Mijn moeder had lang geleden een mailadres met haar voornaam (we nemen even Klara) met de achternaam van mijn vader (we gebruiken de naam Koe). Dus klarakoe@hotmail.com. Toen gingen ze scheiden en wilde ze haar eigen naam gaan gebruiken, dus klarakalf@hotmail.com.
Ze heeft het mailadres gewoon niet meer gebruikt, belangrijke mensen het nieuwe adres gegeven en dat was het dan. Nu krijgen we via via te horen dat mensen nog mailen naar dat adres. Oa een oom die op sterven ligt en de familie informeert hierover. Beetje jammer dat we dat via via moeten vernemen (nu was het contact dus al slecht, maar dat terzijde).
Ook was er een verzekeraar die rekeningen heeft verzonden naar dat e-mailadres, en daar kwam dus een boete overheen, omdat het niet betaald is.
Joost mag weten wie hier nog meer mails naar heeft verzonden, dus terwijl mijn moeder druk aan het Wordfeuten is, ben ik maar aan het proberen dit te herstellen.
Maar mama weet het wachtwoord niet, de beveiligingsvragen werken niet, en het e-mailadres wat je kan gebruiken om te herstellen weet ze ook niet.
Dus er zijn twee opties:
- mijn moeder is gewoon een doos die alles vergeten is
- het mailadres is inmiddels vergeven aan iemand die het gebruikt en 'onze' mails belanden bij die persoon dus in de spam
Ik heb geprobeerd mails te sturen naar het adres, en ik krijg geen foutmelding, dus het adres doet het nog gewoon. Hoe kan ik erachter komen of iemand anders het gebruikt? Of hoe kan ik zelf evt bij die mails komen?