

Gini schreef:

Oh dat omrekenen is meer vanwege de privacy, maar het gaat om 100 tegen 25 euro.