Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:12

lenaa_tje schreef:
Dan krijg je geen bewijs. Dus met een negatieve test van de ggd kom je nergens. Je hebt niks aan die gratis test om Duitsland binnen te komen

Ah ok, er is dus een speciaal bewijs nodig? Mijn moeder wil perse op mijn neefje blijven passen en mijn zusje (en neefje) wonen net over de grens..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:25

Relaxed schreef:
lenaa_tje schreef:
Dan krijg je geen bewijs. Dus met een negatieve test van de ggd kom je nergens. Je hebt niks aan die gratis test om Duitsland binnen te komen

Ah ok, er is dus een speciaal bewijs nodig? Mijn moeder wil perse op mijn neefje blijven passen en mijn zusje (en neefje) wonen net over de grens..

Een sneltest van zo n particuliere teststraat voldoet dus wel. Daar krijg je dus zo’n bewijsje wel.
Als je test bij de ggd staat er ook onder dat het geen ‘bewijs’ is dat je geen Corona hebt.
Eerder mocht je er dus ook niet mee vliegen.

Duitsland doet daarin veel makkelijker, daar is testen gratis maar krijg je dus ook gewoon een verklaring mee die je kan gebruiken.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 06-04-21 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:27

Dure grap dus.. Als je steeds zo'n test moet betalen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:30

Relaxed schreef:
Dure grap dus.. Als je steeds zo'n test moet betalen.

Ja nogal!

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/805646/D ... -moet-zijn

Citaat:
Overigens hoef je niet per se een recente pcr-test bij je te hebben. Een sneltest (antigeentest) volstaat. Hetzelfde geldt voor een zelftest, als die tenminste onder deskundig toezicht is afgenomen.

Zelftest onder deskundig oordeel volstaat ook, maar hoe je daar aan komt.

Wij hebben best veel leerlingen en collega’s uit Duitsland, is best wel een dingetje dus. Al kunnen die dus geloof ik wel in Duitsland gratis getest maar dat was ons nog wat onduidelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:36

Ja mijn zusje en zwager kunnen idd vanuit Duitsland gratis testen. Ik vind het wel echt van de zotte dat grensarbeiders niet zijn uitgezonderd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:38

Ik vermoed dat er wel snel een oplossing komt maar mooiste zou zijn dat de besmettingen binnen twee weken goed naar beneden gaan, dan zijn we zo weer van de rode lijst af. En relaxed, een test is 72 uur geldig geloof ik dus je mam moet twee keer per week testen voor ong. 75 per keer . Duur grapje.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:40

Ik hoop toch dat ze daar wel snel iets op vinden, met een verklaring ofzo. Is ook wel handig in een dorp als bijvoorbeeld Herzogenrath :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:41

Ze past 1x per week op, maar dan idd nog een dure grap :n

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:44

Hoewel ik het natuurlijk super rot voor jullie vind, Relaxed, snap ik wel dat ze voor dat soort dingen waarschijnlijk geen uitzonderingen kunnen gaan maken. Veel families die ik ken die in meerdere landen wonen hebben elkaar al bijna een jaar niet meer gezien :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:49

Sheran schreef:
Hoewel ik het natuurlijk super rot voor jullie vind, Relaxed, snap ik wel dat ze voor dat soort dingen waarschijnlijk geen uitzonderingen kunnen gaan maken. Veel families die ik ken die in meerdere landen wonen hebben elkaar al bijna een jaar niet meer gezien :(

Niet alleen in meerdere landen, ook hier hoor. Toevallig hadden de kids met Pasen iets geregeld, allemaal een week vrij genomen of thuisgewerkt, zaterdag allemaal getest en zondag stonden ze op de stoep. Was eerst nog pissig want houd me goed aan de regels maar ze hadden echt alle voorzorgsmaatregelen genomen. Daarnaast een groot huis met hele grote serre dus anderhalve meter geen probleem. Kan er weer een hele poos op teren. Nemen ze een week verlof op voor een kop koffie met taart bij ons.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:50

Dat doe ik inderdaad ook met mijn familie. Ik heb ze dit jaar heel erg weinig gezien, omdat ik mezelf steeds eerst 10 dagen in quarantaine zette. En ik werk nog gewoon, dus dat kan maar op heel erg weinig momenten. Zou blij zijn als het voorbij is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:50

Sheran schreef:

Als nog wel vreemd, eerder waren de uitzonderingen voor het grensgebied met ingeval Duitsland er wel. Nu ineens dat soort regels gaan instellen vind ik toch wel bijzonder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:51

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

Als nog wel vreemd, eerder waren de uitzonderingen voor het grensgebied met ingeval Duitsland er wel. Nu ineens dat soort regels gaan instellen vind ik toch wel bijzonder.

Ik ook, is duidelijk niet goed over nagedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:52

Hoe gaan jullie dit doen met het oversteken van de grens? Mijn paard staat in Duitsland en ik woon in NL. Duur grapje als ik steeds moet laten testen ;(

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:59

_lauraaa_ schreef:
Hoe gaan jullie dit doen met het oversteken van de grens? Mijn paard staat in Duitsland en ik woon in NL. Duur grapje als ik steeds moet laten testen ;(

Moeilijke situatie zeg!

Het is misschien naïef maar ik verwacht wel wat aanpassingen in de grensstreken. Dit was in oktober ook maar zeker weten doe ik het niet natuurlijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:01

_lauraaa_ schreef:

Wellicht kunnen er in dit soort situaties een soort staladres verklaring gegeven worden en dat je je online vooraf moet aanmelden.
Chauffeurs moeten pas een negatieve coronatest kunnen overleggen als zij langer dan 72 aaneengesloten in Duitsland verblijven.
Transit verkeer hoeft niets te tonen evenmin als verkeer naar vliegveld.

Dit is voor de transport sector geregeld.
https://www.tln.nl/nieuws/nederland-hoo ... duitsland/

Mensen die in 8-17 uur baan hebben blijven ook korter dan 24 uur in Duitsland.
Me dunkt dat zij ook kunnen volstaan met een werkgeversverklaring en anreisemeldung.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:03

_lauraaa_ schreef:

Wanneer je er heen moet zal het twee keer testen in de week zijn en ja, dat is duur. Wanneer je paard goed verzorgt staat misschien één of twee weken vakantie geven . Denk dat er dan wel een oplossing is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:04

Dan nog heb je voor het werk wel een verklaring nodig Tienus maar dan van Max. 72 uur oud ipv. 48 uur. Alleen transport kent andere regels.
Ik lees wel dat de groep die werkt of naar school gaat zich wel in Duitsland op locatie mag laten testen. Dat scheelt voor die groep wel in de portemonnee

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:09

Werkgevers zorgen wel dat de werknemers een verklaring bij zich hebben.
Ivm de avondklok hebben immers ook al heel veel mensen een werkgeversverklaring bij zich.
Van loonwerker, dierenarts, zelfstandige boer, verpleegster etc.
Digitaal of een printje.
Dat is niet zo moeilijk.
En vee bedrijven zorgen ook dat kantoor de ‘anreisemeldungen’ vooraf regelt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:10

tienus63 schreef:
Werkgevers zorgen wel dat de werknemers een verklaring bij zich hebben.
Ivm de avondklok hebben immers ook al heel veel mensen een werkgeversverklaring bij zich.
Van loonwerker, dierenarts, zelfstandige boer, verpleegster etc.
Digitaal of een printje.
Dat is niet zo moeilijk.
En vee bedrijven zorgen ook dat kantoor de ‘anreisemeldungen’ vooraf regelt.

Een negatieve test is wel wat anders dan gewoon een verklaring :)
Dat betekend gewoon 2x per week een test, veel mensen vinden dat toch een drempel.
Al gok ik dat het hier ook normaler gaat worden

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:15

@lenaatje als je als chauffeur langer dan 72 uur in Duitsland verblijft, heb je behalve die aanmeldingvooraf, een negatieve covid test nodig. En die test mag niet ouder dan 48 uur zijn vanaf moment dat je de Nederlands/Duitse grens passeert.

Als je binnen 72 uur land weer uit bent, is het op dit moment zo dat je weer opnieuw kunt gaan tellen.

Ik verwacht dat het mkb wel aan de bel trekt over de test regels.
Het wordt onbetaalbaar als je 10 of meer werknemers hebt die frequent op klus in Duitsland gaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:15

Dat is wat ik dus ook schreef, ook ik verwacht in het grensgebied versoepelingen maar dat is gewoon nu nog niet het geval. Dus zit je als je werkt of naar school gaat in Duitsland (of andersom) vast aan het testen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:40

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:

ik ook! Iets met 1 europa!??

Ik denk overigens dat het grondrechtelijk geeneens mag wat zij willen, net als zoveel andere te snel besliste waanzinnige regels.
Laatst bijgewerkt door Popstra op 07-04-21 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:49

Was wat ik ook al schreef. Bijzonder dat ze dit doorvoeren als enige. Terwijl de cijfers in ons omringende landen niet heel veel beter zijn als bij ons volgens mij. Iets met een pot en een ketel. De Duitsers komen wel naar hier. En dat is prima. Maar dan moeten wij ook wel gewoon naar daar kunnen. Zijn echt geen hordes mensen die naar Duitsland gaan.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:51

Bizar dat ze dit nu nog zo invoeren...onze buurlanden laten zich wel kennen.