Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 10:26

Ik ga het melden bij de gemeente over de verlichting. Goed idee.

JPitty je had wel de jackpot qua verkeersdeelnemers.
Vreselijk. Gelukkig niemand gewond geraakt. Al zal jij flink geschrokken zijn.

Edit: melding gedaan bij de gemeente.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:26

Ik wilde net bij de rotonde over het zebrapad oversteken. Er komt een auto vanaf de rotonde, ik zoek oogcontact, maar ze bleef maar naar links opzij kijken en reed zo voor me door. Trapte even op de rem en stond een paar meter na het zebrapad een tijdje stil. (Van de schrik, en misschien omdat ik met mijn handen gebaarde)

MyWishMax

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:39

Ik vind het vreselijk vervelend hoeveel auto's tegenwoordig hun lampen teveel omhoog hebben staan of te felle lampen hebben. Je wordt serieus verblind, helemaal nu de straatverlichting of uitstaat of idd vervangen is door minder lichtgevende lampen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-24 13:42

Was gisteren op het nieuws van die te felle lampen en dat ze vinden dat er wetgeving voor moet komen tja… Vooruitgang is in sommige gevallen niet altijd zo goed.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:44

Heb aantal jaar geleden gehad dat er steeds iemand met hele felle voorlampen in mijn
achteruit kijk spiegel scheen en ik zag werkelijk niks ja een schim van een busje met iemand er in.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 20:22

Felle koplampen had ik het met de buurvrouw nog over.
Haar ebike heeft een enorm fel voorlicht. Maar kan ze niet verstellen.
Mijn scootmobiel geeft ook flink licht. Al gebeld maar kan ook niet aangepast worden.

Buurvrouw en ik rijden liever met (te fel) licht dan zonder licht.
Maar het niet kunnen aanpassen is stom.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 21:25

Mensen die bij het van de rotonde afgaan volledig stil gaan staan om te kijken of er ook fietsers aankomen die voorrang hebben. Als ik dat rijdend met 25-30km/h kan, dan moeten zij dat toch ook heus kunnen met de 15km/h waarmee ze over de rotonde heen reden. En mensen die s avonds in het donker niet harder durven te rijden dan 30. Ik ben voor de tweede keer in een week tijd met 50 om mensen heen gegaan, omdat ze dus gevaarlijk traag rijden. Ik had zonet namelijk ook al zelf gekeken dat er geen fietsers waren en zat dus bijna tegen ze aan met die 15 km/h, want ik had verwacht dat ze door zouden rollen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 00:31

Alles wat mij met felle lampen in de ogen schijnt krijgt hem terug... eerst knipper ik een keertje. Bij geen actie om het licht te dimmen gaat daarna de hendel om en schijn ik ze van de weg. Lichtopbrengst bij zo'n elektrische bus is letterlijk oogverblindend. {:}

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 08:24

Anne_GTI schreef:
Alles wat mij met felle lampen in de ogen schijnt krijgt hem terug... eerst knipper ik een keertje. Bij geen actie om het licht te dimmen gaat daarna de hendel om en schijn ik ze van de weg. Lichtopbrengst bij zo'n elektrische bus is letterlijk oogverblindend. {:}

Ooit knipperde iemand bij mij. Hoge auto 2008 en die bleef maar doorgaan. Ik zag niets meer. Toen gelijk mijn groot licht aangezet en het was het gelijk klaar. Die gaven nl pas echt licht. Dat kan dus wel gevaarlijk zijn.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 10:45

Fel licht is ook heel vervelend.
Maar niet altijd kan de bestuurder iets doen aan dat felle licht.

Met groot licht rijden en het niet naar normaal zetten bij medeweggebruikers in je buurt
vind ik heel asociaal.

Zo langzaam rijden in het donker is gevaarlijk. Anderen verwachten dat je de normale snelheid rijdt.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:15

Hier in de wijk is een stoplicht voor de rotonde. Als er een bus aankomt, gaat hij op rood voor auto’s. Nu duurde het erg lang voor het stoplicht uitging, maar er werd alweer druk getoeterd achter me. Van toeteren gaat het licht niet sneller uit hoor.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 08:11

Wat is het met Belgen en mistlampen?! 99 van de 100 keer dat je iemand tegen komt die onnodig zijn mistlampen aan heeft staan is het een auto met een Belgisch kenteken......

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 09:39

Regels rondom het gebruik van mistlampen zijn in België een stuk ruimer

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 11:16

Gisteren ben ik bijna van de weg gereden door een vrachtwagen. Ik reed op de snelweg en de rechterbaan van het ene stuk snelweg was gescheiden door blokmarkering met daarnaast nog een baan verder naar rechts die uiteindelijk leid naar een ander stuk snelweg. Ik reed op meest rechtse baan en wilde de vrachtwagen rechts inhalen. Dat mag / kan daar, want blokmarkering.

Ben ik halverwege met inhalen, komt de vrachtwagen zonder richting aan te geven opeens naar rechts :wow: dus ik toeteren en de vluchtstrook op. Bleek dat die klojo op zijn telefoon zat! Van mijn getoeter ging hij natuurlijk van schrik slingeren. Pff eenmaal op stal heb ik eerst een potje zitten janken van schrik.

Ik heb het bedrijf dat op de vrachtwagen stond inmiddels een mail gestuurd waarin ik heb uitgelegd wat er is gebeurd. Ben nog in afwachting van een reactie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 11:46

Zo slecht op de telefoon zitten onder het rijden

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:02

Ineke gelukkig dat jij wel oplette.
Slim om bedrijf te mailen.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 12:36

Dat is idd schrikken.

Ik had er gister ook bijna een tegen mij aan.
Dat is daar zo’n kruispunt met 2 banen naar rechts die daar op die zijweg op 3 banen terecht moet komen.
Meestal als ik daar ben is er bijna niemand, maar ik moet de middenbaan hebben dus ik sta op de linkse baan naar rechts.
Nu stonden er dus verschillende auto’s ook op de rechterbaan en die laatste daarvan dacht ook leuk op de middenbaan terecht te komen en zat echt pal naast me.
Dus ik week uit naar links toen ik opzij keek en een deur op me af zag doemen.
Gelukkig ging hij ook weer naar rechts maar hij keek mij heel doordringend aan. Ik weet nog niet zeker of het boosheid of schok was :P
Maar ik weet wel weer waarom ik altijd liever langzamer optrek als er ook auto’s rechts staan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:36

Renske dat is schrikken.

Ik wilde net de N207 op. Liep er een witte gans midden op de weg.
Gans in kwestie moet opnieuw examen doen voor verkeersregelaar. Het was hopeloos.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:05

_O- _O- hahaha

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:25

luuntje schreef:
Renske dat is schrikken.

Ik wilde net de N207 op. Liep er een witte gans midden op de weg.
Gans in kwestie moet opnieuw examen doen voor verkeersregelaar. Het was hopeloos.

_O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 17:38

Het is ganzenprotestdag geloof ik. Hier stak de hele kudde maar weer eens over. Ze gebruiken wel netjes het zebrapad, dat dan weer wel. Het duurt alleen een tijdje voordat de hele groep overgestoken is....

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:03

Zag laatst op de snelweg een gans die ook probeerde over te steken.. Dat resulteerde in een hele hoop veren, was echt heel erg sneu, was er ook echt even niet goed van, terwijl ik er niet eens wat mee te maken had, was vlak voor me gebeurd.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:36

Dat is altijd sneu.

Van de week stak een katje volleerd de drukke weg over. Keek goed naar links en rechts. Wachtte rustig op het gaatje om over te kunnen steken, midden op de weg, om toen een sprintje naar de overkant te trekken. Mijn man zei:" dat heeft hij vaker gedaan, en gaat hij nog vaker doen".

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 18:52

Ontherun dat zijn slimme ganzen.

Platte gans is sneu. Soms zijn aanrijdingen met dieren niet te voorkomen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 19:04

Gans vliegt zo'n 85 km per uur. Mooi gezicht wel als ze naast je vliegen als je op een dijk rijdt. Beetje jammer dat ze ritsen en richting aangegeven niet zo goed snappen. Die mafklappers komen soms ineens rakelings voor de bus langs.