Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:38

SusanH schreef:
bigone schreef:
https://safe-save.nl/

Leuke mondkapjes, voor diegene die in Nederland gemaakte spullen wil kopen.

He grappig, wist niet dat het in NL gemaakt was. Ik heb ze via bol, wel van dit merk :j . Zitten fijn. Helemaal niet benauwd.

Fijn Susan, geruststelling. Heb zwarte voor mijn man en ik de jeans, je kunt me al 60 jaar in jeans uittekenen dus matching kapjes, helemaal tof!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 20:47

Beste vriendin begint nu ook klachten te krijgen. Het was helaas ook niet meer te voorkomen... En zij is 19 maar ontwikkeld nu wel de zware klachten. Ze begon vanmorgen met hoesten en voelde nu al lichte druk en pijn bij haar longen. Ze laat zich zaterdag testen , maar ze denkt eigenlijk al wel dat ze positief is.

En blijkbaar als je in een gezin van 5 woont , en een gezinslid krijgt na 4 dagen klachten begint de quarantaine voor de mensen die geen klachten hebben weer opnieuw. Al met al mocht zij geen klachten hebben gehad maar de rest wel zou ze 50 dagen binnen moeten blijven. Daar zou in eerste instantie de test voor zijn. Maar nu lijkt het erop dat ze het toch te pakken heeft en binnen moet blijven totdat de klachten natuurlijk volledig weg zijn.

ik heb het echt met ze te doen..... En nog vervelender je kan niks doen....

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:06

Je kunt boodschappen halen en voor de deur zetten of een pan kippensoep! Maar inderdaad, verder kun je weinig doen .

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:13

Vanavond in de Plusmarkt was er maar één iemand zonder mondkapje. Personeel, klanten, manager, iedereen droeg er een.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:14

bigone schreef:
Je kunt boodschappen halen en voor de deur zetten of een pan kippensoep! Maar inderdaad, verder kun je weinig doen .

Boodschappen hebben ze gelukkig nog kunnen laten bezorgen. Ik kan helaas niet het risico nemen en durf het ook niet zo goed. Ik loop stage in de zorg en wil die zwakke doelgroep wel zoveel mogelijk beschermen

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:15

Ik was vanavond ook vrijwel de enige met een mondkapje op in de supermarkt. Op het personeel na dan. Iedereen hield wel lekker de afstand van mij dus wat dat betreft was mijn doel dan wel weer behaald :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:16

Smee, bij mij was het dus andersom. Iedereen had er wel een op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:19

ik was vanmiddag bij de jumbo en had niet helemaal goed opgelet dus stond er zonder mondkapje.
voelde al raar omdat de meeste mensen er wel een op hadden.

maar personeel droeg ook niks, niemand daar.
vond dat dan wel weer vreemd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:22

En zo waren er in Zürich ineens weer 135 positieve gevallen na een discobezoek >;)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:30

rien10 schreef:
Smee, bij mij was het dus andersom. Iedereen had er wel een op.

Oh verkeerd gelezen, bijna bedtijd :+

Maar ik sta er sowieso van te kijken hoe laks iedereen hier in het noorden eigenlijk is. Ik word regelmatig als overdreven bestempeld omdat ik altijd mondkapjes bij me heb en m'n handen 100x op een dag was/ontsmet := Terwijl ik links en rechts wel ook van steeds meer vrienden/kennissen hoor dat ze besmet zijn (geweest). Het dringt allemaal niet zo door in de koppige hoofden van de Friezen hier geloof ik :')

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:42

Maar is het laksheid of moet het kabinet eens een keer investeren in een beter beleid? Het koningshuis maakt een fout, Grapperhaus maakt een fout... heel menselijk.

Maar het is nog steeds niet te snappen dat er bij voetbal geen mensen mogen komen en als ze er zijn moeten ze zitten en bek houden. Maar in een achtbaan mag ik gillen wat ik wil :?

Mondkapjes plicht in OV. Er wordt nauwelijks gecontroleerd en veel mensen hebben niet eens een mondkapje op of alleen over hun mond. Wordt niks mee gedaan. Dat er veel mensen in de bus, tram en trein zitten. Wordt niks mee gedaan.

De horeca mag maar 30 man kwijt en moet om 22 uur dicht, want Corona is om 21.55 niet actief en om 22.05 wel. Dat er rond 23 uur veel mensen in het OV zijn maakt niet uit, want in de trein is geen Corona. Ik denk dat het kabinet vooral dus moet kijken naar maatwerk en niet deze rare kromme regels. Ik ken horeca zaken waar normaal 600 man in kan. Zeg met de 1 5 maatregel dat er 150 a 200 man in kan.

Ook ken ik een koffiezaakje. Dara kan maar max hooguit 30 man in zonder coronaregels. Dat is toch niet te snappen dat grote zaken ongeacht corona regels hierin nu de dupe zijn. En het meest grappige vind ik nog dat er in theaters ed ontheffing kan komen van de 30 personen.. Dan denk ik schiet mij maar lek hoor.

Geef dan een verbod op het schenken van alcohol, als blijkt dat mensen dronken zijn en de afstand niet kunnen waarborgen. Maar dit slaat allemaal nergens op :n

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:50

Rien10 welke regio zit jij? Hier dus ook bijna geen mensen. Ik was 1 van de weinigen. Provincie Utrecht.

Hoorde daarstraks van mijn man dat een oom van hem die kanker heeft en ongeneeslijk ziek is nu ook corona heeft. Mijn schoonouders gaan er geregeld heen maar zijn nu gelukkig al 3 weken niet geweest. Echt naar voor die man, hij is al zo ziek.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:53

Ik heb mondkapjes aangeschaft. Als ik daarmee een ander misschien beter kan beschermen dan doe ik dat graag. Vind het bizar dat iedere keer als het over mondkapjes gaat dat mensen spontaan allemaal niet meer kunnen ademen en 101 reden hebben om geen mondkapje te willen dragen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:55

Oeh dat is wel heel erg dan inderdaad. Hopelijk heeft hij er geluk bij

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 21:57

Ik moet er wel aan wennrn en moet bekennen dat ik toen ik door winkel centrum liep hem niet op heb gedaan want we waren zo weinig die het hadden.... Maar de winkel in want daar liepen er 2 mee. Toch soort van groepsdruk idee bij mij blijkbaar. Wennen dat zeker. Te overleven en uit te houden, ja hoor.

Vind mijne niet fijn dus opzoek naar andere.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:02

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:12

Olympia schreef:
Maar is het laksheid of moet het kabinet eens een keer investeren in een beter beleid?

Zeker, ik hoop dat het komt!

De meeste onduidelijkheid komt eruit dat het kabinet eigenlijk heel lang niet echt iets wil doen om de problemen te voorkomen, en dan zo lang wacht dat ze alleen maar hele botte maatregelen hebben.
Daarom liever meer aandacht voor preventie en dat ook goed doen, dan hoeven we dat gedoe niet de hele tijd te hebben.

Citaat:
Mondkapjes plicht in OV. Er wordt nauwelijks gecontroleerd en veel mensen hebben niet eens een mondkapje op of alleen over hun mond. Wordt niks mee gedaan.

Dit is een goed voorbeeld van die onwil. Ik vind het ontzettend respectloos naar alle mensen die in het OV werken.

Citaat:
De horeca mag maar 30 man kwijt en moet om 22 uur dicht, want Corona is om 21.55 niet actief en om 22.05 wel.

Da's natuurlijk onzin en ook niet de motivatie. Wel dat mensen niet te lang ergens blijven. niet te ver gaan in de dronkenschap en dan de regels vergeten. Daarmee is het niet perfect maar het had ook allemaal gesloten kunnen worden.

Citaat:
Ik denk dat het kabinet vooral dus moet kijken naar maatwerk en niet deze rare kromme regels.

Dat zou ik ook graag willen, maar dat kabinet hebben we op dit moment niet. En anderzijds heeft de horeca zelf niet echt heel erg bijgedragen aan het idee dat ze echt hun best doen om alles goed te laten verlopen. Waar de conducteurs de handhaving volgens mij vooral op hebben gegeven wegens de schaamteloos botte scheldpartijen, was de horeca ook zelf niet echt verenigd in dat ze uberhaupt hun best deden om de maatregelen te willen uitvoeren.

Daar zou ik overigens ook veel meer variatie in willen zien: dat het loont om de dingen goed te doen. Maar goed, dat kabinet hebben we dus niet...

Citaat:
En het meest grappige vind ik nog dat er in theaters ed ontheffing kan komen van de 30 personen.. Dan denk ik schiet mij maar lek hoor.

Dat vind ik dan weer niet zo moeilijk te snappen: grote theaterzalen zijn echt behoorlijk geordende plekken, met mensen die op een stoel zitten en daar niet vanaf komen. En daarmee dus wel echt ander zijn dan grote horecazalen. Plus dat ze meestal echt een flinke hoogte hebben, en dus veel lucht. Ik vind dat juist een zeldzame vorm van logica om dat wel toe te staan. (En het is duidelijk dat echt iedereen hier inlevert. Die theaterzalen leveren in, de kleine horecazaken leveren in, en de grote. Dat is allemaal heel jammer, maar wel een reden om vooral beter in te zetten op preventie.)

Citaat:
Geef dan een verbod op het schenken van alcohol, als blijkt dat mensen dronken zijn en de afstand niet kunnen waarborgen. Maar dit slaat allemaal nergens op :n

Mmmm, ik heb ook het idee dat er nu mensen hoe dan ook allerlei onlogica's willen vinden. Dus als er wel een alcoholverbod komt, zijn er redenen waarom dat 'belachelijk' is ofzo. Ik wil het beleid graag anders, maar ik heb niet het idee dat er een perfecte set altijd 100% exact logische regels voor overal en iedereen te vinden is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:14

Iris82 schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/live-diede ... ~ad3f3241/

Wat een wijze man. :)

Fijn dat ze het zo om kunnen buigen naar iets positiefs.

Jazeker en ik wil Famke toch een dikke pluim geven. Meisje bleek de afgelopen dagen beveiliging nodig te hebben op straat en haar auto is vernield . Los wat ik persoonlijk van haar vind begin ik respect voor haar houding te krijgen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:18

Ik vraag mij af he, als je een heel leuk mondkapje hebt dan blijven mensen toch langer in je buurt hangen om goed te kijken? :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:20

bigone schreef:
Iris82 schreef:
https://www.ad.nl/buitenland/live-diede ... ~ad3f3241/

Wat een wijze man. :)

Fijn dat ze het zo om kunnen buigen naar iets positiefs.

Jazeker en ik wil Famke toch een dikke pluim geven. Meisje bleek de afgelopen dagen beveiliging nodig te hebben op straat en haar auto is vernield . Los wat ik persoonlijk van haar vind begin ik respect voor haar houding te krijgen.

Die man is een held. Echt. En Famke L. mag in haar handjes knijpen dat ze hem tegen het lijf is gelopen bij Jinek en niet bijvoorbeeld onze grote vriend Peter de Vries (die om het interessant te maken altijd een R er tussen zet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:23

Olympia schreef:
Maar is het laksheid of moet het kabinet eens een keer investeren in een beter beleid? Het koningshuis maakt een fout, Grapperhaus maakt een fout... heel menselijk.

Maar het is nog steeds niet te snappen dat er bij voetbal geen mensen mogen komen en als ze er zijn moeten ze zitten en bek houden. Maar in een achtbaan mag ik gillen wat ik wil :?

Mondkapjes plicht in OV. Er wordt nauwelijks gecontroleerd en veel mensen hebben niet eens een mondkapje op of alleen over hun mond. Wordt niks mee gedaan. Dat er veel mensen in de bus, tram en trein zitten. Wordt niks mee gedaan.

De horeca mag maar 30 man kwijt en moet om 22 uur dicht, want Corona is om 21.55 niet actief en om 22.05 wel. Dat er rond 23 uur veel mensen in het OV zijn maakt niet uit, want in de trein is geen Corona. Ik denk dat het kabinet vooral dus moet kijken naar maatwerk en niet deze rare kromme regels. Ik ken horeca zaken waar normaal 600 man in kan. Zeg met de 1 5 maatregel dat er 150 a 200 man in kan.

Ook ken ik een koffiezaakje. Dara kan maar max hooguit 30 man in zonder coronaregels. Dat is toch niet te snappen dat grote zaken ongeacht corona regels hierin nu de dupe zijn. En het meest grappige vind ik nog dat er in theaters ed ontheffing kan komen van de 30 personen.. Dan denk ik schiet mij maar lek hoor.

In de horeca gaat het niet om de tijd,maar het idee is dat mensen korter de tijd hebben om zich vol te laten lopen. Minder drank is meer kans dat men de regels niet vergeet.

Vergelijking voetbal en achtbaan gaat ook niet echt op. Achtbaan is maar heel kort, voetbal sta je bijna 2 uur hutjemutje te blèren..

Verder eens :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:32

Ik kan er ook echt niet bij dat de boete omlaag is gegaan.... why....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:35

purny schreef:

Het feit dat het hoge bedrag je een aantekening op je strafblad geeft vind ik wel een hele goede reden.
Zeker voor de mensen die perongeluk een regel breken.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:38

purny schreef:

Vanwege grappenhaus denk ik. Omdat die ook de coronaregels overtreden heeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 22:39

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Het feit dat het hoge bedrag je een aantekening op je strafblad geeft vind ik wel een hele goede reden.
Zeker voor de mensen die perongeluk een regel breken.

Maaarrrrrr..... hoe toevallig was het dat toen bekend werd dat grapperhaus een strafblad had het ineens niet meer zo was?
Geef dan 390 euro in bepaalde gevallen en geen aantekening en bij overtreding op feestjes zoals vindicat wel 390 en een aantekening
Laatst bijgewerkt door purny op 01-10-20 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt