heb een goede dag uitgekozen merk ik
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
heb een goede dag uitgekozen merk ik
. En ondanks dat het nauwelijks regende en niet donker was ben ik gisteren met mijn treintje door een flinke onweersbui gereden. Mijn machinist en ik hebben behoorlijk wat enge bliksemflitsen gezien. En nee, ik ben niet snel bang van onweer maar dit waren flitsen die kaarsrecht naar beneden kwamen met vrij kort daarna al de donderslag, dus erg kort bij. Mijn machinist heeft, net nadat we binnen kwamen in Roosendaal ook gezien dat de bliksem insloeg en merkte toen al op dat we waarschijnlijk niet nog een keer naar Dordrecht konden. 10 Minuten laten kwamen we buiten omdat we officieel nog niet hadden gehoord dat we niet gingen, en jawel:" Blikseminslag, het heeft niet eens geregend. Wat is dit nu voor onzin". En:" Wat een amateurs zijn jullie, 10 druppels regen en jullie klagen over blikseminslag". Of:" Och, ik heb het in de verte wel horen donderen maar geen bliksemflits gezien hoor dus het valt wel mee".
Flinke zondvloed en het onweerde ook keihard. Verbaasde me dus ook niks dat ik zag dat Schiphol plat lag door een blikseminslag, maar baalde er wel behoorlijk van. Mijn normale traject van DH naar Almere kon ik niet meer nemen want die gaat via Schiphol, dus besloot maar via Utrecht te gaan. Dat was een extra korte trein dus erg vol, en op Utrecht bedacht ik me (dom) dat de trein die ik moet hebben (Bijlmer Arena en dan met de bus naar Almere) natuurlijk ook richting Schiphol gaat. Dus halsoverkop moeten sprinten naar een trein die wel reed ipv gigantische vertraging had (ging niet verder dan A'dam Zuid, rest had allemaal vertraging of was gecancelled), waardoor ik op Bijlmer nog weer een half uur op de bus moest wachten
Kan gebeuren natuurlijk, maar was moe, heb zo lang over m'n reis gedaan en was natuurlijk zeiknat geregend dus had het ook nog eens flink koud. Ach ja, uiteindelijk gewoon thuisgekomen.
het was hier in de buurt ook ingeslagen, deed t echt in m'n broek
die trein vertrekt in Genk. Ik stap in sint/truiden erop en in Brussel noord af. Als het urenbord rood gekleurd is is die trein vaak nog stipt of max +5. Meer is echt een uitzondering in mijn ervaring. (En ik neem hem 4 dagen in de week ik 2 richtingen)
Meneer bleek minder goed te been te zijn en gebruikte een Segway om zich soepeler te verplaatsen volgens mij. Ik heb me de hele treinreis af zitten vragen hoe je zo'n ding in vredesnaam in en uit de trein krijgt. Bij het eerstvolgende station bleek dat de meneer hem gewoon voor zich uit het trapje af reed
Het ding bewaart natuurlijk zelf zijn evenwicht.
.
toen er nog een toevoeging kwam
.