tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xClaudiaaL

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:15

Origineel, je mag mij ook pben

Blijf sterk Marlinde, gisteren nog gepraat met hem?

Heel veel sterkte Yonker!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:29

Hele dikke knuffel Yonker, had hij nog een reden?

Ja en we hebben gepraat. Er zijn helaas te veel dingen gebeurd. Ik had ook geen kriebels of niks toen ik hem zag. Nu speelt ook nog mee dat hij bij zij ouders woont en daar wil blijven wonen. (Hij wordt in augustus 26) En die hebben blijkbaar een enorme hekel aan mij. Zijn vader heeft blijkbaar lopen juichen en gezegd YES!!! Zijn we daar eindelijk vanaf, wat fijn voor je.
En ook dat ik ondankbaar ben (zijn zus) en dat hij alleen maar zich aan moest passen en dat ik alleen maar over hem geen donderde.

Dusja, voel me wet hem betreft beter. Maar was daar in het eerstje jaar heel veel omdat ik veel ruzie had met mijn eigen ouders... En ik was daar aaaaaltijd welkom. Ook had ik al vaker het gevoel van hmm ze mogen me niet. Dat ging mijn ex dan vragen en dan was er niks zeiden ze. Ze vonden me een aardige meid...

Nou, schijnheiliger kan je niet zijn vind ik...

Dus ik weet het nog steeds allemaal niet...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:35

Jeetje heftig. Anderzijds fijn dat het nu duidelijk is. Zulke mensen waarderen je niet zoals je bent. Dus eigenlijk goed dat je er nu vanaf bent.

Geef jezelf de tijd om het te verwerken. Het is niet gek dat je het even niet meer weet.

Yonker jij ook heel veel sterkte.

Mijn pbbox staat ook altijd open als iemand zijn hart wil luchten

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:40

Jeetje, fijn dat je dat nu in ieder geval weet, dat bevestigt je gevoel alleen maar meer.
Sterkte, het blijft rot :(:)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:42

Nou ja zeg, wat een nare mensen Marlinde! Nog even zo'n grote trap na geven.. Ik vind het van hem ook aardig respectloos om dat zo in detail te vertellen..

Ik snap wel dat het enorm in je gevoel meespeelt, dat je dan gemakkelijker achter je beslissing kunt blijven staan. Je zou je daar nu helemaal niet meer lekker kunnen voelen.

Sterkte Yonker. Wat een ellende kan liefde toch zijn.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:45

Nah hij zit te erg met zichzelf ik de knoop en wil dat eerst oplossen voordat hij een leven met iemand op kan bouwen en wil het beste voor me maar kan me dat niet bieden zegt hij.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:48

Dat is rot zeg Marlinde! Vind het ook naar dat ze dat zo besproken hebben. Het is gewoon een trap na geven.

Sterkte Yonker :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:52

Op zich ook logische want hij ging ook alleen dingen vertellen als het slecht ging. Dus ze hoorden alleen maar negatieve dingen. Want ik ben ook niet perfect. En ik heb hem gevraagd alles eerlijk te zeggen.

En Yonker, wat raar dat hij dat niet wil terwijl jullie een relatie hebben. :o

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:54

Denk dat jij juist blij moet zijn dat je van ze af bent MarlindeRooz :(:)

Ik haat zulke mensen, zelf ook zulk soort schoonouders gehad.
Toen het uit was tussen mij en mijn narcistische ex werd ik ook als alles wat slecht was gezien.
Zelfs zijn moeder nog scheldend vol verwijten aan de telefoon gehad terwijl ik alleen mijn spullen terug wilde :+
Toen ik daar kwam om mijn spullen op te halen (andere kant van NL, meneer had mijn spullen meegenomen terwijl hij eerst om de hoek woonde) deed zijn vader ook echt heel triest.
Zijn moeder deed wel normaal, ik ben niet op zijn vader ingegaan en heb zijn moeder bedankt voor alles en een doosje chocolade gegeven.
Denk niet dat meneer zijn ouders ooit verteld heeft dat ik met PTSS veroorzaakt door hem bij een psychiater liep.

Mijn ouders zouden nooit gelijk mijn kant kiezen.
Als ik iets doe wat niet door de beugel kan krijg ik dat gewoon te horen :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:55

Zo Marlinde, het zal je maar gezegd worden door je (ex)schoonouders.
Ik denk dat jij superblij mag zijn dat je ook van hen af bent. Wat een volk!

Heel veel sterkte Yonker!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 08:57

Ik snap best dat je snel voor je eigen kind kiest, maar ik vind dit misselijkmakend.. kop op hoor meisje, het zegt veel meer over hoe zij zijn, dan hoe jij bent.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:00

Ja maar er is denk ik nu 60% kans dat dit niet goed komt en 40% van wel. Maar dan niet binnen nu en een maand.

Maar hoe heb je een relatie met iemand die thuis bij zulke ouders woont????

Ze hebben ook ruzie met alle familie aan beide kanten op 1 oom en tante na. En ook met alle buren. :=

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:02

Nou ja, dat ja. Ze maken het je onmogelijk zo. Jij gaat je daar nooit meer op je gemak voelen, ook niet als jullie samen gaan wonen. Met elk wissewasje waar familie bij hoort/wil zijn, zit jij klem.

Als je al weer iets op wilt bouwen na zoiets, dan belemmert dit jullie enorm.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:06

Hij wil sowieso de komende 3 tot 4 jaar niet samenwonen. Want hij vindt dat zonde van zijn geld... hij werkt fulltime btw.

Dat is ook onderdeel van het probleem helaas. En zijn ouders snappen hem daar volllllleeeedig in. Want ik verknal studie na studie en heb geen eigen inkomen blabla. Dat van die studies klopt, maar ik betaal al 4 jaar zonder problemen mijn eigen huur. Dan kan ik ook wel een deel van huur betalen. :+

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:12

Oh.. tja. Ik ben stil. Haha, ik vind er geen logische verklaring voor. Klinkt alsof hij gewoon enorm aan zijn ouders hangt, en alles wat ze zeggen voor waar aanneemt..

Zo jammer dat hij niet beseft dat hij met zijn ouders geen toekomst kan hebben. Natuurlijk is hij nog jong, maar hij komt nu wel in de buurt van een leeftijd waarop je toch eens moet gaan kijken hoe je de toekomst voor je ziet.

Ik ben bang dat dat niet met jou is. . Maar als dat niet zo is, weet ik wel zeker dat jij wel weer gelukkig word, jij komt wel iemand tegen die wel helemaal voor jou gaat. En dat is het minste wat je verwachten mag in een relatie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:19

MarlindeRooz schreef:
Hij wil sowieso de komende 3 tot 4 jaar niet samenwonen. Want hij vindt dat zonde van zijn geld... hij werkt fulltime btw.

Dat is ook onderdeel van het probleem helaas. En zijn ouders snappen hem daar volllllleeeedig in. Want ik verknal studie na studie en heb geen eigen inkomen blabla. Dat van die studies klopt, maar ik betaal al 4 jaar zonder problemen mijn eigen huur. Dan kan ik ook wel een deel van huur betalen. :+

Dus je word ook nog als een golddigger gezien :D , maar echt, mensen zijn ook een product van hun opvoeding en ik krijg heel sterk de indruk dat jouw EX echt het lieve jongentje is die door pa en ma hemelhoog de wolken word ingeprezen en die personen die de pech hebben om zo op te groeien hebben vaak toch de grootste moeite om er normale relaties op na te houden. Ze zijn vaak zeer egoistisch, luisteren wel erg veel naar papa en mama die altijd hun kant kiezen en jij bent nu al zo ontzettend door de modder gehaald door hun dat je echt verschrikkelijk goed na moet denken over die 40 %. Want hij staat onder invloed van zijn ouders en zal zeer waarschijnlijk voorwaarden gaan stellen aan jullie relatie waar jij normaal nooit aan zou willen voldoen. Ik hoop dat je echt goed na gaat denken. Wanneer er nu geen kriebels meer zijn dan houd ze ook maar mooi buiten de deur.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:26

Ah yonker wat ontzettend triest voor je!
Jullie toch ook al plannen om samen te wonen?
Vind het echt heel sneu voor je want als ik het iemand gunde was het jou wel...

En tja op je 26ste nog thuis wonen en dat ook willen blijven doen vind ik ook behoorlijk sneu en dan als reden dat het zonde van het geld is, tja leven kost nu eenmaal geld :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:33

Kan dr ook niet tegen dat ik niet eens kans heb gehad er samen aan te werken en dat die het zo snel heeft opgegeven..... doet gewoon echt pijn..... en dan het ligt niet aan jou blablablabla heb je geen ene reet aan

Wij hadden het wel al over samenwonen ja....... en over een toekomst samen. We hadden al een vakantie geboekt..... hele toekomst is gewoon in 1 klap weg en het voelt zo fiets poedersuiker. Ben net naar mijn werk gegaan en in janken uitgebarsten bij mijn manager...... ben daar pas 2 weken. Maar gelukkig was ze heel lief verder. En heb ik een vrije dag opgenomen vandaag.

Thanks allemaal :*

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:37

Iedereen zal begrijpen dat jij je nu vreselijk voelt. Probeer wat rust te pakken, want de komende tijd zal je je door de dagen heen moeten slepen ben ik bang.

Het is ook erg als iemand de beslissing voor je neemt en je er zelf helemaal geen inspraak in hebt, terwijl het om jou leven gaat. Dat is heel oneerlijk en ook onwerkelijk. Je wilt het niet en degene waar je van houdt dwingt je er in. Dat kost tijd, omdat te laten slijten en een plekje te geven.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:38

Het is niet een enorme trap na die opmerkingen over jou, het is ook nog eens bad parenting naar hun eigen zoon. Als dat het voorbeeld is wat ze hun eigen zoon geven zou ik heel snel weg wezen. Je zei eerder dat je het “begreep” omdat hij alleen de slechte dingen vertelt, ja tuurlijk ontstaat er een beeld. Maar als ouder horen ze er alsnog boven te staan. Je ziet alsnog een kans van 40% dat het ooit goed komt? Je houdt hem nog steeds meer het hand boven het hoofd dan hij verdient.

Heel erg lief van je manager Yonker. Maar ik zou er niet meer aan trekken (je ex). Als hij niet wilt houdt het op. Zelfs al komt het goed zal je altijd gevoel houden dat je op je tenen moet lopen. Het is even zuur maar er is altijd een leven na een breuk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:57

Vraagje, mensen die aangeven dat hun partner van het ene op het andere moment er mee kappen, zijn er echt geen voortekenen geweest? Ik kan me dat heel moeilijk voorstellen, niet in de zin van vaak ruzie of zo maar meer in kleine dingen.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:01

bigone schreef:
Vraagje, mensen die aangeven dat hun partner van het ene op het andere moment er mee kappen, zijn er echt geen voortekenen geweest? Ik kan me dat heel moeilijk voorstellen, niet in de zin van vaak ruzie of zo maar meer in kleine dingen.

Bij mij waren er toen inderdaad wel voortekenen. Ook meerdere malen gevraagd wat er was maar dan altijd een antwoord krijgen van 'ik ben moe' of iets dergelijks.. Als het even later weer goed is dan wil je zulke smoesjes ook graag geloven.

@Yonker, jouw gevoel klinkt heel herkenbaar met hoe ik me gevoeld heb. Ik ga je straks even een pb schrijven :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:21

Mijn ex deed wel wat afstandelijker maar ik wist dat hij niet lekker in zijn vel zat..... en we hebben vorige week nog ruzie gehad maar dat goed uitgepraat en toen heeft die nog gezegd dat die ervoor wil vechten..... dus ja het kwam wel echt redelijk vanuit het niets. Vooral als je zegt nog te willen vechten en er toen dus blijkbaar al mee bezig was. Het zijn dingen uit zijn verleden die niemand weet dus ik heb er zo weinig aan?? Voor mij voelt het alsof hij ons super snel opgeeft.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:28

Yonker schreef:
Mijn ex deed wel wat afstandelijker maar ik wist dat hij niet lekker in zijn vel zat..... en we hebben vorige week nog ruzie gehad maar dat goed uitgepraat en toen heeft die nog gezegd dat die ervoor wil vechten..... dus ja het kwam wel echt redelijk vanuit het niets. Vooral als je zegt nog te willen vechten en er toen dus blijkbaar al mee bezig was. Het zijn dingen uit zijn verleden die niemand weet dus ik heb er zo weinig aan?? Voor mij voelt het alsof hij ons super snel opgeeft.

Ik had dit met mijn ex ook. Hij heeft veel meegemaakt, maar mij nooit in vertrouwen genomen om deze dingen te vertellen omdat ik 'te dicht bij zijn familie stond'. Elke keer ik zei dat het nu gewoon genoeg was geweest en we er mee moesten kappen zei hij dat hij er voor wou vechten, maar eenmaal daar deed hij niets meer van moeite om onze relatie te redden... Ik weet alleen dat zulke dingen giftig kunnen zijn, zolang hij zijn verleden en zijn problemen niet kan confronteren heeft het weinig zin om met iemand verder te gaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:57

Zo ging het bij mij ook wel een beetje.
Ik kamp al een jaar lang met een depressie en altijd zijn mijn vriend dat ik best dingen mocht loslaten en vertrouwen mocht hebben in onze relatie. Dat zat echt wel goed en ik mocht best wat meer aan mezelf denken.
Tot hij op een gegeven moment zei er wel heel veel moeite mee te hebben en dat hij zo'n afstand tussen ons voelde. De volgende dag was het ineens dat zijn gevoel minder was en de dag daarna was het ineens: "Mijn gevoelens voor je zijn weg. Al het gezeik is 100% de schuld van jouw depressie en ik ben al je huilbuien spuug- en spuugzat".
Nou, daar sta je dan met je goeie gedrag. -O-