Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shenavallie schreef:Jolliegirl schreef:Nog erger...wat gebeurt er nu met die olifant...
Diep triest!
Eigen schuld.
Inderdaad, de olifant is linksom en rechtsom de dupe. Of het nu voor zichzelf opkomt of niet, net als stieren in de beruchte stierengevechten.
Voor wie denkt dat de 'tikjes' van de man wel meevielen: zie je de blanke plekken op de kop van de olifant? Daar is vooraf met haken op geslagen om een olifant te 'breken'. Dat is helaas een bekende (beruchte) en veelvoorkomende manier om olifanten 'in bedwang' te houden. Ik ben team olifant, want het moet maar eens klaar zijn dat de mensch dieren (mis)gebruikt voor toerisme.
Moest wel lachen om de opmerking over het Aliexpress-pakketje.
Citaat:Both the elephants at the centre are not registered under the Animal Welfare Board of India, which is mandatory if the animals are to be used for entertainment purposes. “The owner has been asked to shift the animal to Kottayam, where it is registered under the Forest department,” said Idukki Social Forestry Divisional Forest Officer (DFO) Vipindas P.K.
Only four registered
According to sources, 35 elephants are being used in Idukki’s eight elephant safari centres. “Only four of them are registered under the animal welfare board. This elephant had tried to attack the mahout many times earlier too,” said the source.
AvHdG schreef:Ik kreeg deze doorgestuurd. Ik heb spijt zeg dat ik niet eerst gelezen heb maar direct filmpje geopend. Een man word doodgetrapt door een olifant (Die slaat de olifant met een zweep). Filmpje is niet geblurd, dus wees gewaarschuwd. Je kan tekst wel openen, daar zijn geen enge foto's.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/ ... c3596&ei=7
DuoPenotti schreef:Ja denk dat de tikjes op dat moment meevielen. Daarmee zeg ik niet dat het dier nooit mishandeld is.
Nogmaals er werd gezegt slaat olifant met zweep.
En in mijn hoofd, voordat het filmpje wilde laden, zag ik iemand voor me die aan het uithalen was en een olifant die dat terug deed.
Vervolgens zie je iemand die op dat moment tikjes uitdeelt en een olifant die in alle rust iemand opvouwt.
Het was gewoon zo anders dan verwacht.
Dat die olifant er een hele goede reden voor had geloof ik direct.
Shenavallie schreef:Emmaa2 schreef:Wat doen ze in India met die olifanten? Daar komt ook dat verhaal vandaan over die vrouw die was vertrapt door een olifant en dat die olifant vervolgens op haar begrafenis langskwam om het nog eens over te doen maar dan met haar lijk…
Toeristenritjes.
Leandra schreef:fjordjes schreef:Hier doet het filmpje het niet ook niet als 100x terug ga..
En anders staat hij ook op de Facebook pagina Deathflix.
Is echt bizar hoe die man als een lappenpopje opgetild wordt. Blijft geen bot heel.