Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dayanara

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:23

Mij interesseert het ook niet of je wel of niet bellende naar binnen mag en wie wel of niet een koekje mag pakken.

Ik ben hier voor de gierige verhalen dus kom maar op :))

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:20

Neroo schreef:
Poekkie schreef:

Zeer fijn om hier je mening beginnen te geven over wat wel of niet mag gezegd worden zonder daarvoor ook maar 1 reactie te hebben geplaatst :roll:

Ik vond het wel een leuke discussie die eigelijk best wel past in het kader van het topic aangezien iemand natuurlijk ook voor die koekjes en dat drinken moet betalen. Dus of je ze zomaar mag nemen of niet zegt niet alleen iets over opvoeding, zeker voor de volwassenen onder ons.

Vanwaar de rollende ogen? Ik lees dit topic vanaf reactie 1 al mee, vind het kei leuk om alle acties hier te lezen. Maar maak zelf weinig gierige acties mee. En zover ik weet mag je gewoon je mening geven. Daar hoeft niet een x aantal posts aan vooraf te gaan. Begrijp ook niet waarom je de moeite neemt om op te zoeken of ik wel of niet heb gepost. Totaal niet relevant. Als ik wel had gepost, had je dan een andere mening gehad?

En de eerste post was geplaatst daarover was Jojoju. En zij was degene die ondergoed van haar stiefmoeder aanmoest, en haar eigen spullen waren door moeder in vuilniszakken naar de stort gebracht en over dat koekje dat ze te gast is.
Om daar dan pagina's over door te gaan, en dat zij misschien wel de gierige is in dit verhaal. Gaat toch nergens over.

Ja sorry, ik vind dit soort bevelen om wel of niet ontopic te zijn of te blijven aan de TS, aan een mod of aan iemand die actief meepost, maar niet aan jou.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:35

Poekkie schreef:
Ja sorry, ik vind dit soort bevelen om wel of niet ontopic te zijn of te blijven aan de TS, aan een mod of aan iemand die actief meepost, maar niet aan jou.

Het gebeurd toch in ladingen topics dat mensen het off-topic geklets zat zijn en vragen of er terug ontopic gegaan kan worden? Hoef je nou ook weer niet zo hard tegen te ageren...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:38

Dayanara schreef:
Mij interesseert het ook niet of je wel of niet bellende naar binnen mag en wie wel of niet een koekje mag pakken.

Ik ben hier voor de gierige verhalen dus kom maar op :))

+1

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:39

Ik vind mijn zussen gierig :j

Zij wonen in Nederland, ik in België. Als we willen afspreken moet ik altijd naar hun komen. Hun hebben beide een auto, ik moet met 2 bussen en 2 treinen en vervolgens nog een stuk te voet. Zij komen niet naar hier, want auto kost geld. Het openbaarvervoer is natuurlijk gratis 8)7 Ik doe er 3 a 4u enkele reis over en minstens 50 euro reiskosten, zij slechts 45 minuten. Mij tegemoetkomen in de kosten doen ze niet.
Zelfs als ze een weekend achter mijn hoek zijn (Antwerpen bezoeken ze graag) dan durven ze na thuiskomst te vragen wanneer ik nog eens langskom, terwijl ik ze tijdens hun verblijf in Antwerpen meermaals heb uitgenodigd voor een bezoek, maar daar reageren ze dan niet op. Heb ze ondertussen al 10 jaar niet gezien. Ook verteld dat het nu aan hun is, maar nee, de kosten zijn hun te hoog. Ik vertik het moeite te stoppen in mensen waar het maar van 1 kant komt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:40

poetser schreef:
Ik vind mijn zussen gierig :j

Zij wonen in Nederland, ik in België. Als we willen afspreken moet ik altijd naar hun komen. Hun hebben beide een auto, ik moet met 2 bussen en 2 treinen en vervolgens nog een stuk te voet. Zij komen niet naar hier, want auto kost geld. Het openbaarvervoer is natuurlijk gratis 8)7 Ik doe er 3 a 4u enkele reis over en minstens 50 euro reiskosten, zij slechts 45 minuten. Mij tegemoetkomen in de kosten doen ze niet.
Zelfs als ze een weekend achter mijn hoek zijn (Antwerpen bezoeken ze graag) dan durven ze na thuiskomst te vragen wanneer ik nog eens langskom, terwijl ik ze tijdens hun verblijf in Antwerpen meermaals heb uitgenodigd voor een bezoek, maar daar reageren ze dan niet op. Heb ze ondertussen al 10 jaar niet gezien. Ook verteld dat het nu aan hun is, maar nee, de kosten zijn hun te hoog. Ik vertik het moeite te stoppen in mensen waar het maar van 1 kant komt.

Neejoh wat erg -O-

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:41

On topic: weinig gierige acties hier.

@poetser: dat vind ik niet alleen gierig, maar ook onbeschoft. (Klinkt als mijn zusje)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:42

Pff, als een autorit van 45 minuten al te duur is 8)7 Daar zou ik ook klaar mee zijn inderdaad.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:45

In dit geval is het vooroordeel “ Nederlanders zijn gierig” wel waar zeg poetser
Naast het heel triest is zoiets... :knuffel:

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:55

Klinkt eerder als een excuus dan dat het gierig is :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:00

Ik vind het gierig, asociaal en enorm onbeschoft naar jou toe.. Serieus zo'n lange treinreis vinden ze wel normaal? Ik snap dat je ze niet meer ziet, ik zou ook vertikken om daarheen te gaan op die manier.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:09

Bij mijn vader, woont tussen mijn zussen in, moet ik ook altijd naar hem toe. Maar dat is met reden (hij hartpatiënt en stiefmoeder bedlegerig), we betalen wel ieders de helft van de reis en ik word opgehaald bij het treinstation. Dat vind ik dan al heel anders. De moeite komt van 2 kanten in de mate van het mogelijke.

Bij mijn zussen zou het uit principe zijn. Ik ben als puber met mijn moeder mee verhuisd naar België terwijl zij al getrouwd waren en kinderen hadden. Het was mijn keuze om zo ver te gaan wonen, dus ook mijn verantwoordelijkheid om de afstand te overbruggen...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:59

Mijn oudste zoon wat op bezoek bij mijn moeder. Mijn moeder vond dat hij naar de kapper moest en vroeg mij of dat okay was. Nou mam, tis niet echt nodig hoor, we laten zn haar lang groeien.
Moeder: Ja okay maar even bijpunten is toch geen probleem?
Ik: Nou ja ik vind t niet echt nodig maar als je wil gaan is t prima, maar niet meer dan een cm dr af hoor.

Brengt ze kind thuis krijg ik t verzoek om de kapper even te betalen.. En ze was nog naar een dure salon gegaan ook.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:05

_Nadia_ schreef:
Mijn oudste zoon wat op bezoek bij mijn moeder. Mijn moeder vond dat hij naar de kapper moest en vroeg mij of dat okay was. Nou mam, tis niet echt nodig hoor, we laten zn haar lang groeien.
Ik: Nou ja ik vind t niet echt nodig maar als je wil gaan is t prima, maar niet meer dan een cm dr af hoor.

Brengt ze kind thuis krijg ik t verzoek om de kapper even te betalen.. En ze was nog naar een dure salon gegaan ook.

Dat had ik echt niet betaald en had haar er tevens op aangesproken niet met mijn kind naar de kapper te gaan :=

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:55

_Nadia_ schreef:

Zeg alsjeblieft dat je dat niet betaald hebt :wow:

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:57

Alwiene schreef:
_Nadia_ schreef:

Zeg alsjeblieft dat je dat niet betaald hebt :wow:

Jawel, anders was t knallende ruzie geweest en dat had ik er niet voor over. Maar ze heeft wel meer van dat soort eigenaardigheden en ook altijd commentaar over waar en hoe we geld uitgeven (maar zelf geld uitgeven als water en klagen dat ze t toch niet meer zo breed heeft)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:56

daantjuhhh schreef:
Bij mijn broertje zeg ik altijd doodleuk.
Zou je niet eens een keer wat drinken aan je gasten aanbieden.

Mijn broertje is gehandicapt en heeft dat soort dingen nooit door. Als hij zelf geen dorst heeft zal hij jou ook niet vragen.

Als hij bij mij komt duikt hij zo de koelkast in hoor. Daar heb ik ook absoluut geen probleem mee.

Ik vind het fijn dat hij zich bij mij thuis voelt.

Aankomend weekend komt hij weer logeren bij mij. Dan leg ik m altijd helemaal in de watten. Ik haal in huis wat hij lekker vind. We maken samen pizza. Smorgens lekker verse broodjes. Smoothie en een gebakken eitje.

Laat het duidelijk zijn dat hij hier erg graag over de vloer komt. _O-

Wat lief dat je het zo gezellig maakt voor je broertje :knuffel:

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:12

Toen ik nog studeerde wilde mijn toenmalige vriendje dat ik mijn eigen tandpasta mee zou nemen, want dat is zo duur. Dat vond ik wel het toppunt van gierigheid. Die relatie heeft ook geen stand gehouden....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:58

swatch schreef:
Toen ik nog studeerde wilde mijn toenmalige vriendje dat ik mijn eigen tandpasta mee zou nemen, want dat is zo duur. Dat vond ik wel het toppunt van gierigheid. Die relatie heeft ook geen stand gehouden....

Ohhh hatelijk! Mijn ex was ook zo, ik studeerde en had mijn eigen appartement, hij werkte en woonde bij z'n moeder maar was alle dagen bij mij en deed dan alleen voor zichzelf boodschappen want hij was niet rijk.

Die heb ik met z'n xbox en al buiten gezet.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 00:54

swatch schreef:

Niet vriendje maar mijn vader hield geld in op de alimentatie als ik daar ongesteld werd en geen maandverband bij me had. Oh en als ik ziek geweest was at ik altijd heel veel, dus hij wilde me dan nooit hebben want dat kostte teveel geld.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 00:58

_Nadia_ schreef:
swatch schreef:

Niet vriendje maar mijn vader hield geld in op de alimentatie als ik daar ongesteld werd en geen maandverband bij me had. Oh en als ik ziek geweest was at ik altijd heel veel, dus hij wilde me dan nooit hebben want dat kostte teveel geld.

Wow.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:02

Sommige mensen hier hebben echt hele oliebol ouders!!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:10

Sanet schreef:
Sommige mensen hier hebben echt hele oliebol ouders!!

Echt he, zeg dat wel. Onbegrijpelijk! -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:22

Nou echt ja, onbegrijpelijk :n

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:25

Ja, vind ik echt heel erg verdrietig...!

Hopelijk hebben jullie daardoor geleerd hoe fijn het is als mensen vrijgevig zijn, met hun tijd, hun liefde en hun geld... Ipv volledig het tegenovergestelde.. :knuffel: