Ik heb er ook weer last van heb een goede dag uitgekozen merk ik
eclair98
Geplaatst: 22-06-17 18:45
Gisteren ging ik weer sinds tijden met de bus, ik vind het nou eenmaal echt niet leuk. Bleek dat we vast stonden oid. Men, die buschauffeuse was een pittige tante en had het snel voor elkaar dat we weer verder konden, toch was ik was blij toen ik eruit kon
Inoterry
Geplaatst: 23-06-17 12:19
Ik kon het gisteren niet helpen dat ik me op een gegeven moment groen en geel ben gaan ergeren aan mensen die maar niet konden begrijpen waarom het zo'n zooitje was door diverse blikseminslagen in het land. Veel mensen waren van mening dat het zo erg niet had geonweerd want het had nauwelijks geregend. Het heet ook BLIKSEMinslag en geen regeninslag . En ondanks dat het nauwelijks regende en niet donker was ben ik gisteren met mijn treintje door een flinke onweersbui gereden. Mijn machinist en ik hebben behoorlijk wat enge bliksemflitsen gezien. En nee, ik ben niet snel bang van onweer maar dit waren flitsen die kaarsrecht naar beneden kwamen met vrij kort daarna al de donderslag, dus erg kort bij. Mijn machinist heeft, net nadat we binnen kwamen in Roosendaal ook gezien dat de bliksem insloeg en merkte toen al op dat we waarschijnlijk niet nog een keer naar Dordrecht konden. 10 Minuten laten kwamen we buiten omdat we officieel nog niet hadden gehoord dat we niet gingen, en jawel:" Blikseminslag, het heeft niet eens geregend. Wat is dit nu voor onzin". En:" Wat een amateurs zijn jullie, 10 druppels regen en jullie klagen over blikseminslag". Of:" Och, ik heb het in de verte wel horen donderen maar geen bliksemflits gezien hoor dus het valt wel mee".
Ik kwam aan in Den Haag en daar ging het echt volledig los gister Flinke zondvloed en het onweerde ook keihard. Verbaasde me dus ook niks dat ik zag dat Schiphol plat lag door een blikseminslag, maar baalde er wel behoorlijk van. Mijn normale traject van DH naar Almere kon ik niet meer nemen want die gaat via Schiphol, dus besloot maar via Utrecht te gaan. Dat was een extra korte trein dus erg vol, en op Utrecht bedacht ik me (dom) dat de trein die ik moet hebben (Bijlmer Arena en dan met de bus naar Almere) natuurlijk ook richting Schiphol gaat. Dus halsoverkop moeten sprinten naar een trein die wel reed ipv gigantische vertraging had (ging niet verder dan A'dam Zuid, rest had allemaal vertraging of was gecancelled), waardoor ik op Bijlmer nog weer een half uur op de bus moest wachten Kan gebeuren natuurlijk, maar was moe, heb zo lang over m'n reis gedaan en was natuurlijk zeiknat geregend dus had het ook nog eens flink koud. Ach ja, uiteindelijk gewoon thuisgekomen.
Wow ja ik zou daar echt alle begrip voor gehad hebben hoor! Maar ik ben best wel bang voor onweer dus was blij dat ik lekker thuis was het was hier in de buurt ook ingeslagen, deed t echt in m'n broek
Ik vind onweer helemaal niet zo erg, ben er niet bang voor iig. Maar in Den Haag kwam het echt met zulke bakken uit de lucht dat alles onder water stond, daar stond ik toch wel ff van te kijken
Ja ik woon hemelsbreed niet zo ver bij Den Haag vandaan, het balkon en de tuin stonden hier ook in een paar seconde blank
Quebelle
Geplaatst: 23-06-17 13:30
Ik neem iedere dag de trein in Brussel Centraal, en de trein vertrekt nooit, maar dan ook écht nooit optijd. Wat af en toe wel handig is als ik eens wat telaat in het station toekom maar helaas betekent dat dan ook dat ik over een traject van 1u30 ongeveer 2uur doe en mijn busverbinding mis Als de trein naar Blankenberge om 16 na in Brussel Centraal moet zijn, dan staan er op dat zelfde tijdstip nig eerst 2 andere treinen die moeten vertrekken op hetzelfde spoor, waardoor die van Blankenberge er dikwijls maar om half is.
De trein naar Knokke/Blankenberge rijdt vaak als enige vrij stipt die trein vertrekt in Genk. Ik stap in sint/truiden erop en in Brussel noord af. Als het urenbord rood gekleurd is is die trein vaak nog stipt of max +5. Meer is echt een uitzondering in mijn ervaring. (En ik neem hem 4 dagen in de week ik 2 richtingen)
Ik snap wel waarom mijn trein toen niet van Rotterdam naar Gouda kon rijden. En ik kan me voorstellen dat bij die buien van gisteren ook dergelijke inslagen zitten. Gisteren kwam ik precies midden in de bui aan op Gouda, in verband met het onweer toch maar even op het station gewacht met naar huis fietsen.
Ik werd gisteren echt de veerboot opgejaagd door onweer bij Schiermonnikoog. Het ging best heftig, ik was echt blij dat ik naar binnen kon, want bliksem+zeewater=geen favoriet bij mij. Verder had ik vorige week weer dat er een bus "kwijt" was geraakt op de A7 van lijn 314 en dan komt de volgende bus gewoon op tijd.
Leuk dit. De deur van de metro wilde niet open. En nu heb ik mijn halte gemist. Het is maar goed dat er redelijk veel rijden, maar echt fijn is anders..
Gister een dagje weggegaan met de trein naar Den Helder. Enige ergernis was dat er in de avond een seinstoring was. Maar gelukkig was het maar een kwartiertje. Ik heb wel in de nieuwste ic gezeten. Dat was wel leuk
Ghostattack
Geplaatst: 27-06-17 16:35
Trein met +15 vertraging, scheelt voor mij overstaptijd
Jazeker Meneer bleek minder goed te been te zijn en gebruikte een Segway om zich soepeler te verplaatsen volgens mij. Ik heb me de hele treinreis af zitten vragen hoe je zo'n ding in vredesnaam in en uit de trein krijgt. Bij het eerstvolgende station bleek dat de meneer hem gewoon voor zich uit het trapje af reed Het ding bewaart natuurlijk zelf zijn evenwicht.
fohadie
Geplaatst: 27-06-17 23:26
Hihi, je zal maar tussen Zwolle en Meppel in de trein gezeten hebben toen er omgeroepen werd dat er vertraging was vanwege een kangoeroe op het spoor!
oomens
Geplaatst: 27-06-17 23:29
fohadie schreef:
Hihi, je zal maar tussen Zwolle en Meppel in de trein gezeten hebben toen er omgeroepen werd dat er vertraging was vanwege een kangoeroe op het spoor!
Is het eens een keer geen springer, is het alsnog een springer.
fohadie
Geplaatst: 27-06-17 23:33
oomens schreef:
fohadie schreef:
Is het eens een keer geen springer, is het alsnog een springer.
Wel lastig vangen.
Inoterry
Geplaatst: 28-06-17 02:23
Geen ergernis maar ik wilde hem toch met jullie delen. Sommige mensen zijn niet gemaakt om te liegen, zo ook de meneer die vanavond in Dordrecht naar ons toe kwam: M: Ik heb een probleem................................................................................mijn sleutels liggen nog op mijn werk en nu zie ik in de app dat de trein naar Etten-Leur net weg is als deze binnenkomt. Kunnen jullie niet even bellen ofzo. Ik en mijn machinist leggen de man uit dat dat geen zin heeft, het is geen aansluiting dus hij is helaas zelf te laat. Overigens stonden we ons allebei op dat moment al af te vragen wat die sleutels daar nu mee te maken hadden . M: Ja maar ik ben net op bezoek geweest bij mijn zoontje in het ziekenhuis en ik moet naar huis............................................. want ik wil op bezoek bij mijn zoontje in het ziekenhuis die is met spoed opgenomen. Mijn machinist en ik stonden zich al af te vragen waar hij nu vandaan kwam, zijn zoontje of werk toen er nog een toevoeging kwam M: Mijn zoontje is nu..............eeeehhhhmmmmm.................6 weken ofzo... Uiteraard was hij op dat moment bij ons werkelijk al zijn geloofwaardigheid kwijt . Maar goed, het verhaal van zijn kant verder wijzigde nogal, zijn sleutels waren bij zijn vrouw in het ziekenhuis die hun zoontje naar het ziekenhuis had gebracht met de auto maar de auto stond inmiddels alweer thuis dus zijn vrouw kon hem niet op komen halen en eigenlijk hadden ze geen auto want die hadden ze niet nodig want zij woont vlak bij het werk dus zij loopt altijd naar het werk en hij gaat altijd met de trein en kan naar het station lopen maar woont wel ver van het station en hij had de sleutels dus zijn vrouw kon niet binnen want die was met hun zoontje in het ziekenhuis en die had de auto....die niet van hun was........ Ik heb het maar afgekapt en ben weg gelopen voordat de boel in de brand zou staan en hij daarom naar huis moest ofzo