Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:32

Van de weggeefhoek :') , prima ding :P . Eerst in bakken en langzaam naar een 60 cm terra verhuizen. Ja 60 cm voor dwerg is nog krap maar moet er ook in passen :=

Ik had na paar weken kat opgehaald, was zo stil alleen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:33

Jeetje wat groeit ie! :wow:
Heb het idee dat Noa niet zo snel groeit. Ze is vandaag alweer 8 maanden.

Mooie kast! Staat mooi ook zo met het hok erop!

Heb eerst ook allee gewoond zonder katten omdat ik nog een vakantie op de planning had. Ergens was dat ook wel lekker hoor alleen.
Maar vooral aan Noa heb ik wel veel gezelschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:36

Hij is 4 5 maand en 2.5 kilo :+

Hok moest erin maar staat op ooghoogte zo , nu 2 hokjes in de kast en klaar is ik :P . Dinsdag komen er 2 nieuwe bewoners dus moet opschieten
Afbeelding

Zo haalde ik hem op <3

En nu alweer zo :

Afbeelding

Gaat hard

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 02:10

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 06:54

Hey zoiets heb ik nog niet gezien. Ben dan alleen bang dat ze de gang niet meer door durven en dat moeten ze om bij kattenbak en voer te komen.

Gisteren hebben ze niets gedaan. Ondertussen wel zo oplettend dat ik van elk geluid wakker lig omdat ik bang ben dat het de muur is. :x
Catnip spray op krabpaal gedaan en ze zijn er helemaal niet meer op geweest. :? Normaal liggen ze veel op de paal..

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:14

Mijn muur is ook al voor een halve meter bij 15 cm behangloos, net daar waar de krabpaal staat en ze altijd ligt. Ik ga dus een strook ruwe vloerbedekking halen en die tegen de muur aan maken, kan ze lekker krabben naar hartelust. Hadden we thuis ook voor de vorige kat, tot een meter hoogte in de gang hadden we vloerbedekking tegen de muur en toen ging het goed.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:53

Voor mij duurt het nog wel even. Ik verwacht tussen half en eind 2017 op mezelf te kunnen wonen. Ben nu al kleine dingetjes aan het kopen zoals borden en pannen enzo.. krijg er door dit topic al echt
zin in haha. Ik lees wel mee voor alle eventuele tips.
Wel had ik een vraagje aan wie er alleen woont: Hoeveel ben je ongeveer kwijt aan boodschappen per maand?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:56

Ik zo'n 150 euro, inclusief drogisterij en schoonmaak artikelen en wc papier. Geen idee of het veel of weinig is maar ik probeer er in ieder geval nog op te bezuinigen :=

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:26

Wisselt heel erg, ene maand heb je meer nodig dan de ander. Heb er geen zicht op, maar koop wat ik nodig heb en let heel erg op aanbiedingen, scoupy en dat soort dingen.

Vader heeft net m'n muur bijgewerkt. Bijna niets meer van te zien.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:33

Ik heb zo'n €45,- per week te besteden en daarvan gaat €35,- gemiddeld naar de boodschappen.
Dus zeg dat het zo'n €140,- is per maand, maar das wel inclusief 2 zakken kattenbakgrit, regelmatig kattensnoepjes en ik ben niet heel zuinig met boodschappen doen, al ga ik tegenwoordig wel vaker naar de Lidl en let ik bij de AH en Plus iets meer op de aanbiedingen.

Hou er wel rekening mee dat je in het begin veel kwijt bent aan boodschappen omdat je alles nog moet kopen qua kruiden, schoonmaakmiddelen, wasmiddel, wcpapier etc.
Eenmaal alles in huis dan kun je de aanschaf van nieuw spul wat meer verdelen waardoor je boodschappenrekening ineens omlaag gaat.
Al kun je evt de maand(en) voor je verhuist al wel lang houdbare en onbederfelijke dingen kopen. :)

Oh en tipje:
als je bosui/lenteui haalt, zet dat dan in een potje/glaasje water en haal eraf wat je nodig hebt, het groeit dan door en je hoeft zelden nieuwe bosui te kopen.
Groeien gaat nog best snel ook, heb met de jaarwisseling 4 van die stengels op water gezet en is nu al ong 1cm aangegroeid. :)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:37

Jongens eten jullie wel? hahaha
Ik heb nu al berekend dat ik ongeveer 300 euro beschikbaar hou voor boodschappen als mijn huis eind dit jaar klaar is... Ben stiekem al een beetje aan het kijken naar budgetten haha.. maar dan zit ik dus erg hoog gok ik :).

Wat voor keuken hebben/nemen jullie? Ik ben aan het kijken voor een keuken en wordt gekke haha zoveel keuze!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:45

300 euro per maand aan boodschappen? Met hoeveel ben je?
Daar kan ik denk ik wel twee maanden van doen inclusief schoonmaakmiddelen en voer/grit voor twee katten.

Keuken zat er al. Niets bijzonders. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:49

300 :oo

40 euro per week, zak kattenvoer en grind en dan snoepjes en appels . Soms pak hennepvezel , zeg maar 15 euro en 25 over

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:55

Rebecca, ik weet niet of het te overleggen valt met je bewindvoerders maar bij zoofast kun je 10kg kattenvoer voor ong 2 tientjes bestellen en volgens mij heb je in die prijsklasse bij de meeste dierenwinkels ook wel voer, al is dat kwalitatief weer wat minder.
Bij Dobey en Pet's Place (en wsl andere winkels ook) kun je evt ook bestellen en dan daar afrekenen bij het ophalen.

edit:
Ik had net 20kg brok in huis en daarvan mss 1 à 1,5kg opgevoerd toen de kater overleed.
Kan nu zeker 1,5 jaar vooruit met wat ik nog aan brokken heb staan. :')
En nu ik roamler heb ben ik van plan om met de verdiensten daarvan cat's best eco plus grootverpakkingen te bestellen en evt gelijk een voorraad kattensnoepjes erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:00

Heb nu voer met minimaal 30% vlees toch mijn minima voor vleeseters, moet niet te duur grapje worden :P

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:09

Probeer nu speciaal voer voor Mel en Noa, blijkbaar toch gevoelige darmen met dit voer gaat het veel beter met ze!
Eerst bij Ranzijn gekocht en van de week bij Zooplus besteld want daar is het wel stuk goedkoper!
Als ze het goed blijven doen bestel ik grotere hoeveelheden en dan is het natuurlijk goedkoper.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:23

Haha alleen

Ik zat rond de 50 euro boodschappen per week en dan 100 euro voor onvoorziene boodschapjes haha...

voor 20/30 euro per week boodschappen ga ik nooit redden ben grote eter haha... als mn ouders op vakantie zijn en ik ben week zelf haal ik rustig een grote kar boodschappen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:26

Werk of studeer je/ben je overdag thuis?
Ik werk fulltime dus ben al 5 hele dagen van huis. Denk dat dat veel scheelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 14:56

Op zulke momenten mis ik internetbankieren :P , zo makkelijk

Boris heeft vannacht huis op stelten gezet pff , voerton was omgegooid (moest nog bijvullen helaas meneer) , lag poep door de woonkamer heen ,overal lag grind van de bakken , en dan een onschuldig koppie :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:05

Ik heb het gewoon te doen met die €45,- per week, als ik het niet redt dan moet ik een paar dagen brood met pindakaas eten ofzo. :+
Maar vooralsnog red ik het prima, kan wekelijks brood, kaas, vleeswaren, avondeten en tussendoortjes halen.
Alleen de ene week wat meer dan de andere week, maar net wat ik nodig heb aan huishoudelijk spul en wat er in de aanbieding is.

Heb overigens vd week ontdekt dat wraps (€0,75 bij de Lidl, €1,50 bij Plus en AH) ook prima zijn als lunch en/of avondeten:
Wrap besmeren met monchou/paturain (heb je goedkope merken van, monchou is al vanaf €0,50 per bakje te koop), beleggen met kipfilet/ham/zalm, rucola, (rode/bos)ui, paprika, komkommer (evt tomaat oid) en dichtvouwen/rollen.
Of gehakt rullen, Mexicaanse groenten erdoor (of tomaat, paprika, mais, sperzieboontjes, ui etc), zakje sausmix erbij en evt wat water en het gehaktmengsel op je wrap leggen, beetje creme fraiche en/of strooikaas, dichtrollen/vouwen (evt prikkertje gebruiken) en evt het geheel nog eventjes in de oven.
Of stukjes kipschnitzel opbakken en op de wrap leggen met sla, honing-mosterdsaus, (tomaat) en dan dichtvouwen/rollen.
:9

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:31

Goede tip van de kip schnitzel! Zet ik op boodschappenlijst!

Maak als lunch wel eens quesidillas.
Wrap, (geraspte) kaas, gerookte kip, tomaat, paprika erop en onder grillapparaat, 3 minuten per kant.
Sausje erop.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:33

Balen trouwens Rebecca! Dat soort dingen maak ik ook regelmatig mee. :+ Poep op m'n net verschoonde bed vond ik laatst minder grappig..

Met wraps kun je ook heel makkelijk 'pizza' maken trouwens. Tomato Frito erop en ingrediënten die je er op wil, paar minuutjes in de oven en klaar. Eventueel daarna nog rucola erover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:41

Denk dat hij beetje harde poep heeft, zat ook nog een klontje aan zijn bips haar vast. Maar hij had de mand van Rambo door de kamer gesleept , en het kleed uit de kast getrokken met antislip :+ . En de deurmat lag bij de koelkast . Ach kan er niet boos op worden

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:43

Dat is waarschijnlijk beter dan zacht. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:55

:') ja