Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 16:16

Het wordt 2 dagen of niet. Crèche is afgezegd en werk zegt ook als het niet kan, kan het niet.
Nu is het vooral kijken wat kan qua werkdruk.

En precies wat gezegd wordt, je bent een gezin en je bent samen. Samen deel je de lusten en de lasten. Ik verdien veel minder en dat zou ook blijven als ik 4 dagen zou werken.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:23

Wij hebben geen gezamenlijke rekening, hij betaalt de vaste lasten en ik de boodschappen etc. In theorie betaal ik alles voor de paarden, maar hij betaalt dus de hypotheek en daarmee de grond waar mijn paarden op staan. Maar het is idd broekzak vestzak.

Ik had vrienden die al jaaaaren een relatie hadden en die dan aan het discussiëren waren over wie het ijsje zou betalen want: "Ik heb laatst dat-en-dat betaald" dan rollen mijn ogen echt uit mijn hoofd.

Fijn als het kan lau, maar je werkgever klinkt ook echt fijn begripvol.

Wat lief dat je man meegaat naar stal, Britt! Die van mij had laatst al hooi gevoerd toen ik thuis kwam en als de paddock erg vies is rijdt hij met de zitmaaier met aanhanger mee zodat ik niet met de kruiwagen hoef aan te klooien.

_lautje_

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 16:25

Echt als je zelfs moet discussiëren over ijsjes....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:29

Niwla schreef:
Wij hebben geen gezamenlijke rekening, hij betaalt de vaste lasten en ik de boodschappen etc. In theorie betaal ik alles voor de paarden, maar hij betaalt dus de hypotheek en daarmee de grond waar mijn paarden op staan. Maar het is idd broekzak vestzak.

Ik had vrienden die al jaaaaren een relatie hadden en die dan aan het discussiëren waren over wie het ijsje zou betalen want: "Ik heb laatst dat-en-dat betaald" dan rollen mijn ogen echt uit mijn hoofd.

Wat lief dat je man meegaat naar stal, Britt! Die van mij had laatst al hooi gevoerd toen ik thuis kwam en als de paddock erg vies is rijdt hij met de zitmaaier met aanhanger mee zodat ik niet met de kruiwagen hoef aan te klooien.

Zo gaat het hier ongeveer ook :+ Hij betaald alle vaste lasten, ik de kinderspullen. Soms betaal ik wat voor hem, soms betaalt hij voor mij.
Steggelen over een ijsje zou je ons niet horen doen :+

Toen ik zwanger was ging hij ook wel mee naar stal, hij mesten en ik haalde schoon stro met de kruiwagen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:33

Dan betaal je toch niet zelf je hobby :+ Het geld is alleen verdeeld over 2 rekeningen.

Waarom verkoop je je paard niet Tita? Als je straks wat meer tijd en slaap hebt kun je altijd weer eentje kopen toch.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:37

Wat mij betreft betaal ik zelf mijn hobby :+ salaris komt binnen op mijn rekening en verdwijnt daar ook weer van. Daarvoor komt er niets van zijn rekening => ik betaal het zelf ;)
Net zoals dat hij van zijn eigen rekening zijn eigen hobby's betaalt.
Ik betaal mijn auto, hij zijn auto. Ik betaal mijn verzekeringen, hij de zijne.
Dus niet het geld is van beide maar op verschillende rekeningen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:50

Ik had eens een vriendje, woonde hypotheek vrij (huis was een erfenis) goede baan in familie bedrijf etc. Ik studeerde nog, bijbaantje.

Die deed erg raar over geld en spullen. Vond het eigenlijk niets als ik iets in de keukenkastjes pakte, waren we uit geweest, ongepland naar een club, had hij muntjes gehaald. Volgende dag kreeg ik vermeld hoeveel hij van me kreeg :D

Nou hoef ik echt niet dat alles voor me betaald wordt, maar je druk maken over 10/15 euro...

Waren we weekendje weg, betaalde ik de lunch bijvoorbeeld en de koffie tussendoor. Maar geloof niet dat hij dat een goede verdeling vond hahaha

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:50

Broekzak vestzak dus.

Ik betaal lekker niks en geef alleen uit. Hallooooo Liewood badcape XL.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 16:51

Wij maken beiden een bedrag over naar de gezamenlijke betaal en spaar rekening en houden beiden hetzelfde bedrag over om zelf dingen van te doen/kopen en sparen.
Hij verdient meer dus betaald ook meer. Gaat helemaal prima zo.

Hier net de walvissen binnen gekregen. Zo leuk <3

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:02

MarcoBorsato schreef:
Broekzak vestzak dus.

Ik betaal lekker niks en geef alleen uit. Hallooooo Liewood badcape XL.

M'n moeder verkoopt nu Liewood. Ik. Wil. Alle. Dingen! *\o/* *\o/* *\o/*

Van mijn ex moet ik nog een slootje geld krijgen, das dan weer minder. Gelukkig nu de allerleukste, liefste en eerlijkste lieverd van de aarde dus dat loopt wel los denk ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:06

Dangflabbit je moeder heeft geen webshop. Het is zo'n tof merk!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:15

Fee_ schreef:
Wij maken beiden een bedrag over naar de gezamenlijke betaal en spaar rekening en houden beiden hetzelfde bedrag over om zelf dingen van te doen/kopen en sparen.
Hij verdient meer dus betaald ook meer. Gaat helemaal prima zo.

Hier net de walvissen binnen gekregen. Zo leuk <3

En nog geen baby om het aan te trekken? :(:)

Hier alle geldzaken op 1 hoop en ik regel de financiën (en vooral ook de uitgaven :'))

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:27

Helaas nog geen baby om het bij aan te trekken ;(

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 17:38

Keet schreef:
Niwla schreef:

Zo gaat het hier ongeveer ook :+ Hij betaald alle vaste lasten, ik de kinderspullen. Soms betaal ik wat voor hem, soms betaalt hij voor mij.
Steggelen over een ijsje zou je ons niet horen doen :+

Toen ik zwanger was ging hij ook wel mee naar stal, hij mesten en ik haalde schoon stro met de kruiwagen.

Hier ook. De meeste vaste lasten betaalt hij, ik eigenlijk alle boodschappen en als voor ons kind etc.
En als we samen weg zijn is het maar net wie toevallig zijn betaalpas pakt. Let ik echt niet op.
Vestzak/broekzak.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 19-03-19 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 17:44

Ik ben beter in uitgeven dan mijn man. Hij is beter in het verdienen ervan.
Taakverdeling is dan heel snel gemaakt.

Nee, ik heb geluk dat ik zelf een goede baan heb. Alleen die knol is echt fiets duur en manier waarop ik het doe helemaal :+
Mijn man vindt het gelukkig ook leuk hoe ik mijn sport doe. Hij zal nooit zeggen zal je wel die wedstrijd rijden want inschrijfgeld is 400,-. Nee dan zegt hij veel plezier en doe je best en ik kom kijken

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:05

400,- wat een geld!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 18:21

Ja dat is ook niet echt relaxed. Is 100,- voor de stal, 50,- mestafvoer 250,- wedstrijd en dan komt er vaak nog 50,- stroom voor de vrachtwagen bij.
En dan nog je eten en drinken voor 5 dagen, diesel vrachtwagen, etc.
Weekendje kost zo alles bijelkaar snel tussen 500,- en 1000,-
En dan ga ik nog niet eens naar Portugal of Italië.

En dan doe ik nog een goedkope tak van paardensport. Springen is nog gekker.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:49

Mingo binnen van de FB groep, best bekende dame verkoopt veel maar ik ben niet content.
Vind de kleur niks nou kan zij daar niks aan doen maar de groene vlekken erop en soort van olie/olijf vlekjes ben ik niet van gediend.

Netjes ff bericht ben nieuwsgierig of ik het eruit krijg, die groene vlek lijkt een schors

Pantykous....sloot geld is leuk maar je had liever anders gehad.
Ik tob en overweeg nog steeds mijn paard te verkopen maar ik durgpf het niet bang dat ik spijt ga krijgen.
Ik geloof namelijk niet in meer tijd dadelijk.

Sammie gaat over 4 pas naar school en wellicht race ik dan naar zwemlessen....
Geloof niet dat je meer tijd gaat krijgen als je nog aanzienlijk werk.

Wat ga jij doen met je paard? Verhuist die mee?

Lau ik dacht dat eventing de duurste tak was.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:55

Ik heb endurance gereden op laag niveau en vond dat al met al best prijzig. Maar ben verder niet van de wedstrijden dus mijn hobby is daarin niet zo duur.
Sowieso als ik heir soms bedragen lees, is mijn pony erg goedkoop :')

Mijn vriend betaald zijn huis en zijn auto en eigen kosten etc, ik betaal opvang, boodschappen en pony en mijn verzekeringen. Eerst ook nog m'n auto maar die heb ik niet meer. Inmiddels wel gezamenlijke rekening, maar hoby matig is het nog wel redelijk verdeeld, als m'n geld op is, is 't op. Tenzij noodzakelijk, zks DA oid dat word dan gewoon geregeld.
Inmiddels betaald hij ook een gedeelte mee aan de boodschappen omdat ik ten opzichte van 3 jaar geleden zo'n 1000 achteruit ben gegaan :=

Hopelijk komt dat volgens jaar weer een beetje goed.

Kleding voor B betaal ik meestal, maar zoek dan ook alles zelf uit.. :D

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 20:47

Prachtig die gray label jurk bij Julia, wij hebben hem in het groen vind hem oversized inderdaad het mooist.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:36

Zojuist mini bestelling binnen
Nieuwe items bobo en super mooie Sweater van nadadelazos

Afbeelding

Afbeelding

Zie trouwens dat ik jurkje heb met veel hele walvissen *\o/*
Laatst bijgewerkt door tita op 19-03-19 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-19 21:38

Eventing is duurste in die zin dat je met weinig paarden weinig wedstrijden kan rijden, heel veel tijd en training kost en niks opleverd.
Springpaarden is stuk makkelijker. Jonge beesten zit je 4x per week beetje op. Iedere week rondje springen en klaar.

Wat balen Tita. Dat is gewoon niet netjes.
Die trui met de bijtjes is tof!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 21:47

Mooi Tita!
Jurkje is idd mooi geprint. (en ik houd me aanbevolen voor de sweater tzt 8-) )
En wat waardeloos van je aankoop zeg.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:00

Geinig die muggen :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 22:01

Mooie kleur blauw ook Tita!