Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:40

Gelukkig is er meer dan de landelijke regering.

En als de stem van de mensen die een vuurwerkverbod voor particulieren willen maar groter en krachtiger wordt, gaat de landelijke politiek wel mee uiteindelijk. En gelukkig is er ook nog de plaatselijke politiek.

MyWishMax

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:41

Maar ook op de radio enzovoorts bij interviews. Hoeveel van de mensen gewoon asociaal zijn. Ja, we kopen geen vuurwerk uit Nl. Ja, we gaan vanavond lekker afsteken (donderdag) Nee, waarom zouden we alleen op toegestane tijden doen?

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:46

Ik vind vuurwerk heel mooi, mr misschien gwn dat de gemeente een vuurwerkshow doet.
En dan voor de rest vuurwerk verbod.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:46

Ik hoorde net een interview met iemand die 4000 euro had uitgegeven aan vuurwerk :+

Volwassen mannen die veranderen in woeste jongens van 16 om vuurpijltjes _O-

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:07

Zojuist voor de orientatie rijlaarzen zitten passen. Tot de pijnlijke ontdekking gekomen dat de combi van mijn schoenmaat, hoogte en kuitbreedte bijna niet gemaakt wordt, ook niet op bestelling. En heb bijna geen vet op m'n kuiten, allemaal spier, dus zal ook weinig veranderen. Enkel Cavallo op bestelling is een optie. De laarzen die ik mooi vond komen dan rond de 900 euro. RIP mijn portomonee.

Ik wil nog wel laarzen, maar vrees dat dat pas nadat we een huis gekocht hebben wordt :') . Ze zaten wel echt ontiegelijk comfortabel (voetbed dan want echt passende rond het been hadden ze niet, dat moet echt bestelt worden).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:09

Cambionn schreef:
Zojuist voor de orientatie rijlaarzen zitten passen. Tot de pijnlijke ontdekking gekomen dat de combi van mijn schoenmaat, hoogte en kuitbreedte bijna niet gemaakt wordt, ook niet op bestelling. En heb bijna geen vet op m'n kuiten, allemaal spier, dus zal ook weinig veranderen. Enkel Cavallo op bestelling is een optie. De laarzen die ik mooi vond komen dan rond de 900 euro. RIP mijn portomonee.

Ik wil nog wel laarzen, maar vrees dat dat pas nadat we een huis gekocht hebben wordt :') . Ze zaten wel echt ontiegelijk comfortabel (voetbed dan want echt passende rond het been hadden ze niet, dat moet echt bestelt worden).

Cavallo <3! Super suuuuperfijne laarzen!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:11

Zebrastreep schreef:
Ik hoorde net een interview met iemand die 4000 euro had uitgegeven aan vuurwerk :+

Ik heb ooit een collega gehad die amper rond kon komen. Oud barrel van een auto en als er reperaties nodig waren was het een groot probleem.
Maar zonder auto naar het werk was onmogelijk.
Die sukkel kocht dus ook elk jaar voor zo'n bedrag vuurwerk.
Echt dan ben je toch echt niet wijs.
Ik ben bij dat bedrijf gestopt met werken toen zijn vriendin zwanger was. Hoop dat hij toen wel bij zijn verstand is gekomen. Maar betwijfel het.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:15

DuoPenotti schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik heb ooit een collega gehad die amper rond kon komen. Oud barrel van een auto en als er reperaties nodig waren was het een groot probleem.
Maar zonder auto naar het werk was onmogelijk.
Die sukkel kocht dus ook elk jaar voor zo'n bedrag vuurwerk.
Echt dan ben je toch echt niet wijs.
Ik ben bij dat bedrijf gestopt met werken toen zijn vriendin zwanger was. Hoop dat hij toen wel bij zijn verstand is gekomen. Maar betwijfel het.

Mijn klasgenoot vroeger ook, er was nooit geld. Hij kon nooit eens met ons mee, want ja geen geld. Maar met oud&nieuw ging daar een fortuin de lucht in. Heb ik ook nooit begrepen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:20

Ik had zo’n collega, het hele jaar werd er gespaard om een mega fortuin uit te kunnen geven aan vuurwerk. Want dat was het allerbelangrijkste in hun hele leven. Krankzinnig.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:22

_San87_ schreef:
Cambionn schreef:

Geloof ik meteen! Alleen met passen al merkbaar anders dan bijv. Petrie! Je voelt echt meteen het verschil. In goede zin natuurlijk. Dus ze zullen het wellicht ook wel waard zijn. Maar blijft wel echt een rip uit je lijf prijs. We willen voor een huis kijken begin 2025, en voor nu moeten alle spaarcentjes dus daar heen. Gaat dus nog ff duren vrees ik, was leuk geweest als er een betaalbaardere tussenoplossing was geweest maar als ik écht passende laarzen wil is dit dus de enige keus.

Voorlopig maar ff op mijn eigenlijk te korte maar verder prima zittende chaps + jodphers door :+ .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:24

Ik voel mij dan weer een stuk beter met mijn Lego verslaving _O- Maar daar heb je nog wat aan want dat kun je nog zien.

Maar de hoeveelheid die je hebt voor 4000 is ook niet normaal. Dat slaat iemand dus gewoon op in huis of in de auto. Geloof ook niet dat dat alleen afgestoken wordt met oud en nieuw. Maar dat zijn de mensen die het hele jaar knallen en het verpesten voor de mensen die zich keurig aan de tijden houden.

En ook gevaarlijk , mensen slaan dat op in hun huis in een woonwijk ( in de meeste gevallen). Als er brand uitbreekt heb je er gelijk een levensgevaarlijke situatie voor de buurt bij.

En dat soort mensen planten zich natuurlijk ook voor

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:27

Cambionn schreef:
_San87_ schreef:
Geloof ik meteen! Alleen met passen al merkbaar anders dan bijv. Petrie! Je voelt echt meteen het verschil. In goede zin natuurlijk. Dus ze zullen het wellicht ook wel waard zijn. Maar blijft wel echt een rip uit je lijf prijs. We willen voor een huis kijken begin 2025, en voor nu moeten alle spaarcentjes dus daar heen. Gaat dus nog ff duren vrees ik, was leuk geweest als er een betaalbaardere tussenoplossing was geweest maar als ik écht passende laarzen wil is dit dus de enige keus.

Voorlopig maar ff op mijn eigenlijk te korte maar verder prima zittende chaps + jodphers door :+ .

Ja, ze zijn duur. Maar de prijs wel waard. De mijne heb ik ruim 15 jaar en die hebben een hoop meegemaakt :D.

Ik heb ze nog steeds, en hoewel ik nu niet meer rijd, kan ik ze na een poetsbeurt zo weer aan mocht ik morgen op een paard stappen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:33

Bizar hoeveel sommige mensen aan vuurwerk uitgeven… Maar ja dat vinden anderen weer van onze paardenhobby. Daar heb ik dan wel weer het hele jaar plezier van. Tenminste meestal :+ :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:34

Ineke2 schreef:
Bizar hoeveel sommige mensen aan vuurwerk uitgeven… Maar ja dat vinden anderen weer van onze paardenhobby. Daar heb ik dan wel weer het hele jaar plezier van. Tenminste meestal :+ :D

Nou ja die schiet ik niet af de lucht in , zou ik soms wel willen wanneer ze weer vinden dat het nodig is om rodeo paard te spelen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:41

En met je paarden hobby ben je andere niet tot last.
Ook al gaat iemand er verstandig mee om.
Ook op die dagen zijn er veel dieren bang en kunnen mensen met longproblemen veel narigheid hebben.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:43

Vuurwerk ben je in een keer kwijt, paarden meestal niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:44

Laarzen zijn ook echt persoonlijk. Ik wil juist niks anders als Petrie :') Daar hadden ze tenminste mijn maten in zonder duur maatwerk, bieden voldoende steun en blijven echt een eeuwigheid goed. Andere merken vond ik veel te slap of zag in omgeving dat ze erg snel sleten. Stonden vaker bij schoenmaker. Enige reden dat ik 7 jaar geleden nieuwe kocht was dat kuiten te gespierd waren geworden. Oude petries heb ik gekregen toen ik 15 was oid, dus nieuwe op mijn 27e was niet zo erg. Huidige waren dan een 'budget' model van petrie, maar door de enorme lijst aan standaard maten en korting was het nog een normale prijs. Ze zijn bijna 8 jaar en niemand ziet het eraan af :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:47

DuoPenotti schreef:
Nyaleti schreef:
"Dat zou ik ook wel willen. De hele dag thuis en toch betaald krijgen."
Ja? Wil jij ook in de ziektewet? Geld waar je precies niks mee kan? Elke dag pijn? Ziek zijn? Heel je toekomst naar de klote? Geen onderdeel van de maatschappij zijn?

Sommige mensen zijn zo verdomme tactloos.

Ik moest net aan deze denken...

Ik had een staldeken besteld en kwam vanmorgen binnen.

Net om een uur of 2 de paarden binnen gezet.
Ze allebei geborsteld. Wat heerlijk was met eindelijk geen modder benen en manen.
Dekentje gepast. En de paarden weer buiten.
Ben nog geen uur bezig geweest.
Sinds die tijd zit ik weer op de bank. Compleet gesloopt. En ik heb nog wel een goede dag vandaag...

Wie van bovenstaande zeikers wil ruilen?

Ja he, alsof mensen alleen tijdens kantooruren last hebben van de beperking die ze hebben. Zodra men vrij is van werk dan is men ook pijnvrij en volledig inzetbaar voor alle mogelijke hobbies toch? Lekker de hele dag paardrijden, reizen, shoppen, afspreken met vrienden, festivals bezoeken, terrasjes doen, toch? uiteraard sarcasme.

Iedereen die de opmerking maakt dat die 'ook graag wel de hele dag thuis zou willen zitten en toch geld krijgen' vind ik echt ongeïnformeerd en oerdom.

Zo. Mand :+

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:48

Ik heb ooit ook petrie gehad, maar helaas passen ze niet meer. Heb ook ooit cavallos gehad, maar daar ben ik ook uit gegroeid. Toen suedwind, die waren snel kapot. En nu geen idee, maar ze zitten fijn.

Nu nog mijn cap want die is te klein :+

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:57

DuoPenotti schreef:
Nyaleti schreef:
"Dat zou ik ook wel willen. De hele dag thuis en toch betaald krijgen."
Ja? Wil jij ook in de ziektewet? Geld waar je precies niks mee kan? Elke dag pijn? Ziek zijn? Heel je toekomst naar de klote? Geen onderdeel van de maatschappij zijn?

Sommige mensen zijn zo verdomme tactloos.

Ik moest net aan deze denken...

Ik had een staldeken besteld en kwam vanmorgen binnen.

Net om een uur of 2 de paarden binnen gezet.
Ze allebei geborsteld. Wat heerlijk was met eindelijk geen modder benen en manen.
Dekentje gepast. En de paarden weer buiten.
Ben nog geen uur bezig geweest.
Sinds die tijd zit ik weer op de bank. Compleet gesloopt. En ik heb nog wel een goede dag vandaag...

Wie van bovenstaande zeikers wil ruilen?

Ja he, alsof mensen alleen tijdens kantooruren last hebben van de beperking die ze hebben. Zodra men vrij is van werk dan is men ook pijnvrij en volledig inzetbaar voor alle mogelijke hobbies toch? Lekker de hele dag paardrijden, reizen, shoppen, afspreken met vrienden, festivals bezoeken, terrasjes doen, toch? uiteraard sarcasme.

Iedereen die de opmerking maakt dat die 'ook graag wel de hele dag thuis zou willen zitten en toch geld krijgen' vind ik echt ongeïnformeerd en oerdom.

Zo. Mand :+

Idd, heb een paar weken geleden voor een maand of twee een ingegroeide teennagel gehad. Het deed super pijn om te lopen, maar ja leerplicht. Ik kon/mocht niet meer meedoen met gym, en dan zeiden andere kinderen “Ik zou ook wel niet mee willen gymmen.”.
Oh ja? Zou je ook niet meer willen sporten, lastig moeten lopen, niet meer paardrijden. Bijna wekelijks naar de dokter, en vooral heel veel pijn hebben.
Ze moeten maar blij zijn met wat ze kunnen, want sommige hebben dat geluk niet.
En die nagel van mij is niks vergeleken met een beperking, dat snap ik.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:01

Gestamp en geschreeuw wat bij de buren vandaan komt :+
Nee geen ruzie, dit gebeurd regelmatig zodra er familie/kleinkinderen op bezoek zijn.

Het grappige is dat ze op iedereen en alles commentaar hebben.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:05

Je zou maar een vega pokebowl en vega sushi bestellen (heet ook gewoon 'vega...') en dan gratis kipsate erbij krijgen.. :')
Maar wel op de website opties zetten dat je geen stokjes of sojasaus ofzo hoeft "tegen vervuiling".

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:15

Nyaleti schreef:
Je zou maar een vega pokebowl en vega sushi bestellen (heet ook gewoon 'vega...') en dan gratis kipsate erbij krijgen.. :')
Maar wel op de website opties zetten dat je geen stokjes of sojasaus ofzo hoeft "tegen vervuiling".

HAHAHAHA Jezus wat slecht!

Zebrastreep schreef:
Ineke2 schreef:

Nou ja die schiet ik niet af de lucht in , zou ik soms wel willen wanneer ze weer vinden dat het nodig is om rodeo paard te spelen.

_O-

Ik snap dat iedereen z’n hobby heeft, maar vuurwerk vind ik moeilijk te begrijpen

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:30

Nyaleti schreef:

Neeeeee :') _O-
Echt slecht :+

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 20:36

_San87_ schreef:
Cambionn schreef:

Ja, ze zijn duur. Maar de prijs wel waard. De mijne heb ik ruim 15 jaar en die hebben een hoop meegemaakt :D.

Ik heb ze nog steeds, en hoewel ik nu niet meer rijd, kan ik ze na een poetsbeurt zo weer aan mocht ik morgen op een paard stappen.
Oh ze staan ook zeker op de wishlist en uiteindelijk zullen ze er komen! Maar moet toch ff wachten met die prijs. En dan gaan we er maar vanuit dat het een gevalletje "sparen voor iets goeds, maar dan heb je ook wat" is :j . Zeker gezien er anders ook geen alternatief is :+ .

Goed om te horen dat ze al zo lang meegaan. In de winkel hadden ze het over 8. Ik zat al wat te rekenen. Als ik er 10 jaar mee doe, en 3x per week rij (wat ik nu met regelmaat doe en zal enkel meer worden hoop ik), zijn ze nog maar 60 cent per keer. Dan klinkt het opeens zo erg niet meer := .

MyWishMax schreef:
Laarzen zijn ook echt persoonlijk. Ik wil juist niks anders als Petrie :') Daar hadden ze tenminste mijn maten in zonder duur maatwerk, bieden voldoende steun en blijven echt een eeuwigheid goed. Andere merken vond ik veel te slap of zag in omgeving dat ze erg snel sleten. Stonden vaker bij schoenmaker. Enige reden dat ik 7 jaar geleden nieuwe kocht was dat kuiten te gespierd waren geworden. Oude petries heb ik gekregen toen ik 15 was oid, dus nieuwe op mijn 27e was niet zo erg. Huidige waren dan een 'budget' model van petrie, maar door de enorme lijst aan standaard maten en korting was het nog een normale prijs. Ze zijn bijna 8 jaar en niemand ziet het eraan af :')
Oh ik heb ook zeker niks tegen Petrie! Had juist gehoopt dat iets als hun ook passende laarzen hadden kunnen maken! Maar mijn combi voet, hoogte en kuit is blijkbaar heel lastig en ook Petrie (noch de rest behalve Cavallo) maakt dat gewoon niet :') . Dat was ook mijn ergenis, nu is er weinig keuze :') .

Vond alleen wel Cavallo iets mooier leer hebben en een comfortabeler voetbed. Ook vond ik het andere leer aan de binnenkant opvallend (tegen slijtage). Petrie vond ik ook wat raar naar voren staan. Zal vast zijn ivm de houding tijdens rijden maar was vervelend met aandoen. Of dat Cavallo 3x de prijs beter is weet ik niet, maar daarin vond ik ze persoonlijk wel echt uitblinken. Kon alleen bij beide niks dicht doen (ja, 1 Cavallo die in alles veel te groot was, puur om te testen dat hun max kuit lukt en dat dus wel want dat was too much. De maat er tissenin laten maken zou goed zijn), dus over hoe het aan het been voelt kan ik weinig zeggen. Maar vandaar dat ik zeg dat ik wel duidelijk verschil merkte. De vraag of dat verschil het waard is is niet zo relevant, gezien ik geen keuze heb :') .

Vond buiten die 2 de rest ook erg dun en veel te soepel inderdaad. Mijn huidige chaps zijn nog steviger... Dus denk dat ik al best snel op 1 van de 2 terecht was gekomen ook al zou de rest wel passen :+ .