Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:41

Orchideeën hoeve is ook leuk. Richting Biddinghuizen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:53

Ik wil ook op vakantie ;(

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:04

Ik hoop van harte dat jullie ook nog weg kunnen Varekaj, maar eigenlijk nog meer dat je je vriend eindelijk weer thuis hebt. :(:)
Ik ben aan het aftellen, nog 1 dag werken. :))

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:09

Heerlijke foto's uit Frankrijk en Oostenrijk / Slovenië.

Wij waren 2 nachten in eigen land ( Luxemburg) op pad. Bij de Moesel en het Müllerthal. Heb spierpijn van het wandelen in t Müllerthal :')

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:17

Dan nog wat leuks uit Denemarken Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:36

Njah ik hoop op zijn minst toch binnen Europa wat te kunnen doen. Zeker die natuurfoto's en uitzichten zijn zoooo verleidelijk!
Ok, een weekendje Ardennen kan ook prachtige plekjes herbergen maar het is toch anders. Door Corona heb ik nog geen echte vakantie gehad, alleen in mei/juni 3 weken helemaal alleen thuis gezeten met beginnende burn-out. Ik neem nu af en toe weleens een dagje, dat doet deugd maar het is lang niet hetzelfde. Ik kijk echt uit naar die 3 weken in november. Zou doodzonde zijn als we alsnog amper uit huis zouden mogen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:31

O Lielle, ben je in dat bekende restaurant in Kopenhagen geweest? Het ziet er heerlijk uit in ieder geval :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 00:08

Afbeelding

Bijzonder druk!
We hebben er maar voor gekozen op een slechtweer dag eens terug te gaan.... :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:15

Grossglockner? Jammer dat t zo druk was. Wel prachtige route hè er naartoe!

Lielle hoe is t qua drukte in Kopenhagen?
Ik vond die zeemeermin zo’n deceptie. Heel eind lopen en dan is t best een klein beeld, super druk en de achtergrond veel industrie. Gelukkig heeft Kopenhagen nog genoeg andere mooie dingen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:54

Ik ben zaterdag terug gekomen vanuit Griekenland. Was echt geweldig. Minder druk dan de afgelopen jaren. Corona maatregelen waren goed te doen. Hadden we in de praktijk alleen mee te maken als we naar de supermarkt of een winkel gingen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En ons “Hotel” Artemis.
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:10

Dat ziet er prachtig uit Natasja!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:16

Wat een gave foto's komen er voorbij zeg! Geniet ervan allemaal!

Familie had als plan Spanje over een paar weken, maar dat gaat nu natuurlijk niet. Wat is jullie ervaring en/of verwachting voor Italië en Oostenrijk? Ik verwacht zelf gezien de oplopende cijfers dat Italië ook weer oranje wordt, maar Oostenrijk ben ik niet echt bekend genoeg mee om echt iets te schatten.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:44

Gisteren was Italië weer teruggelopen qua besmettingen. Ik houd het nauw gezet in de gaten, want heb 10 september een weekje Sicilië geboekt. Keep fingers crossed...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:51

@fitz, helaas niet naar Noma dit was een sushi/yakitori om de hoek bij het hotel.
Weet niet wie het vroeg maar drukte qua mensen valt tot nu toe mee, vakantie is ook voorbij. Verkeer in de stad wel wat drukker, maar goed te doen. We er wel pas sinds gisterenmiddag, maar ook Ferry, camping en Stevns Klint waren erg rustig. Corona technisch ook erg relaxed, overal handgel maar geen mondkapjes op straat en in winkels.

Wb de kleine zeemeermin, ik was al gewaarschuwd en eigenlijk vond ik het best leuk. Kon ook vlakbij parkeren, dat helpt wel.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:51

Tja uiteindelijk kan je alles in de gaten houden, maar als je er bent loop je helaas het risico dat een gebied op oranje gaat.
Er kan helaas veel veranderen in een week of 2 vakantie.

Ik zou er rekening mee houden dat je bij terugkomst nog tijd hebt om in quarantaine te gaan. Dan kan je daarmee rustig weg, mocht het oranje worden dan is dat het gevolg en kan je daar aan voldoen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:55

Wij vertrekken morgen naar Italië.

Zag ineens wel een stijging van het aantal besmettingen maar het is nog steeds veel minder vergeleken bij het aantal besmettingen die je in Frankrijk en Spanje (land met minder inwoners) zag.
Maar er is inderdaad niets van te zeggen want het kan zo veranderen.
We gaan het zien. Mocht ik in quarantaine moeten is dat geen probleem, ik kan vanuit huis werken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:25

MarliesV schreef:
Tja uiteindelijk kan je alles in de gaten houden, maar als je er bent loop je helaas het risico dat een gebied op oranje gaat.
Er kan helaas veel veranderen in een week of 2 vakantie.

Ik zou er rekening mee houden dat je bij terugkomst nog tijd hebt om in quarantaine te gaan. Dan kan je daarmee rustig weg, mocht het oranje worden dan is dat het gevolg en kan je daar aan voldoen.

Zeker waar. Ik ben belastingadviseur met kantoor aan huis, werk altijd al alleen, dus quarantaine zou geen probleem zijn.
Wilde de vakantie dit jaar eigenlijk overslaan, maar heb vorige week toch geboekt omdat ik er erg aan toe ben. En thuis blijven en niks doen gaat niet met een kantoor aan huis.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:25

Mandyy schreef:

Zag ineens wel een stijging van het aantal besmettingen maar het is nog steeds veel minder vergeleken bij het aantal besmettingen die je in Frankrijk en Spanje (land met minder inwoners) zag.
We gaan het zien. Mocht ik in quarantaine moeten is dat geen probleem, ik kan vanuit huis werken.

Waar ga je naar toe?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:34

Oh ja dat helpt wel Lielle. De 1e keer Kopenhagen waren we er vanaf de Nyhavn naartoe gelopen. Best een stukje wandelen maar toen vond ik een beetje een deceptie. Leuk om te zien, maar waarom t nou zo'n toeristentrekker is...

Mooi daar Natasja! Ziet er geslaagd uit.

Ik las nog iets over mondkapjes en Oostenrijk. Bij ons deed iedereen er wel braaf eentje op in de binnenruimtes. Dat is ook verplicht. Maar verder op terrassen etc niet. In de lift deden wij hem om bij in- en uitstappen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:56

Bloodymary schreef:
Mandyy schreef:

Waar ga je naar toe?

Iseo.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:22

Oh mandy, Iseo is het zo mooi!! Mijn ouders gaan morgen voor 1 maand die kant op
Waar gaan daar ieder jaar 1 maand heen, kamperen bij Lucca..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:43

Iseo <3, daar waren wij 3 jaar geleden. Prachtige plek!

Als je in quarantaine kan bij thuiskomst en niet afhankelijk bent van een vliegtuig qua vervoer, dan vind ik het een persoonlijke afweging om wel of niet te gaan mits een land nog niet oranje is bij vertrek.

Lekker genieten allemaal!

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:34

Bedankt voor de tips!

En mooie foto's komen er voorbij!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:57

Wat komen er mooie foto’s voorbij!

Wij hebben vandaag in Bayeux en Arromanches doorgebracht. Daar was het absoluut goed te doen qua drukte maar ben erg blij dat we er nu zijn en niet eerder. Denk dat het hier een paar weken terug namelijk wél heel druk was. Morgen zoeken we weer de rust en de ruimte op. Vandaag bewust vlak terrein op gezocht want ik verga van de spierpijn _O-

Paar plaatjes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wij :D
Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 22:02

Nog even foto's kijken voor het slapengaan. Normandië gaat ook op mijn wensenlijstje! **\O/**