Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:40

corine1981 schreef:
Ik zou ook graag de lokale winkeliers steunen, maar heb hier nog geen initiatieven voor langs zien komen :(

De Venta hier 800 meter verderop de weg heeft rondgestuurd dat ze zaterdag en zondag kip van het spit, ham van het houtvuur en versgebakken patat op bestelling thuisbezorgen in het dorp en omgeving.
Doén we!
Dat is verschillende vliegen in dezelfde klap voor de familie, hun werknemers en locale bevolking.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:45

_Penotti schreef:
FemkeRoosje schreef:

Op je vraag kan ik geen antwoord geven. Maar mocht je (of iemand anders die dit wil gebruiken) huisdieren hebben kijk dan erg uit met Dettol want het is enorm giftig voor huisdieren! Alleen je huis poetsen kan (zeker bij katten) al zorgen voor flinke vergiftigingsverschijnselen en zelfs sterven.

Echt? Nooit geweten.
Ik gebruik het al 20 jaar en de huisdieren hebben nog nooit wat gehad.

Is voor mij ook nieuw, dweil hier al zo´n 22 jaar mee, en altijd katten en honden gehad.

MoniqueT

Saskia9 schreef:
Tja als je op de centen moet letten dan heb je geen keus toch?

Zeker in deze tijd, ik maak weleens lijstjes maar soms zijn er dingen gewoon niet meer.. Dan moet je ter plekke bedenken wat je ervoor in de plaats gaat kopen. Dan kun je moeilijk als een trijntje de supermarkt door hoor..

Misschien heb je daar een punt, maar een beetje fantasierijk koken is ook een kunst.

SinneJ

Saskia9 schreef:
Tja als je op de centen moet letten dan heb je geen keus toch?

Zeker in deze tijd, ik maak weleens lijstjes maar soms zijn er dingen gewoon niet meer.. Dan moet je ter plekke bedenken wat je ervoor in de plaats gaat kopen. Dan kun je moeilijk als een trijntje de supermarkt door hoor..

Sorry, ik wil niet gemeen zijn, maar moeilijk gaat ook. We worstelen allemaal met eigen problemen. Gezondheid gaat nu gewoon voor op gemak en dat heeft iedereen te aanvaarden. En dan heb je maar even geen echte maaltijd, maar een allegaartje van niet passend ingrediënten. Zolang je je voedingsstoffen binnen hebt, is alles in orde.

Anoniem

kiki1976 schreef:
_Penotti schreef:
Echt? Nooit geweten.
Ik gebruik het al 20 jaar en de huisdieren hebben nog nooit wat gehad.

Is voor mij ook nieuw, dweil hier al zo´n 22 jaar mee, en altijd katten en honden gehad.

Wel gek, ik moest juist met Dettol dweilen toen mijn kat (vermoedelijk) giardia had.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:48

Emmaa_ schreef:
Wel gek, ik moest juist met Dettol dweilen toen mijn kat (vermoedelijk) giardia had.

Medpets verkoopt het zelfs met de tekst dat je het zou kunnen gebruiken om kennels e.d. schoon te maken, dus het lijkt me dat het wel kan. Je moet het alleen niet direct op je dier smeren om wondjes te desinfecteren, want dan kunnen ze het oplikken en dat is natuurlijk niet goed.
https://www.medpets.nl/dettol/

Edit: Over Dettol tegen dit specifieke Coronavirus is nog niets bekend, maar het heeft kennelijk wel geholpen tegen andere cironavirussen.
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... oronavirus
Laatst bijgewerkt door Destination op 24-03-20 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:49

Ik ben flexibel hoor, maar niet iedereen is dat. Ik nam het gewoon even op voor mensen waar dat dus heen standaard reactie is dus.
Iedereen moet wat inleveren, maar de een kan er makkelijker mee omgaan dan de ander, persoonlijk vind ik dat daar ook best begrip voor mag zijn

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:51

Saskia9 schreef:
Ik ben flexibel hoor, maar niet iedereen is dat. Ik nam het gewoon even op voor mensen waar dat dus heen standaard reactie is dus.
Iedereen moet wat inleveren, maar de een kan er makkelijker mee omgaan dan de ander, persoonlijk vind ik dat daar ook best begrip voor mag zijn

Nou nee, want zo blijf je bezig. Sowieso is het niet de bedoeling dat iedereen 5 keer de winkel doorgaat als er buiten een rij is (en ook zonder rij niet). Ik vind niet dat we begrip moeten hebben voor dit verwende gedrag in tijden van crisis. Ik ben normaal extreem verdraagzaam voor zo'n dingen, maar nu is het eenmaal niet meer alleen je eigen probleem en dus pas je je aan.

Saskia9

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:53

Verwend? Vind je mensen met stoornissen verwend bijvoorbeeld? Wauw.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:54

Saskia9 schreef:

Waar zie je dat? Ik vind mensen die per se een perfecte maaltijd willen en daarom de winkel 5 keer door moeten verwend, vooral als ze nog eens klagen erover terwijl er mensen sterven. Nergens hier is iets gezegd over stoornissen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:55

Destination schreef:
Edit: Over Dettol tegen dit specifieke Coronavirus is nog niets bekend, maar het heeft kennelijk wel geholpen tegen andere cironavirussen.
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... oronavirus

Dank je wel.
Hmmm denk ik heb dit altijd in huis, maak er ook altijd een spray flacon mee aan. Ideaal om mee te nemen en voorwerpen (bv winkelkarretjes) te ontsmetten waar je mee in aanraking komt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:56

[code][/code]
SinneJ schreef:
Saskia9 schreef:

Nou nee, want zo blijf je bezig. Sowieso is het niet de bedoeling dat iedereen 5 keer de winkel doorgaat als er buiten een rij is (en ook zonder rij niet). Ik vind niet dat we begrip moeten hebben voor dit verwende gedrag in tijden van crisis. Ik ben normaal extreem verdraagzaam voor zo'n dingen, maar nu is het eenmaal niet meer alleen je eigen probleem en dus pas je je aan.

Nu staan hier geen rijen maar ik weet bij onze jumbo nooit waar iets staat. Ik vind het altijd een heel gezoek. Maar mensen moeten gewoon even wennen lijkt mij. Dus ik ben normaal gezien ook iemand die bij wijze van 5 minuten voor het koelvak van de melkproducten staat. Ze hebben hier ook net weer producten gewisseld :')
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 24-03-20 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:56

Saskia9 schreef:

Wanneer ze zoiets niet kenbaar maken kan ik me goed voorstellen dat het als verwend gedrag overkomt . Maar iedereen heeft op dit moment zijn eigen problemen, wat voor de een iets groots is kan voor een ander niets betekenen .

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:57

mvdende schreef:
Dat treintje idee in de supermarkt zou ik echt niet fijn vinden. Ik loop nu al 10x kriskras door de supermarkt heen, als ik straks een bepaalde route moet volgen, dan ben ik nog véél langer bezig :+

Wat jij vindt is nu gelukkig even niet belangrijk. Djee, je zou ook maar enige concessie moeten doen om wat te helpen nu....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:58

Wij hebben twee weken geleden een partij aardappelen, rijst, pasta en groenten in huis gehaald en de vriezer gevuld met een paar soorten vlees. Ik ben stomverbaasd wat mijn man er elke dag weer van weet te maken, zie combinaties die ik nog nooit gezien heb.

Misschien juist leuk om eens wat meer te experimenteren met koken, in plaats van vast te houden aan altijd hetzelfde recept met precies dezelfde ingrediënten. Veel mensen hebben daar nu best veel tijd voor.

Uitdaging voor een topic? Gooi wat ingrediënten online en vraag wat je ervan kan maken ...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:01

MoniqueT schreef:
Wij hebben twee weken geleden een partij aardappelen, rijst, pasta en groenten in huis gehaald en de vriezer gevuld met een paar soorten vlees. Ik ben stomverbaasd wat mijn man er elke dag weer van weet te maken, zie combinaties die ik nog nooit gezien heb.

Misschien juist leuk om eens wat meer te experimenteren met koken, in plaats van vast te houden aan altijd hetzelfde recept met precies dezelfde ingrediënten. Veel mensen hebben daar nu best veel tijd voor.

Uitdaging voor een topic? Gooi wat ingrediënten online en vraag wat je ervan kan maken ...

Dit inderdaad. Veel dingen zijn steeds uitverkocht, dus dan moet je wat creatiever worden met wat je kookt. Wij kopen regelmatig pakketten via Too Good To Go en daar krijg je ook de meest random dingen. Maar goed, niet iedereen zal zo denken als wij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:01

Saskia9 schreef:

Mijn hemel als je elke steen optilt om die op je tenen te laten kletteren is er altijd wel wat zeg.

Dit is een pandemie; als in wereldwijd. Gaan duizenden mensen DOOD aan. Verliezen miljoenen hun inkomsten door. Moet iedereen zich bij aanpassen. Wie zich zielig voelt en vindt dat hij/zij zich meer moet aanpassen dan een ander, die moet eens aan degenen die langzaam stikken denken. Of aan medisch personeel wat het leven wagend keíhard werkt. Hier in Spanje zijn er daar al 3200 besmet van.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:05

Je hoeft toch ook niet beginnen bij de ingang en dan in 1 streep door naar de kassa? Maar ipv om te draaien in een pad, loop je een rondje en ga je hetzelfde pad weer in. Zo voorkom je dat je elkaar moet passeren op een te korte afstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:08

Dan ben je wel echt in- en inslecht zeg, als je in deze situatie probeert ziekenhuizen op te lichten met mondkapjes :oo :x

Ziekenhuizen bijna voor tientallen miljoenen opgelicht bij aankoop mondkapjes - https://nos.nl/l/2328187

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:08

Doe ff normaal zeg, het is toch helemaal niet gezegd dat mensen verplicht in een rijtje boodschappen moeten doen? De een doet er wat langer over, is dat nou zo erg?
Val echt van mijn stoel van de zogenaamde verdraagzaamheid hier zeg, wauw.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:11

Marie_Anne schreef:
Dan ben je wel echt in- en inslecht zeg, als je in deze situatie probeert ziekenhuizen op te lichten met mondkapjes :oo :x

Ziekenhuizen bijna voor tientallen miljoenen opgelicht bij aankoop mondkapjes - https://nos.nl/l/2328187

Tsja, zulke mensen heb je helaas overal :n

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:12

Voor vakanties werd mij gevraagd zie ik het landelijk om 2 weken in te leveren..in 6 weken 3 regios

Verder is creatief koken ook hier nu van toepassing..
Moet bezorgkosten betalen en duurdere artikelen, maar beter duurder dan niet te koop.
Ik zorg voor voldoende afbakbrood en voor de rest zien we wel

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:14

Saskia9 schreef:
Doe ff normaal zeg, het is toch helemaal niet gezegd dat mensen verplicht in een rijtje boodschappen moeten doen? De een doet er wat langer over, is dat nou zo erg?

Ja, dat is nu erg. Want het is de bedoeling om zo kort mogelijk in de winkel te zijn. Ter voorkoming/bestrijding van het Coronavirus.

Gisteren sprak ik iemand (na de persconferentie) en die ging elke dag even naar de supermarkt. Want dat brak het binnenzitten nu hij verplicht thuis moest werken. 8)7

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:15

Saskia9 schreef:

Misschien ben ik het onderhand wel zat om steeds van dezelfde persoon te moeten lezen dat zij geen zin heeft in al die regels. In dit topic en in andere topics. Beperking? Ik heb mijn autistische dochter heel goed uit kunnen leggen waarom dingen nu anders gaan dan ze gewend is.

Ze wil geen mm aanpassen in haar leven nu, jammer, maar wat moet dat moet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:19

Huertecilla schreef:
Mijn hemel als je elke steen optilt om die op je tenen te laten kletteren is er altijd wel wat zeg.

Dit is een pandemie; als in wereldwijd. Gaan duizenden mensen DOOD aan. Verliezen miljoenen hun inkomsten door. Moet iedereen zich bij aanpassen. Wie zich zielig voelt en vindt dat hij/zij zich meer moet aanpassen dan een ander, die moet eens aan degenen die langzaam stikken denken. Of aan medisch personeel wat het leven wagend keíhard werkt. Hier in Spanje zijn er daar al 3200 besmet van.

Ik vraag me af hoe mensen in Spanje of Italie die bijv Autisme of OCD hebben, hiermee omgaan... Ik kan me zomaar voorstellen dat die 'kwijt'-raken in de hectiek, maar misschien is daar wel iets voor bedacht?

Hier ziet het er best oke uit, ik zie natuurlijk maar een heel klein stukje wereld maar bij de pomp hield iedereen zich netjes aan afstanden, in de (kleine) super was er wat verwarring en moesten wat mensen een dansje doen, maar dat ging uiteindelijk ook oke, en in een park waar ik langsreed zag ik 3 oudere mensen die hun hond aan het uitlaten waren, op afstand van elkaar (3 meter schat ik) een praatje maken..