Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 17:10

Met welke bezorgdienst? Als hij nog binnen de aangegeven datum zit en er geen gekke dingen gebeuren in de track & trace, dan zou ik het afwachten.

Het UPS punt hier is gestopt. -O- Die zat in 'mijn' tankstation, samen met DHL. Het was zo ideaal, dicht bij huis en op de route van/naar kantoor + ruime openingstijden. Het wordt steeds lastiger. DPD hadden we al niet meer, de Homerr punten zijn gestopt en nu ook geen UPS meer in onze stad.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 17:11

MyWishMax schreef:
Lisitano schreef:
Ik communiceer ook zo weinig mogelijk, behalve met wat vaste kopers. Ik vind het altijd leuk als iemand terug komt :)

Ik ben aan het opruimen voor een naderende verhuizing dus ik had een aantal dingen er veel voordeliger op gezet. Gaat zo’n Franse weer onder bieden. Nouja, ik wil er vanaf dus vooruit. Gaat ze daar weer onder bieden. Gelijk geblokkeerd, zo onbeschoft.

Wat is jouw account O:)

Het is voornamelijk kinderkleding haha! Maar het is Nikkik2020.

Ik had er ook een zgan Kingsland rijbroek op gezet. Ik had even gekeken en datzelfde model stond voor 35 tot 40 euro te koop. Ik zette het op €17,50, krijg ik allemaal biedingen van €10. Beledigend gewoon.
Ik zet het op €20 en kreeg een bod van €17,50. Oké!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 17:51

:wave:

Ik heb een probleem en ben benieuwd of iemand iets dergelijks heeft meegemaakt. Gisteren kreeg ik een bericht van de klantenservice dat een verkoper nog wachtte op de retour van haar jurk en of ik daarover contact wilde opnemen met de verkoper. Ik kon niet reageren op het bericht van de klantenservice, dus heb weer een nieuw ticket geopend om te zeggen dat ik geen idee heb waar dit over gaat. Niet veel later kreeg ik een bericht van de verkoper: waar de jurk was. Ze was teleurgesteld want had nu geen jurk en geen geld.

Probleem is echter dat de verkoper de transactie zelf geannuleerd heeft nadat ik een klacht had ingediend bij de klantenservice. Ze heeft de klantenservice niet eens de tijd gegeven om de klacht in behandeling te nemen en heeft geen contact met mij opgenomen om een afspraak te maken over het eventueel retourneren van de jurk.

Mijn klacht aan de klantenservice was overigens tweeledig: ze had beide zijnaden voor een deel losgemaakt want de jurk zat haar te strak, maar liet me dat pas weten op het moment dat ze de jurk verzond en ik dus niet meer kon annuleren. Daarnaast had ze de jurk verpakt in cadeaupapier, wat uiteraard kapot was gegaan onderweg waardoor het vies was geworden. De klantenservice heeft hier niet meer op gereageerd omdat de verkoper de transactie geannuleerd had. Alle foto's van het pakket heb ik inmiddels ook verwijderd. :=

Ik wil niet opdraaien voor de retourkosten naar Spanje, en wil eigenlijk ook niet de moeite nemen om de jurk goed te verpakken en terug te sturen (als ik het bijvoorbeeld terug zou verkopen), terwijl zij dat fatsoen niet eens kon opbrengen en vervolgens zelf de transactie heeft geannuleerd. 8)7
Eigenlijk wil ik haar gewoon blokkeren, maar dat voelt toch ook wel erg onaardig en ik ben bang dat de klantenservice dan opeens toch vindt dat ik iets verkeerd heb gedaan. -O- Iemand ervaring met zoiets?

@_Lorette_: ik merk ook dat er steeds minder pakketpunten zijn. Met name DHL punten die Vinted doen zijn er hier bijna niet meer en ik woon nota bene in een grote stad. Echt balen!

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:11

Jij als koper hebt gewoon maar 2 opties, of je geeft het geld vrij en zij wordt betaalt, of je stuurt terug op jouw kosten, dat is helaas het enige als zij niet wil tussenkomen voor retourkosten.

Hier ook een ding.

Ik kocht vorig jaar schoenen voor mijn zoon voor het voorjaar, maar die zijn blijven staan, waren nieuw, dus te koop gezet en verkocht naar Italië.
Zijn goed aangekomen en geld werd naar mij overgemaakt, krijg ik nu, een week later een bericht van de koper dat de zool helemaal verstorven is, en foto’s met stukken af en allemaal barsten en erbij dat ze er zo uit zien na 1x dragen, hoe ik dit wil oplossen.
Het zijn kwaliteitschoenen(Camper), zoon draagt ze al jaren en doet met een paar de winter uit, heel vreemd dus, want waren gewoon netjes en nieuw, dus ook gestuurd dat ik geen winkel met garantie ben en eens ze gedragen zijn, daar het ook stopt, en plots zijn ze niet meer gedragen, is het vuil aan de zolen door ze gewoon op de grond te zetten? En horen nieuwe schoenen er niet zo uit te zien, maar dat waren ze ook niet en zij heeft uiteindelijk gewoon ook op ok geklikt, dus ze zullen ze heus zo niet uitgezien hebben bij aankomst, maar zit er wel wat mee, want zoiets hoort natuurlijk wel niet, maar voor hetzelfde geld heeft haar zoon op iets heet of iets bijtends ofzo gelopen….
Wat zouden jullie hiermee doen?

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:29

Tengeltje, dat stadium zijn we dus al voorbij. Ze heeft de transactie zelf geannuleerd dus geld vrijgeven kan niet meer. En ze heeft de klantenservice daarvoor niet de kans gegeven te reageren op mijn klacht. De klantenservice had bijvoorbeeld ook kunnen besluiten om beide partijen te vergoeden omdat het beschadigd was in de post, maar dat zullen we nooit weten. Ik heb nog nooit gehad dat ik ná een afgeronde of geannuleerde transactie benaderd werd door de klantenservice en de verkoper, vandaar mijn vraag of iemand daar ervaring mee heeft.

Heeft jouw koper al contact opgenomen met de klantenservice? Zo nee, zou ik aangeven dat ze dat eerst moet doen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:20

Tengeltje, jouw geval vind ik lastig. Het kan zijn dat de zolen uitgedroogd zijn (juist door niet dragen) en dat ze op het oog nog goed waren, maar het met aantrekken/passen al meteen begeven. In zo'n geval kan de koper aanvankelijk denken dat ze prima zijn aangekomen, terwijl de aankoop meteen daarna vies tegenvalt. Het lijkt me minder aannemelijk dat haar zoon op een extreem hete of bijtende ondergrond heeft gelopen. Ik vind het lastig, omdat jij in dat geval geen idee had van de echte staat van de schoenen en de verkoper dat al helemaal niet had kunnen weten of zien (want denkt nieuwe schoenen te kopen, maar weet niet dat ze bijv. een jaar in de kast hebben gestaan).

MonaLieske, wat een rare situatie. Ik zou in jouw geval er naar neigen dat je niets hoeft te doen, omdat de verkoper het eigenlijk al (vroegtijdig) heeft afgesloten? Ik snap alleen niet goed wat dat annuleren van de transactie is van de verkoper. Krijg je als verkoper die optie bij een geschil?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:26

Ik heb dat ook een keer gehad tengeltje met ariats. Stonden er als nieuw op, heb er 60 euro voor betaald maar zij had ze blijkbaar al een jaar ongedragen in de kast staan en ik had na een week kapotte zolen waarvan de lijm los liet. Niets meer aan te doen aldus de schoenmaker en ik was 60 euro armer. Verkoper zei sorry, maar ze waren nog nieuw… ja, maar ze had er ook niet bij verteld dat ze al ruim een jaar in de kast stonden…

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 06:56

Nou mijn Ariats staan al wel wat langer ongedragen in de kast gezien ik al 9 jaar geen paard meer heb, maar pas trok ik ze aan en ze waren gewoon nog prima... Geen gedoe iig met de zolen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:51

Ik heb het ook wel meegemaakt met nieuwe schoenen. Door omstandigheden blijven staan. Ik was vergeten dat ik ze had. Ze waren dus nog ongedragen en zagen er nieuw uit, maar ze hadden écht geleden onder het stilstaan. Wellicht afhankelijk van temperatuur en luchtvochtigheid. Te vochtig is niet best, maar te droog ook niet. De schoen leek op alle manieren uit elkaar te vallen. En ik was daarvoor nog zo blij met mijn 'vondst'.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 08:52

Het is ook stom, maar wisselt enorm. Ik heb odd nieuwe schoenen gehad die ik een tijd niet gedragen had en die idd uitgedroogd waren. Terwijl schoenen die ik gedragen had zo een lange tijd konden staan zonder problemen. En andere stonden korter en wel problemen.
Lijkt soms bijna dat de gebruikte beter tegen een periode niet gebruikt worden kunnen dan de volledig nieuwe. Maar misschien is dat ook stukje onderhoud wat ik doe voordat ze de kast in gaan. Bij nieuwe doe ik dat niet.

Net als dat elastiek in kleding soms. Sommige dingen heb ik al jaren en liggen soms wel jaar in de kast en blijven heel. Andere verpulveren toch ineens na tijdje niet gebruiken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:22

Alja schreef:
Idd
Vind het ook van die nutteloze berichten dat ze schrijven dat ze verzenden, ja dat zie ik ook wel dat het verzonden is :+

Het is voor mij de 2e keer dat ik wat koop. De 1ste keer heb ik heel fijn contact gehad omdat ik niet precies hoe het werkte.

Ik wacht het ff dan maar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:23

Dan ben ik gezegend met een goed klimaat in mijn kledingkast :D :D

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:47

Hoi!

Ook ik heb een probleem en ben benieuwd of iemand iets dergelijks heeft meegemaakt.

Ik heb al meerdere dingen verkocht en verstuurd en altijd goed gegaan. Nu heb ik een koop die helemaal afgerond was. Niks meer van koper gehoord en geld in portemonnee ontvangen. Een paar dagen later na afronding van de koop krijg ik opeens een bericht van de koper en een negatieve review dat hij geen pakket heeft ontvangen. Hij gaf aan dat het pakket retour is naar mij en of ik het opnieuw kan opsturen. Als ik de track&trace bekijk is het pakket gewoon afgeleverd op de plek van bestemming in Frankrijk en koper laat pas enkele dagen later iets horen ipv binnen de 48 uur (of heeft zelfs zelf aangegeven dat de koop goed is).

Koper geeft aan dat hij contact heeft opgenomen met Mondial. Het pakket is verkeerd gescand bij het vertrekbureau. Het werd gescand als afgeleverd op de plaats van levering. En het verzoek dat ik hem terug moet betalen.

Nu kan ik dus nergens zien of het pakket daadwerkelijk retour is naar mij. Straks zit ik zonder geld (als ik hem terug betaal) en zonder pakket. Ik heb het pakket in ieder geval keurig netjes op tijd verzonden en hij is ook op plaats van bestemming aangekomen.

Vinted zegt niks te kunnen doen omdat koper niet binnen 48 uur heeft aangegeven dat er iets mis is maar pas enkele dagen later contact met mij op neemt.

Eigenlijk wil ik wachten tot ik het pakket daadwerkelijk retour heb (als dit inderdaad het geval is). Maar opnieuw opsturen op mijn kosten zie ik niet zitten omdat het geen fout van mij is. Andere kant heb ik een beetje het idee dat ik in de maling genomen wordt. De koper heeft blijkbaar wel bericht gehad van het pakketpunt en daar wel geweest om te vragen hoe en wat, de track&trace geeft aan dat het gewoon daar afgeleverd is en hij neemt niet binnen 48 uur contact op maar pas enkele dagen later nadat de koop al afgerond is. Ik heb koper nogmaals bericht gestuurd dat vinted niks kan betekenen en of hij mij kan doorsturen waaruit blijkt dat het pakket retour is naar mij maar hier antwoord hij niet meer op.

Uiteraard wil ik het netjes op lossen als het daadwerkelijk retour is door een fout van Mondial maar ik weet nu helemaal niks. Ik heb geen idee waar het pakket dan nu zou zijn. Ik vind het raar dat het daar wel is afgeleverd maar dan blijkbaar verkeerd gescand is (koper zegt dat het meteen als afgeleverd is gescand daar) maar dat het pakket er niet meer ligt.

Wat is jullie advies? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 14:57

Ik zou zeggen dat ik weer contact opneem als het pakket daadwerkelijk weer bij me terug is.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:01

Zou ik ook doen. Mocht het pakket bij je terugkomen, dan weer contact opnemen. Voor die tijd niets ondernemen...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:09

Zeggen dat je wacht tot t pakket terug is, en t dan voor 1 euro listen zodat hij t opnieuw kan kopen maar wel de verzendkosten moet betalen

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 15:12

Wachten tot het retour is. Hij heeft toch iets aangeklikt??

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 08:43

Nou ik heb mijn eerste artikelen online gezet. Wat kleding van mijn dochter.

Echt geen idee hoe het verder werkt of gaat lopen. We gaan het beleven.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:53

Dank voor jullie advies. Heb inderdaad aangeven dat ik wacht tot het pakket daadwerkelijk bij mij retour is. Berichten worden wel gezien maar krijg er geen antwoord meer op. We gaan zien hoe het verder afloopt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:55

snorremans schreef:
Dank voor jullie advies. Heb inderdaad aangeven dat ik wacht tot het pakket daadwerkelijk bij mij retour is. Berichten worden wel gezien maar krijg er geen antwoord meer op. We gaan zien hoe het verder afloopt.

Melding maken bij vinted dat je je geld wil.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:17

Leuk zo’n topic! Nu ik een kleine baby heb ook aardif actief met kopen en verkopen.
Nu ben ik benieuwd of jullie hiermee ervaring hebben.

Ik heb een boxpakje verkocht voor 4 euro, koper heeft Homerr gekozen en weet vooraf dat verzending lang duurt. Nu krijg ik een berichtje dat ze ondertussen is bevallen, het pakket op een andere locatie is afgegeven en doordat het zo lang heeft geduurd het pakje waarschijnlijk niet meer past. Nu wil ze dat ik de koop annuleer zodat ze niet meer hoeft te betalen. Er loopt inmiddels een door haar opgestart onderzoek.

Wat een onzin denk ik. Je weet van te voren dat je kan bevallen en dat babies snel groeien, kies dan voor een andere bezorgingswijze of neem je verlies van 5 euro. :') Nu heb ik er ook weer allemaal gedonder van.

Voor de rest nog geen problemen gehad, lees dus gezellig mee in de topic!
Zal jullie Vintedaccounts ook even bekijken, leuke jongenskleding is altijd welkom hier :D

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:46

Chrissie schreef:
Leuk zo’n topic! Nu ik een kleine baby heb ook aardif actief met kopen en verkopen.
Nu ben ik benieuwd of jullie hiermee ervaring hebben.

Ik heb een boxpakje verkocht voor 4 euro, koper heeft Homerr gekozen en weet vooraf dat verzending lang duurt. Nu krijg ik een berichtje dat ze ondertussen is bevallen, het pakket op een andere locatie is afgegeven en doordat het zo lang heeft geduurd het pakje waarschijnlijk niet meer past. Nu wil ze dat ik de koop annuleer zodat ze niet meer hoeft te betalen. Er loopt inmiddels een door haar opgestart onderzoek.

Wat een onzin denk ik. Je weet van te voren dat je kan bevallen en dat babies snel groeien, kies dan voor een andere bezorgingswijze of neem je verlies van 5 euro. :') Nu heb ik er ook weer allemaal gedonder van.

Voor de rest nog geen problemen gehad, lees dus gezellig mee in de topic!
Zal jullie Vintedaccounts ook even bekijken, leuke jongenskleding is altijd welkom hier :D

Jeetje dit is wel weer een rare situatie. Dit heb ik echt nog nooit gehoord. Ben benieuwd wat Vinted daarmee gaat doen. Lijkt mij niet terecht dat het geannuleerd wordt als ik eerlijk ben.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 12:51

nee dat valt onder dezelfde noemer als: ''doordat het zo lang duurt ben ik 5 kg dikker geworden'' :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:17

Ja jeetje zeg. Ik snap dat het niet leuk is maar jij kan er niks aan doen. Zij heeft het gekocht. Jij hebt het verzonden. Tenzij je iets anders hebt verzonden dan zij kocht, hoef je helemaal niks terug te nemen, laat staan te annuleren. Brutaal om dat van je te vragen vind ik :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:23

Wat smakeloos! Nee zou ik echt niet mee akkoord gaan.