Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 16:46

In een oude ongekoelde sprinter zitten, en een spoor verder een spiksplinternieuwe zien rijden ;(

Ik wil ook koel zitten :(

(Het is hier in het zuiden +/- 30°C)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:04

oomens schreef:
Dat is een algemene reisplanner, maar de meeste vervoerders bieden ook een eigen reisplanner aan (denk aan de NS-reisplanner of die van bijvoorbeeld Connexxion) en hebben liever dat mensen die apart raadplegen.

Ah, ja, klantvriendelijkheid :) Dat je eerst met de 'algemene reisplanner' je route uitstippelt, zodat je weet welke vervoerders je hebt, en dan bij de vervoerder apart kijkt of er iets aan de hand is.
Want mensen die niet vaak met de bus reizen, of bv met het ov naar iemand anders toereizen, weten precies wie hun vervoerder is.

(Om dan misschien ook nog te ontdekken dat die vervoerder eigenlijk stiekem toch uit het centrale systeem put.)

Flying_Angel

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:09

;( ;(

Mijn ov-kaart is kwijt ;(

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:22

Van die mensen die met hun in mottenballen gemarineerde kleren naast je komen zitten in de tram... nee joh, ik was toch niet gehecht aan mn neushaar :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:17

Net op [***] startte de trein niet--> +30
Ben je eindelijk op Roosendaal. Staat daar ook +30!
Reden? Je raadt het nooit.. iemand was aan het bevallen in de trein op een van de stations voor Roosendaal :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:21

Gister was Breda en Roosendaal ook al gezellig :+
Overal +5, +10, rijdt niet, rijdt tot X...

Naja, wel een mooie gebeurtenis! :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:26

Gister moest je idd via lage Zwaluwe om dan daar nog wel een kwartier te moeten wachten in de brandende zon voor je verder kon.
Gelukkig kon vriendlief me ergens ophalen, anders was in mooi bij Mn ouders in t Zeeuwse gebleven!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:33

xTammyy schreef:
Net op Breda startte de trein niet--> +30
Reden? Je raadt het nooit.. iemand was aan het bevallen in de trein op een van de stations voor Roosendaal :=

Maakt het voor bevallen dan uit of een trein rijdt of stilstaat? Als je dat toch in een trein doet, dan kan het ook best terwijl die rijdt. Hooguit lastig te bepalen in welke gemeente het kind moet worden aangegeven.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:41

Serieus oomens? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:46

Lijkt mij dat artsen en paramedici zoals verloskundigen nie achter een trein gaan aanrijden :+

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:51

Wat sneu voor die vrouw, bevallen in een trein :(:)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:51

Jans schreef:
Lijkt mij dat artsen en paramedici zoals verloskundigen nie achter een trein gaan aanrijden :+

Het zou nogal een zicht zijn :') moest er even hardop met lachen terwijl ik me het begon voor te stellen :')

Ik kijk alvast niet uit naar deze avond. Momenteel is het hier 35 graden, en ik moet een uur zitten op zo'n treinstel van de jaren 70 (Echt van de jaren 70, niet overdreven :') ), en ook al hebben ze een oppoetsing gehad, het zijn nog steeds metalen kooien zonder airco die makkelijk nog eens 10 graden warmer worden. maandag was er al iemand onwel geworden op de trein, en toen zaten we nog maar aan 30 graden buiten :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:53

oomens schreef:
xTammyy schreef:
Net op Breda startte de trein niet--> +30

Maakt het voor bevallen dan uit of een trein rijdt of stilstaat? Als je dat toch in een trein doet, dan kan het ook best terwijl die rijdt. Hooguit lastig te bepalen in welke gemeente het kind moet worden aangegeven.

Ja joh, echt superhandig in zo'n wiebelende trein. :=

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:58

...er was ooit een NS regel: bij medische noodzaak tot hulp: bij het eerste station "halteren" en de ambulance bellen.

Ik vond het ooit maar matig, toen de sneltrein van Den Haag naar Leiden dit erg letterlijk uitvoerende op Mariahoeve.
(Rijd gewoon naar Leiden, daar stop je pal naast het academische ziekenhuis en we hebben tegenwoordig ook mobieltjes....)

Blijft wel staan dat zou er iets misgaan en de trein moet een kwartier stilstaan in de polder - de regel zelf is zo stom nog niet.

Sterkte voor iedereen met vertraging....!!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 11:03

Het incident gebeurde tussen Dordrecht en Rotterdam, en lijkt mij logisch dat de trein dan stopt zodat de hulpdiensten mevrouw kunnen helpen.
Het is al erg genoeg voor haar dat ze in een trein moet bevallen inderdaad :=

Ik ben gelukkig bijna thuis. Alleen jammer dat de trein een station eerder stopt omdat er een spoorbrug niet meer dicht kan door de hitte _O- gelukkig dus maar een stop, paps komt me ophalen.
Heb medelijden met iedereen die al vanaf [***] met mij aan het wachten was en verder dan ons dorpje moet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:36

Bij medische noodzaak bepalen de machinst, hc en de centrale meldkamer waar het beste hulp kan worden geboden. Dat kan bijvoorbeeld bij de eerste de beste overweg zijn of een station.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:48

Zo hebben wij ooit bewust een station overgeslagen om eerder op een station te kunnen zijn waar een ambulance kon komen. Er lag iemand buiten bewustzijn in de trein die we totaal niet bij kregen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:01

Oh bah dat lijkt me ook eng zeg innoterry...

't leek wel of de airco het niet bijhield vandaag. Blies wel hard maar 't was nog zo benauwd.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:23

Motor van de bus oververhit. De chauffeur moest "hem maar even uitzetten".
Haddennal vertraging, gaat goed vandaag +:)+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:35

In Sittard ligt de boel helemaal plat a.g.v. een bom, die zich zou bevinden in de trein van Sittard naar Roermond. De politie is ook driftig op zoek naar een verdachte.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:38

Ik las idd dat er geen treinen van en naar Sittard reden door politie inzet... Ben ik ff blij dat ik al thuis ben

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:17

Ook de IC tussen Eindhoven en Den Haag valt uit door een eerdere verstoring, en dat melden ze dan pas 5 min van te voren :roll: ik zou bijna terug naar huis gaan

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:18

Persoonsongeval op mijn lijn, ik vind het best wel erg voor de mensen op de trein met deze hitte.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:28

Mijn treinreis Braunschweig - Leer ging ook lekker. Vertrokken al met 35 minuten vertraging, maar her en der wat ingelopen door korter op stations te blijven staan, dus het was nog iets van 5. Vervolgens werd er op Bremen omgeroepen dat de machinist even een technische storing moest verhelpen voordat we verder konden, dus weer richting de 10 minuten vertraging. Een station later stonden we weer langer stil dan gepland, aangezien er te veel fietsen in de trein waren. In Duitsland moet je reserveren voor je fiets en iemand had dat kennelijk niet gedaan, dus er moest even uitgezocht worden wie de trein uit moest :=
Uiteindelijk iets van 10 minuten te laat aangekomen op Leer en ik had 2 minuten de tijd om naar de bus te rennen. Gelukkig was de buschauffeur zo lief om even te wachten toen hij me aan zag komen rennen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:57

Heel het treinverkeer ligt op zn gat door al die blikseminslagen := :oo