Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:28

Douraque schreef:
Als je zelf ergens nog een hardcopy hebt van ticketmaster (van een ander concert), zou ik die meenemen en alles minitieus checken.

We hebben dus zelf ook harcopy kaarten voor de maandag :D Heb met mijn vriend overlegd en we nemen deze mee om te checken. Nou hopen dat het ook allemaal doorgaat en hij zich niet nog bedenkt :)

Pearlx

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:34

Check ook even het adres op google maps, of het wel een echt 'adres' is. Wij hebben wel eens een nepper gehad die ons gewoon naar een of ander industrieterrein heeft laten rijden..

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:37

Bedankt voor jullie tips! Ik ben inderdaad het adres en tijdstip af aan het wachten, maar nog geen reactie gehad. Duimen, duimen, duimen..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:40

Pff. Die kaarten via MP blijven eng hoor. Gelukkig is het bij mij twee keer goed gegaan maar bij zulke hoge bedragen...

Gelukkig zitten onze e-tickets voor Werchter dit jaar veilig in onze inbox, vanaf de Werchtersite. :P

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:03

Ik heb vorig jaar mn pinkpop kaartjes moeten verkopen omdat mn vriend zo fijn was al zn geld op te maken en ik t vertikte voor hem ook nog de kosten daar te dragen (had het kaartje ook al betaald). Wij hadden wel etickets. Maar die verkochten idd lastig doordat mensen t niet vertrouwen.
logisch ook. Uiteindelijk wel kunnen verkopen door duidelijke en goeie afspraken te maken en die mensen hebben een heel fijn weekend gehad.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:14

Iemand wil mijn zadel uittesten en zou die twee dagen houden. Ik had gevraagd om het volledige bedrag al te betalen en dan bij het eventueel terugbrengen wanneer het zadel niet past, zou ik het volledige bedrag dan uiteraard teruggeven. Nu ziet zij dat niet zitten en wil alleen een voorschot betalen.

Wat zouden jullie doen? Aan de ene kant ben ik heel goed van vertrouwen en wil ik dit gerust toezeggen, maar aan de andere kant heeft datzelfde vertrouwen er ook al voor gezorgd dat ik mezelf drie keer benadeeld heb.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:16

Kan je niet zelf wat tijd er in steken dat je 2x erheen rijdt met het zadel?
Persoonlijk zou ik gelijk de volle mep willen hebben (tenzij het een bekende is), stel er gebeurd wat mee (scheur kras etc) dan is het hun pakkie aan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:18

Dat had ik inderdaad aangeboden want ze woont niet zo heel ver. Ik kon/kan deze hele week (ze heeft me maandag de eerste keer gecontacteerd) met uitzondering van zaterdag. Drie keer raden welke dag zij uiteraard alleen maar kan. :+

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:21

Gini schreef:
Dat had ik inderdaad aangeboden want ze woont niet zo heel ver. Ik kon/kan deze hele week (ze heeft me maandag de eerste keer gecontacteerd) met uitzondering van zaterdag. Drie keer raden welke dag zij uiteraard alleen maar kan. :+

Dat vind ik dan sowieso al verdacht.. Je moet toch ook een keer naar je paard in die week lijkt me?
Ik zou het alleen doen als ze het gelijk betaald.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 08-05-14 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:22

Niet doen hoor. Straks heeft zij voor een spotprijsje een zadel, als ze niet meer terug komt na alleen de aanbetaling! Zij wil een zadel kopen, dan mag zij het risico lopen. Met zadels verkopen doe ik het zo: of het hele bedrag betalen of je paspoort achterlaten. Ik maak foto's van het zadel op het moment dat ze hem op komen halen, zodat beide partijen zien dat er geen kras op zit bijvoorbeeld. Bij terug brengen even het zadel inspecteren.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:27

Ik zou t ook niet doen. Een oud stalgenoot heeft ooit t zelfde geflikt. En had dus voor 150 euro een splinternieuw zadel (zo vertelde ze trots... -_-" )

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:30

Allright, dan doe ik het niet. Het feit dat ik het hier poste toont al aan dat ik iets aan mijn water voel, maar het is fijn om nog even bevestiging te krijgen. :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:52

Wat zouden jullie doen:
Ik heb iets te koop staan, koper een prijs gegeven. Totdat ik het er met iemand over had die zei 'daar kan je echt veel meer voor krijgen'.
Alsnog verkopen voor dat bedrag of met hogere prijs te koop zetten?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 17:58

xSCWx schreef:
Wat zouden jullie doen:
Ik heb iets te koop staan, koper een prijs gegeven. Totdat ik het er met iemand over had die zei 'daar kan je echt veel meer voor krijgen'.

Als jij zelf de prijs hebt gegeven/akkoord bent gegaan met het bod, dan vind ik niet dat je nu nog terug kunt krabbelen :n

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:12

als jij toch tevreden bent met het bedrag is het toch goed, aangeacht wat de hele wereld ervan vind?

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:14

Hele fijne ervaring, net 3 sims spellen gekocht voor €40 inclusief verzenden. Ging heel fijn & snel. Pakket is direct verzonden (aangetekend!) en ik heb de track & tracé code gekregen. Morgen komen ze binnen, hopen dat ze werken! Ik ben chronisch ziek en zit vaak alleen thuis, dus moet wel wat te doen hebben. :+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:17

Sims is zo verslavend. Moet altijd aan vroeger denken. Toen je 2 poppetjes liet zoenen en ze opeens vroegen of je een baby wilde en er plop een baby stond xD

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:28

xSCWx schreef:
Wat zouden jullie doen:

Als ik iets verkoop, dan bepaal ik voor mezelf welke prijs ik ervoor wil hebben.
Het kan wel zijn dat als iets een tijd te koop staat en ik het eraf haal dat ik het dan later voor een andere (en soms hogere) prijs er terug op zet. Maar als ik al een bedrag overeengekomen ben met een mogelijke koper ga ik daar niet meer op terugkomen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:30

Ik had overigens richtprijs gezegd, excuus niet definitieve prijs. Mijn richtprijs was €200 maar anderen zeggen dat ik er minimaal €100 meer voor kan krijgen. Dat vind ik toch een aardig bedrag (en momenteel zeer welkom)
Bedrag is dus nog niet overeengekomen, ik heb enkel een richtprijs gezegd.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:37

als iemand mij een richtprijs zo geven zou ik niet ineens 100 euro meer willen gaan betalen..
dan zoek ik wel verder, richtprijs zie ik als verkoopprijs ( ongeveer dan)

maar om wat voor artikel gaat het?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:46

Een men kar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:05

Gini, is het per toeval een prestige springzadel wat je verkoopt? In Oost-Vlaanderen?

Ik heb een keer een zadel mogen testen en die verkoper had daar gewoon een contractje voor opgesteld. Daarin stond een foto van het zadel, uitgebreide beschrijving, merk, maten, bijzonderheden zoals schade, de prijs en de overeenkomst dat het zadel op datum X werd meegegeven op proef tot en met datum Y. Tevens stond er ook in dat er geen voorschot was betaald en dat de verkoper, indien het zadel niet voldeed, dat terug moest brengen op datum Y om tijdstip Z.

We hebben elkaars namen en adresgegevens uitgewisseld en deze ook verwerkt in de overeenkomst. Indien akkoord voor koop mocht het geld overgemaakt worden op datum Y ten laatste op rekeningnummer van de verkoper.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:22

Ik zou daar dus echt niet aan beginnen..... Als het zadel straks kapot is, zie dan nog maar eens het geld te krijgen!?
Als iemand zekerheid wil, kan deze een zadel in een winkel kopen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:26

Kentaro schreef:
Ik zou daar dus echt niet aan beginnen..... Als het zadel straks kapot is, zie dan nog maar eens het geld te krijgen!?
Als iemand zekerheid wil, kan deze een zadel in een winkel kopen.

Maar daar kun je hem niet terug brengen als die stuk is :o

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:28

Varekaj, nope, JC zadel in Limburg. :D
Ik had nog een voorstel gedaan voordat ik hier om raad kwam vragen en daar krijg ik helemaal geen antwoord op terwijl ze het wel gelezen heeft. Denk dat het dus sowieso over gaat.
Stiekem beetje blij om. :o