Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:55

besita schreef:
Neen dat vind ik niet
Geen koorts, geen smaak reuk verlies en geen hoestbuien
Enkel loopneus , keelpijn en hoofdpijn
Dan neem ik de typische verkoudheidsmedicatie en ga ik niet naar het zh

Vele met lichte covid doen dat niet eens. Ik kreeg van mijn zoon een Kerstfoto van hem en zijn vrienden met "positieve groeten" := . Ze zaten allenaal in isolatie want positief getest (Delta) maar zijn allemaal al wat langer geleden gevaccineerd en hebben zeer lichte verkoudheidsklachten. Dus besloten met elkaar Kerstdiner te doen ipv iedereen op eigen kamer. Zag er gezellig uit.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:01

[code][/code]
Suzanne F. schreef:
Sizzle schreef:
Ik kan bepaalde gebouwen al niet meer in zonder booster of test, ik vind dat ze behoorlijk rap zijn met het omzetten van nieuwe beperkingen. Voor inreizen is het vaccinatie bewijs al niet meer relevant, enkel de test.
Eigenlijk verwacht ik dat in het eerste kwartaal snel even een certifikaat plicht voor kinderen vanaf 5 er tussen gesneakt wordt. Dan wordt het pas echt heftig als ze zo aan de boosters gaan hangen.
Kind 2x per jaar inenten of toch maar niet op zwemles. Dat zijn eigenlijk geen vragen waar ik me mee bezig wil houden maar ik mag al volledig ingeent niet meet zwemmen (gelukkig vind ik dat niet erg), de stap is heel klein.

Dat klinkt behoorlijk streng. Ik heb ook geen idee waar het in Nederland heen gaat. Op zich zijn wij in Nederland redelijk eigenwijs en dwars en zijn we niet van de hele strenge regels dus misschien loopt het hier wel los.

Ik denk dat Nederland ook volgt,zijn achter de schermen allang bezig.

Dat dit gewoon kan en gaat gebeuren,ik kan het echt niet geloven.
Tweedeling en uitsluiting

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:08

pien_2010 schreef:
besita schreef:
Neen dat vind ik niet
Geen koorts, geen smaak reuk verlies en geen hoestbuien
Enkel loopneus , keelpijn en hoofdpijn
Dan neem ik de typische verkoudheidsmedicatie en ga ik niet naar het zh

Vele met lichte covid doen dat niet eens. Ik kreeg van mijn zoon een Kerstfoto van hem en zijn vrienden met "positieve groeten" := . Ze zaten allenaal in isolatie want positief getest (Delta) maar zijn allemaal al wat langer geleden gevaccineerd en hebben zeer lichte verkoudheidsklachten. Dus besloten met elkaar Kerstdiner te doen ipv iedereen op eigen kamer. Zag er gezellig uit.

Als je allemaal toch al positief bent op dat moment kan ik ze ook echt geen ongelijk geven. Liever het leed delen dan maar.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:10

besita schreef:
Maar zelfs al komen er heel veel meer besmettingen maar het ziekteverloop is heel mild dan komen er toch minder in het ziekenhuis en al helemaal niet op IC terecht
Ontslag is toch ook al veel korter dan oorspronkelijke variant ?
Gisteren ook op het nieuws dat de ZA variant de eetlust remt ipv geur en smaakverlies *\o/*

Ik zie in zh geen verschil in varianten m.b.t opname duur.
In hoeverre is überhaupt duidelijk welke variant iemand heeft?

Kerstavond had ik avonddienst en stonden er zes kamers leeg.

We zullen zien wat de opname stroom gaat doen….

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:37

Kerstavond zes kamers leeg ? En hoeveel bezet ?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:04

Het glas is halfleeg of halfvol.

Voorzichtigheid is inderdaad nog steeds geboden, daarom zitten we ook in lockdown. Maar laten we gewoon blij zijn met de dingen die wél positief lijken te zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:16

ravellie schreef:

Je mag kiezen. Zorg volledig ontwricht omdat men geen maatregelen wil nemen of een beetje uitsluiting waar men zelf voor kiest.

Loretta schreef:
En dan gaan ze ook nog even bezuinigen op de zorg. en wij moeten ons maar naar maatregelen blijven schikken.

De overheid bezuinigt op de groei van de zorg. Ik herhaal Mizoras vraag dan maar: hoeveel wil jij extra betalen aan zorgpremie als je zo tegen bezuinigingen bent?

Maar volgens jullie heeft de overheid dus de schuld dat de zorg nu niet goed loopt, omdat ze gedwongen moeten bezuinigen.

Mogen we dan als we naar jullie zouden luisteren en minder maatregelen zouden nemen, jullie dan voor jarenlang nog de schuld gaan geven van het ervoor zorgen dat de zorg de laatste nekslag kreeg en volledig op z’n gat ligt vanwege alle burn outs, besmettingen, doden en algeheel imago etc?

Echt mensen, overheid doet dit echt niet voor de lol. Ze zitten er nog altijd voor ons, al kunnen we van mening verschillen over hoe een probleem aangepakt moet worden. Maar hindsight is 20/20.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:32

ravellie schreef:

Hier in België gaat die test op varianten nu steekproefsgewijs volgens mij. Ze zullen er nu wel iets meer uitpikken ivm omikron.
Gisteren zou 50% van de besmettingen omikron zijn, maar in hoeverre ze dit exact kunnen zeggen...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:35

Pandora2 schreef:
ravellie schreef:

Hier in België gaat die test op varianten nu steekproefsgewijs volgens mij. Ze zullen er nu wel iets meer uitpikken ivm omikron.
Gisteren zou 50% van de besmettingen omikron zijn, maar in hoeverre ze dit exact kunnen zeggen...

Ja idd, ga er vanuit dat dat in Nederland op dezelfde wijze plaats vind.
Vaak blijft het bij PCR en komt er geen verder onderzoek bij.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:36

IMANDRA schreef:
ravellie schreef:

Je mag kiezen. Zorg volledig ontwricht omdat men geen maatregelen wil nemen of een beetje uitsluiting waar men zelf voor kiest.

Loretta schreef:
En dan gaan ze ook nog even bezuinigen op de zorg. en wij moeten ons maar naar maatregelen blijven schikken.

De overheid bezuinigt op de groei van de zorg. Ik herhaal Mizoras vraag dan maar: hoeveel wil jij extra betalen aan zorgpremie als je zo tegen bezuinigingen bent?

Maar volgens jullie heeft de overheid dus de schuld dat de zorg nu niet goed loopt, omdat ze gedwongen moeten bezuinigen.

Mogen we dan als we naar jullie zouden luisteren en minder maatregelen zouden nemen, jullie dan voor jarenlang nog de schuld gaan geven van het ervoor zorgen dat de zorg de laatste nekslag kreeg en volledig op z’n gat ligt vanwege alle burn outs, besmettingen, doden en algeheel imago etc?

Echt mensen, overheid doet dit echt niet voor de lol. Ze zitten er nog altijd voor ons, al kunnen we van mening verschillen over hoe een probleem aangepakt moet worden. Maar hindsight is 20/20.

De overheid zit er voor “ons”?
Gelukkig is dat dan jouw mening,en verschillen we hierin van mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:40

Volgens mij zitten ze er namens ons maar wel voor zichzelf.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:44

Gelukkig is dat dan jouw mening,en verschillen we hierin van mening[/quote

Nou inderdaad zitten alleen voor hunzelf, eigen zakken vullen en van de farmeceuten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:46

Tweedeling en uitsluiting[/quote]

Yep, de great reset. En we mogen nog niet vergelijken met 1945

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:49

Serieus he,en dan ook nog “jullie” -bokkers aanspreken om de schuld te geven van jarenlange afschaling van zorg (in iedergeval bedden in een welvarend land) en het niet doorzetten van maatregelen (voorbeeld een ongebruikte en compleet ingerichte Ahoy die gesloten wordt,idem in Maastricht)
Zie ook geen enkele actie om opvang voor covid elders te gaan organiseren.zodat artsen als een internist zich weer op interne zaken te kunnen richten i.p.v covid diensten te draaien

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:52

OleJon schreef:
Citaat:

Yep, de great reset. En we mogen nog niet vergelijken met 1945

Weer the great reset…

Nou heb ik die onlangs gegoogled, en werd er erg enthousiast van. Ik ben voor the great reset. Wat vind jij er zo erg aan :?

Overigens, als je liever andere mensen in de tweede kamer ziet is een ieder in NL vrij om een partij op te richten, campagne te voeren om op je te laten stemmen, en als genoeg mensen het met je eens zijn en op je stemmen mag jij óók in de tweede kamer. *\o/*
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 27-12-21 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:58

Beste stuurlui staan aan....oh nee zitten op Bokt.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:58

Wat ik al veel eerder aangaf: Deze regering is democratisch gekozen, de vorige trouwens ook. Besluiten die deze regering neemt, namens de kiezers, zullen gerespecteerd moeten worden, of je het er mee eens bent of niet.

Dan hadden de bewoners van ons land, anders moeten stemmen.
Laatst bijgewerkt door nikkel op 27-12-21 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:59

En door die andere stemmen zitten we nu in een lockdown omdat de kamer stemde tegen de 2G

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:00

OleJon schreef:
Gelukkig is dat dan jouw mening,en verschillen we hierin van mening[/quote

Nou inderdaad zitten alleen voor hunzelf, eigen zakken vullen en van de farmeceuten

Voor geld moeten ze het bedrijfsleven in. Verdient veel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:03

IMANDRA schreef:
Voor geld moeten ze het bedrijfsleven in. Verdient veel beter.

Doen ze ook wel, maar eerst even hun waarde bewijzen zodat ze straks dat mooie baantje krijgen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:03

nu vraag ik me ook al jaren af wie er voordeel heeft van VVD met zijn belabberde geheugen....
Ik dacht voorheen ondernemers... maar als ik kijk naar de hele middenstand die alweer dicht is kan ik me dat ook niet (meer) voorstellen. Dus wie dan?
Maar dat kan wellicht beter in het politieke topic.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:05

Echwel schreef:
Beste stuurlui staan aan....oh nee zitten op Bokt.

Precies......

Daarbij wordt de regering geadviseerd door artsen en wetenschappers.
Als je daar ook al geen vertrouwen in hebt, dan is het toch wel triest gesteld.

En bijna overal op de wereld maatregelen ivm deze pandemie.

Die spelen allemaal samen onder 1 hoedje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:08

Electra63 schreef:
Die spelen allemaal samen onder 1 hoedje?

Die hebben allemaal op basis van angst en misleidende informatie uit China keuzes gemaakt die politieke zelfmoord betekenen als ze nu hun fout toegeven. Daar hoeven ze niet voor onder 1 hoedje te spelen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:15

Dan heeft China, toch een geweldige coup gepleegd, door US farmaceuten, schat hemelrijk te maken. Wat is het voordeel voor China vraag ik mij dan af.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:18

Naast ´long covid´ is er nu ook het ´Covid anxiety syndrom´; het gevolg van de gecreëerde angstknop.

Tuurlijk Imandra, uitsluiting is een vrije keuze. Je kan toch kiezen voor ontslag. Het is wat het is maar wees eens eerlijk. Het ís puur dwang.