Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:3x gelezen, waar zegt ze dat precies?
Cer schreef:Er zit toch (te) veel geld in het managementgedeelte van de zorg?
Dat stond zelfs in het bericht wat ging over waarom de laatste onderhandelingen mislukt zijn.. meen ik?
Terwijl aan de andere kant ook wel eens salarissen geplaatst worden, en die dan toch weer niet superlaag zijn...
Ik blijf dat een lastig verhaal vinden en er is eigenlijk weinig echte informatie te vinden.
Cer schreef:Er zit toch (te) veel geld in het managementgedeelte van de zorg?
Dat stond zelfs in het bericht wat ging over waarom de laatste onderhandelingen mislukt zijn.. meen ik?
Terwijl aan de andere kant ook wel eens salarissen geplaatst worden, en die dan toch weer niet superlaag zijn...
Ik blijf dat een lastig verhaal vinden en er is eigenlijk weinig echte informatie te vinden.
Electra63 schreef:robert45 schreef:En er is geen enkele haast bij het eventueel versnellen van die operaties.
De maatschappen van artsen hebben er geen enkel belang bij want dat brengt geen poen op.
Een kennis heeft zich als verpleegkundige aangemeld om weekenddiensten te draaien zodat de operatiekamers beter gebruikt kunnen worden. Geen behoefte aan. Op dit moment worden in zijn ziekenhuis ook lang niet alle operatiekamers gebruikt.
Je moet ook maar net chirurgen hebben, die in het weekeind nog eens willen en kunnen opereren.
Of verwachten we dat artsen 7 dagen per week (complexe) operaties gaan uitvoeren?
Relaxed schreef:Cer schreef:Er zit toch (te) veel geld in het managementgedeelte van de zorg?
Ik heb bij een zorginstelling gewerkt en de salarissen zitten idd met name in de veelste dikke managementlagen.. Bij diezelfde instelling werd op dat moment enorm bezuinigd op het verzorgende personeel, afdelingen waar ze voorheen met 4 op stonden, stonden ze nu zomaar alleen. Ondertussen moest er toch echt nog weer een manager bij voor huppeldepup
Maar ja, hoe wil je dit gaan aanpakken.. Vanuit de overheid minder geld betekent dat er waarschijnlijk nog minder geld naar de zorg van patienten gaat, de besturen gaan niet zomaar in hun eigen vingers snijdenDan zou je al moeten gaan opleggen dat er maar een bepaald % management mag zijn en wie controleert dat? Daar gaat sowieso jaren overheen..
Daarom wil ik daar nooit teveel over nadenken, ik heb geen idee..
Electra63 schreef:Relaxed schreef:
Ik heb bij een zorginstelling gewerkt en de salarissen zitten idd met name in de veelste dikke managementlagen.. Bij diezelfde instelling werd op dat moment enorm bezuinigd op het verzorgende personeel, afdelingen waar ze voorheen met 4 op stonden, stonden ze nu zomaar alleen. Ondertussen moest er toch echt nog weer een manager bij voor huppeldepup
Maar ja, hoe wil je dit gaan aanpakken.. Vanuit de overheid minder geld betekent dat er waarschijnlijk nog minder geld naar de zorg van patienten gaat, de besturen gaan niet zomaar in hun eigen vingers snijdenDan zou je al moeten gaan opleggen dat er maar een bepaald % management mag zijn en wie controleert dat? Daar gaat sowieso jaren overheen..
Daarom wil ik daar nooit teveel over nadenken, ik heb geen idee..
Bij ons gaan steeds meer lagen eruit.
Zelfsturende teams.
Needje schreef:De kamer wel, maar het kabinet wil niet.
Rutte is tegen en vindt dat een demissionair kabinet daar geen beslissingen over moet maken....
Waarom over andere dingen wel dan?!
Needje schreef:De kamer wel, maar het kabinet wil niet.
Rutte is tegen en vindt dat een demissionair kabinet daar geen beslissingen over moet maken....
Huertecilla schreef:bigone schreef:Vaccinaties voor sommige groepen onzin, ben jij arts HC of onderzoeker? Of zeg je dat uit gefrustreerd zijn omdat jouw zoon “ moest “ vaccineren. En omdat er zoveel geluiden over de bijwerkingen zoals myocarditis zijn bij jonge gezonde mannen. Had jij liever dat je zoon Corona gewoon had doorgemaakt want hij is jong en gezond en loopt dus geen risico ?
Risico op myocarditis door vaccinatie bij jonge gezonde mannen is 1 op 60.000.
Risico op myocarditis bij dezelfde groep door Corona 1 op 60. Wil het onderzoek nog wel even weer opzoeken maar dit is de conclusie na onderzoek op Amerikaanse universiteiten bij jonge atleten , dus gezonde sterke kerels.
...en nu ben je wél weer voor verkapte verplichting en pascontrole?!
Huertecilla schreef:Na voorjaar dit jaar echter.... sorry maar echt geen goed woord voor wát dan ook van beleidszijde.
Spenk schreef:Needje schreef:De kamer wel, maar het kabinet wil niet.
Begrijp je dat echt niet? Het kabinet mag alleen lopende zaken behandelen. Corona is lopend daarom zijn ze op dat vlak niet demissionair.
Over alle andere nieuwe zaken mag dat dus niet. Dat moet een nieuw kabinet doen.
Needje schreef:Spenk schreef:
Begrijp je dat echt niet? Het kabinet mag alleen lopende zaken behandelen. Corona is lopend daarom zijn ze op dat vlak niet demissionair.
Over alle andere nieuwe zaken mag dat dus niet. Dat moet een nieuw kabinet doen.
En jij denkt dat zij alleen lopende zaken behandelen? Zo verpakken ze het misschien.
Een wet aanpassen zodat we een avondklok opgelegd kunnen krijgen als zij vinden dat daar reden toe is heeft niet alleen met Corona te maken.
En het tot in den treure uitstellen van een formatie is imo ook gewoon bewust. Ze zitten er wel prima zo vinden ze. Of hebben ze er geen actieve herinnering aan dat ze demissionair zijn en er een nieuw kabinet gevormd moet worden?!
Tijd voor nieuwe verkiezingen!