tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:03

Tja hij moet hulp zoeken.... en dat gaat die doen heeft die gezegd maar of die t echt doet????
Ik begrijp het gewoon nog steeds gewoon niet ;(
Blehhh voel me zo ellendig

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:05

Yonker schreef:
Tja hij moet hulp zoeken.... en dat gaat die doen heeft die gezegd maar of die t echt doet????

Hele dikke knuffel voor jou.
Even heel hard zijn maar het feit dat hij hulp nodig heeft is nu even niet jouw probleem.
focus nu op jezelf en wat jij nodig hebt. En ik snap dat alles in jou nu schreeuwt dat je hem nodig hebt maar laat hem maar even voor wat het is.
Ik weet niet of je in de buurt van Almere woont maar als je wilt heb ik twee heel brede schouders waar op gehuild kan worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:18

Het is wel zo dat wanneer mensen in therapie gaan daar soms als heel andere mensen uitkomen waarbij er ook voor mensen waar ze een relatie mee hebben of hadden geen plek meer is of ze veranderen zo dat je er ook geen relatie meer mee wil hebben .

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 11:47

Jolien87 schreef:
Yonker schreef:

Hele dikke knuffel voor jou.
Even heel hard zijn maar het feit dat hij hulp nodig heeft is nu even niet jouw probleem.
focus nu op jezelf en wat jij nodig hebt. En ik snap dat alles in jou nu schreeuwt dat je hem nodig hebt maar laat hem maar even voor wat het is.
Ik weet niet of je in de buurt van Almere woont maar als je wilt heb ik twee heel brede schouders waar op gehuild kan worden.

Heel lief maar ik ga straks naar mijn beste vriendin, ben ik gisteren ook geweest en ik heb dit weekend ook al wat gepland..... ik moet vooral eigenlijk niet weg gaan kwijnen. Moet mijn ouders eigenlijk ook nog inlichten maar zie daar zo tegen op....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:08

Waarom zie je daar tegen op, relaties eindigen soms en je ouders zullen ongetwijfeld begrip voor je hebben.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:24

Omdat ik geen zin heb ik vragen.... en alles uitleggen enzo.... bah nee gewoon even geen zin in. Misschien app ik mijn vader straks wel even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:41

Yonker schreef:
Nah hij zit te erg met zichzelf ik de knoop en wil dat eerst oplossen voordat hij een leven met iemand op kan bouwen en wil het beste voor me maar kan me dat niet bieden zegt hij.

Ik vind dat altijd zo'n ongelofelijk slap gelul. Heb die hier vaak ook gehoord. Alsof ze jou "sparen" ofzo, door die keuze te maken. Zeg dan gewoon dat je het voor jezelf niet ziet zitten in plaats van te doen alsof je zo'n enorme compassie hebt en iemand niet hetgeen kan bieden wat diegene nodig heeft. :+

Bah.

Heel veel sterkte Yonker. Kan je maar beter vanaf zijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:51

Nou inderdaad, die opmerking kreeg ik ook. Net alsof je je dan maar beter moet voelen :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:54

Precies!
Dat is de nieuwste variant van 'het ligt niet aan jou, het ligt aan mij'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:54

He’s Just not that into you komt er dan in me op :+
Zeg dat dan gewoon, lekker duidelijk!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:56

Resistance schreef:
Yonker schreef:
Nah hij zit te erg met zichzelf ik de knoop en wil dat eerst oplossen voordat hij een leven met iemand op kan bouwen en wil het beste voor me maar kan me dat niet bieden zegt hij.

Ik vind dat altijd zo'n ongelofelijk slap gelul. Heb die hier vaak ook gehoord. Alsof ze jou "sparen" ofzo, door die keuze te maken. Zeg dan gewoon dat je het voor jezelf niet ziet zitten in plaats van te doen alsof je zo'n enorme compassie hebt en iemand niet hetgeen kan bieden wat diegene nodig heeft. :+

Bah.

Heel veel sterkte Yonker. Kan je maar beter vanaf zijn.

Dat verschijnsel heeft toch een naam? Heb een mega black out.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:58

Robijntjah schreef:

Tja en dat geloof ik dan ook weer niet, want ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat hij dat gewoon moest zeggen, en dat zou die dan echt wel doen.... maar agh...
kan er nu niks mee..... alleen heb ik nog gewoon hoop en dat is poedersuiker

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:58

Jolien87 schreef:
Zo ging het bij mij ook wel een beetje.
Ik kamp al een jaar lang met een depressie en altijd zijn mijn vriend dat ik best dingen mocht loslaten en vertrouwen mocht hebben in onze relatie. Dat zat echt wel goed en ik mocht best wat meer aan mezelf denken.
Tot hij op een gegeven moment zei er wel heel veel moeite mee te hebben en dat hij zo'n afstand tussen ons voelde. De volgende dag was het ineens dat zijn gevoel minder was en de dag daarna was het ineens: "Mijn gevoelens voor je zijn weg. Al het gezeik is 100% de schuld van jouw depressie en ik ben al je huilbuien spuug- en spuugzat".
Nou, daar sta je dan met je goeie gedrag. -O-

Wat een zak. Dan heeft hij het eerste ook nooit met oprechte intenties gezegd. Problemen komen nooit van 1 kant en iedereen heeft zijn aandeel maar dit is wel wreed om te zeggen tegen iemand

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 12:59

Robijntjah schreef:

Maar dan wel jou de knoop laten doorhakken. Tenminste, dat deed die van mij.
En dan vervolgens zeggen: "Jamaar jíj wilde stoppen. Ja, ik ben het wel met je eens hoor maar dit is jóuw keuze geweest".
:evaw:

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:01

Danique_G schreef:
Jolien87 schreef:
Zo ging het bij mij ook wel een beetje.
Ik kamp al een jaar lang met een depressie en altijd zijn mijn vriend dat ik best dingen mocht loslaten en vertrouwen mocht hebben in onze relatie. Dat zat echt wel goed en ik mocht best wat meer aan mezelf denken.
Tot hij op een gegeven moment zei er wel heel veel moeite mee te hebben en dat hij zo'n afstand tussen ons voelde. De volgende dag was het ineens dat zijn gevoel minder was en de dag daarna was het ineens: "Mijn gevoelens voor je zijn weg. Al het gezeik is 100% de schuld van jouw depressie en ik ben al je huilbuien spuug- en spuugzat".
Nou, daar sta je dan met je goeie gedrag. -O-

Wat een zak. Dan heeft hij het eerste ook nooit met oprechte intenties gezegd. Problemen komen nooit van 1 kant en iedereen heeft zijn aandeel maar dit is wel wreed om te zeggen tegen iemand

Jawel he?
En dat was ook het grootste probleem waardoor mijn depressie zo lang sluimerde: ik wilde er niet aan toegeven uit angst om de dingen om mij heen los te laten. En nadat ik dat uiteindelijk begon te doen, verdween zijn gevoel voor mij. Ja hallo, wat wil je nou?
Ik voel me dan ook wel flink in de maling genomen en dit heeft me ook een beste knauw opgeleverd. Hoewel het me aan de andere kant ook heel makkelijk maakt om van hem los te komen want ik heb absoluut niet de verleiding om nog bij hem terug te willen.

Edit: typo.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 12-04-19 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:01

Robijntjah schreef:

Ja geen idee.. leuke dag efteling en ineens om half 1 snachts dacht ie ik hak de knoop door, was om 3 uur thuis..

Ik gok niet dat het echt 'not that into you' was maar goed. Weten doen we t nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:07

Ik kon dat tijdens mijn date periode ook wel ineens krijgen hoor, echt binnen een paar minuten van iemand superleuk vinden naar ‘nee ga weg’.
Heb dat dan wel netjes geprobeerd uit te spreken en waarschuwde er zelfs voor dat dat kon gebeuren :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 13:12

Jolien87 schreef:
Danique_G schreef:

Jawel he?
En dat was ook het grootste probleem waardoor mijn depressie zo lang sluimerde: ik wilde er niet aan toegeven uit angst om de dingen om mij heen los te laten. En nadat ik dat uiteindelijk begon te doen, verdween zijn gevoel voor mij. Ja hallo, wat wil je nou?
Ik voel me dan ook wel flink in de maling genomen en dit heeft me ook een beestje knauw opgeleverd. Hoewel het me aan de andere kant ook heel makkelijk maakt om van hem los te komen want ik heb absoluut niet de verleiding om nog bij hem terug te willen.

Dat kan ik heel goed begrijpen. Mensen begrijpen vaak de consequenties niet van hun gedrag en hoeveel extra schade het brengt aan een depressie. Vorig jaar stond ik ongeveer dezelfde positie. Ik was slachtoffer geworden van een heftig misdrijf en dat bracht onwijs veel trauma. Uiteindelijk heb ik het hem na een week verteld en de eerste reactie was schreeuwen en mij beschuldigen. Hij heeft de meest vreselijke dingen gezegd tegen mij en stiekem dacht ik al: “zijn dit de normen en waarden die ik wil meegeven aan mijn dochters en zonen?”. Ik kon het alleen nog niet de eerste weken. Uiteindelijk, drie of vier weken na het misdrijf heeft hij het via de telefoon uitgemaakt omdat hij niet met een persoon wilde zijn die zich in zulke situaties kon begeven. Het trauma op zich was een ding, maar dit heeft de negatieve associaties nog veel erger gemaakt. Het begon zich op de grens te begeven van emotioneel misbruik, gelukkig zegt dat meer over zijn onzekerheid.

Het voordeel is, dat je met een paar dagen helemaal over hem heen bent. Het leert gelukkig ook wat je absoluut niet zoekt in iemand. Het was vreselijk maar ik ben zo dankbaar voor alles wat daarna is gekomen. Ik ben spontaan naar zuid Amerika gegaan en heb de meest fantastische mensen ontmoet. Bij mij heeft het gewerkt direct weer mezelf te dwingen vol van het leven te genieten. Waarom zou je verdrietig zijn als iemand je in dat moment van je leven je laat vallen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:21

Robijntjah schreef:
Ik kon dat tijdens mijn date periode ook wel ineens krijgen hoor, echt binnen een paar minuten van iemand superleuk vinden naar ‘nee ga weg’.
Heb dat dan wel netjes geprobeerd uit te spreken en waarschuwde er zelfs voor dat dat kon gebeuren :+

Het was bij mij niet tijdens een date periode … :+ Ik had gewoon een relatie met deze beste gozer.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 23:11

Robijntjah schreef:

Ik ben knal hetzelfde _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:21

Pfff ik snap het niet. Ik zou het best een kans nog willen geven misschien. Maar hij wil zolang het uit is niet het contact met die collega verbreken. En hij zegt dat hij niks met haar wil. Maar ze hebben wel al 3 weken onafgebroken elke dag contact via snap.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:22

MarlindeRooz schreef:
Pfff ik snap het niet. Ik zou het best een kans nog willen geven misschien. Maar hij wil zolang het uit is niet het contact met die collega verbreken. En hij zegt dat hij niks met haar wil. Maar ze hebben wel al 3 weken onafgebroken elke dag contact via snap.

Marlinde je moet echt je eigenwaarde behouden, hoe moeilijk het ook is maar ga niet terug naar hem. Hij gaat niet veranderen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:23

Ketly schreef:
MarlindeRooz schreef:

Marlinde je moet echt je eigenwaarde behouden, hoe moeilijk het ook is maar ga niet terug naar hem. Hij gaat niet veranderen.

Dit was precies mijn gedachte. Denk aan je eigenwaarde meid! Hij maakt misbruik van je.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:26

Nee zo is hij niet. :n

Zijn mening is dat ik het uitmaakte en geen contact meer wilde. Dus dan ging hij ook niks verbreken met niemand.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:43

Jeetje Marlinde, laat je niet zo behandelen. Echt hoor. Toon een beetje eigenwaarde en kijk door die verliefdheid heen. Zo ga je niet met elkaar om in een relatie.