Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 09:47

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:43

Handige tutorial, Marit! Ik wist niet dat dat met curves kon. Ik ben lui dus ik doe het altijd in Lightroom, hihi :=

elinevandijk schreef:
Cocoppa ---> http://dazzlingdots.weebly.com

@ellisL
ik wil ook eigenlijk mijn views verhogen, maar er zit niks anders op dan gewoon wachten en regelmatig blijven posten

Dat vind ik niet, hoor. Ik heb gisteren wat zitten browsen op Wordpress en veel gereageerd op blogs die gelijkaardige dingen postten, en ik had al gelijk nieuwe 5 comments en 30 extra views.

EllisL

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:44

Hoe kun je dat precies doen Yasmine? Ben ik wel benieuwd naar :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:46

Haha ik deed het ook altijd in Lightroom hoor, maar ik opende foto's daarna altijd nog in Photoshop, en touwtjes etc wegwerken bleek een stuk lastiger als ik al vignettering had toegepast.. :+ Dus nu doe ik het lekker zelf :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:52

EllisL schreef:
Hoe kun je dat precies doen Yasmine? Ben ik wel benieuwd naar :)

Als je naar de homepage van Wordpress gaat (http://www.wordpress.com), dan heb je rechts een hokje "tags" waar je een tag kan invullen of je kan op "explore topics" klikken en daar iets invullen. Ik heb bv. gezocht op tags als travel, specifieke bestemmingen waar ik geweest ben, travel tips, USA, Australia, books... En dan kan je zo commenten op die posts :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:43

Hoi zou ik me ook mogen melden? :)

Als het mij lukt om vrijwilliger te worden op de afdeling kinderoncologie wil ik graag een blog bijhouden.
Waar ik mijn verhaal van de gewerkte dag bij kan houden etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:47

Interessant! Lijkt me wel een ontzettend zwaar onderwerp en ik denk dat je het heeeeeel erg luchtig moet gaan houden en heel erg veel moet gaan mixen met positieve verhalen om je blog nog aantrekkelijk te houden. Tenminste, voor mij dan. Ik kan niet zo goed tegen blogs met een hele negatieve ondertoon..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:54

Haha, heel herkenbaar Emmaa. :D

Dominique, denk ook aan de anonimiteit van de patiënten (en ook medewerkers). Het is natuurlijk heel persoonlijk en privé wat daar gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:56

Dat wou ik er inderdaad ook nog aan toevoegen, dat als je wilt bloggen over iemand je daar altijd nadrukkelijke toestemming voor moet vragen. Ook al gebruik je geen echte namen en dergelijke, als je baas daarachter komt heb je een heel groot probleem. Verder zou ik als je dat echt wilt gaan doen wel even met een begeleider/baas in gesprek gaan over tot op welke hoogte dit mag. Veel ziekenhuizen stellen het iig niet op prijs, weet dat mijn vader absoluut geen blog mocht bijhouden over wat voor patiënten hij tegenkwam :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 14:57

Oei daar had ik niet over nagedacht.
Bedankt!

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:15

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:13

Waauw, wat gaan jullie hard!
Ik ben er al een hele tijd niet meer geweest maar ik heb een nieuwe blog!
Mijn oude blog was BabysaurusBeauty of nog Fashion hier denk ik.
Mijn nieuwe blog heet Taliet!

Dus ik ben er ook weer bij :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:08

Heel mooi idee, Dominique, en erg dapper dat je die stage gaat doen. Maar inderdaad erg goed opletten met de privacy issues.

Nieuwe post vandaag, over The Spectacular Now, een boek dat mij ontzettend geraakt heeft :+: The book I wish I'd written: The Spectacular Now

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:41

Yasmine schreef:
Heel mooi idee, Dominique, en erg dapper dat je die stage gaat doen. Maar inderdaad erg goed opletten met de privacy issues.

Nieuwe post vandaag, over The Spectacular Now, een boek dat mij ontzettend geraakt heeft :+: The book I wish I'd written: The Spectacular Now

volgensmij klopt je titel niet...
er staat nu the book i wish i would written.
volgensmij even veranderen naar the book I wish i would have written.

kan er naast zitten, maar t klonk beetje raar

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:52

Nee, het klopt gewoon. Wat er nu staat is een verkorte versie van "the book I wish I had written". Het gaat om een wens over iets wat in het verleden gebeurd is, dus grammaticaal klopt dit :) Anders zou ik me zwaar moeten gaan schamen om mijn diploma Engelse taalkunde :P

FrenchFries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:57

Yasmine schreef:
Nee, het klopt gewoon. Wat er nu staat is een verkorte versie van "the book I wish I had written". Het gaat om een wens over iets wat in het verleden gebeurd is, dus grammaticaal klopt dit :) Anders zou ik me zwaar moeten gaan schamen om mijn diploma Engelse taalkunde :P

haha, oops.
ik snap het, ben net wakker, en dan ben ik niet de heldertste

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:03

Geen probleem, het is altijd goed als mensen nakijken op spelling/grammatica :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:10

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 15:58

Ik vond het wel grappig om in mijn statistieken te zien dat een persoonlijke post met feitjes erg populair was, dat had ik niet gedacht! :D

Voor nu weer gewoon een nieuwe outfitpost: TROPICAL TIMES

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:39

Ik vind persoonlijke feitjes ook altijd heel leuk om te lezen :D Zeker als het er originele zijn! En jouw outfit posts vind ik ook altijd leuk, toffe stijl heb je :j

Tazzey, welke camera + lens gebruik jij voor je nagelfoto's? Ik vind ze echt super belicht. Het enige wat ik nog mis is dat je op de foto's kan klikken om ze te vergroten, want zeker als het gaat om lakjes met glitters en details is zo'n verkleinde foto niet heel duidelijk :)

Ik heb net een post geschreven die ik al heel lang in m'n hoofd had, over de 5 leukste souvenirs die ik heb meegebracht van mijn reizen in Canada, Amerika en Australië :D Extreme Hoarders: Souvenir Edition

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:49

Ik gebruik een Canon EOS 5D en een 70-200 L of een 50mm 1.4 in combinatie met Elinchrom flitsers en een opname tafel.
Die vergroting wil ik er ook graag op hebben maar dat wordt, voor zover ik weet, nog niet ondersteund. Dat komt nog wel.

Thanks voor het compiment!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:53

Wow, dat is een super fijne uitgebreide set zeg :oo

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:54

Wow ja, zo'n materiaal wil ik ook wel :wow: Ik zit nog lekker met m'n 500D en 50mm 1.8 :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:01

Het is ook echt een onwijs fijne set. Ik ben er ook nog altijd onwijs blij mee. Ik heb altijd veel studio werk, bruiloften en product foto's gemaakt maar dat zit er niet in helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:02

Ik heb nu de 1000D van m'n ouders liggen met de standaard 18-55 := Niet ideaal maar ben hard aan t sparen voor een eigen set