Olympia schreef:Maar is het laksheid of moet het kabinet eens een keer investeren in een beter beleid?
Zeker, ik hoop dat het komt!
De meeste onduidelijkheid komt eruit dat het kabinet eigenlijk heel lang niet echt iets wil doen om de problemen te voorkomen, en dan zo lang wacht dat ze alleen maar hele botte maatregelen hebben.
Daarom liever meer aandacht voor preventie en dat ook goed doen, dan hoeven we dat gedoe niet de hele tijd te hebben.
Citaat:
Mondkapjes plicht in OV. Er wordt nauwelijks gecontroleerd en veel mensen hebben niet eens een mondkapje op of alleen over hun mond. Wordt niks mee gedaan.
Dit is een goed voorbeeld van die onwil. Ik vind het ontzettend respectloos naar alle mensen die in het OV werken.
Citaat:
De horeca mag maar 30 man kwijt en moet om 22 uur dicht, want Corona is om 21.55 niet actief en om 22.05 wel.
Da's natuurlijk onzin en ook niet de motivatie. Wel dat mensen niet te lang ergens blijven. niet te ver gaan in de dronkenschap en dan de regels vergeten. Daarmee is het niet perfect maar het had ook allemaal gesloten kunnen worden.
Citaat:
Ik denk dat het kabinet vooral dus moet kijken naar maatwerk en niet deze rare kromme regels.
Dat zou ik ook graag willen, maar dat kabinet hebben we op dit moment niet. En anderzijds heeft de horeca zelf niet echt heel erg bijgedragen aan het idee dat ze echt hun best doen om alles goed te laten verlopen. Waar de conducteurs de handhaving volgens mij vooral op hebben gegeven wegens de schaamteloos botte scheldpartijen, was de horeca ook zelf niet echt verenigd in dat ze uberhaupt hun best deden om de maatregelen te willen uitvoeren.
Daar zou ik overigens ook veel meer variatie in willen zien: dat het loont om de dingen goed te doen. Maar goed, dat kabinet hebben we dus niet...
Citaat:
En het meest grappige vind ik nog dat er in theaters ed ontheffing kan komen van de 30 personen.. Dan denk ik schiet mij maar lek hoor.
Dat vind ik dan weer niet zo moeilijk te snappen: grote theaterzalen zijn echt behoorlijk geordende plekken, met mensen die op een stoel zitten en daar niet vanaf komen. En daarmee dus wel echt ander zijn dan grote horecazalen. Plus dat ze meestal echt een flinke hoogte hebben, en dus veel lucht. Ik vind dat juist een zeldzame vorm van logica om dat wel toe te staan. (En het is duidelijk dat echt iedereen hier inlevert. Die theaterzalen leveren in, de kleine horecazaken leveren in, en de grote. Dat is allemaal heel jammer, maar wel een reden om vooral beter in te zetten op preventie.)
Citaat:
Geef dan een verbod op het schenken van alcohol, als blijkt dat mensen dronken zijn en de afstand niet kunnen waarborgen. Maar dit slaat allemaal nergens op

Mmmm, ik heb ook het idee dat er nu mensen hoe dan ook allerlei onlogica's willen vinden. Dus als er wel een alcoholverbod komt, zijn er redenen waarom dat 'belachelijk' is ofzo. Ik wil het beleid graag anders, maar ik heb niet het idee dat er een perfecte set altijd 100% exact logische regels voor overal en iedereen te vinden is.