Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DeMolenhoek schreef:Had hier ook ontwormd met cydectine en had ook toen die zware wormeninfectie bij dat lam. Heb toen 3 x wekelijks moeten ontwormen. Dat hielp, maar ze wordt nu weer wat bleker en heeft weer een kuchje dus ga maandag wat anders uithalen bij de dierenarts.
Moonfight schreef:DeMolenhoek schreef:Had hier ook ontwormd met cydectine en had ook toen die zware wormeninfectie bij dat lam. Heb toen 3 x wekelijks moeten ontwormen. Dat hielp, maar ze wordt nu weer wat bleker en heeft weer een kuchje dus ga maandag wat anders uithalen bij de dierenarts.
Ook lebmaagwormen dan? Volgens mij zijn dat vaak de boosdoeners bij bloedarmoede.
moonsparkle schreef:Even een vraagje heeft er iemand een Waterton? Ik zit te twijfelen of ik water zal gaan opvangen, maar het lijkt me ook wel wat veel werk om steeds met een gieter heen en weer te gaan lopen in plaats van de tuinslang, maar het bespaart wel water.
DeMolenhoek schreef:Ik denk dat mijn pot echt te klein was en de plant daardoor te weinig groeikracht had
Ik groei overigens nu alles qua tomaten en paprika gewoon in de buitenlucht. Bevalt prima!
moonsparkle schreef:Even een vraagje heeft er iemand een Waterton? Ik zit te twijfelen of ik water zal gaan opvangen, maar het lijkt me ook wel wat veel werk om steeds met een gieter heen en weer te gaan lopen in plaats van de tuinslang, maar het bespaart wel water.
Nabster schreef:moonsparkle schreef:Even een vraagje heeft er iemand een Waterton? Ik zit te twijfelen of ik water zal gaan opvangen, maar het lijkt me ook wel wat veel werk om steeds met een gieter heen en weer te gaan lopen in plaats van de tuinslang, maar het bespaart wel water.
Ik snap eerlijk gezegd niet dat je die nog niet hebt. Of twee, of drie als je de ruimte hebt.
JudithO schreef:moonsparkle schreef:Even een vraagje heeft er iemand een Waterton? Ik zit te twijfelen of ik water zal gaan opvangen, maar het lijkt me ook wel wat veel werk om steeds met een gieter heen en weer te gaan lopen in plaats van de tuinslang, maar het bespaart wel water.
Wij hadden een IBC vat onder de dakgoot. Op een verhoging geplaatst, daaraan kon ik dan een tuinslang hangen. Dat was niet genoeg om een sproeikop erop te zetten, maar je kon zo wel bijv. waterbakken bijvullen zonder met emmers te moeten sjouwen.
Als je een hooggeplaatste waterton hebt zou je op een gegeven moment ook wel genoeg druk moeten kunnen opbouwen om ermee te kunnen sproeien.
DeMolenhoek schreef:Ik verwijder nooit bloemetjes. Ik vind dat persoonlijk onzin.
Wij hebben momenteel geen regentonnen staanWij gaan in de plaats 2 waterputten laten steken van 10.000 liter elk met een pomp erop. Kost ons een €3000/€4000. Maar dit jaar hebben wij €1000 aan water betaald
Water van de paarden etc zit bv nog op leidingwater. Dan gaat alles uit de putten komen en hopen wij ook voldoende te hebben om in droogte het land te sproeien.
Wij hebben nog een tijd alles via die vaten gedaan maar zoals je zegt is het een enorm geloop en gesleur. Ik was 3 x zo lang bezig.