Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:57

alsof je dat niet door hebt :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:58

Ik denk dat sommige mensen er op kicken, ik geloof ook niet dat je dat niet door hebt ;)

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:05

Hij heeft opeens wel zijn naam veranderd op mp :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:08

Hhahahaha

Kimmm_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:25

Vorig jaar wouden wij een Hollandse herder kopen via marktplaats, dus ik die vrouw mailen over wat meer informatie over de hond en zijn karakter en of de hond al een paar uurtjes alleen kon blijven.
Kreeg ik de tegenvraag waarom ik vroeg of de hond een paar uurtjes alleen kon blijven want dat kon echt niet met zo'n hond.
Ik uitgelegt dat de hond dan 1 ochtend van 3 uur in 1 week alleen thuis was.

Begon ze een heel verhaal te kletsen over: wat als ik dan meer uit wilde gaan in het weekend en er dan geen tijd meer was voor de hond? en wat als ik een vriend kreeg?

Dus ik had voorgesteld om een keer met mijn vader te komen kijken?

Begon ze over waarom me moeder niet mee kwam, want ja zij moest het grootste gedeelte van de dag met de hond bezig zijn, want ik moest naar school en me vader moest werken.

We hebben maar besloten niet deze hond te nemen..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:33

:')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:37

Ze wilde er stiekem niet vanaf ;)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:42

@Kimmm_1 zoiets had ik ook een keer, maar dan met een kat. Heb uiteindelijk gemailt dat ik het idee had dat ze haar helemaal niet weg wilde doen en dan ik het dus maar over liet gaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:57

Als je moeder inderdaad het meeste thuis is snap ik die vraag wel. Het moet wel klikken dan als je moeder de meeste tijd met hem doorbrengt.
Liever zo dan dat ze hond aan iedereen mee geeft zonder vragen te stellen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:44

Gister kwam iemand iets ophalen. Ze was later dan afgesproken, maar had keurig gebeld dat ze problemen had met tom-tom en later zou komen. Toen ze er was, meerdere malen excuses en meerdere malen dat het veel mooier was dan dat ze in gedachten had :D
(dan heb ik er toch te weinig voor gevraagd.... :+ :') )

En zojuist een berichtje dat iemand m'n pakketje ontvangen had en het super mooi vond!

Gelukkig toch ook nog weer een paar positieve 'ervaringen' :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:48

hier op dit moment alleen maar positief, gisteren iets verkocht en er zat maar een uur tussen de eerste mail en dat diegene het daadwerkelijk kwam ophalen en hij moest er ook nog 45 min voor rijden :+

zelf een dvd gekocht een 1 postzegel teveel betaald en dat zat bij de dvd in, dat vind ik erg netjes...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 11:50

+:)+
Wij hadden het laatst andersom, dat iemand te veel betaald had en wij het verschil bij het pakketje hadden gedaan.
We hebben daar alleen geen reactie op gehad. Niet dat dat moet!! Maar nu twijfelen we dat het straks niet met de verpakking weg is gegaan..... :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:05

Wat fijn, al die positieve ervaringen.
Mijn eerste ervaring met DHL is ook goed verlopen. Het duurde wel wat lang voordat het pakketje afgeleverd was. Ik had het 1 mei verzonden en gisteren kwam het aan. Ik kreeg gisterochtend dus al de vraag van de koper of ik het al verzonden had omdat ze nog niks ontvangen had. Ik kreeg het dus al warm, omdat ze juist had laten weten dit soort dingen altijd wel spannend te vinden maar een goed gevoel bij mij als verkoper had. Gelukkig had ik een foto gemaakt van het verzendlabel, het afgeefbewijs en de doos met de pads erin. En uiteindelijk bleken de pads gistermiddag bezorgd te worden.
Ze was op zoek naar pads die onder zadels met verlengde zweetbladen passen voor haar schoondochter die haar paard bijrijdt en gek is op Ankypads. Gelukkig heb ik genoeg foto's van de pads onder mijn dressuurzadel zodat ze een idee had van de afmetingen van de pads.
Dit vond ze heel fijn. Ik doe liever wat extra moeite met foto's maken en versturen zodat de koper ook een goed gevoel erbij krijgt.

Vandaag gaan mijn laatste 2 Ankypads op de post en dan zijn ze alle 7 verkocht. Gek genoeg is het bij deze laatste 2 wel eventjes slikken aangezien ik noodgedwongen moest stoppen met het paard. Hierdoor ging alles in de verkoop en bij deze laatste pads zit ook de witte wedstrijdpad waarmee we regelmatig succesvolle proeven hebben gereden. Achja, uiteindelijk is het maar een "lapje stof", maar op de één of andere manier kan ik overal om janken. :')

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:48

Ik had een grote sticker te koop gezien op marktplaats met een dolfijntje erop. Leuk voor mijn kleine nichtje want die is gek op dolfijntjes en plakt graag alles vol met stickers op het moment (lunchtrommel, fiets, tekenkoffer etc) Dus ik zet een bod neer van 1 euro. Bod wordt vervolgens geweigerd. Daarna nog een bod van 2,50 gedaan maar meer wil ik niet uitgeven aan één sticker. Een heel stickervel heb je vaak al voor minder.

Krijg ik een ontzettend boze mail vol scheldwoorden dat dit een sticker is uit een dolfinarium in Spanje en dat is al 5 jaar gesloten dus die sticker is heeeeeel veeeeel waard. Tja euh.. zet dat er dan bij in het vervolg? :\ Dat staat niet op de sticker zelf en ook niet in de omschrijving.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:16

Alsof jij dat kan ruiken Pearlx. :n

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:19

En dan nog... Zet dan een bieden vanaf prijs erop. Ik vind €2,50 voor een sticker ook meer dan genoeg.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:51

Sorry dames, mag ik even binnen vallen hier? Ik heb vandaag een advertentie gezet op Marktplaats omdat ik opzoek ben naar twee weekend kaarten voor Pinkpop. Nou kreeg ik een reactie van ene 'M' dat hij kaarten voor de normale prijs (en hardcopy) heeft, dus mijn interesse is wel gewekt. MAAR, ik wil de kaarten zelf ophalen, en moet hiervoor toch een flink stuk rijden dan. Ik wil dus graag deze persoon 'checken' want hij zou al 2,5 jaar actief zijn op marktplaats. Is er een mogelijkheid om op gebruiker te zoeken? Ik vind het namelijk een beetje raar dat hij de kaarten voor normale prijs aanbied.. Gezien de run op kaarten lopen de prijzen redelijk hoog op, helaas.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:58

als je er geen goed gevoel bij hebt, zou ik er persoonlijk al niet aan beginnen....
Je zou een mailtje naar mp kunnen sturen! Voor hetzelfde geld is van die adverteerder daar wel wat bekend?!

(mijn collegaatje had vorig jaar kaarten via mp gekocht en was ook zo slim dat ze ze op wilde halen. Komen ze daar aan, staat die kerel al beneden bij de flat..... Kaarten gekocht en naar het concert. Bleken ze toch vals te zijn -O- En aangezien ze niet aan de deur geweest waren (áls die kerel al in die flat woonde...), hadden ze geen idee waar ze aan konden kloppen...)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:01

Sorry dat ik inbreek in jullie topic: Ook hardcopy kaartjes kunnen vals zijn, zie hiervoor Tros Opgelicht. Enkel verschil is in een typefoutje op de achterkant, maar als je daar niet op let ga je toch de fout in

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:03

Dat is inderaad oliebol Kentaro, daarom willen wij perse hardcopy kaarten hebben. Mijn laatste hoop is dan eigenlijk om naar Helmond te rijden en aders af te wachten tot vlak voor het festival en hopen dat mensen dan nog iets in de verkoop gooien. Ik zal iig even contact opnemen met marktplaats!

Edit: Douraque bedankt voor waarschuwing!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:12

Dat zou ik zeker even doen! Als ze je niets kunnen vertellen, weet je in het ieder geval niet minder :D

(zelf gebruiker checken is zo lastig! Er worden zelfs valse id's gebruikt om o.a. kaarten te verkopen -O- )

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:16

Als je zelf ergens nog een hardcopy hebt van ticketmaster (van een ander concert), zou ik die meenemen en alles minitieus checken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:17

Dat is een goede tip, alleen zou het wel zonde zijn als ze zo'n eind voor niets zou rijden...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:19

Dan klopt, maar als je zo graag wil gaan dan zou ik het ervoor over hebben

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:25

Ik snap die facebook groepen niet, eerst reageert er niemand op mijn zadel en toen ik hem er gisteravond opnieuw opzette had ik een stuk of 7 reacties :=
Vanavond komt er iemand kijken, ben benieuwd.