Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:14

Romy1234 schreef:
Ik heb zadeltassen te koop staan, kreeg een bod van €5 dus gezegd dat ik daarmee akkoord ga, nee laat maar zitten, ze zijn voor een vriendin en dan worden de verzendkosten te hoog dus alleen als het voor €5 incl verzendkosten kan.
Koekkoek, moet ik nog toebetalen ook.

:')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:11

Niks raars, maar zouden jullie op marktplaats iets met een bedrag van 220 euro laten verzenden? (Als koper zijnde)

Ik vind het een best groot bedrag maar het is te ver weg om op te halen voor mij. En ik kan het erg goed gebruiken. (Gaat om studieboeken die normaal nog veel duurder zijn)

De verkoper heeft aangegeven eventueel van te voren willen bellen en het pakketje ook aangetekend te willen verzenden/extra goed inpakken etc..

Dott

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:15

Ik heb wel eens een zadel van 300 verzonden. Maar zelf zou ik het als koper niet snel doen denk ik

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:16

Ik doe het niet, ik ga het ophalen.

Maar ik heb inderdaad wel eens een zadel verkocht en verzonden.
Als mensen dat willen prima.

Boeken zijn natuurlijk wel erg fijn in te pakken dat er ook niet zo snel schade aankomt.
Vertrouwen of het verstuurd word blijft een puntje.
Maar als de persoon op facebook al te vinden is als student van die school enz dan durf ik vaak wel al weer wat meer.

haha die zadeltassen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:21

Die heeft ook niet veel voor dr vriendin over dan, als 5 euro de max is.. :')

Mijn vader koopt nog wel eens dure dingen die hij laat verzenden (scheerapparaat enzo), tot nu toe altijd goed gegaan volgens mij, maar zelf durf ik het niet aan. Ik verzend overigens wel, dan maak ik voor de koper (en voor mezelf) overal foto's van (ingepakt, afgegeven, de verzekerd verzonden bon e.d.).

Wel niet voor marktplaats maar ik heb zelfs wel eens iets gefilmd van inpakken tot adressering op de verpakking tot het moment van verzenden zodat ik juridisch gezien kon bewijzen dat ik het (ook gefilmd wat ik verstuurde) daadwerkelijk op dat moment (datum/ tijdstip) verzonden heb.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:56

IsaCalixa schreef:
Niks raars, maar zouden jullie op marktplaats iets met een bedrag van 220 euro laten verzenden? (Als koper zijnde)

Ik vind het een best groot bedrag maar het is te ver weg om op te halen voor mij. En ik kan het erg goed gebruiken. (Gaat om studieboeken die normaal nog veel duurder zijn)

De verkoper heeft aangegeven eventueel van te voren willen bellen en het pakketje ook aangetekend te willen verzenden/extra goed inpakken etc..

Niemand in de buurt die je kent/vertrouwd?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:17

De afstand is rotterdam-groningen :P Ik ken daar helaas niemand

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:24

Geen bokker die je kent daar ik zou het eerlijk gezegd niet drurven
Laatst bijgewerkt door F_inley op 19-07-17 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:24

Wellicht eerst een of enkele boeken doen en kijken of dat bevalt? Ik zou zelf de gok wel nemen in dit geval.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:26

xJitskee schreef:
Wellicht eerst een of enkele boeken doen en kijken of dat bevalt? Ik zou zelf de gok wel nemen in dit geval.

Ik kan misschien eind augustus nog die kant op, alleen nu lukt het niet omdat ik geen gratis OV meer heb :P maar dan is het wel wat riskant, zo vlak voor mijn school begint nog.

Maar qua prijs scheelt het me iets van 150 euro ofzo. (ipv als ik de boeken nieuw zou aanschaffen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:45

Was niet helemaal duidelijk, ik bedoelde een deel van de boeken op laten sturen en als dat goed aankomt de rest laten versturen. Heb dat zelf ook eens voor iemand gedaan, vond het eerst een beetje vreemd maar na de uitleg begreep ik het ook wel. Risico is zo veel kleiner :j

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:00

Heeft kruivat ofzo geen actie met treinkaartjes voor 15 euro? Of anders de goedkoopste aanbieding uit de spoordeelwinkel, die komen toch ook met een trein ticket naar eender welke stad (bijv, koffie +gebak in een stad)?
Ik zou dat niet laten verzenden eerlijk gezegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:43

AH heeft inderdaad vrij reizen kaartjes voor 15 euro op dit moment!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:45

voor dure dingen kun je de optie betalen bij aflevering kiezen, dan kijk je even of de boeken goed zijn en betaal je aan de postbode. Zijn ze niet goed neem je ze niet aan en gaan ze retour afzender.
Kost geloof ik wel wat meer, maar al gauw minder dan benzine Rotterdam -Groningen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:53

Nee hoor, je betaald bij onder rembours wel aan de postbode, maar je mag het pakket niet open maken. Iemand die kwaad wil kan er dus gewoon bakstenen ofzo in doen.
Als verkoper heeft het ook heel veel nadelen, de verzendkosten zijn hoog en die betaal je vooraf, neemt de koper het pakket niet aan ben je dat geld kwijt. Als de koper het pakket wel aan neemt mag je tot 6 weken op je geld wachten.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:56

Als je het pakket niet open mag maken, dan vragen of ze het willen verzenden in een doorzichtige plastic tas :P

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 15:55

Hmm, misschien dan toch maar zo'n treinkaartje regelen inderdaad :P dan maak ik er meteen een dagje uit van, haha

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:10

Ik zou het toch gaan halen.. kan er misschien een middagje shoppen in Groningen aan vast plakken met een vriendin?

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:24

Een goede ervaring, niet via mp maar fb; heb 2 jurkjes verkocht, maandag op de post gedaan en gisteren hadden beide dames ze binnen. zijn er erg blij mee. 1 van de dames rijd ook paard en heb maar (heel brutaal) of ze iets wou ruilen, ipv geld. Dat wou ze wel, en vandaag kwam dan mijn polo binnen. Dus 1 jurkje echt verkocht en de andere geruild voor een polo van HV Polo. Ik ben tevreden haha

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:25

Haha, shoppen in Groningen doe ik al vaak genoeg (het pakketje moet uit Rotterdam komen) :D

Inmiddels heeft ook een bokker aangeboden eventueel de boeken mee te willen nemen. :)

Bedankt voor de adviezen, ik zal er nog even goed over nadenken.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:31

Waar uit Rotterdam? Ik woon daar ook dicht in de buurt wil eventueel wel helpen als het niet midden in de stad is

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:38

Zijn denk zat mensen van bokt die uit rotterdam komen net zoals ik en je dan het verzenden!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 17:19

_Nadia_ schreef:
Heeft kruivat ofzo geen actie met treinkaartjes voor 15 euro? Of anders de goedkoopste aanbieding uit de spoordeelwinkel, die komen toch ook met een trein ticket naar eender welke stad (bijv, koffie +gebak in een stad)?
Ik zou dat niet laten verzenden eerlijk gezegd

Kruidvat heeft inderdaad met ingang van gister treinkaartjes in de aanbieding!
Geldig tot met 22 juli als ik het goed zeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:32

Nou gaat weer lekker hoor, na de eerste onzinbieding nu elke keer geen reacties meer terug om mijn berichten, niet van 1 iemand maar nu al 5 verschillende mensen.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:47

Zo fantastisch om jullie ervaringen te lezen haha. Sommige mensen zijn echt ongelooflijk :')

Ik heb twee Horseware Liners (onderdekens) op Marktplaats staan, zijn echt beide gewoon nog nieuw.. Samen hebben ze ongeveer 125 euro gekost. Krijg ik nog biedingen van, 'voor 25 euro inclusief verzendkosten wil ik ze overnemen'. Dan denk ik echt van.. Wat??? Vind dat gewoon onbeschoft :')