Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:07

_sharonnn schreef:
Je wijkt wel een beetje af Bambi..
Het antwoord is toch echt bij hem te vinden en niet hier op bokt :=
Zelfs Google weet t niet haha

Ik vroeg het hier omdat er misschien hier wel mensen zijn die mannen heel goed kunnen vertalen haha

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:29

Nou dat probeert de vrouw al miljoenen jaren :') Het is nog niet gelukt :=
Laatst bijgewerkt door Sammie op 17-10-15 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 10:41

Sannert schreef:
Steeph schreef:
Als je een product hebt geruild tegen het zelfde product maar dan nieuw omdat je oude product niet meer naar behoren werkte, gaat de garantieperiode dan opnieuw in?

Dat heb ik wel gehad bij kijkshop. Ik had nog een paar maanden garantie, ding deed het niet meer, mee terug, nieuwe gekregen en ook een nieuwe bon met opnieuw 2 jaar garantie erop.

Dan is de Blokker bij mij in de buurt niet zo aardig... Geen nieuw bonnetje gekregen maar mijn geruilde product is alwéér kapot. Maandag of dinsdag maar even achteraan :(

LisaaBloem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:26

Vogels leggen eieren zodat ze niet te zwaar worden om te vliegen (als ze jongen in de buik zouden dragen zouden ze dat zijn). Waarom leggen reptielen en amfibieën dan ook eieren? Vissen snap ik wel, die moeten nog kunnen zwemmen. Maar waarom dragen dolfijnen en haaien dan wel weer de jongen in de buik? Dan zouden die toch ook eieren moeten leggen? (Afgezien van het feit dat het zoogdieren zijn).
En reptielen en amfibieën zouden toch prima in de buik kunnen dragen?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:30

Nee tuurlijk niet, dan kan je elke keer aan het eind van de 2 jaar garantie je ding kapot maken, een nieuwe vragen, en dan krijg je weer 2 jaar garantie en kun je zo door blijven gaan.
Die garantie die je krijgt geld over het algemeen maar 1 keer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:31

LisaaBloem schreef:
Vogels leggen eieren zodat ze niet te zwaar worden om te vliegen (als ze jongen in de buik zouden dragen zouden ze dat zijn). Waarom leggen reptielen en amfibieën dan ook eieren? Vissen snap ik wel, die moeten nog kunnen zwemmen. Maar waarom dragen dolfijnen en haaien dan wel weer de jongen in de buik? Dan zouden die toch ook eieren moeten leggen? (Afgezien van het feit dat het zoogdieren zijn).

Ze komen in ieder geval van vissen af die reptielen etc. Maar ik ga eens googelen. Denk dat het komt omdat ze zo klein zijn en koudbloedig!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:40

LisaaBloem schreef:

Je maakt een gangbare denkfout, en dat is dat evolutie "redenen" heeft voor hoe organismen in elkaar zitten/werken. Zo werkt het niet (tenzij je gelooft in "intelligent design", dan zijn dit soort vragen wél relevant).
Je zegt bijvoorbeeld dat vogels eieren leggen omdat ze anders niet kunnen vliegen. Wat dacht je van vleermuizen...?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:45

Reptielen leggen eieren, omdat ze koudbloedig zijn en dus geen manier hebben om hun jong warm te houden. Daarnaast zijn veel reptielen geen 'zorgzame' ouderdieren. Ze leggen hun eieren, bedekken deze en vertrekken weer. De zon/ rotting moet dan warmte afgeven. In sommige gevallen komen de ouders weer terug (denk aan de krokodillen enzo) maar veel zijn direct zelfstandig (slangen).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:59

Bambi1995 schreef:
_sharonnn schreef:
Je wijkt wel een beetje af Bambi..
Het antwoord is toch echt bij hem te vinden en niet hier op bokt :=
Zelfs Google weet t niet haha

Ik vroeg het hier omdat er misschien hier wel mensen zijn die mannen heel goed kunnen vertalen haha

Mannen hoef je helemaal niet te vertalen, daar zit de crux. Niet de boodschap achter de boodschap proberen te zoeken, maar gewoon letterlijk nemen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:08

Dat klopt, booral vrouwen doen boodschap in boodschap. Dat is waarom ik het mijn crush uiteindelijk heb verteld. Helaaas zonder succes, maar het kan ook werken.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:59

Mannen en vrouwen begrijpen elkaar dan echt totaal niet eigenlijk, ik snap dan eigenlijk niet waarom ze wel in staat zijn om een relatie te krijgen met elkaar.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:07

Dat kun je helemaal niet zo stellen op man/vrouw. Ik ken evengoed mannen die van hun opmerkingen cryptische puzzels leggen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:08

Mannen zijn juist de meest simpele wezens die er bestaan.. :') wij vrouwen maken altijd overal een probleem van.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:09

Dan kom ik dus altijd de verkeerde kerels tegen. _O-

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:09

Als mannen zo simpel zijn dan snap ik niks van deze jongen hoor

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:16

Leffroi schreef:
Reptielen leggen eieren, omdat ze koudbloedig zijn en dus geen manier hebben om hun jong warm te houden. Daarnaast zijn veel reptielen geen 'zorgzame' ouderdieren. Ze leggen hun eieren, bedekken deze en vertrekken weer. De zon/ rotting moet dan warmte afgeven. In sommige gevallen komen de ouders weer terug (denk aan de krokodillen enzo) maar veel zijn direct zelfstandig (slangen).

Dat is ook maar ten dele waar. Veel van de reptielen die in koudere streken voorkomen zijn juist (eier)levendbarend. Koudbloedig wil namelijk niet zeggen dat deze dieren hun lichaamstemperatuur niet regelen. Door selectief te zonnen of juist beschutting op te zoeken is er best wat te sturen aan lichaamstemperatuur, ook als je die maar beperkt chemisch (door verbranding) kunt regelen.
Door eieren of jongen inwendig mee te dragen, kan de temperatuur vrij goed geregeld worden, en kan die constanter en/of hoger worden gehouden dan in een eenvoudig nest in dezelfde omgeving.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 15:39

Kuggur schreef:
LisaaBloem schreef:

Je maakt een gangbare denkfout, en dat is dat evolutie "redenen" heeft voor hoe organismen in elkaar zitten/werken. Zo werkt het niet (tenzij je gelooft in "intelligent design", dan zijn dit soort vragen wél relevant).
Je zegt bijvoorbeeld dat vogels eieren leggen omdat ze anders niet kunnen vliegen. Wat dacht je van vleermuizen...?

Dat heb ik niet zelf bedacht :p in avifauna stond dat als 'weetje' op een bord.
En over de vleermuizen.. dat is een goede. Zou het niet weten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:43

LisaaBloem schreef:

Het zou idd kunnen.
In de loop van de evolutie is het dragen van jongen steeds interner geworden.
De eerste 'dieren' waren vissen - en er zijn vissen die buiten het lijf bevruchten.

Eieren leggen is al een stukje "verder" (.....het woord verder kan van alles suggereren, dat wij de kroon van de schepping zouden zijn, doel, etc etc.- ) als zoogdieren ;) leggen we ook een soort eieren (die we vruchtvlies noemen) en de buideldieren hebben een veel intelligentere oplossing voor het "probleem bekkenbodem" dan de mens.
(Wij hebben veel sterkere bekkenbodemspieren dan onze paarden, en die bbspieren worden ook nog eens sterker tijdens de zwangerschap. Een merrie krijgt sterkere buikspieren tijdens de dracht, maar daar heeft ze geen last van tijdens de geboorte/ het baren.)

En soms maakt de evolutie malle sprongen: walvissen en dolfijnen zijn dus geen vissen, maar een soort olifant ofzo die "terug naar zee" is gegaan.....

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:23

amkeVH schreef:
Nee tuurlijk niet, dan kan je elke keer aan het eind van de 2 jaar garantie je ding kapot maken, een nieuwe vragen, en dan krijg je weer 2 jaar garantie en kun je zo door blijven gaan.
Die garantie die je krijgt geld over het algemeen maar 1 keer.

Heb jij wettelijke ondersteuning voor mij?
Ik heb t op school anders begrepen namelijk :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:32

Ik zit nu rugby te kijken en veel mannen hebben een soort tape op hun benen en hoofd en soort petjes om het hoofd. Wat is dit en waarvoor dient het?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 08:13

wortelsussie schreef:
Ik zit nu rugby te kijken en veel mannen hebben een soort tape op hun benen en hoofd en soort petjes om het hoofd. Wat is dit en waarvoor dient het?

Zodat hun oren nergens tussen komen en er af gerukt worden :D

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:00

Steeph schreef:
wortelsussie schreef:

Zodat hun oren nergens tussen komen en er af gerukt worden :D

Ah bah.. Zie het al helemaal voor me :r

Ik vraag me af hoe het kan dat ik na 2 paarden rijden en het springparcours opruimen opeens zo'n pijn in mijn bekken heb.. En na een nacht slapen heb ik het nog steeds ;( Ik ben nog jong en fit, zoiets zou ik toch makkelijk moeten kunnen?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:24

Ik hoop dat je je niet vertild hebt bij het opruimen en sjouwen.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:31

Janneke2 schreef:
Ik hoop dat je je niet vertild hebt bij het opruimen en sjouwen.

Hoe bedoel je, blijf je daar lang last van hebben dan?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:32

Triggerpoints in de heup?