Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 16:53

Een airco is goedkoper. :=

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:00

MarlindeRooz schreef:

En makkelijker te verkrijgen ook nog hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:02

Iemand heeft waarschijnlijk mijn knuffeltjes met veel emotionele waarde verbrand.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:04

iirrssjjee schreef:
MarlindeRooz schreef:

En makkelijker te verkrijgen ook nog hahaha.

Facts.
_O-

Geen wasbenzine in huis, mn vader gaat ernaar kijken als ie thuis is en anders ga ik nieuwe faceplates bestellen :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:19

Ineke2 schreef:
Heb je fotolijstje haar eerdere berichten gelezen in dit topic en het vorige, justdiesel?

Daaruit blijkt dat ze het heel erg moeilijk vindt om geen impulsaankopen te doen en vandaar uit snap ik wel dat ouders dit zo op proberen te lossen. Of het de juiste manier is weet ik niet.

Ik geef alleen aan dat ouders de neiging hebben soepeler te worden als je beter gedrag laat zien :)

Hoe Kan ze leren dit te beheersen als ze door haar ouders uit die situatie gehouden wordt. Ik vind dit een opvoedkundige fout. Laat haar haar eigen fouten maken. Dan kan ze leren. Anders niet. Ik heb nooit beschikt over het geld van mijn kinderen.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 06-08-22 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:22

rien10 schreef:
Ineke2 schreef:
Heb je fotolijstje haar eerdere berichten gelezen in dit topic en het vorige, justdiesel?

Daaruit blijkt dat ze het heel erg moeilijk vindt om geen impulsaankopen te doen en vandaar uit snap ik wel dat ouders dit zo op proberen te lossen. Of het de juiste manier is weet ik niet.

Ik geef alleen aan dat ouders de neiging hebben soepeler te worden als je beter gedrag laat zien :)

Hoe Jannie leren dit te beheersen als ze door haar ouders uit die situatie gehouden wordt. Ik vind dit een opvoedkundige fout. Laat haar haar eigen fouten maken. Dan kan ze leren. Anders niet. Ik heb nooit beschikt over het geld van mijn kinderen.
Maar gaven jouw kinderen ook meer uit dan ze konden / smeten ze geld over de balk? Als je kind constant dure impulsaankopen doet en er dus duidelijk niet van leert, moet je op een gegeven moment toch ingrijpen als ouder, lijkt me.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:28

Ik ben haar moeder niet he, maar als ik afga op de eerder geplaatste berichten kan ik de ouders echt wel begrijpen dat ze proberen paal en perk te stellen aan het impulsaankoop gedrag.

Het maar laten gaan leert ze zeker niet van, want het lukte haar niet om te wachten met een aankoop ( is terug te lezen ) en ze heeft chronisch geld tekort.

Goed overleg tussen ouder en kind is wel fijn hierover. Geen idee wat daar verder precies gebeurd he. Wij horen ( nouja lezen ) 1 kant van het verhaal.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 17:37

Ik heb er zelf mee ingestemd no worries!!
Het gewoon niet "terug"geven wanneer ik het wel nodig heb is voor mij gewoon echt de druppel. Er komt sowieso 70 euro per maand op mijn spaarrekening.
Dus waarom maar 40 euro op mijn normale.
Ik heb zelf ook nog 50 op een spaarrekening waar ik wel bij kan, geen idee of ze dat weten maar daar wil ik niet aan zitten. Behalve voor cadeaus :)

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:36

Dat mijn zwager (denk dat hij het was) Facebook van mijn overleden zus eraf heeft gegooid. Vond het fijn om af en toe er nog op te kijken. Wilde net kijken, maar kan dus niet meer vinden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:40

fotolijstje schreef:
Ik heb er zelf mee ingestemd no worries!!
Het gewoon niet "terug"geven wanneer ik het wel nodig heb is voor mij gewoon echt de druppel. Er komt sowieso 70 euro per maand op mijn spaarrekening.
Dus waarom maar 40 euro op mijn normale.
Ik heb zelf ook nog 50 op een spaarrekening waar ik wel bij kan, geen idee of ze dat weten maar daar wil ik niet aan zitten. Behalve voor cadeaus :)

Dan daarover rustig in gesprek met je ouders gaan :)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:53

Iemand die alleen haar verhaal doet, en niet reageert op mijn verhaal. Ja. Tot ziens! :evaw:

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:58

Oma van mijn vriend zei dat er in dat stukje brioche echt alleen groente zat. Neem ik een hap, bingo, zalm. Ik ben vegetarisch :(
'Oeps zat ik toch verkeerd'

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:05

Je bent vegetariër. Je eet vegetarisch. :D

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:07

rien10 schreef:
Je bent vegetariër. Je eet vegetarisch. :D

Vegetaristisch!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:31

Dat mijn man het raar vind dat ik introvert ben en op mezelf. Moet morgen al verplicht mee naar schoonouders en die wilden nog 1 of andere toertocht met tractors gaan bekijken. Ik hou daar niet zo van, ben dan liever thuis. Maar dat vind ie maar raar. Noemt ie me kluizenaar

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:43

Fjordjes als je geen zin hebt blijf je lekker thuis.
Het moet voor jou ook leuk zijn.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:49

Oeps excuses :')
*ik ben vegetariër
:D

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:38

Bedankt voor de lieve berichtjes <3

Vandaag zijn dochter en ik weer thuis gekomen. Ik heb gewoon gehuild toen we eindelijk de grens met Nederland bereikte. Denk dat dat vooral de spanning was, die van mij afgleed.
Dochter is vanochtend zonder koorts (wel met pcm) opgestaan, maar ze wilde nog niks eten. Drinken gelukkig wel. Vanaf dat we thuis zijn, is zij ook weer gaan eten. Hoop dat zij nu snel opknapt en ik ga lekker uitrusten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:41

MoniekJ schreef:
Dat mijn zwager (denk dat hij het was) Facebook van mijn overleden zus eraf heeft gegooid. Vond het fijn om af en toe er nog op te kijken. Wilde net kijken, maar kan dus niet meer vinden.

Wat jammer dat hij niet eerst even contact hierover met jou heeft gehad. Had wel netjes geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:53

wyoming schreef:

Vandaag zijn dochter en ik weer thuis gekomen. Ik heb gewoon gehuild toen we eindelijk de grens met Nederland bereikte. Denk dat dat vooral de spanning was, die van mij afgleed.
Dochter is vanochtend zonder koorts (wel met pcm) opgestaan, maar ze wilde nog niks eten. Drinken gelukkig wel. Vanaf dat we thuis zijn, is zij ook weer gaan eten. Hoop dat zij nu snel opknapt en ik ga lekker uitrusten.
Fijn, toch voorzichtig positief nieuws! Hopelijk is het vanaf nu gewoon onwards and upwards en is ze snel weer de oude.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:48

wyoming schreef:

Fijn dat jullie thuis zijn! De huisarts gaf ons ooit als tip om blauwe aquarius te laten drinken als ze erg beroerd zijn, zit hetzelfde in als ORS alleen dan in lekkerder smaakje en leuker kleurtje. Onze kleine meid drinkt dit graag wanneer ze beroerd is, misschien heb je er iets aan. Sterkte met de kleine meid en ik hoop dat je een beetje kan bijkomen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:50

Aan mensen die zonder kennis van zaken de stelligste uitspraken doen. En het worden er steeds meer, lijkt het wel.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 22:58

prompter schreef:
Aan mensen die zonder kennis van zaken de stelligste uitspraken doen. En het worden er steeds meer, lijkt het wel.

Zo eens. Elke Jojo kan op SM roepen wat ie wil en andere Jojo’s aantrekken om zijn/haar uitspraken te ondersteunen. Wetenschappelijke FEITEN worden ‘ook maar een mening’. -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 23:02

Cowboy55 schreef:
prompter schreef:

Zo eens. Elke Jojo kan op SM roepen wat ie wil en andere Jojo’s aantrekken om zijn/haar uitspraken te ondersteunen. Wetenschappelijke FEITEN worden ‘ook maar een mening’. -:(-
Ook in de wetenschap liggen feiten zelden vast, en veel is ook aan interpretatie onderhevig. Verschil in de wetenschap is echter dat mensen wel enig bewijs moeten kunnen leveren om hun beweringen te staven. :D

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 23:04

De stal hier tegenover... Is meer een discotheek dan een paardenstal... Stelletje herrieschoppers